زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

راهنمای استفاده از ژل آفتاب سوختگی در فصل گرما

wordcamp
351
10 دقیقه
راهنمای استفاده از ژل آفتاب سوختگی در فصل گرما

در یک تابستان گرم، به امید برنزه شدن طلایی در زیر نور آفتاب دراز می‌کشیم اما در عوض؛ مثل بستنی روی صندلی آب می‌شویم. به جای یک پوست شکلاتی زیبا با یک پوست ملتهب و سرخ مواجه می‌شویم. راه‌کار این کار چیست؟ روش استفاده از ژل سوختگی را می‌دانید؟

باوجود هشدارهای بهداشتی در مورد آسیب‌های خورشید، بسیاری از ما هنوز پوست خود را در معرض اشعه‌ی سوزان خورشید قرار می‌دهیم. بر اساس CDC، بیش از یک سوم بزرگسالان و تقریبا  70 درصد از کودکان در سال گذشته دچار آفتاب سوختگی شده‌اند. قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب منجر به چین و چروک‌های زودرس و لکه‌های پیری می‌شود و احتمال ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهد.

در ادامه با آلوئه‌ورا و روش استفاده از ژل سوختگی بیشتر آشنا خواهیم شد. در نتیجه می‌توان اثرات مخرب آفتاب سوختگی را از روی پوست پاک و التهابات پوستی رو کاهش دهیم.

ژل بعد از سوختگی چیست؟

آفتاب سوختگی ناشی از قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه ماوراء بنفش است.  یک فرد می‌تواند از گذراندن زمان زیاد زیر نور خورشید یا برای برنزه کردن پوست خود، به آن مبتلا شود. بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC)، ژل آلوئه‌ورا، کرم مرطوب‌کننده یا کرم هیدروکورتیزون 1 درصد ممکن است علائم آفتاب‌سوختگی را در حین بهبودی کاهش دهند. ژل بعد از آفتاب سوختگی از التهاب و سوزش پوست شما جلوگیری می‌کند. این ژل‌ها بافت آسیب دیده پوست شما را ترمیم می‌کند؛ پوست شما را آب‌رسانی کرده و از خطرات ناشی پس از آفتاب سوختگی جلوگیری می‌کند.

استفاده از ژل بعد از آفتاب سوختگی
ژل آفتاب سوختگی

ترکیبات ژل آفتاب سوختگی

  • آب مقطر، بوتیلن گلیکول، گلیسرین، سدیم هیدروکسید، ژل آلوئه ورا، فنوکسی اتانول، پارابن‌ها، کاربومر، دپانتنول
  • آلفا بیزابولول، آلانتوئین.
  • ویتامین E، سدیم P.C.A.، ویتامین A
  •  پلی سوربات-20، پی ای جی هیدروژنتید کاستر اویل، عصاره شاه بلوط هندی، اولئیک اسید، لینولئیک اسید،
  • اسانس‌های مختلف.
خرید ژل پس از سوختگی سی گل حاوی عصاره آلوئه ورا حجم 250 میل

ژل پس از سوختگی که از اسمش پیداست مخصوص استفاده بعد از سوختگی است، البته در مورد سوختگی‌های شدید نیازمند مشورت با پزشک هستید، و در این موارد سر خود از هیچ محصولی استفاده نکنید. آلوئه‌ ورا ترکیب اصلی این ژل است که خاصیت التیام بخشی و بازدرمانی برای پوست دارد. ویژگی‌های ژل پس از سوختگی سی گل حاوی عصاره آلوئه ورا را می توان: تسریع احیای سلولی رطوبت رسان، خنک کننده و نرم کننده پوست نام برد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید محصول روی عکس کلیک کنید.

