زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

آشنایی با انواع مدل خط ریش + آموزش روش های مختلف برای پیرایش خط ریش

wordcamp
17,074
13 دقیقه
آشنایی با انواع مدل خط ریش + آموزش روش های مختلف برای پیرایش خط ریش

خط ریش پایه رشد موهای صورت است؛ یعنی اگر بخواهید ریش‌ها را بلند کنید یا آن‌ها بتراشید، باید از خط ریش شروع کنید. نحوه‌ی مرتب کردن خط ریش مردان، چه زمانی که صورتشان ریش داشته باشد یا نه، خیلی مهم است؛ اما چرا؟ خط ریش همچون قابی صورت را در بر می‌گیرد. مدل خط ریش شما، بر نقاط قوت صورت می‌افزاید و یا برعکس، ممکن است باعث شود عیب صورت بیش‌تر به چشم بیاید. شما با انتخاب خط ریش متناسب با صورتتان، می‌توانید صورت گرد را کشیده‌تر و یا جلوه خط فک را بیش‌تر کنید. اگر برای اصلاح صورت به آرایشگاه مراجعه می‌کنید یا خودتان این کار را انجام می‌دهید، بهتر است اول انواع خط ریش مردانه را بشناسید و مدل مناسب فرم صورت را انتخاب کنید. در ادامه این مطلب، انواع خط ریش را معرفی خواهیم کرد تا با مدل‌های ترند آشنا شوید.

مدل خط ریش بلند
خط ریش بلند، یکی از محبوب‌ترین مدل‌های خط ریش است.

خط ریش چیست؟

Sideburns یا خط ریش، استایلی مرسوم میان مردان برای مرتب کردن موهای صورت است. منظور از خط ریش، خطی از موهای صورت است که در کناره‌های آن به موهای سر وصل می‌شود. میانگین رشد موها برای انواع خط ریش تقریبا 3 سانتی‌متر است؛ البته اگر خط ریش پرپشت مدنظرتان است، باید آن‌ها را بلندتر کنید. بلند کردن موهای صورت برای خط ریش، ممکن است چند هفته طول بکشد. نوجوانان یا آقایانی که اوایل دهه دوم زندگیشان را سپری می‌کنند، مدت زمان بیش‌تری برای رشد موهای صورتشان نیاز دارند.  پیشنهاد می‌کنیم اول ریش‌ها را بلند کنید، بعد از مدتی آن‌ها را مدل خط ریش دلخواهتان اصلاح کنید. بعد تصمیم بگیرید که صورت تمیز و اصلاح شده می‌خواهید یا ته ریش.

انواع خط ریش

مدل خط ریش شما می‌تواند بلند، کوتاه، کلاسیک یا مدرن باشد؛ اما مهم است که با فرم صورت تناسب داشته باشد. اگر نمی‌توانید تصمیم بگیرید قد خط ریشتان چقدر باشد، اندازه بینی یا دهانتان معیار خوبی برای اصلاح خط ریش است.

خط ریش بلند

بهترین گزینه برای مردانی با صورت گرد یا پهن، خط ریش بلند است. این مدل خط ریش، صورت را کشیده و باریک‌تر نشان می‌دهد. معمولا خط ریشی که مماس با لاله گوش باشد، بلند محسوب می‌شود، اما به طور کلی بلندی خط ریشتان سلیقه‌ای است. اگر دوست دارید ته‌ریش بگذارید، حتما اجازه دهید ریش‌ها بلند شوند؛ بعد با استفاده از ماشین ریش‌تراش، آن‌ها مرتب کنید.

خط ریش کوتاه

خط ریش کوتاه رایج‌ترین مدل خط ریش میان مردان است. مزیت این مدل این است که هم‌زمان مناسب استایل رسمی و اسپرت است و برای اکثر فرم‌های صورت پیشنهاد می‌شود. خط ریش کوتاه در لیست خط ریش‌‌های کلاسیک دسته‌بندی می‌شود و همیشه مد است. بیش‌تر آرایشگاه‌های مردانه، خط ریش داماد را در شب عروسی کوتاه اصلاح می‌کنند. این مدل خط ریش معمولا با صورت اصلاح شده همخوانی دارد، اما مرزی برای استایل یا سلیقه‌ی افراد وجود ندارد.

