زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

چگونه با توجه به فرم صورت ابروها را آرایش کنیم؟

wordcamp
4,120
7 دقیقه
چگونه با توجه به فرم صورت ابروها را آرایش کنیم؟

اگر اخبار دنیای مد و فشن را دنبال می‌کنید احتمالا بدانید که این روزها ابروهای ضخیم یک بار دیگر به یکی از ترندهای آرایشی تبدیل شده‌اند. دیگر دورانی که ابروهای نازک و استفاده از خط چشم برای رسم ابرو مد بود به سر رسیده است. این روزها بسیاری از خانم‌ها برای میکاپ خود به دنبال پیدا کردن شکل ابروی مناسب با فرم صورتشان هستند. شکل ابرو برای انواع صورت اهمیت زیادی در افزایش جذابیت چهره و زیبایی فرد داشته و به همین دلیل باید توجه ای اساسی به آن داشته باشید.

ابروهایی کاملا زاویه‌دار و با قوس‌های زیاد که احتمالا در شبکه‌های اجتماعی زیاد می بینید شاید برای هر فرم صورتی مناسب نیستند. در این مقاله قصد داریم به شما نشان دهیم چگونه با توجه به فرم صورت ابروهای خود را آرایش کنید. بدین منظور نکاتی را در خصوص اصلاح، شکل دهی و پر کردن ابروها ارائه خواهیم کرد تا از ابروهای خود را در جذاب‌ترین حالت نگه دارید.

چگونه به ابروها شکل دهیم

برای اینکه ابروهای شما در بهترین حالت جلوه کنند باید آنها را به گونه‌ای اصلاح کنید تا با فرم صورت شما متناسب باشند. بدین منظور باید مراحل زیر را طی کنید:

گام اول: ابروهایتان را شانه کنید

با استفاده از یک شانه ابرو مخصوص، ابروهای خود را برای اصلاح بهتر آماده کنید.

گام دوم: پیدا کردن شکل مناسب ابرو

اگرچه در حالت ایده‌آل شکل ابروهای شما به فرم چهره‌تان بستگی خواهد داشت اما نکات و قوانین کلی وجود دارند که با توجه به آنها می‌توانید یک آرایش ابرو بسیار عالی داشته باشید. برای اینکه متوجه شوید قسمت جلویی ابرو باید از کجا شروع شود، یک مداد ابرو را در کنار قسمت خارجی بینی (عمود بر ابرو) قرار داده و یک علامت بزنید.

مشخص کردن شکل ابرو
استفاده از مداد برای تعیین شکل ابرو برای انواع صورت

برای قسمت کمان نیز مداد به گونه‌ای قرار دهید تا با قسمت خارجی عنبیه چشمتان هم تراز شود، سپس یک علامت دیگر بزنید. در نهایت برای قسمت دم ابرو، مداد را با گوشه خارجی چشم تراز نموده و یک علامت کوچک بزنید.

فرم صورت و آرایش ابرو
تعیین شکل ابرو برای انواع صورت

شکل ابرو برای فرم صورت گرد

اگر گونه‌های تپل دارید و خطوط ناحیه چانه نرم و بدون زاویه است، فرم صورتتان گرد است. یک ابرو زاویه‌دار می‌تواند گردی و پر به نظر رسیدن چهره شما را متعادل‌تر کند. با رسم خطوط واضح نیز می‌توانید نرمی و گردی صورت را کاهش داده و همچنین به ساختار استخوانی صورت بعد بیشتری بدهید.

شکل ابرو برای صورت‌های بیضی

اگر فرم صورت شما بیضی است کمترین دردسر را برای آرایش ابرو تجربه خواهید کرد. فرم بیضی به عنوان متوازن‌ترین فرم محسوب شده و برای آرایش ابروهای خود احتمالا نیازی به هیچ قاعده و قانونی ندارید! صورت شما تقریبا با هر مدل ابرویی سازگار خواهد بود. اگر در انتخاب مدل ابرو سردرگم شده‌اید می‌توانید با کمی زاویه دادن به ابروهای خود، تقارن آنها و صورتتان را بیش از پیش به نمایش بگذارید.

آرایش ابرو برای فرم صورت مربعی

اگرچه شاید صورت‌های مربعی کاملا مانند یک مکعب به نظر نرسند اما شباهت‌ بین آنها غیر قابل انکار بوده و این فرم صورت را به راحتی می‌توان تشخیص داد. برای مدل ابرو به این نکته طلایی توجه داشته باشید که ایجاد تضاد بین عناصر چهره گاهی اوقات بسیار موثر و جذاب‌تر است. برای مثال استفاده از یک مدل ابرو با شکل گرد بر روی صورتی با چانه زاویه‌دار می‌تواند باعث توازن بیشتر چهره شما شود.

