زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

آموزش بستن مو در چند گام ساده

wordcamp
8,458
9 دقیقه
آموزش بستن مو در چند گام ساده

مو یکی از زیباترین عضو انسان‌ها است. فرقی ندارد بلند باشد یا کوتاه، آقا باشد یا خانم حتی کوچک باشد یا بزرگ. درست است که مو به سادگی زیبا است اما نیاز به رسیدگی و مراقبت دارد. استفاده از عطرهای گران قیمت، میکاپ زیبا و یا پوشیون لباس‌های مارک و گران قیمت اگر موهای نامرتبی داشته باشید، کافی نسیت. همانطور که همه ما میدانیم یکی از راه‌های زیباتر نشان دادن مو حالت دادن یا بستن مو است. امروز در این مقاله ما آموزش بستن مو و روش‌های بستن مو را باهم فرا می‌گریم. با موتن رو همراه شوید.

آموزش بستن مو خانم‌ها

یکی از محبوب‌ترین و قدیمی‌ترین مدل‌ها، بستن موی دم اسبی است. اگر شما هم مانند من طرفدار تنوع و مدل‌های گوناگون باشید، بستن مو دم اسبی آن هم برای هر روز راضی‌تان نمی‌کند. در ادامه چند مدل موی بسیار زیبا و ساده را به شما یاد خواهیم داد تا در عین سادگی بدرخشید.

بستن مو گوجه‌ای

مدل موی گوجه‌ای از آن دسته مدل‌هایی است که همه جا می‌توان از آن استفاده کرد. برای پرپشت نشان دادن موهایتان می‌توانید از جوراب کمک بگیرید. به این صورت که قسمت جلویی جوراب را (جای انگشتان) قیچی کنید و به صورت یک دونات در بیاورید. البته مهم نیست چه روشی را برای درست کردن این مدل مو انتخاب می‌کنید، شما می‌توانید در کمترین زمان فقط با رعایت کردن چند نکته ساده ظاهر و موی زیبا را داشته باشد.

مدل موی گوجه‌ای
مدل موی گوجه‌ای

ابتدا موهای خود را کاملا شانه کنید تا گره‌های آن باز شود. سپس موهای خود را مانند مدل موی دم اسبی بالای سر خود جمع کنید. مدام با شانه موهای خود را مرتب کنید و بعد از آن با کش ببندید. (مانند موی دم اسبی). اگر موهایتان صاف نیست می‌توانید قبل از بستن با سشوار موهایتان را صاف کنید.

حالا موهای خود را در یک‌جهت بپیچید، انتهای مو را محکم نگه‌دارید تا پیچ‌ها باز نشود. موها رو به بالا بیاورید و دقیقا کنار کش به‌صورت حلقه‌ای دور موهای خود بپیچید و با سنجاق‌سر محکم کنید. در این قسمت می‌توانید به‌جای پیچیدن مو، موهای خود را به‌صورت ساده ببافید و سپس بالای سر خود بپیچید.

مدل موی گوجه را می‌توانید به صورت دو گوش یا حتی نیمه گوجه‌ای دربیاورید.

مدل مو گوجه‌ای دو گوش

بافت مو

بافت موی بلند یکی از مدل موهای مورد علاقه و دوست‌داشتنی خانم‌های مو بلند بخصوص دختران جوان است. در ادامه به بافت چند مدل موی ساده می‌پردازیم:

بافت موی هلندی

برای این بافت لازم است پس از شانه کردن، موهایتان را از وسط به دو قسمت تقسیم کنید و قسمت‌های دیگر موی خود را ببافید.

  • از جلوی موهای خود یک دسته کوچک جدا کنید و آن را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید.
  • به این شکل که دسته اول، دسته نزدیک به پیشانی است. دسته دوم، دسته میانی است. دسته سوم، دسته‌ای است که به موهای پشت سر نزدیک‌تر است. سپس شروع به بافتن کنید، یک بافت ساده بزنید و بعد از هر یک بافت یک دسته مو به قسمت سوم اضافه کنید. (همان قسمتی که به پشت سر نزدیک‌تر است)
  • به همین شکل بافت مو را تکمیل کنید و طرف دیگر مو را به همین شکل ببافید.
  • برای زیباتر شدن موها می‌توانید از نگین‌های مخصوص مو یا گل استفاده کنید.
بافت موی هلندی
بافت موی هلندی

خرید کش مو چهل گیس رنگی بسته 100 عددی

اگر شما در سالن‌های زیبایی مشغول به کار هستید، یکی از لوازم برای نتیجه بهتر زیبایی مو، کش مو چهل گیس است.