مدل خط ریش کوتاه در مردان
خط ریش کوتاه مناسب هر مدل استایلی است.

خط ریش عربی

خط ریش عربی از محبوب‌ترین مدل‌ها میان مردان جوان است. خط ریش عربی معمولا با ریش و سبیل استایل می‌شود و ظاهر شما را مردانه‌تر جلوه می‌دهد. این مدل خط ریش، تاکید زیادی بر کات کردن موی گونه و ایجاد خطی واضح میان موی سر و صورت دارد. برای کات کردن خط ریش یا ریش‌های گونه و زیر چانه، می‌توانید از ماشین اصلاح کمک بگیرید.

خرید ماشین اصلاح سر و صورت موزر مدل Genioplus

اگر هنوز به اندازه کافی در مرتب کردن خط ریشتان مهارت پیدا نکردید، از ماشین اصلاح استفاده کنید.

برای اطلاعات بیش‌تر و خرید محصول، روی تصویر کلیک کنید.

خط ریش سوزنی

خط ریش سوزنی نازک است و تا انتهای لاله‌ی گوش امتداد پیدا می‌کند. اگر این خط ریش مورد علاقه‌ی شماست، باید هر ماه آن را اصلاح کنید. از آنجا که خط ریش شما برای این مدل نازک شده، به سرعت با رویش موها حالت خود را از دست می‌دهد. مدل موهای شما هم باید مناسب این سبک خط ریش باشد. سعی کنید با خط ریش سوزنی، موهای دور سر را کوتاه کنید.

خط ریش چکمه‌ ای

این مدل خط ریش سلیقه افراد خاصی است که استایل شخصی خود را دارند. هرچند حالا این مدل خیلی محبوب نیست، اما طرفداران خودش را دارد. الویس پریسلی، خواننده معروف آمریکایی، یکی از سمبل‌های خط ریش چکمه‌ ای در این کشور است. این خط ریش از طرفین صورت تا میانه آن رشد می‌کند.

خط ریش مناسب با حالت چهره

گفتیم که خط ریش همچون قابی صورت را در بر می‌گیرد. مدل خط ریش شما می‌تواند بر زیبایی صورتتان تاکید کند یا عیوب آن را بیش‌تر جلوه دهد. برای مثال، اگر صورت گردی دارید و خط ریشتان بر گردی آن می‌افزاید، تعادل اجزای صورت برهم می‌ریزد؛ پس انتخاب مدل خط ریش اهمیت زیادی دارد.

صورت بیضی شکل

مردان با صورت‌های بیضی شکل، اغلب چانه‌های تیز و برجسته دارند؛ در نتیجه خط ریش آن‌ها باید به گونه‌ای باشد که توجه را به دیگر بخش‌های صورت معطوف کند. مدل خط ریش کوتاه، پیشنهاد ما برای افرادی با صورت‌های بیضی شکل است.

خط ریش برای صورت مربع شکل

خط ریش بلند بهترین روش اصلاح خط ریش برای صورت‌های مربع شکل است. این مدل خط ریش نه تنها چهره را باریک‌تر نشان خواهد داد، بلکه خط فک را هم بیش‌تر جلوه می‌دهد. دهان شما معیار خوبی برای اصلاح خط ریش بلند است. طبق سلیقه‌تان می‌توانید خط ریش را کمی بلند‌تر یا کوتاه‌تر اصلاح کنید.

صورت پهن

خط ریش کوتاه و پهن، گزینه‌ی مناسبی برای صورت‌های پهن است. خط ریش کوتاه و پهن از عرض صورت می‌کاهد و جلوه خط فک را تقویت می‌کند.

