زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

آرایش عروس در منزل؛ گام به گام آماده شدن برای روز عروسی

تیم تحریریه مو تن رو
529
9 دقیقه
آرایش عروس در منزل؛ گام به گام آماده شدن برای روز عروسی

آیا به روز ازدواج خود نزدیک شده‌اید و نگران ظاهر خود در مراسم عروسی هستید؟ آیا در تصمیمی جالب و شاید کمی ریسک‌دار تصمیم گرفته‌اید آرایش در منزل داشته باشید؟ اگر قاطعانه چنین تصمیمی گرفته‌اید ما نیز نه تنها از تصمیم شما حمایت می‌کنیم بلکه جسارت شما در اتخاذ این روش را تحسین می‌کنیم. در هر صورت اگر چنین تصمیمی گرفته‌اید، ما هم کنار شما هستیم تا با ارائه نکات و مراحل آرایش عروس در منزل از شما حمایت کنیم. این مراحل معرفی شده، مراحل آزموده شده‌ای است که به کارگیری آن باعث می‌شود تا در طول مراسم، درخشان و زیبا باشید. پس هر گونه ناراحتی‌ و نگرانی‌ خود را کنار بگذارید و با این نوشته همراه شوید تا هر آنچه را که لازم است بدانید. 

نکات مهم جهت آرایش عروس در منزل

قبل از آنکه وارد مراحل انجام آرایش عروس در منزل شویم، بهتر است به چند نکته مهم در این رابطه توجه کنیم.

داشتن اطلاعات و مهارت لازم برای آرایش

اگر قرار است آرایش عروس در منزل انجام شود، بهتر است که آرایشگر یا میکاپر، مهارت لازم برای میکاپ را داشته باشد. فرقی نمی‌کند که عروس کیست و قرار است که خود عروس (البته در موارد نادر) و یا دیگران میکاپ صورت و مو را انجام دهند، آنچه که مهم است این است که میکاپر، مهارت لازم را داشته باشد. برای اطمینان از این موضوع نیز پیشنهاد می‌شود که میکاپر چند روز قبل از روز عروسی، آرایش مورد نظر را تمرین کند. هر چه این کار به دفعات زیاد انجام شود، باعث آسودگی بیشتر از این موضوع می‌شود.

اطمینان از کیفیت و کافی بودن لوازم آرایشی

حتما و حتما قبل از آغاز میکاپ به کیفیت مواد آرایشی توجه داشته باشید. همینطور خوب است که مطمئن شوید به تمام چیزهایی که لازم است دسترسی دارید. بهتر است برای این کار از مواد آرایشی خوب و با دوام استفاده کنید که در طول مراسم، ثبات لازم را داشته باشد.

تعیین مدل مو و آرایش، قبل از روز عروسی

بهتر است قبل از مراسم عروسی، مدل مو و آرایش خود را تعیین کنید. بزرگترین اشتباه این است که تازه در روز عروسی به دنبال مدل موی مناسب باشید و یا یکباره تصمیم بگیرید که مدل مو و یا آرایش خود را تغییر دهید. خوب است در این رابطه از قبل با چند نفر مشورت کنید و مطمئن شوید که آیا مدل انتخابی برای شما مناسب است یا خیر.

انتخاب مدل موی عروس
انتخاب مدل موی عروس

در نظر گرفتن محیط مناسب برای میکاپ

اگر قرار است تمام کارهای مربوط به میکاپ در خانه یا منزل انجام شود، بهتر است که آن محیط دارای آرامش لازم باشد. بدین معنا که محیط خیلی شلوغ نباشد، چون این موضوع هم می‌تواند آرامش عروس و میکاپیست را تحت تاثیر قرار دهد و هم آنکه باعث شود افراد حاضر در آنجا هر کدام یک دیدگاه ارائه دهند و از این جهت تمرکز عروس و آرایشگر را به هم زنند.

مراحل مقدماتی آماده کردن عروس

به نظر می‌رسد مواردی که به آنها اشاره شد، برخی از مهمترین نکات قبل از آرایش عروس در منزل است. حالا بیاید با هم برویم سراغ مراحل آماده کردن عروس.