مدل ابرو برای صورت‌های قلبی

گونه‌های برجسته یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده جذاب در صورت‌های قلبی است که حسادت هر کسی را برمی‌انگیزد! اما توجه داشته باشید که برای جذابیت بیشتر هنوز هم باید به ابروهای خود توجه کنید. یک مدل ابرو با شکل کنترل شده و کمان بلند انتخاب خوبی است. با افزودن ارتفاع به قسمت کمان ابروها می‌توانید چانه نسبتا کوتاهتان را بلندتر نشان دهید.

شکل ابرو برای فرم صورت الماسی

زاویه‌ها مهمترین خصوصیت در صورت‌های الماسی هستند. چانه تیز و خطوط رویش مو نزدیک به هم باعث می‌شوند تا چهره‌ای برجسته و زاویه‌دار داشته باشید. برای ایجاد توازن بیشتر می‌توانید از انحناها در آرایش ابرو کمک بگیرید. بدین منظور انحنای طبیعی استخوان‌های ابرو (پیشانی) را دنبال کنید تا استخوان‌های گونه پهن و عریض کمی جمع و جورتر دیده شوند.

مدل‌های ابرو مناسب صورت‌های دراز و کشیده

کشیدگی و دراز بودن صورت برای بسیاری از خانم‌ها خوشایند نبوده و آنها را ناراحت می‌کند. اما باید بدانید که با یک مدل ابرو مناسب می‌توانید این فرم صورت را کمی متوازن‌تر کنید. اینکه ابروهایتان را به صورت افقی باقی نگه داشته باشید باعث می‌شود تا چشم‌ها بالاتر به نظر برسند. همین موضوع کمک می‌کند تا صورت شما به طور کلی کوتاه‌تر نمایش داده شود.

حالا کافیست قسمت دم ابرو خود را کمی به سمت اطراف امتداد دهید تا صورت شما پهن‌تر به نظر برسد.

گام سوم: رسم خطوط ابرو

کشیدن ابرو با مداد
رسم خط ابرو با مداد

حالا کافیست با استفاده از یک قلم یا مداد ابرو، با زدن هاشورهای ملایم نقاطی که در اولین مرحله مشخص کرده بودید را به یکدیگر متصل کنید.

گام چهارم: تمیز کردن ابروها

حالا که شکل و مدل ابروهای خود را مشخص کردید باید با استفاده از موچین تمام تارهای موی ابرو که خارج از محدوده مورد نظرتان قرار دارند را بردارید.

گام پنجم: شانه کشیدن و آماده‌سازی برای پر کردن ابرو

یک بار دیگر شانه‌ مخصوص ابرو خود را برداشته و ابروها را به خوبی شانه بزنید تا یکدست شوند.

چگونه ابروهایتان را پر کنید

حالا که متوجه شدید بهترین راه برای متوازن کردن فرم صورت ایجاد تغییر در مدل ابروهایتان است، باید از لوازم آرایشی مناسبی برای پر کردن ابروهای خود استفاده کنید.

اگر استفاده از ژل ابرو را ترجیح می‌دهید می‌توانید یکی از این محصولات را تهیه نموده و به آرامی جاهای خالی موجود در ابرو را با استفاده از یک اپلیکاتور کنید. سپس با استفاده از یک براش زاویه‌دار محدوده‌ای را که برای ابروی خود تعیین کرده‌اید را پر کنید و کمان ابرو را هم مشخص کنید. در نهایت با استفاده یک شانه مخصوص ابرو، ابروهایتان را یک دست و مرتب نمایید.

نحوه آرایش ابرو
آرایش ابرو متناسب با فرم صورت

اگر مداد ابرو را ترجیح می‌دهد با استفاده از شانه مخصوص ابرو ابتدا ابروهایتان را به خوبی شانه بزنید. با استفاده از یک مداد ابرو ضد آب خطوط دقیقی را بکشید تا جزییات ابرو به خوبی مشخص شود. برای اینکه رنگ مداد ابرو به خوبی در همه قسمت‌ها پخش شود می‌توانید از قسمت تخت مداد استفاده کنید. برای کشیدن دم ابرو نیز از نوک مداد کمک بگیرید.

اگر استفاده از ریمل را برای آرایش ابرو ترجیح می‌دهید کافیست با استفاده از یک براش زاویه‌دار با موهای کم و نازک استفاده نموده و هاشورهایی را به سمت بالا بکشید تا حجم ابروهای شما را افزایش داده و شما را به شکل و تراکم مو مدنظرتان برساند.

آرایش ابرو با قلم
استفاده از قلم برای آرایش ابرو

اگر از طرفداران استفاده از قلم ابرو هستید می‌توانید نیز می‌توانید قلم را بر روی قسمت جلویی ابرو قرار داده و هاشورهایی را به سمت بالا و خارج ابرو رسم کنید تا به قسمت دم یا دم ابرو برسید.

آرایش ابرو برای انواع فرم صورت