صورت مثلثی

اگر عرض پیشانی‌ شما کم‌تر از بخش انتهایی صورتتان است، فرم چهره شما مثلثی است. مدل خط ریش برای صورت مثلثی بسته به پهنای چانه و خط فکتان، می‌تواند بلند یا کوتاه باشد. خط ریش کوتاه مناسب زمانی است که گونه‌ها، چانه و خط فک همه به یک اندازه پهن باشند. اگر پهنای صورتتان در قسمت فک بیش از دیگر بخش‌هاست، خط ریش بلند مورد بهتری است.

خط ریش مناسب برای صورت الماسی

برای این مدل چهره مناسب‌ترین مدل خط ریش، خط ریش مدیوم است. قد خط ریش مدیوم کمی بالاتر از میانه گوش‌هاست. اگر فرم چهره شما الماسی‌شکل است، پیشنهاد می‌کنیم همراه خط ریش مدیوم، ته ریش بگذارید؛ جذابیت چهره‌تان هزار برابر خواهد شد.

نکاتی برای انواع خط ریش

  • همیشه خط ریش را مدل مناسب صورت اصلاح کنید، مگر اینکه طاس باشید.
  • هیچگاه نباید قد مدل خط ریش کوتاه‌تر از میانه گوش باشد.
  • در انتخاب مدل خط ریش دقت به خرج دهید. خط ریشی مناسب شماست که با فرم صورت یا مدل موهایتان تناسب داشته باشد.
  • اگر برای اصلاح صورت یا خط ریش، از تیغ اصلاح استفاده می‌کنید، بهتر است قبل از تیغ زدن صورت، از ژل یا فوم اصلاح کمک بگیرید؛ اینگونه آسیب کمتری به پوست صورت وارد می‌شود.
  • اگر برای قد دلخواه خط ریشتان، از گوش‌ به عنوان معیار استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم یکی از گوش‌‌ها را در نظر بگیرید. هیچ کدام از اعضای بدن انسان قرینه نیستند؛ در نتیجه ممکن است خط ریش دو طرف صورت هم‌اندازه نشوند.
  • در اصلاح خط ریش، محتاط باشید. همیشه آرایش خط ریش را از بخشی شروع کنید که بلند‌تر از دیگر قسمت‌ها است.
خرید فوم اصلاح سنسیتیو پوست حساس نیوا 200 میلی لیتری

فوم اصلاح از آسیب‌های ناشی از تیغ صورت، جلوگیری می‌کند.

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول، روی تصویر کلیک کنید.

چگونه خط ریش را به مدل دلخواهم اصلاح کنم؟

تا اینجای مطلب با انواع خط ریش آشنا شدید؛ اما برای مرتب کردن موهای صورت به مدل خط ریش، باید چند قدم را طی کنید. در ادامه به مراحل رشد موهای صورت و تبدیل آن به مدل خط ریش می‌پردازیم.

اصلاح خط ریش و ریش با استفاده از ریش‌تراش
اصلاح ریش و خط ریش با ریش‌تراش

حداقل چهار هفته صبر کنید!

شما برای داشتن مدل خط ریش، حداقل چهار هفته باید ریش‌ها را بلند کنید. این مدت زمان به طور میانگین برای افرادی در نظر گرفته شده که رشد موهای صورتشان طبیعی است؛ اگر سرعت رشد ریش‌های شما کند است، به زمان بیش‌تری احتیاج دارید.

خط ریش و ریش‌ ها را شانه کنید

وقتی که ریش‌ها به اندازه کافی بلند شد، فراموش نکنید که هر روز آن‌ها را شانه کنید. شانه کردن ریش‌ها هم جلوه‌ی مرتبی به صورت شما می‌دهد، هم به رشد آن‌ها کمک می‌کند. برای این کار می‌توانی از شانه مخصوص ریش یا شانه‌های نازک پلاستیکی استفاده کنید. اگر سبیل بلند یا ریش‌های پرپشتی دارید، بهتر است همراه با شانه از گره بازکن مو هم استفاده کنید.