پاکسازی صورت عروس

آیا می‌دانید پاکسازی صورت نقش بسزایی در آرایش دارند. برای پاکسازی صورت بهتر است اولا با روش آن آشنا شوید سپس، چند روز قبل از عروسی با مواد مرغوب، اقدام به این کار نمایید.

برطرف کردن  هر گونه مشکل پوستی

بسیاری از خانم‌ها ممکن است با مشکلات پوستی عدیده‌ای مواجه شوند. این مشکلات می‌تواند شامل جوش صورت، کک و مک، خشکی پوست و یا هر آن چیزی باشد که ممکن است بر آرایش شما تاثیر بگذارد. بنابراین لازم است قبل از روز عروسی این عیوب را تا جایی که امکان‌پذیر است برطرف کنید. البته این یک اصل کلی است و فرقی نمی‌کند که آرایش عروس در منزل است یا در سالن. مهم این است که حتما تحت تاثیر یک پزشک و یا مشاور خوب، تحت درمان باشید. برای این کار نیز عاقلانه‌ترین راه آن است که چند ماه قبل از عروسی، اقدام به این کار نمایید.

مراحل اصلی آرایش عروس

حالا به بررسی و آموزش گام‌به‌گام مراحل اصلی و مهم‌تر می‌پردازیم:

مرحله 1: پرایمر را اعمال کنید

بعد از آنکه مراحل مقدماتی را انجام دادید در روز عروسی باید تنها بر میکاپ و مدل مو متمرکز شوید. برای این کار، آرایش عروس خود را با استفاده از یک لایه نازک پرایمر شروع کنید. در این مرحله صورت، گردن و حتی دست‌ها باید با یک لایه پرایمر پوشانده شود تا کرمی که قرار است روی آن بنشیند زیبا به نظر برسد. اگر رنگ پوست ترکیبی دارید پرایمر بسیار ضروری است.

مرحله 2: مراقبت از زیر چشم

پس از آماده سازی پوست برای آرایش، باید روی چشم‌ها تمرکز کنید. بسیاری از شما ممکن است در این ناحیه دچار سیاهی و یا گودی زیر چشم باشید. این موضوع می‌تواند چهره شما را کسل و یا خسته نشان دهد. پس لازم است مقداری کانسیلر بزنید تا عیوب اطراف چشمتان را پنهان کنید و آن را درخشان و پر جنب و جوش نشان دهید. کانسیلر، ضمن برطرف کردن عیوب، در برابر گرما و رطوبت، یک پوشش تمام روز به شما می‌دهد.

با این حال، به یاد داشته باشید که کانسیلر بیش از حد ممکن است سنگین به نظر برسد و حسی مصنوعی جلوه کند.

مرحله 3: پایه فاندیشن را اعمال کنید

وقت آن است که روی پایه تمرکز کنید. اگر مراسم ازدواج شما در طول روز برگزار می‌شود، یک کرم ضد آفتاب با SPF20 را انتخاب کنید. از نوک انگشتان خود برای ترکیب فوندیشن یا فونداسیون استفاده کنید که یک اثر کرمی طبیعی غنی ارائه دهد.

آرایش چشم عروس
آرایش چشم عروس

مرحله 4: چشم‌ ها را برجسته کنید

نوبت رسید به چشم‌ها. چشم‌ها خیلی مهم هستند و اغراق نیست اگر بگوییم بخش مهمی از زیبایی آرایش عروس به چشمان اوست. شما در این مرحله می‌توانید با برجسته کردن چشم‌ها به ظاهر خود درام ببخشید. این فرآیند را با استفاده از خط چشم ضد آب شروع کنید. سپس آن را با سایه چشم غنی از رنگدانه پر کنید که ظاهری دودی ایجاد کند. البته این پیشنهاد ما است. در این مرحله همه چیز بستگی به سبک سلیقه شما دارد. می‌توانید به جای همه این کارها از یک آرایش چشم کاملا ملایم نیز استفاده کنید.

