زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

انواع ماسک عسل برای پوست خشک، چرب و مختلط

تیم تحریریه مو تن رو
604
11 دقیقه
انواع ماسک عسل برای پوست خشک، چرب و مختلط

عسل حاوی آنزیم‌ها و ترکیباتی است که برای بهبود و سلامت پوست اهمیت دارد. یکی از ساده‌ترین و مفید‌ترین ماسک‌های خانگی برای پوست صورت، ماسک عسل است. با این حال ترکیباتی که به همراه عسل برای تهیه ماسک صورت به کار می‌رود، برای هر نوع پوستی متفاوت است. در ادامه مقاله به طرز تهیه ماسک عسل برای پوست خشک، چرب، مستعد جوش و آکنه، مستعد چین و چروک و مختلط و فواید ماسک عسل برای پوست می‌پردازیم.

فواید ماسک عسل برای پوست صورت

ترکیبات عسل فواید بسیاری برای پوست صورت دارد. برای مثال اگر پوستی مستعد آکنه دارید یا پوستتان حساس است و دچار اگزیما می‌شود، استفاده از ماسک عسل برای بهبود پوست صورت اهمیت دارد.

عسل خالص میزان باکتری مفید صورت را متعادل می‌کند. این مسئله برای از بین بردن جوش و آکنه صورت اهمیت دارد. در واقع در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی و درمانی جوش و آکنه از عسل یا موم عسل استفاده شده است.

عسل بهبود پوست صورت آسیب دیده را تسریع می‌بخشد. در واقع عسل خاصیت ضدالتهاب دارد. به همین دلیل برای درمان پوست ملتهب نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین از خواص اصلی عسل می‌توان به آبرسانی و رطوبت رسانی برای پوست اشاره کرد. چیزی که مانع خشکی پوست می‌شود.

ماسک عسل برای پوست چرب

عسل از سال‌های گذشته به عنوان یک تقویت کننده و دارو برای پوست مورد استفاده قرار می‌گرفت. در واقع یونانیان و مصریان باستان از عسل به عنوان دارو برای درمان زخم استفاده می‌کردند. اما در میان هزاران فواید عسل، ماسک عسل برای پوست چرب و بهبود آن نیز خاصیت بسیاری دارد.

معمولا پوست چرب میزان باکتری بالایی دارد و عسل نیز با خاصیت ضدباکتری، باعث پاکسازی پوست می‌شود. در واقع هنگام پاکسازی پوست، چربی اضافه، جوش و آکنه نیز از بین می‌روند، چرا که جوش و آکنه از تجمع باکتری و میکروب به‌وجود می‌آیند. از این جهت در صورتی که پوست چرب و مستعد آکنه دارید، برخی از ماسک‌های عسل به از بین رفتن آکنه و جوش صورت کمک می‌کنند.

ماسک عسل و شیر برای پوست چرب

شیر و عسل هر دو باعث تغذیه پوست می‌شوند. در صورتی که می‌خواهید یک ماسک خانگی برای پاکسازی پوست تهیه کنید که در عین حال باعث نرمی و لطافت پوستتان گردد، ماسک شیر و عسل انتخاب مناسبی خواهد بود.

برای تهیه ماسک عسل و شیر برای پوست چرب شما به یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی و دو قاشق شیر نیاز دارید. ابتدا ترکیبات را به خوبی مخلوط کنید. ماسک صورت را به مدت 5 تا 10 دقیقه روی پوستتان قرار دهید. در نهایت صورتتان را با آب ولرم یا سرد به خوبی بشویید.

ماسک عسل و موز برای پوست چرب

موز و عسل هر دو خاصیت آبرسانی برای پوست دارند. همینطور از پوست دربرابر رادیکال‌های آزاد و مضر مراقبت می‌کنند. همچنین عسل با خاصیت ضدباکتری باعث تمیزی و پاکسازی پوست چرب می‌شود.

ساخت ماسک موز و عسل
ساخت ماسک موز و عسل

برای تهیه ماسک عسل و موز شما به یک و نیم قاشق چای‌خوری عسل طبیعی و نصف یک موز متوسط نیاز دارید. موز را له کنید و آن را با عسل ترکیب نمایید. سپس ماسک عسل و موز را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوستتان قرار دهید. در نهایت صورتتان را با آب ولرم به خوبی بشویید.

ماسک اسکراب پوست چرب با عسل

در صورتی که پوست چرب دارید، می‌توانید با کمک ماسک اسکراب عسل، پوستتان را لایه برداری کنید. لایه برداری کمک می‌کند تا سطح مرده و آسیب دیده پوست از بین برود. به این ترتیب پوستی تازه و جوان جایگزین شود. اگر می‌خواهید اسکراب خانگی تهیه کنید، شکر تاثیر زیادی در لایه برداری خواهد داشت. در واقع دانه‌های شکر باعث از بین رفتن بافت مرده پوست می‌شود و عسل به تغذیه رسانی پوست کمک می‌کند.

