زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

روش های برطرف کردن موهای زائد بدن

wordcamp
664
8 دقیقه
روش های برطرف کردن موهای زائد بدن

مو در تمام نقاط بدن از جمله صورت، بازوها و پاها رشد می کند. اگرچه رشد مو در مردان و زنان طبیعی است، برخی از افراد ممکن است به دلایل زیبایی بخواهند موهای خود را برای همیشه حذف کنند. معمولا تقاضا برای روش های دائمی یا بلند مدت موهای زائد در دست ها، پاها، زیر بغل، صورت و ناحیه تناسلی بیشتر است. اگرچه برخی از روش‌های رفع موهای زائد نتایجی را ارائه می‌دهند که ماه‌ها یا سال‌ها دوام می‌آورند، روش‌های کمی برای رفع موهای زائد وجود دارد. در این مقاله به روش های دائمی ای می‌پردازیم که افراد می‌توانند برای نتایج طولانی‌مدت و روش‌های خانگی حذف موهای زائد امتحان کنند.

آیا می توان موها را برای همیشه حذف کرد؟

برای افرادی که به دنبال روش های دائمی برای رفع موهای زائد هستند، چند گزینه حذف موهای زائد در درازمدت وجود دارد. تنها درمانی که سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) آن را دائمی توصیف می کند، الکترولیز است.

یکی دیگر از روش های حذف موهای زائد که نتایج طولانی مدتی را ارائه می دهد، استفاده از لیزر است. با این حال، برخی از افراد برای حفظ نتایج به جلسات دنباله دار نیاز دارند. به عنوان مثال، برای خانم هایی که لیزر موهای زائد صورت را انجام می دهند، باید به صورت دوره ای این جلسات رو تکرار کنند.

الکترولیز

یک متخصص الکترولیز را با استفاده از سوزن برای اعمال فرکانس های رادیویی موج کوتاه به فولیکول های مو انجام می دهد تا آنها را از بین ببرد. سپس موها را با موچین از پوست خارج می کنند. یک متخصص می تواند الکترولیز را تقریباً در هر قسمتی از بدن انجام دهد. الکترولیز همچنین روی هر نوع مو از جمله موهای رنگ روشن نیز تاثیر گذار است.

با توجه به چرخه رشد مو، فرد معمولاً برای دستیابی به اثرات مورد نظر نیاز به چندین جلسه الکترولیز دارد. تعداد جلسات بسته به ناحیه بدن، حساسیت فرد و میزان موهای موجود می تواند متفاوت باشد. با این حال، هنگامی که متخصص تمام موها را از ناحیه مشخص شده برداشت، فرد نیازی به ادامه درمان نخواهد داشت.

عوارض جانبی

پس از جلسات الکترولیز، فرد ممکن است در محل برداشتن مو دچار سوزش یا قرمزی شود. همچنین ممکن است عفونت یا بافت اسکار بیش از حد در اطراف محل ایجاد شود، اما این عارضه نادر است. برخی از کیت های الکترولیز خانگی نیز در دسترس هستند. با این حال، آکادمی پوست آمریکا (AAD) توصیه می کند که یک متخصص با تجربه برای کسبِ بهترین نتایج، الکترولیز را انجام دهد.

هزینه

هزینه الکترولیز بسته به تعداد جلسات و همچنین چندین عامل دیگر، مانند سطح مهارت متخصص و میزان نیاز به برداشتن مو، متفاوت است.

رفع موهای زائد پا

رفع موهای زائد با لیزر

رفع موهای زائد با استفاده از لیزر شامل استفاده از لیزر با حرارت بالا برای از بین بردن فولیکول مو است. یک متخصص می تواند از لیزر برای رفع موهای زائد در هر جایی از بدن به جز ناحیه اطراف چشم استفاده کند.

با توجه به مقالات AAD، می‌توان کاهش 10 تا 25 درصدی موهای زائد را پس از اولین جلسه درمانی انتظار داشت. وقتی موها دوباره رشد می‌کنند، رنگ آن‌ها روشن تر و ضخامت آن‌ها کم تر می شود. هنگامی که رشد مو متوقف شد، ممکن است تا ماه ها یا سال ها دیگر برنگردد.

لیزر موهای زائد بر روی موهای تیره و ضخیم بهتر عمل می کند. برای موهای روشن، خاکستری یا قرمز موثر نیست.

لیزر موهای زائد معمولاً نیاز به یک دوره چند جلسه ای دارد تا تمام موهای ناحیه خاصی از بدن از بین برود. این جلسات به فاصله 4 تا 6 هفته برگزار می شود.

دستگاه لیزر بدن مک استایلر مدل MC-77000

عوارض جانبی

لیزر موهای زائد دارای خطراتی است، اگر متخصص بی تجربه یا بی آموزش آن را انجام دهد. لیزر می تواند باعث ایجاد درد و ناراحتی جزئی در طول عمل شود. پس از درمان، پوست فرد ممکن است برای چند روز قرمز یا تحریک شود. به ندرت، ممکن است تاول یا اسکار در محل برداشتن مو ایجاد شود.