ترکیبات ژل آفتاب سوختگی خانگی

  • برگ‌ تازه آلوئه ورا، پنج برگ متوسط
  • 2 قاشق غذاخوری، روغن نارگیل مرغوب
  • اسانس گریپ فروت (یا سایر انسانس‌های ارگانیک)
  • روغن (اختیاری)

فواید ژل آلوئه ورا برای آفتاب سوختگی

طبق تحقیقات انجام شده توسط محققان گیاه آلوئه‌ورا دارای خواص دارویی و درمانی بسیاری است. در ادامه به برخی از اثرات مفید این گیاه معجزه‌گر بر روی پوست خواهیم پرداخت.

ژل آلوئه ورا در درمان سوختگی
ژل آلوئه ورا

استفاده از آلوئه‌ورا جهت درمان آفتاب سوختگی

 آلوئه ورا دارای خواص ضد التهاب و خنك كننده پوست است و یك درمان مناسب برای آفتاب سوختگی به شمار می‌آید. آلوئه ورا یك لایه محافظت کننده برای پوست فراهم می‌كند، كه باعث حفظ رطوبت می‌شود. آلوئه‌ورا همچنین منبع غنی از آنتی اكسیدان‌ها و مواد معدنی است كه می‌تواند به روند و سرعت بهبود زخم كمك كند. در مطالعه‌ای، محققان نتیجه گرفتند كه ژل آلوئه ورا می‌تواند در درمان موضعی بیماری‌های التهابی پوست مانند قرمزی ناشی از اشعه UV خورشید مفید و موثر قرار گیرد. در ادامه به روش استفاده از ژل سوختگی آلوئه ورا خواهیم پرداخت:

خرید ژل بعد از آفتاب موزیلا مناسب پوست‌های آفتاب سوخته حجم 200 میل

پوست بدن به راحتی در برابر تشعشعات آفتاب، دچار سوختگی می‌شود. در چنین مواردی برای پیشگیری از شدیدتر شدن سوختگی و درمان آن، استفاده از ژل ترمیم کننده سوختگی موزیلا بسیار کارساز خواهد بود. این ژل حاوی عصاره مریم گلی، آلوئه ورا و گل بابونه است. ژل موزیلا بسیار التیام بخش است و التهاب، قرمزی و سوزش ناشی از سوختگی را از بین می‌برد. قدرت خوب این محصول در بازسازی پوست، استفاده از آن را در آفتاب سوختگی‌های درجه یک و دو هم امکان‌پذیر کرده است. 

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید محصول روی عکس کلیک کنید.

ایجاد طراوت و شادابی  در پوست با استفاده از ژل آلوئه‌ورا (دارای خاصیت مرطوب كنندگی )

برای مرطوب كردن پوستتان از لایه‌های ضخیم روغنی استفاده نكنید در عوض ژل آلوئه ورا را جایگزین كنید كه بدون مسدود كردن منافذ پوست، آن را نرم و لطیف نگه می‌دارد. از ژل آلوئه ورا می‌توان برای درمان پس از اصلاح صورت (افتر شیو) نیز استفاده كرد، كه برخی از خراش‌ها و سوختگی‌های ناشی از تیغ را از روی صورت و گردن از بین می‌برد. محققان همچنین ثابت کرده‌اند كه ژل آلوئه ورا یك ماده موثر برای بهبود هیدراتاسیون پوست است. از این محصول به عنوان یك عنصر مفید در فرمولاسیون لوازم آرایشی و درمان پوست‌های خشك مورد استفاده قرار می‌گیرد.

افزایش سرعت بهبود زخم‌ها و کمک به روند ترمیم و بازسازی پوست

 می‌توان از ژل آلوئه ورا اغلب به عنوان یك درمان موضعی برای بریدگی‌ها، سوختگی‌ها و سایر زخم‌ها استفاده می‌كنند و از تاثیرات شگفت انگیز آن بهره برد. محققان با آزمایشات گوناگون و تحقیق بر روی اثرگذاری این گیاه بر درمان ضایعات پوستی متوجه شدند كه آلوئه ورا می‌تواند زمان درمان سوختگی‌های درجه یك یا درجه دو را تقریباً تا 9 روز كاهش دهد و جلو بیندازد. که این امر در مقایسه با دیگر گروه‌ها (گروه‌های فاقد آلوئه‌ورا ) فوق العاده خواهد بود. به گفته برخی از متخصصان و محققان، سرعت تولید سلول پوستی به وسیله ژل آلوئه ورا به دفعات بیشتر از سایر محصولات است.