برای تهیه این اسکراب خانگی برای پوست چرب شما به یک قاشق غذاخوری شکر (شکر سفید یا قهوه‌ای) و یک قاشق چای‌خوری عسل نیاز دارید. شکر و عسل را با هم مخلوط کنید و روی پوستتان را به آرامی از 2 تا 3 دقیقه ماساژ دهید. در نهایت پوستتان را با آب ولرم بشویید. شما می‌توانید هفته‌ای یک بار از این اسکراب خانگی بهره‌مند شوید.

ماسک عسل برای منافذ باز پوست چرب

برخی از افرادی که پوست چرب به همراه منافذ باز پوستی دارند، ممکن است بیشتر از دیگران دچار جوش و آکنه شوند. چرا که چربی اضافه پوست به همراه باکتری در منافذ باز پوست جمع و به جوش و آکنه تبدیل می‌شود. از این جهت جوی دو سر و عسل یک درمان مناسب برای بهبود منافذ باز پوست هستند. چرا که هر دو حاوی آنتی‌اکسیدان، ترکیبات مغذی و ترکیبات ضد التهاب هستند.

برای تهیه این ماسک خانگی شما به 2 قاشق غذاخوری جوی دو سر و یک قاشق غذاخوری عسل نیاز دارید. ابتدا جوی دو سر را پودر کنید و آن را با عسل ترکیب نمایید. سپس ماسک عسل و جوی دو سر را به مدت 10 دقیقه روی صورت و گردنتان قرار دهید. در نهایت پوستتان را با آب ولرم بشویید.

ماسک عسل برای از بین بردن جوش و آکنه

افرادی که پوست چرب دارند، بیشتر از دیگران مستعد جوش و آکنه هستند. چرا که چربی اضافه پوست به همراه باکتری باعث بروز جوش و آکنه بیشتر روی صورت می‌شود. از این جهت شما باید از یک ماسک صورت برای از بین بردن جوش و آکنه بهره‌مند شوید. چیزی که به پاکسازی پوست کمک کند. یکی از ماسک‌های پرطرفدار در دنیا برای از بین بردن جوش و آکنه، ماسک عسل و دارچین است.

برای تهیه این ماسک خانگی برای از بین بردن جوش، شما به 3 قاشق غذاخوری عسل طبیعی و 1 قاشق غذاخوری پودر دارچین خالص نیاز دارید. عسل و پودر دارچین را با یکدیگر مخلوط کنید و آن را به مدت 30 ثانیه در ماکروفر یا روی شعله غیرمستقیم قرار دهید تا کمی ولرم (نه داغ) شود. سپس آن را به مدت 10 دقیقه روی پوست قرار دهید و در نهایت صورتتان را با آب ولرم به خوبی بشویید.

ماسک عسل برای پوست خشک

پوست به دلایل مختلفی خشک می‌شود و رطوبت خود را از دست می‌دهد. برای مثال حمام طولانی با آب داغ، ننوشیدن آب کافی در طول روز، استفاده از شوینده‌های قوی پوست، عوامل محیطی و حتی ژنتیک می‌تواند باعث خشکی پوست شود.

ماسک عسل برای پوست خشک، یک درمان مناسب است. در واقع عسل باعث رطوبت‌رسانی پوست می‌شود و پوست را پاکسازی و مغذی می‌کند. علاوه بر این، عسل خاصیت ضدالتهاب دارد و به درمان پوست‌های خشک و حساس نیز کمک می‌کند.

ماسک عسل برای پوست حساس و خشک

عسل طبیعی یک ماسک معجزه‌آسا برای درمان پوست خشک است. با این حال ترکیب عسل و آلوئه‌وا هر دو برای درمان پوست حساس مناسب هستند، چرا که این دو ترکیب خاصیت ضد التهاب دارند و قرمزی و خارش پوست را از بین می‌برند.

برای تهیه ماسک صورت برای پوست حساس و خشک شما به 2 قاشق چای‌خوری عسل طبیعی و 1 قاشق چای‌خوری ژل طبیعی آلوئه‌ورا نیاز دارید. ابتدا عسل و آلوئه‌ورا را با یکدیگر مخلوط کنید و آن را به مدت 20 دقیقه روی پوستتان قرار دهید. در نهایت صورتتان را تنها با آب سرد و بدون صابون بشویید.

ماسک عسل برای پوست خیلی خشک

چربی طبیعی و مفید، به چربی و رطوبت‌رسانی پوست کمک بسزایی می‌کند. یکی از ماسک‌هایی که برای درمان پوست خیلی خشک مفید می‌باشد، ترکیب عسل و آووکادو است، چرا که آووکادو با میزان چربی مناسبی که دارد، در ترکیب بیشتر محصولات آرایشی و بهداشتی برای پوست‌های خیلی خشک، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای تهیه ماسک خانگی پوست خیلی خشک شما به 2 قاشق چای‌خوری عسل، نصف یک آووکادوی رسیده و 1 قاشق چای‌خوری ماست پرچرب نیاز دارید. ابتدا آووکادو را به خوبی له کنید و به آن عسل و ماست پرچرب را اضافه نمایید. این ماسک را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوستتان قرار دهید و در پایان پوستتان را با آب سرد یا ولرم به خوبی بشویید.