لیزر موهای زائد، پوست را به طور موقت به نور خورشید حساس می کند. افرادی که تحت لیزر موهای زائد قرار می گیرند باید از پوست خود در برابر نور خورشید در طول دوره درمان محافظت کنند. آنها می توانند این کار را از طریق:

اجتناب از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید

 خودداری از استفاده از تخت های برنزه کننده

استفاده از کرم ضد آفتاب با فاکتور حفاظتی بالا (SPF)

هزینه

هزینه هر جلسه لیزر موهای زائد به طور متوسط 7 میلیون تومان است. مانند الکترولیز، قیمت بسته به متخصص، موقعیت جغرافیایی، اندازه منطقه درمان و تعداد جلسات لازم متفاوت خواهد بود.

کرم های تجویزی قوی

کرم های قوی برای رفع موهای زائد نیز در دسترس هستند. آنها ممکن است گزینه بهتری برای افرادی باشند که توان پرداخت هزینه های سنگین الکترولیز و لیزر را ندارند.

یک کرم موبر به نام افلورنیتین (Vaniqa) می تواند رشد مو را زمانی که فرد به طور منظم از آن استفاده می کند متوقف کند. FDA در سال 2000 گزارش داد که Vaniqa به طور کلی برای از بین بردن موهای ناخواسته صورت بی خطر است. برای استفاده از افلورنیتین، فرد باید به توصیه پزشک خود عمل کند. اما به طور کلی، باید کرم را دو بار در روز استفاده کرد. پس از استعمال، فرد نباید تا حدود 4 ساعت نواحی تحت درمان را شستشو دهد تا کرم اثرگذاری خود را به بهترین نحو انجام دهد.

اگرچه افلورنیتین به طور کلی بی خطر است، اما ممکن است فرد به کرم واکنش نشان دهد. زنان باردار قبل از استفاده از کرم باید با پزشک خود مشورت کنند. در صورت بروز واکنش، فرد باید مصرف را قطع کرده و در اسرع وقت با پزشک خود صحبت کند.

انواع شیوه‌های از بین برنده‌ی موهای زئد

چگونه موها را در خانه از بین ببریم

تقریبا هیچ راهی برای از بین بردن دائمی مو در خانه وجود ندارد. با این حال، ممکن است رشد مو به طور نیمه دائمی کاهش یابد.

بر اساس یک مطالعه مورد اطمینان، دستگاه‌های نور پالسی شدید (IPL) که برای استفاده در خانه طراحی شده‌اند، بی‌خطر هستند و اگر فردی به طور منظم از آنها استفاده کند، برای رفع موهای زائد مؤثر است.

برخی از روش های ارزان اما کوتاه مدت حذف موهای زائد عبارتند از:

     اصلاح: این روش موهای قابل مشاهده در سطح پوست را از بین می برد. با این حال، نتایج کوتاه مدت هستند و موها در عرض چند روز دوباره رشد خواهند کرد.

     اپیلاسیون: اپیلاسیون شامل استفاده از موم داغ یا نوارهای موم برای چسباندن به موهای بدن و بیرون کشیدن آنها است. یک فرد می تواند اپیلاسیون را در خانه با استفاده از کیت های اپیلاسیون انجام دهد.

     موچین کردن: استفاده از موچین برای بیرون کشیدن موها از پوست می تواند دردناک باشد، اما این روش نتایج کمی طولانی تری نسبت به اصلاح دارد.

     کرم‌ها یا پمادها: برخی از کرم‌ها یا پمادهای بدون نسخه می‌توانند به‌طور موقت موها را از بین ببرند، اما می‌توانند باعث واکنش‌های پوستی در برخی افراد شوند.

چه زمان باید به دکتر مراجعه کرد

اگر حذف موهای زائد منجر به عوارض جانبی شود، فرد باید با پزشک خود صحبت کند، مانند:

علائم عفونت، که ممکن است شامل تورم یا چرک باشد

بافت اسکار بیش از حد

خارش پوستی که از بین نمی رود

همچنین اگر فرد می خواهد راه حلی برای رفع موهای زائد با ماندگاری بیشتری داشته باشد، باید با یک متخصص پوست صحبت کند.

سخن پایانی

حذف دائمی موهای زائد ممکن است، اما اغلب گران است. الکترولیز نتایج دائمی را ارائه می دهد. در مقابل، نتایج لیزر موهای زائد ماندگار هستند اما همیشگی نیستند.

بیمه درمانی معمولاً هزینه این روش ها را پوشش نمی دهد. برخی از گزینه‌های ارزان‌تر، مانند کیت‌های IPL خانگی و کرم‌های تقویت‌کننده، حذف موهای زائد نیمه‌دائمی را بدون هزینه زیاد ارائه می‌کنند.

اگر فردی بخواهد موهای زائد را برای همیشه از بین ببرد، باید از یک متخصص پوست یا تکنسین با تجربه مشاوره و تخصص بگیرد.

پاسخ به سوالات متدوال در مورد روش های برطرف کردن موهای زائد بدن

آیا می‌توان در خانه هم لیزر موهای زائد را انجام داد؟

پاسخ این سوال منفی است. فقط کسانی که برای کار با دستگاه های لیزر درمانی زیبایی آموزش دیده و دارای گواهینامه هستند باید لیزر موهای زائد را انجام دهند. حتی اگر این یک روشِ غیرجراحی باشد، یک متخصص دقیق و ماهر باید این درمان را انجام دهد تا ایمنی شما و بهترین نتایج را تضمین کند.

آیا از بین بردن موهای زائد برای همیشه ممکن است؟

بسته به نوع مو های فرد سیستم بدن او بله ممکن است. تنها درمانی که سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) آن را دائمی توصیف می کند، الکترولیز است.