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول روی عکس کلیک کنید.

بستن موهای کوتاه

مدل موی کوتاه یکی از جذاب‌ترین مدل موهای دخترانه و زنانه است که اگر شما مدل موهای کوتاه خود را به زیباترین شکل ممکن فرم دهید می‌توانید با چهره‌ای جذاب و متفاوت در هر مکانی حضور پیدا کنید.

  • ابتدا موهای خود را شانه کنید تا گره‌های آن باز شود.
  • از وسط فرق باز کنید و از جلوی مویی سمت چپ خود سه دسته کوچک بردارید، یک بافت ساده از رو بزنید.
  • کمی مو به دسته سمت راست اضافه کنید و دوباره بافت بزنید. سه الی چهار بافت بزنید و با کش چهل‌گیس ببندید.
  • سمت راست موی خود را مانند سمت چپ ببندید.
  • دو طرف بافت را با کمک یک پاپیون ببندید.
  • پیشنهاد می‌شود برای زیباتر شدن مدل مویتان انتهای موهای خود را بابلیس بکشید

بستن موی دختر بچه

راضی کردن دختر بچه‌ها برای یک مدل موی ساده می‌تواند کار سختی باشد. ما در این قسمت چند مدل بستن موی دختر بچه را مورد برسی قرار می‌دهیم.

بافت موی دختر بچه
بافت موی دختر بچه

بستن مو با بافت

ابتدا موهای کودکتان را شانه کنید. با استفاده از یک شانه دم باریک موها از کنار گوش‌ها به دو قسمت مساوی تقسیم کنید. (سعی کنید فرقی صاف ایجاد کنید تا بافت شما زیباتر شود)

از کنار شقیقه سمت راست به صورت اریب به طرف سمت چپ بروید و تا دو بند انگشت مانده به گوش سمت چپ این اریب را ادامه دهید و موها را جدا کنید. به این صورت مقداری مو، از موهای جلوی سر را به صورت اریب از بقیه‌ی موهای جدا کنید.

موهای که به صورت اریب از قسمت چپ سرتان جدا کرده‌اید را کمی موس مو بزنید سه دسته مو جدا کنید و شروع به بافتن کنید. پس از هر بافت یک دسته کوچک از قسمت موهای جدا شده از سمت صورت را بردارید و به بافتتان اضافه کنید. وقتی تمام موهای جدا شده را مرحله به مرحله به بافت اضافه کردید، باقی موها را ساده ببافید.

خرید اسپری نگهدارنده مو شوآرتزکف سری تافت مدل Power 5 حجم 250 میل

اسپری نگهدارنده مو شوآرتزکف پروفشنال سری تافت مدل Power 5، با قدرت حفظ حالت مو 5 می‌تواند موهای شما را تا مدت‌ها و به مدت 72 ساعت در حالت خود حفظ کند، همچنین در برابر خشکی، رطوبت و باد از موهای شما محافظت می‌نماید.

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول روی عکس کلیک کنید.

بستن مو شنینون بالرین

این مدل مو با پیراهن دامن‌دار و پفی بسیار زیبا می‌شود و قطعا ظاهری پرنسسی به دختر بچه‌ها می‌دهد؛ البته که نمی‌توان زیبایی این مدال مو را با لباس‌های اسپرت نیز انکار کرد.

مرحله اول: ابتدا موهای فرزندانتان را شانه کنید و از وسط فرق باز کنید. سپس یک دسته کوچک از هر دو طرف سر را جدا کنید. باقی موها را با کمک یک کش، دم اسبی ببندید. (دم اسبی را بالای سر ببندید و مطمئن شوید، تمام موها را جمع کرده‌اید)

مرحله دوم: موهای جلو سر را به دو قسمت تقسیم کنید. یک دسته کوچک درست اندازه دو دسته جلویی مو، از موهایی که دم اسبی بسته‌اید جدا کنید و شروع به بافتن کنید.