ماسک عسل و زردچوبه برای پوست خشک

زردچوبه خاصیت دارویی و درمانی برای پوست دارد، گلیسیرین باعث رطوبت رسانی پوست می‌شود و عسل پوست را آبرسانی می‌کند. در نهایت هر سه ترکیب برای جذب چربی و درمان پوست خشک مفید هستند.

برای تهیه ماسک عسل و زردچوبه شما به 1 قاشق غذاخوری عسل ارگانیک و طبیعی، نصف قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه و نصف قاشق چای‌خوری گلیسیرین نیاز دارید. ابتدا تمام ترکیبات را با هم مخلوط کنید تا به شکل خمیر تبدیل شود. این ماسک را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوست قرار دهید و در نهایت صورتتان را با آب سرد یا ولرم به خوبی بشویید.

ماسک آرد نخودچی و عسل برای پوست خشک

آرد نخودچی باعث لایه برداری ملایم پوست می‌شود. همچنین شیر حاوی اسید لاکتیک است و به رفع تیرگی پوست کمک می‌کند و عسل نیز باعث رطوبت و آبرسانی پوست می‌شود. در واقع تمام این ترکیبات پوست را تمیز و مغذی می‌کند و باعث درمان پوست خشک می‌شود.

برای تهیه ماسک عسل برای پوست خشک شما به 1 قاشق غذاخوری آرد نخودچی، 2 قاشق غذاخوری شیر و 1 قاشق غذاخوری عسل نیاز دارید. هنگامی که این ترکیبات را به خوبی مخلوط کردید، ماسک را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوست صورت و گردن قرار دهید و در نهایت پوستتان را با آب سرد به خوبی بشویید.

ماسک عسل و بابونه برای پوست خشک

بابونه یک ترکیب مناسب برای درمان پوست خشک و حساس است. در صورتی که پوست حساس دارید، ماسک صورت بابونه و عسل کمک می‌کند تا پوستتان نرم، شاداب و تمیز و بدون هیچ التهاب و خارش گردد.

برای تهیه ماسک عسل و بابونه شما به یک فنجان آب جوش، 1 قاشق غذاخوری بابونه، 1 قاشق چای‌خوری عسل و 3 تا 4 قاشق غذاخوری سرکه سیب نیاز دارید. ابتدا بابونه را به مدت 10 دقیقه در آب جوش قرار دهید. سپس عسل و سرکه سیب را به آن اضافه نمایید و ترکیبات را هم بزنید. هنگامی که ماسک سرد شد، صورتتان را با آن بشویید و اجازه دهید به مدت 5 دقیقه روی پوستتان باقی بماند. در نهایت صورتتان را با آب سرد بشویید.

ماسک عسل برای از بین بردن چروک صورت

تخم مرغ حاوی لوتئین است و به آبرسانی و ترمیم پوست کمک می‌کند. عسل پوست را مرطوب و آبرسانی می‌کند و ترکیب زرده تخم مرغ و عسل برای پوست خشک مناسب است و باعث درمان و از بین بردن چروک صورت می‌شود. (به یاد داشته باشید در صورتی که پوست چرب دارید و می‌خواهید به درمان چین و چروک صورتتان کمک کنید، در تهیه این ماسک عسل، به جای زرده تخم مرغ، از سفیده تخم مرغ استفاده کنید تا پوستتان چرب‌تر نشود!)

عسل و تخم مرغ-ماسک صورت
عسل و تخم مرغ-ماسک صورت

برای تهیه ماسک عسل برای از بین بردن چروک صورت شما به 1 قاشق غذاخوری عسل، 1 عدد زرده تخم مرغ و 2 قطره روغن طبیعی همچون روغن زیتون، روغن نارگیل یا روغن آرگان نیاز دارید. ابتدا عسل، زرده تخم مرغ و روغن گیاهی دلخواه را مخلوط کنید و آن را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوست صورت و گردن قرار دهید. در نهایت پوستتان را با آب سرد یا ولرم بشویید.

ماسک عسل برای پوست مختلط

پوست مختلط به پوستی می‌گویند که در بخشی از صورت چرب و در بخشی دیگر خشک است. از این جهت در صورتی که پوست شما مختلط است، باید از ماسک صورتی استفاده کنید که به درمان پوستتان کمک کند.

یکی از ماسک‌هایی که به تعادل پوست صورت کمک می‌کند، ماسک عسل و روغن اسطوخودوس است. برای تهیه این ماسک در مرحله اول، 1 قاشق غذاخوری عسل طبیعی را با 2 تا 3 قطره روغن اسطوخودوس مخلوط کنید. سپس این ماسک را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوستتان قرار دهید. این ماسک به آرامش پوست و جسم نیز کمک می‌کند. در مرحله پایانی صورتتان را با آب سرد یا ولرم به خوبی بشویید.