زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

آموزش تمیز کردن ابزار آرایشی به روش درست و بی خطر

wordcamp
913
9 دقیقه
آموزش تمیز کردن ابزار آرایشی به روش درست و بی خطر

بدون شک همه‌ی ما به یک روتین تمیز کردن وسایل و ابزار آرایشی نیاز داریم. از برس‌ها گرفته تا وسایل برقی. اما آیا شما می‌دانید چگونه وسایل و ابزار آرایشی را تمیز کنید یا اصلا چرا باید آن‌ها را تمیز کنید؟ یکی از راه‌های مرتب و تمیز نگه داشتن ابزار آرایشی، این است که آن‌ها را از لوازم و مواد آرایشی جدا نگهداری کنید. در کنار هم بودن پالت سایه، رژ لب و سایر لوازم باعث می‌شود با گذشت زمان اثر مواد روی لوازم بماند.
لوازم و ابزار آرایشی را از مواد آرایشی جدا کنید و آن‌ها را در جعبه‌ی جداگانه‌ای قرار دهید. فراموش نکنید بعد از هر بار استفاده، باز به جعبه‌ی مخصوص برگردانید تا از کثیف شدن آن جلوگیری کنید. در ادامه‌ی این مطلب راه‌های بیش‌تری را برای تمیز کردن ابزار آرایشی به شما آموزش خواهیم داد.

تمیز کردن اتو مو

اتو مو می‌تواند برای محصولات مو (مانند ژل مو، موس و لوسیون‌ها) مثل آهنربا باشد. همچنین، ممکن است مملو از سلول‌های پوست، روغن‌های طبیعی، گرد و خاک و باکتری باشد. همه این باقی‌مانده‌ها می‌توانند مانع از سر خوردن صافی صفحات روی موها شوند. در نتیجه، احتمال بیش‌تری برای گیر کردن، آسیب گرما یا کاهش کارایی اتو مو وجود دارد.

پاول ادموندز، آرایشگر مو و برنده‌ی جوایز مختلف، در این زمینه می‌گوید: «پیشنهاد می‌دهم هر سه باری که موهایتان را صاف می‌کنید، اتو مو را تمیز کنید. این از انباشته شدن بیش از حد محصولات مو در صفحات جلوگیری می‌کند و تمیز کردن آن راحت‌تر انجام می‌شود. قانون طلایی تمیز کردن اتو مو این است که تا جای ممکن با آن ملایم برخورد کنید. تمیز کردن و استفاده از پاک‌کننده‌های ساینده روی صفحات می‌تواند منجر به خراشیدگی و آسیب دیدن آن‌ها شود.»
اول مطمئن شوید که اتو مو به برق وصل نیست و از خنک بودن آن اطمینان حاصل کنید. سپس، یک پارچه‌ی نرم را با آب ولرم خیس کنید و آب اضافی آن را بگیرید.

حالت‌دهنده‌های مو
قبل از تمیز کردن اتوی مو، از خنک بودن آن اطمینان حاصل کنید.

نکته: هیچوقت آب را مستقیما به اتو مو نزنید. پارچه را به آرامی و با حوصله روی سطوح فلزی بکشید. پاول پیشنهاد می‌کند در صورت نیاز از مقدار خیلی کمی شامپو استفاده کنید و بعد آن را با پارچه مرطوب تمیز کنید. قبل از اینکه از اتو مو استفاده کنید، اجازه دهید کاملا خشک شود. پاول می‌گوید: «اگر هنوز محصولات زیادی روی سطوح باقی مانده بهتر است از کمی الکل استفاده کنید. مقدار کمی را روی یک تکه پنبه بریزید و آن را روی سطوح فلزی و اطراف لبه‌ها بکشید. سپس، دوباره روی آن‌ها را با یک پارچه تمیز و مرطوب پاک کنید و قبل از استفاده مجدد، بگذارید تا کاملا خشک شوند.» او توصیه می‌کند که از دستمال‌های مخصوص بچه استفاده نکنید زیرا می‌توانند لایه‌ای روغنی از خود بر جای بگذارند.

تمیز کردن برس ها

اگر روی برس شما مو و آلودگی مانده باشد کار کردن با آن ممکن نیست. بعضی از برس‌ها مثل برس‌های گرد یک مرکز فلزی یا سرامیکی برای کمک به آرایش کردن موها و سشوار کشیدن درون خود دارند. اگر این فلز یا سرامیک با مو پوشیده شود کارایی خود را از دست می‌دهد. همچنین، اگر برس شما حاوی پرز، گرد و خاک، روغن و پوست‌های مرده باشد باعث افزایش اصطکاک حین شانه کردن می‌شود. به طور کلی، برس‌های کثیف می‌توانند محل مناسبی برای رشد باکتری‌ها باشند. این‌ها همه دلایلی برای این هستند که چرا باید برس‌های خود را تمیز کنید.