  

حالا زمان اصلاح رسیده

حالا که ریش‌ها را به اندازه‌ی دلخواهتان بلند کردید، زمان اصلاح کردن رسیده. گفتیم که خط ریش، خطی واضح از موهای صورت است که در میان آن تا سر متصل شده. برای خط ریش مدل عربی می‌توانید موهای رشدکرده روی گونه‌ها را اصلاح کنید. در غیر این صورت، خط ریش شما مشخص نخواهد بود. می‌توانید مقداری از ریش‌های چانه را هم اصلاح کنید، اینگونه مدل خط ریش مرتب‌تر به نظر خواهد رسید. حتما موهای رشدکرده کنار گوش را اصلاح کنید تا خط ریش باریک و تمیز به نظر بیاید؛ یا می‌توانید ریش صورت را اصلاح کنید و سبیل بگذارید.

خرید تیغ اصلاح ژیلت 3 تیغه 3 بلو

تیغ اصلاح خوب، گزینه‌ی بسیار مناسبی برای اصلاح صورت است.

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول، روی تصویر کلیک کنید.

خط ریش را مدل دهید

با توجه به انواع خط ریش، مدل آن را انتخاب کنید. شما برای این کار می‌توانید به آرایشگاه بروید یا از دستگاه ریش‌تراش استفاده کنید. برای انتخاب مدل خط ریش مناسب،از سلیقه‌تان، فرم صورت و فک و یا مد روز کمک بگیرید. آرایشگر حرفه‌ای هم راهنمای خوبی در انتخاب مدل آن است. پیشنهاد ما برای مردانی با صورت‌های استخوانی و کشیده، خط ریش پرپشت و مماس با خط فک است. آقایان با صورت گرد هم بهتر است خط ریششان کوتاه باشد تا از گردی صورت کاسته شود.

درمان کم پشتی مو در قسمت خط ریش

اگر خط ریش شما کم‌پشت است یا موها در آن قسمت رشد نمی‌کنند، بهتر است به فکر تقویت آن‌ها باشید. با تقویت موهای صوت، سرعت رشد و حجم آن‌ها افزایش پیدا می‌کند. راه‌های زیادی برای تقویت ریش صورت یا خط ریش وجود دارد، در ادامه به چند مورد از آن‌ها می‌پردازیم.

رطوبت‌ رسانی با روغن صورت

خط ریش و ریش را با روغن آبرسان ماساژ دهید. با مرطوب نگه داشتن صورت و موهای آن، هم موهای صورت پرپشت‌تر به نظر می‌رسند، هم مدل خط ریش جذاب‌تر خواهد شد. اگر روغن مخصوص ریش در دسترس نیست، کرم مرطوب‌کننده یا چند قطره روغن زیتون هم می‌تواند خط ریش و ریش‌ها را مرطوب کند. چند قطره روغن یا کرم را کف دست پخش کنید و موهای صورتتان و خط ریش را ماساژ دهید. روغن وظیفه مرطوب کردن را به عهده می‌گیرد، ماساژ هم گردش خون صورت را افزایش می‌دهد.

مرتب ورزش کنید

ورزش منظم، موجب افزایش ترشح هورمون مردانه (تستوسترون) در بدنتان می‌شود؛ در نتیجه سرعت رشد موهای صورت هم بیش‌تر خواهد شد. هر روز 30 دقیقه از وقتتان را به ورزش‌های هوازی اختصاص دهید. پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه‌سواری و شنا از ورزش‌های هوازی و مفیداند. اگر به باشگاه می‌روید، بلند کردن وزنه هم تاثیر زیادی بر عملکرد متابولیسم و هورمون‌ها دارد. در نهایت، می‌توانید ورزش مورد علاقه‌تان را پیدا کنید، تا هم لذت ببرید هم ورزش کردن را ترک نکنید.