مرحله 5: قرار دادن مژه‌ ها

داشتن مژه‌های پرپشت نقش مهمی در زیبایی چشم‌ها دارد. فرقی هم نمی‌کند که طرفدار آرایش ملایم باشیم یا سنگین. در هر صورت به نظر ما بهتر است حتما از مژه‌های اضافی بر زیبایی چشمان خود بهره ببریم. بسیاری از متخصصان زیبایی استفاده از مژه مصنوعی را برای افزایش طول و حجم آن‌ها توصیه می‌کنند. همچنین می‌توانید یک ریمل حجم دهنده و ضد آب را برای همین اثر امتحان کنید. البته در کنار این موضوع بهتر است به ابروها نیز توجه داشته باشید. هر چند بهتر است که مدل ابروها، قبل از روز عروسی آماده باشد.

مرحله 6: استفاده از رژ لب، رژگونه و هایلایتر

با استفاده از رژگونه صورتی و رژ لب ماندگاری که با رنگ لباس شما هماهنگ است، آخرین نکات را به آرایش خود اضافه کنید. استفاده از برق لب طبیعی روی رنگ لب، درخشندگی مورد نیاز برای یک شب پذیرایی پر زرق و برق را اضافه می‌کند. از هایلایتر نیز در گوشه چشم، استخوان گونه و استخوان ابرو استفاده کنید تا جلوه‌ای کاملا زیبا را به دست آورید. پودر تکمیل کننده روی آرایش را فراموش نکنید تا در طول شب ماندگاری داشته باشد.

آرایش عروس در منزل: آراستن لب‌ها
آرایش عروس در منزل: آراستن لب‌ها

آیا تا به حال کسی از روش آرایش عروس در منزل استفاده کرده است؟

دیدگاه افرادی که از روش آرایش عروس در منزل استفاده کرده‌اند می‌تواند اعتبار این روش را به خوبی نشان دهد. به عنوان نمونه یکی از خانم‌ها در این رابطه گفته است:

من روز عروسی، یک آرایشگر را به کار گرفتم تا هر آنچه را که لازم است در خانه انجام دهد. راستش هم دوست نداشتم هزینه زیادی بابت آرایش بپردازم، هم احساس کردم چهره‌ام با یک آرایش ملایم، زیبا می‌شود. از طرفی با این روش آرامش بیشتری داشتم. خوشبختانه نتیجه کار عالی بود.

تجریه آماده شدن برای عروسی در منزل از زبان کاربران

عروس خانم دیگری نیز گفته است:

شاید باورتان نشود ولی من در روز عروسی به سالن آرایشگاه نرفتم. بلکه خودم به همراه خواهرم، آرایشی را که مد نظرم بود انجام دادیم. به نظر خودمم که نتیجه کار عالی بود. کسی نیز متوجه نشد که من در منزل آرایش کرده‌ام. اما بعضی از دوستانم گفتند که آرایش صورتم می‌توانست از این هم بهتر شود. البته مهم نیست. مهم آن است که من خودم راضی بودم.

تجربه آرایش عروس در منزل
آماده شدن عروس در منزل
آماده شدن عروس در منزل

سخن نهایی

این یک راهنمای گام به گام مختصر برای آرایش عروس بی عیب و نقص بود که توسط مجله مون‌تن‌رو ارائه شد. از این رو می‌توان بسته به سلیقه و سبک آرایشی خود جزئیات بیشتری به آن اضافه کنید یا حتی برخی از مراحل را حذف یا کمرنگ کنید. از طرفی می‌توانید خودتان این روند را ادامه دهید یا یک آرایشگر حرفه‌ای و آموزش دیده را برای این کار استخدام کنید.

در هر صورت هر کدام از این روش‌ها را که به کار بگیرید، مطمئن باشید با مزایای زیادی روبرو خواهید شد. از جمله پرداخت هزینه بسیار کمتر، استرس کمتر و آرامش بیشتر. با این حال خوب است با معایب این روش نیز آشنا باشید. با این روش ممکن است به آنچه که مدنظرتان است نرسید و یا در میکاپ خود مرتکب اشتباهات بزرگی شوید. به هر حال بهتر است قبل از آنکه انتخاب کنید، تمام شرایط و عوامل را بسنجید و در نهایت تصمیم بگیرید که آرایش در منزل داشته باشید یا در سالن.