اولین وسیله‌ای که برای تمیز کردن برس‌ها نیاز دارید، ابزاری است که با آن بتوانید موها را از برس خارج کنید. می‌توانید از شانه‌ی دم باریک یا چنگک‌های مخصوص این کاراستفاده کنید و همه‌ی موها را با دقت و حوصله از برس خارج کنید. بعد از آن شما به مقداری آب گرم و کمی مایع صابون نیاز دارید. می‌توانید از شامپوی خود یا مایع ظرفشویی نیز استفاده کنید. سینک را با اب گرم پر کنید و مقداری مایع شوینده اضافه کنید و اجازه دهید برس حدود سه دقیقه درون آب بماند. بعد از سه دقیقه شروع به ساییدن و تمیز کردن برس کنید. می‌توانید فقط از انگشتان خود و یا یک وسیله‌ی ساینده مثل مسواک برای این کار استفاده کنید.

برس مو
ابتدا موهای اضافه را در بیاورید و سپس، برس‌ها را تمیز کنید.

یادتان باشد که دسته‌ی برس را هم تمیز کنید چون امکان وجود آلودگی و محصولات مو روی دسته زیاد است. در نهایت، برس را آبکشی کرده و اجازه دهید تمام آلودگی‌ها پاک شوند. در انتها، آن را روی حوله قرار دهید تا خشک شود.

تمیز کردن موچین

موچین کاربردهای زیادی دارد و با پوست بدن تماس مستقیم دارد. به همین خاطر موچین‌ها باید بعد از هربار استفاده تمیز شوند. برای تمیز کردن موچین کل آن را با مایع شست‌وشوی دست آنتی باکتریال و آب گرم بشویید. سپس، با کمک پد پنبه‌ای آغشته به الکل یا هیدروژن پروکسید لبه‌های آن را پاک کنید. در نهایت، اجازه دهید روی حوله تمیز و در معرض هوای آزاد خشک شود.

موچین اوریفلیم مدل Love - شماره 38350
خرید موچین اوریفلیم مدل Love – شماره 38350

تمیز کردن تراش

مداد چشم، مداد ابرو و خط لب نیاز به تراشیدن دارند و همه‌ی این وسایل آرایشی قبل تراشیدن با مایعات بدن در تماس‌‌اند. برای جلوگیری از انتقال آلودگی‌های تراش باید پس از هر بار استفاده، تمیز و ضدعفونی شوند. به سادگی یک مسواک قدیمی را به مقداری الکل یا آب اکسیژنه آغشته کنید و با دقت لبه‌های تراش را تمیز کنید و اجازه دهید خشک شود.

تمیز کردن فرمژه

سطح فرمژه شما می‌تواند پوشیده از ریمل، خط چشم و باکتری باشد. فرمژه باید حداقل یک بار در هفته تمیز شود. اگر چشم‌های حساس و مستعد عفونت دارید، باید هر روز این کار را انجام دهید. برای تمیز کردن فرمژه یک پد را به الکل یا آب اکسیژنه آغشته کرده و تمام قسمت‌هایی که با چشم تماس دارند را پاک کنید. سپس، آن را با آب سرد بشویید زیرا ممکن است الکل به اجزای پلاستیکی فرمژه آسیب وارد کند. در نهایت، اجازه دهید در معرض هوا و روی حوله‌ی تمیز خشک شود.

خرید فرمژه اکسیلیا

قبل از فر کردن مژه‌های خود، این وسیله را به خوبی تمیز کنید.

برای اطلاعات بیش‌تر و خرید محصول، روی تصویر کلیک کنید.

تمیز کردن اپیلیدی

تمیز کردن اپیلیدی هم عمر دستگاه را بالا می‌برد و هم باعث کیفیت بهتر کار آن می‌شود. برای تمیز کردن اپیلیدی حتما به بروشور همراه آن مراجعه کنید. تمیز کردن اپیلیدی که با پوست در ارتباط است اهمیت زیادی دارد زیرا سلول‌های مرده و غبار باقی‌مانده ممکن است به پوست آسیب برساند.

مهم‌ترین بخش اپیلیدی، سرپوش آن است که به نحوی طراحی شده که از بقیه‌ی دستگاه جدا شود. با برس مخصوص خود اپیلیدی که معمولا در بسته‌بندی آن قرار داده می‌شود و با استفاده از مسواک می‌توانید این قسمت را تمیز کنید. بعد از تمیز کردن باید سرپوش را ضدعفونی کنید. برای این کار می‌توانید از پد آغشته به الکل استفاده کنید. حتما پس از این کار سرپوش را خشک کنید تا فلز آن آسیب نبیند.