رژیم غذایی سالم

وقتی می‌گوییم رژیم غذایی سالم، یعنی غذایی که می‌خورید شامل پروتئین، کربوهیدرات، چربی و سبزی‌ها باشد. همه‌ی گروه‌های خوراکی برای بدن مفید و ضروری‌اند. هیچ ماده‌ی خوراکی‌ای وجود ندارد که مستقیم بر رشد و تقویت موهای صورت تاثیرگذار باشد؛ در مقابل، رژیم غذایی متعادل، بر رشد موهای صورت و به طور کلی شرایط بدن شما تاثیر مثبت دارد. علاوه بر مصرف مقدار زیادی سبزی، میوه، پروتئین و چربی‌های مفید، مولتی‌ویتامین هم استفاده کنید. آب نوشیدن را فراموش نکنید. روزانه 3 لیتر آب بنوشید؛ اینگونه پوست شما رطوبت کافی دارد و شرایط برای رشد موهای صورت مهیا می‌شود. غذاهای چرب، شیرین و فست‌فود ارزش غذایی زیادی ندارند و فقط خوشمزه‌اند. سعی کنید بیش ازیک‌بار در ماه از این دسته خوراکی‌ها نخورید.

کنترل استرس

استرس بر میزان ترشح تستوسترون اثر دارد. با کاهش ترشح این هورمون در مردان، ریش‌ها و موهای مربوط به خط ریش کم‌پشت خواهند شد یا سرعت رشدشان کند می‌شود. عدم موفقیت در کنترل اضطراب و استرس، سبب ریزش موهای صورت هم می‌شود. خلاصه‌ی کلام، باید یاد بگیرید در شرایط دشوار، خونسردی و آرامش خود را حفظ کنید. یوگا، معاشرت کردن با دوستان و خانواده، دوری از تنش و یا کمک گرفتن از افراد متخصص، همه از روش‌های کنترل استرس هستند.

اگر می‌خواهید ابهامی در رابطه با مراقبت از خط ریش، ریش و سبیلتان باقی نماند، پیشنهاد می‌کنیم مقاله جامع مراقبت از ریش و سبیل را بخوانید.

جمع‌ بندی

در این مقاله به شکلی جامع به انواع خط ریش و مدل‌های ترند روز پرداختیم. امید است تا اینجای مطلب، ابهامی در رابطه با این موضوع برایتان باقی نماند. بعد از انتخاب مدل خط ریش، حتما به آرایشگر حرفه‌ای مراجعه کنید. اگر خط ریشتان را در خانه اصلاح می‌کنید، مطمئن شوید که کار با دستگاه ریش‌تراش را بلدید و مدل خط ریش دلخواهتان را پیدا کرده‌اید.

سوالات متداول

منظور از خط ریش چیست؟

خط ریش، خطی از موهای صورت است که در طرفین آن قرار دارد و ریش صورت را به موهای سر وصل می‌کند.

برای انتخاب بهترین خط ریش، به چه نکاتی باید توجه کرد؟

فرم صورت مهم‌ترین شاخص در انتخاب مدل خط ریش شما است. خط ریش همچون قابی صورت را دربر می‌گیرد پس باید در انتخاب آن دقت کنید. علاوه بر فرم صورت، سلیقه و مد روز هم تعیین‌کننده هستند.

انواع مدل‌های خط ریش کدامند؟

مدل‌های خط ریش فراوان هستند اما به چند دسته کلی تقسیم می‌شوند. خط ریش بلند، کوتاه، سوزنی، عربی و چکمه‌ای همه از انواع خط ریش‌اند.

چگونه به خط ریشم مدل بدهم؟

پیشنهاد می‌کنیم اول ریش و خط ریش را حداقل 3 سانت بلند کنید؛ سپس با استفاده از تیغ یا ماشین اصلاح خط ریش را به مدل دلخواه مرتب کنید. می‌توانید صورت را کامل اصلاح کنید یا ته ریش و سبیل بگذارید. در همه این حالت‌ها به همخوانی خط ریش با مدل ریش و سبیل دقت کنید.