تاثیر ژل آفتاب سوختگی در جوانی و زیبایی پوست
ژل آفتاب سوختگی و جوانی و زیبایی پوست

 راز جوانی و مبارزه با پیری زودرس پوست

از آنجا كه آلوئه ورا غنی از ویتامین‌های C و E و بتا كاروتن است ، ممكن است برخی از خواص ضد پیری را داشته باشد. خواص ضد التهابی و ضد میكروبی آن نیز توانایی رفع و یا روشن شدن لكه ها را دارد، همچنین كمك می‌کند تا چهره شما جوان‌تر به نظر برسد. می‌توان از آلوئه ورا در فرم مكمل برای مبارزه با پیری زودرس استفاده کرد. برخی از محققان در تحقیقات خود نشان می‌دهند كه استفاده از این گیاه حتی تولید كلاژن در بدن را افزایش می‌دهد وخاصیت الاستیك پوست را در کوتاه‌ترین زمان افزایش خواهد داد(حدود 90 روز).

كاهش آكنه و عفونت

آلوئه‌ورا دارای خاصیت ضد باکتریایی بوده و از آن برای درمان آکنه و عفونت‌های پوستی استفاده می‌شود. خواص ضد عفونی و ضد التهابی آن از پوست در برابر باكتری‌ها و سایر  عوامل بیماری‌زا كه باعث عفونت و التهاب می‌شوند، به خوبی مراقبت خواهد کرد. ژل آلوئه ورا حاوی ژیبرلین و پلی ساكارید است كه تولید سلول‌های جدید  پوست را تحریك می‌كند و التهاب و قرمزی ناشی از آكنه و جوش را كاهش می‌دهد و نیز به عنوان یك قابض و جمع كننده اندازه منافذ پوست را كاهش می‌دهد. استفاده از آلوئه‌ورا به از بین بردن چربی و باکتری‌های سطح پوست كمك می‌كند همچنین برخی پزشکان از آلوئه‌ورا برای درمان پسوریازیس و اگزما نیز استفاده می‌كنند.

خرید ژل بعد از سوختگی سی گل حاوی عصاره آلوئه ورا حجم 100 میل

ژل بعد از سوختگی سی گل حاوی عصاره آلوئه ورا حجم 100 میل ترمیم کننده ترک‌های پوستی، قرمزی و پوسته پوسته شدن می‌باشد. این محصول باعث تحریک الاستین و کلاژن پوست می‌شود و پوست را بازسازی می‌کند. ژل بعد از سوختگی سی گل به دلیل وجود آلوئه ورا باعث خنک شدن و نرم شدن پوست می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید محصول روی عکس کلیک کنید.

با آلوئه‌ورا پوستی روشن و شفاف داشته باشید

 به دلیل توانایی ژل آلوئه‌ورا برای افزایش تولید سلول‌های پوستی و مبارزه با التهاب، خارش و قرمزی پوست، این گیاه یك درمان طبیعی برای از بین بردن لکه‌های پوستی محسوب می‌شود. همچنین باعث افزایش خاصیت الاستیك پوست می‌گردد که این امر تاثیر شگفت‌آوری در جوان‌سازی پوست دارد.

روش استفاده از ژل آفتاب سوختگی

ابتدا یک روش آب سرد بگیرد تا کمی از التهاب و سوزش آن کم شود. سپس یک کمپرس یخ روی پوست بگذارید و ۱۵ دقیقه به آن زمان بدهید. پس از گذشت ۱۵ دقیقه اجازه دهید پوست به طور طبیعی خشک شود.(از پوشیدن لباس‌های تنگ اجتناب کنید.) بعد از چند دقیقه ژل آفتاب سوختگی را به آرامی روی پوست خود به صورت دورانی بمالید.

