زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

چگونه در زمستان خوش تیپ باشیم؟

wordcamp
626
8 دقیقه
چگونه در زمستان خوش تیپ باشیم؟

اصل خوش تیپی در زمستان را چگونه رعایت کنیم؟ این سوال می‌تواند یک چالش برای افرادی باشند که همیشه زیبایی در فصل سرد برای‌شان در اولویت است. در فصل زمستان، روزهای سرد و بارانی بیش‌تر می‌شوند. در فصل زمستان، لباس‌های بیش‌تری می‌پوشیم و ممکن است داشتن ظاهر هماهنگ و خوب، کمی سخت‌تر شود. همچنین زمستانِ سرد ممکن است بامزه و جالب باشد اما این فصل، دوستِ پوست نیست. بادهای سرد زمستانی، رطوبت پوست را می‌مکند و آن را خشک می‌کنند. به همین خاطر باید مراقب پوست خودتان باشید.

با این حال، راه‌هایی وجود دارد که بتوانید در فصل زمستان، خوب لباس بپوشید و به طور کلی مراقب پوست، مو و ظاهر خود باشید. در این مطلب، به بررسی شیوه های خوب لباس پوشیدن در زمستان می پردازیم.

چگونه در فصل زمستان خوب لباس بپوشیم؟

در این بخش از مطلب، به چگونگی پوشیدن لباس های آراسته برای خانم‌ها و آقایان در فصل زمستان می‌پردازیم. انتخاب لباس مناسبی که در عین گرم کردن بدن بتواند جلوه زیبایی داشته باشد، نکته مهمی است.

داشتن سبک در پوشیدن لباس‌های زمستانی

لایه لایه لباس بپوشید. به تن کردن یک پیراهن دکمه‌دار به همراه یک پلیور روی آن و سپس پوشیدن یک کت یا ژاکن همیشه انتخاب هوشمندانه و خوبی است. شلوار جین گرم به همراه چکمه یا بوت راحت، می‌تواند بهترین انتخاب برای پایین تنه باشد. اگر در هوای سرد در خانه نیستید، همیشه کاپشن یا پالتو به تن داشته باشید.

خوب و هماهنگ لباس بپوشید

پیش از فرا رسیدن فصل زمستان، باید لباس‌های زمستانی لازم را تهیه کنید. بوت، پوتین، کفش کتانی، شلوار گرمکن، شلوار جین، جوراب‌های کلفت و کلاه، از جمله ملزومات فصل زمستان هستند. دقت داشته باشید لباس‌هایی بخرید که مواد تشکیل دهنده آن سنگین نباشند و پس از پوشیدن چند لایه لباس، خیلی حجیم به نظر نرسید. رعایت این اصل به چگونگی خوش تیپی در زمستان می‌تواند کمک کند.

کاپشن مناسب انتخاب کنید

در زمستانِ سرد، یک کاپشن یا پالتو می‌تواند بهترین دوست هر کسی باشد. کاپشن یکی از اصلی‌ترین لباس‌های زمستانی است که بیش از همه آن را به تن خواهید کرد. پس موقع خرید، حواس‌تان جمع باشد و یک کاپشن مناسب انتخاب کنید. کاپشنی را انتخاب کنید که علاوه بر گرم کردن شما، به سبک لباس پوشیدن‌تان هم بیاید و زیبا باشد. هر انتخابی که دارید، باید مطمئن شوید که آیا این کاپشن به خوبی شما را گرم می‌کند یا نه. انتخاب یک رنگ زنده و شاد، می‌تواند باعث خوش‌ تیپ‌تر شدن شما شود.