اپیلاتور
از برس مخصوص برای تمیز کردن و از بین بردن موهای اضافی روی اپیلاتور استفاده کنید.

بعد از پایان پروسه‌ی تمیز کردن، حتما اپیلیدی را در جای مخصوص خود قرار دهید. معمولا همه‌ی دستگاه‌ها دارای کیف یا بسته‌بندی مخصوص این کار هستند. در غیر این صورت، از یک حوله‌ی تمیز برای این کار استفاده کنید.

تمیز کردن دستگاه موزن بینی و گوش

موزن‌های گوش و بینی جزوی از وسایل بهداشت و نظافت شخصی محسوب می‌شوند و استفاده مشترک از آن‌ها، توصیه نمی‌شود.
جهت تمیز کردن دستگاه موزن گوش و بینی بعد از دو الی سه باراستفاده، تیغه دستگاه را به وسیله‌ی الکل شستشو و ضدعفونی نمایید. حتما پس از این کار دستگاه را خشک کنید و در جای مخصوص خود قرار دهید.

تمیز کردن بابلیس یا فر کننده‌ مو

بخش‌های فلزی این دستگاه، آلودگی‌های روغنی و غیره را به خود جذب کرده و حتما باید بعد از چند بار استفاده تمیز شود. دقت داشته باشید که آلوده ماندن اتوی فر کننده‌ی مو ممکن است به موهای شما آسیب برساند. تمیز کردن اتوی فر کننده‌ی مو باعث می‌شود که این وسیله عملکرد بهتری نیز داشته باشد.

خرید حالت دهنده مو آی رنمینگتون مدل S206

با استفاده از حالت‌دهنده‌های باکیفیت و تمیز، موهای زیباتری داشته باشید.

برای اطلاعات بیش‌تر و خرید محصول، روی تصویر کلیک کنید.

سطح فلزی اتو را با مخلوط جوش شیرین و آب به خوبی پاک کنید. در یک کاسه‌ی کوچک، جوش شیرین و آب را به نسبت 3 به 1 مخلوط نمایید. سپس، این مخلوط را به خوبی هم زده و با حوله،‌ روی سطح فلز بکشید. سپس، با یک پارچه‌ی تمیز و نرم آن‌ را پاک کنید. اگر لک روی قسمت فلزی هنوز باقی مانده، می‌توانید از استون یا یک پد پنبه‌‌ای استفاده کنید، آن را تمیز و سپس خشک کنید. در نهایت، برای ضدعفونی کردن آن از الکل استفاده کنید و باقی‌مانده‌ی آن را نیز خشک کنید. وقتی که قصد استفاده از فر کننده را ندارید آن را در کشو یا جعبه‌ی جداگانه‌ای قرار دهید تا از آلودگی‌ها دور باشد.

جمع بندی

بهترین راه برای مرتب و تمیز نگه داشتن ابزار آرایشی دور نگه داشتن آن‌ها از لوازم و مواد آرایشی و نگهداری آن‌ها در بسته‌بندی و جعبه‌ی مخصوص است. برای تمیز کردن ابزار آرایشی بهتر است ابتدا به بروشور آن‌ها مراجعه کنید تا اگر توصیه‌ی ویژه‌ای دارند آن را به کار بگیرید. معمولا تمیز کردن ابزار آرایشی بعد از مدتی استفاده انجام می‌شود و بهتر است بعد از ضدعفونی و آغشته کردن به الکل، دستگاه کاملا خشک شود.

سوالات متداول

آیا می‌توان از سیم یا اسکاچ برای تمیز کردن ابزار آرایشی استفاده کرد؟

جواب خیر است. استفاده از سیم یا اسکاچ به فلز دستگاه و بقیه‌ی قسمت‌های آن آسیب می‌رساند. بهتر است برای تمیز کردن از پارچه یا حوله‌ی تمیز استفاده کرد.

آیا می‌توان از دستگاه موزن بینی و گوش دیگران استفاده کرد؟

این وسیله یک ابزار کاملا شخصی است و نباید به صورت مشترک از آن استفاده کرد.

تمیز کردن اتو مو و فرکننده هر چند وقت یکبار انجام می‌شود؟

بهتر است پس از سه بار استفاده یا هر هفته یک بار این کار را انجام دهید تا آلودگی‌های روی دستگاه به مو آسیب نرساند.