برای چند روز از این ژل استفاده کنید تا جای آفتاب سوختگی به کلی محو شود. در این زمان آب زیاد بنوشید، میوه و سبزیجات را در رژیم غذایی خود جای دهید.

نحوه استفاده از ژل آفتاب سوختگی
ژل آفتاب سوختگی

سخن آخر

شاید شما بتوانید یک آفتاب سوختگی خفیف را در خانه با یک دوش آب سرد، برای ترمیم پوست آسیب دیده خود استفاده کنید. لباس‌های گشاد و نخی تن کنید تا باعث آزار پوست خود نشوید. تمام این کارها اثر بخش است. با این حال، استفاده از نوع مناسب کرم و ژل‌ها بسیار مهم است، زیرا برخی از این سوختگی‌ها ممکن است باعث تحریک بیشتر پوست شوند.

آفتاب سوختگی می‌تواند باعث آسیب دائمی به پوست شود و جای آن برای همیشه روی پوسته شما بماند، بنابراین پیشگیری از آن بسیار حائز اهمیت است. اگر سوختگی بعد از 3 تا 5 روز بهبود نیافت، یا اگر شدید بود و باعث درد شدید شد، فوراً با پزشک مشورت کنید. از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید، بسیار متشکریم. لطفا در قسمت دیدگاه پیشنهادات و سوالات  خود را با ما در میان بگذارید. ضمنا شما می‌توانید در فروشگاه اینترنیتی موتن رو تمامی محصولات آرایشی و مراقبت از پوست و مو را با بهترین قیمت و کیفیت خریداری کنید.

سوالات متداول

۱. چه ژلی برای آفتاب سوختگی مفید است؟۱. چه ژلی برای آفتاب سوختگی مفید است؟

آلوئه ورا به دلیل فواید آب‌رسانی، خاصیت خنک کنندگی و همچنین خواص آنتی اکسیدانی طبیعی موجود در آن مورد توجه کارشناسان پوست قرار گرفته است. کارشناسان عقیده دارند بهترین راه درمان آفتاب سوختگی استفاده از ژل آلوئه ورا است که در این مقاله با روش استفاده از ژل سوختگی آلوئه ورا آشنا شدیم.

۲. آیا استفاده از ژل رفع آفتاب سوختگی  بر روی پوست موثر است؟

آلوئه ورا برای درمان سوختگی‌های درجه یک و دو موثر است.  سوختگی های درجه یک سوختگی‌های خفیف هستند که در آن پوست تاول نمی‌زند.  سوختگی درجه دو شامل قرمزی، تاول و التهاب است.

۳. دوران نقاهت آفتاب سوختگی چقدر  است؟

آفتاب سوختگی خفیف تقریباً تا 3  روز ادامه خواهد داشت.  آفتاب سوختگی با درجه سوختگی متوسط ​​حدود 5 روز طول می‌کشد و اغلب با لایه برداری پوست همراه است.  آفتاب سوختگی شدید می‌تواند بیش از یک هفته طول بکشد. (پیشنهاد می‌شود اگر دچار این نوع آفتاب سوختگی شدید،حتما به دکتر مراجعه کتید)

۴. ژل رفع آفتاب سوختگی چه کار می‌کند؟

این محصول درد و خارش ناشی از آفتاب سوختگی، بریدگی‌های جزئی، خراشیدگی، تحریکات جزئی پوست، گزش حشرات و سوختگی‌های جزئی را تسکین می‌دهد.

۵. ژل آفتاب سوختگی چیست؟

ژل بعد از آفتاب سوختگی از التهاب و سوزش پوست شما جلوگیری می‌کند. این ژل‌ها بافت آسیب دیده پوست شما را ترمیم می‌کند؛ پوست شما را آب‌رسانی کرده و از خطرات ناشی پس از آفتاب سوختگی جلوگیری می‌کند.