سر، گردن، دست و پا را بپوشانید

در آب و هوای سرد فصل زمستان، اندام‌های بدن شما آسیب‌پذیر می‌شوند. پس باید مطمئن شوید که هیچ بخشی از بدن شما در معرض هوای سرد و باد قرار نمی‌گیرد. در غیر این‌صورت اگر یک اندام شما احساس سرما کند، به طور کلی احساس ناراحتی و سرما خواهید کرد. برای پوشاندن سر و حفظ آن از سرما، یک کلاه پشمی می‌تواند انتخابی ایده‌آل باشد اما اگر کلاه پشمی دوست ندارید، کلاه کپ یا شاپو نیز می‌تواند جالب باشد.

شال‌گردن می‌تواند باعث محافظت گردن شما از سرما شود و جلوه شیکی هم دارد. دست‌ها را از یاد نبرید. در زمستان، دست‌ها به راحتی خشک می‌شوند و پوست آسیب می‌بیند. اگر دست‌کش‌های سنتی و معمولی باب میل شما نیست، یک دست‌کش چرم مصنوعی تهیه کنید. این دست‌کش‌ها معمولا قیمت‌شان پایین است اما ظاهر شیک و درجه یکی دارند. استفاده از جوراب مناسب هم می‌تواند مانع نفوذ سرما به پاها شود.

کفش‌های باکیفیت بپوشید

برای خوش تیپ بودن در فصل زمستان، پوشیدن بوت، چکمه یا پوتین، خیلی مهم است. سایز و بلندی یا کوتاهی بوت یا چکمه‌ها، به خودتان بستگی دارد. بوت یا چکمه‌ای انتخاب کنید که با سایر لباس‌های شما هماهنگ باشند.

از لوازم جانبی مختلفی استفاده کنید

هیچ چیز به اندازه لوازم جانبی‌ زیبا نمی‌تواند یک دست لباس ساده را جذاب‌تر کند. در روزهایی که برف نمی‌بارد و نمی‌توانید با بوت‌های برفی یا شال‌گردن بیرون بروید، استفاده از گردن‌آویزهای زیبا می‌تواند انتخاب جالبی باشد. ساعت و مچ‌بندهای رنگارنگ می‌تواند شما را جذاب‌تر کند. خانم‌ها هم‌چنین می‌توانند از گل‌سر، گوشواره و کیف‌های دستی کوچک برای زیباتر شدن استفاده کنند.

خانم‌ها یک انتخاب جذاب دیگر برای خوش‌پوش‌تر شدن نیز دارند. ساپورت و جوراب شلواری هم زیبا و هم گرم هستند. می‌توانید از رنگ‌های زنده استفاده کنید تا یکی از اصل های مهم خوش تیپ بودن در زمستان را رعایت کرده باشید.

لباس‌های زیبا را زیر کاپشن و پلیور بپوشید

وقتی که کاپشن و سایر ملزومات گرم مثل کلاه و دست‌کش را انتخاب کردید، می‌توانید لباس‌های سبک و زیبای خود را اول از همه بپوشید. در فصل زمستان خیلی‌ها ترجیح می‌دهند پیراهن و پلیورهای گرم بپوشند و در عوض کاپشن یا کت نازکی داشته باشند. با این حال عکس این حرکت می‌تواند نتیجه بهتری داشته باشد. با پوشیدن چند لایه لباس نازک و کاپشن گرم نه تنها می‌توانید لباس‌های زیبای خود را نمایش دهید، بلکه از شوک‌های دمایی هم جلوگیری می‌کنید. اگر چند لایه لباس بپوشید، به خودی خود گرم می‌شوید و اگر هم گرم‌تان شد، می‌توانید بعضی از آن‌ها را در بیاورید تا احساس بهتری داشته باشید. هم‌چنین با این ترفند، نیازی نیست لباس‌های بهاری و تابستانی‌تان را از کمد لباس‌هایتان خارج کنید بلکه می‌توانید آن‌ها را هم مورد استفاده قرار دهید. با این کار می توانید در زمستان خوب به نظر بیایید.