مرحله سوم: دور تا دور سر را بافت فرانسوی بزنید و هر بار از موهای دم اسبی به بافت خود اضافه کنید.

مرحله چهارم: موهای بافته شده تا دور کشتان بپیچید و انتهای آن را با سنجاق سر محکم کنید؛ و در آخر به موهای خود تافت بزنید تا حالت آن خراب نشود.

مدل موی بالرین دخترانه
مدل موی گوجه‌ای دخترانه

بستن موی مردانه

در بستن مدل موی مردانه به نسبت مدل بستن موی زنانه، تنوع خیلی کمتری وجود دارد. بسیاری از آقایان صرفا موهای خود را بلند می‌کنند و هیچ کاری در راستای رسیدگی و مرتب کردن آن‌ها انجام نمی‌دهند. در این چند مدل بستن موی مردانه را به شما آموزش می‌دهیم.

بستن موی دم اسبی

مدل موی دم اسبی یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین مدل‌ موهای بلند مردانه است. در این مدل مو نیاز است موهای شما بلند باشد. (حداقل 30 سانت) این مدل برای آقایانی که موهایی لخت و فرم‌دار دارند بسیار پیشنهاد می‌شود.

مدل موی دم اسبی مردانه
مدل موی دم اسبی مردانه

مدل موی گوجه‌ای یا گره‌ای

ابتدا موهای خود را شانه کنید. موی خود را دم اسبی ببندید. پیشنهاد می‌شود دور آخر مو را از کش بیرون نیاورید و بگذارید دور آخر داخل کش بماند و حالت موی گوجه‌ای به خود بگیرد.

مدل مو گوجه ای مردانه
مدل مو گوجه ای مردانه

این مدل مو را شما می‌توانید روی نیمه بالایی موی خود انجام دهید و نیمه پایینی مویتان آزادانه رها باشد.

خرید برس تخت معمولی ورگن مدل c137

برس تخت معمولی ورگن مدل c137، دارای دندانه‌های پراکنده و جنس بسیار بادوامی دارد. برس‌های تخت معمولی مناسب موهایی است که مرتب گره می‌خورند و درواقع پر پشت هستند.

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول روی عکس کلیک کنید.

سخن آخر

در این مقاله ما تلاش کرده‌ایم مدل موهایی را به شما آموزش دهیم که کمترین آسیب را به شما برساند. سفت بستن مو با کش مو خطراتی چون: 1. آسیب به پوست سر 2. تجدید یا باعث سردردهای میگرنی 3. کشیدگی پوست صورت 4. ریزش مو 5. شکنندگی موها و موخوره.

امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. از اینکه تا پایان این مقاله با موتن رو همراه بودید متشکریم. لطفا در قسمت دیدگاه پیشنهادات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید. ضمنا شما می‌توانید در فروشگاه اینترنتی موتن رو تمامی لوازم آرایشی و بهداشتی را با بهترین قیمت و کیفیت خریداری کنید.

سوالات متداول

مدل موی گوجه‌ای برای کدام انواع مو مناسب است؟

مدل موی گوجه‌ای برای افراد با موهای لخت و نازک بهتر نتیجه می‌دهد و ساعت بیشتری بدون تغییر باقی می‌ماند.

آیا بستن مو باعث آسیب رساندن به مو می‌شود؟

اگر موهای خود را روزانه سفت بالای سر خود ببندید بله. باعث ریزش مو، سردرد و آسیب رساندن به پوست سر می‌شود.

بهترین مدل برای بستن موی بچه‌ها کدام است؟

بهتر است بعد از حمام کمی انتهای موهایشان را با روغن بادام چرب کنید و سپس ببافید. این مدل علاوه بر زیبایی باعث تقویت موهایشان نیز می‌شود.

برای آقایانی با موی بلند چه مدل مویی مناسب است؟

به علایق و ظاهر شما بستگی دارد اما مدل موی دم اسبی چه برای موی بلند و چه نیمه بلند مناسب است.

برای خانم‌هایی با رنگ موی فانتزی چه مدل بستن مو مناسب است؟

پیشنهاد می‌شود موهایتان را گوجه‌ای دو گوشه ببندید و انتهای آن را فر کنید.