مرد جوان اصل لایه‌ای لباس پوشیدن را رعایت کرده است

کودکان چه بپوشند؟

بچه‌ها برف بازی کردن را دوست دارند و فصل زمستان می‌تواند برای آن‌ها لذت بخش باشد. با این حال آن‌ها باید لباس‌های گرم و مناسب بپوشند تا سرما نخورند و سالم بمانند. استفاده از کلاه های ضخیم، شال گردن، کاپشن مناسب، شلوار جین و چکمه می‌تواند انتخاب‌های مناسبی برای لباس کودکان باشد. استفاده از رنگ‌بندی‌های شاد و جذاب هم در شیک پوشی کودکان در زمستان، تاثیر زیادی دارد. اصل چند لایه لباس پوشیدن درباره پوشش کودکان هم صادق است و برای جلوگیری از حجیم شدن و پف کردن لباس کودکان، بهتر است آن‌ها چند لایه لباس گرم بپوشند و از لوازم جانبی مناسب هم بهره ببرند.

خوش تیپی در زمستان
کودک با لباس زمستانی در روز برفی

مراقبت‌های پوست و مو در برای خوش تیپی در زمستان

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، فصل زمستان، یک فصل حساس برای پوست است. به همین منظور باید مراقبت‌های لازم پوستی را انجام دهید تا ضمن حفظ سلامت، در زمستان زیبا به نظر بیایید.

محافظت از پوست

در فصل زمستان با وزش بادهای تند، پوست‌ها زودتر خشک می‌شوند زیرا رطوبت آن خیلی سریع از بین می‌رود. در فصل زمستان، آب زیاد بنوشید و از لوسیون‌های سبک و بدون روغن برای تمام اندام بدن خود بهره ببرید. برای جلوگیری از ترک خوردن و پوسته پوسته شدن لب، استفاده از بالم لب می‌تواند کارآمد باشد.

محافظت از مو

در زمینه رعایت بهداشت، هرروز دوش گرفتن می‌تواند خیلی خوب به نظر بیاید اما یافته‌های دانش‌مندان نشان می‌دهد باید یک روز در میان موهای خود را بشویید. دلیل این مسئله ساده است؛ شستن مکرر موها باعث می‌شود روغن طبیعی موجود در آن از بین برود. این موضوع سبب خشک شدن و شکافته شدن انتهای موها می‌شود. این مشکل در زمستان بیشتر به چشم می‌خورد. برای نرم نگه داشتن موهای‌تان بهتر است هفته‌ای یک بار، به مدت 15 دقیقه از ماسک مرطوب‌کننده یا نرم‌کننده روی بخش محدودی از موهای‌تان بهره ببرید. همچنین از فرق سر تا نوک موهای خود را شانه کنید تا روغن‌های طبیعی روی مو گسترده شود. جهت تقویت موی سر، این کار مفید است و باعث می‌شود موهای شما ابریشمی شکل به نظر برسند.

توصیه‌ای برای خانم‌ها

از یک پالت آرایش متفاوت استفاده کنید. گونه‌های خود را با استفاده از رنگ‌های صورتی گرم یا سرخ روشن، آرایش کنید. ترکیب کردن کمی پودر برنزه با رژ گونه می‌تواند جالب باشد اما هر کس، سلیقه خودش را دارد. آرایش صورت، همیشه یکی از عوامل مهم در زیبا به نظر رسیدن است.

استفاده از ضدآفتاب

جهت محافظت از پوست مقابل اشعه‌های خطرناک خورشید همیشه باید از کرم ضدآفتاب استفاده کرد. طبق گفته بنیاد سرطان پوست، برف در روزهای روشن زمستان میزان انعکاس اشعه‌های مضر خورشید را تا میزان 80% افزایش می‌دهد که این از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید، خطرناک‌تر است. استفاده از یک کرم ضد آفتاب، می‌تواند یک جادوی زمستانی در کمک به زیبایی پوست شما باشد. استفاده از کرم ضدآفتاب با SPF 15 یا بالاتر در فصل زمستان را حتما مد نظر قرار دهید.