زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

پد آرایش پاک کن چیست؟ + معرفی بهترین برندها

wordcamp
3,227
12 دقیقه
پد آرایش پاک کن چیست؟ + معرفی بهترین برندها

آرایش کردن یکی از علایق و سرگرمی‌های خانم‌ها محسوب می‌شود تا جایی که بسیاری از آنها زمان طولانی برای آرایش خود صرف می‌کنند. قطعا آرایش کردن و دیدن نتیجه نهایی آن برای این افراد لذت‌بخش خواهد بود. اگر شما هم جز همین دسته از افراد هستید، باید همان قدر که به خود آرایش اهمیت می‌دهید و برای آن زمان می‌گذارید، برای پاک کردن آن هم زمان و حوصله به خرج دهید. برای پاک کردن آرایش در مرحله اول باید از یک آرایش پاک کن و پد آرایش پاک کن استفاده کنید. قرار است در این مطلب در مورد پد آرایش پاک کن و نحوه استفاده از آن صحبت کنیم. با ما همراه باشید تا روش و اهمیت استفاده از پد آرایش پاک کن را بدانید.

پد آرایش پاک کن چیست؟

پد آرایش پاک کن یک پد به شکل دایره یا بیضی است که از الیاف نرم کتان و پنبه ساخته می‌شود. این پدها به دلیل جنسی که دارند برای پاک کردن آرایش بسیار مناسب هستند. هنگام کشیده شدن روی پوست، باعث ایجاد حساسیت، قرمزی و خراش نمی‌شوند. بعضی از این پدها دور دوخت هستند و بعضی دیگر دوختی ندارند. پدهای دور دوخت مانع از خروج رشته‌های الیاف پنبه از میان پد می‌شوند. معمولا پدهای بیضی شکل برای پاک کردن آرایش پوست استفاده می‌شوند. پدهای دایره‌ای یا سکه‌ای هم برای پاک کردن پوست و هم پاک کردن چشم مناسب هستند.

داشتن پوست تمیز قدمی برای سلامت پوست شماست. اگر دوست دارید با انجام یک پاکسازی خوب حس خوب را به پوست خود هدیه دهید، مراحل پاکسازی پوست در خانه | جادوی پاکسازی با ساده‌ترین امکانات را از دست ندهید. این مقاله برای کمک به شما در زمینه مراقبت پوستی نوشته شده است.

انواع پد آرایش پاک کن

پدهایی که برای پاک کردن آرایش استفاده می‌شوند، به دو دسته یک بار مصرف و چند بار مصرف تقسیم می‌شوند. دسته اول همان پدهایی هستند که آنها را از جنس پنبه تولید می‌کنند. این پدها یک بار قابلیت استفاده دارند و وقتی مواد آرایشی را جذب کردند، باید داخل سطل زباله بروند. دسته دوم پدهایی هستند که بعد از هر استفاده می‌توانید آنها را بشویید، خشک کنید و برای دفعه آینده از آن استفاده کنید. این پدها در واقع جز محصولات دوستدار محیط زیست هستند که تا زباله کمتری تولید شود.

پدهای آرایش پاک کن چند بار مصرف
پدهای آرایش پاک کن چند بار مصرف

اهمیت استفاده از پد آرایش پاک کن

پاک نکردن آرایش از روی صورت و یا انجام آن به شیوه اشتباه باعث شده تا مواد آرایشی روی پوست باقی بمانند. باقی ماندن آرایش روی پوست موجب بروز بیماری‌های پوستی نظیر جوش و آکنه خواهد شد. از طرفی با وجود مواد آرایشی روی صورت، پوست قادر به نفس کشیدن و دریافت اکسیژن نخواهد بود. این روند موجب ایجاد چین‌وچروک و پیری پوست می‌شود.

علاوه بر پوست، چشم‌ها هم در معرض خطر خواهند بود. مواد آرایشی اگر بیش از اندازه روی چشم باشند، موجب سست شدن مژه می‌شوند. در نتیجه شکستن تارهای مژه و یا ریزش آنها اتفاق می‌افتد. این موضوع برای ابروها نیز صادق است. چشم‌ها عضو حساسی هستند و پوست اطراف آنها نازک و حساس است. بنابراین بیشتر در معرض چین‌وچروک خواهند بود.

ویژگی‌های پد آرایش پاک کن

همان طور که اشاره کردیم پدهای آرایش پاک کن از الیاف بسیار نرم ساخته و تولید شدند. انتخاب این جنس به این دلیل است که هنگام استفاده به پوست صورت آسیبی وارد نکنند. بعضی از برندها برای دقت بیشتر در مراقبت از چشم‌ها، پد مخصوص پاک کردن آرایش چشم تولید کردند. اگر فکر می‌کنید چشم‌های حساسی دارید و دوست دارید نهایت دقت را در پاک کردن آرایش چشم داشته باشید، این پدها انتخاب خوبی برای شما خواهند بود.

تفاوتی که بین پاک کردن آرایش با پد و پاک کردن آرایش با پنبه وجود دارد، به شکل ظاهری آنها مربوط است. پنبه معمولا حجیم بوده و سطح صاف و یک‌دستی ندارد؛ در نتیجه قادر نخواهد بود همه سطح پوست را به خوبی تمیز کند. از طرفی خیلی اوقات تارهای پنبه روی صورت می‌چسبند و یا داخل چشم می‌روند. این تارهای ریزوقتی در چشم بروند باعث خارش، حساسیت و ایراد در دید خواهند شد. پدهای آرایش پاک کن طوری طراحی شده‌اند که قدرت جذب بالایی دارند. این پدها مواد آرایشی را از روی پوست به خوبی پاک و جذب می‌کنند.

تعدادی پد آرایش پاک کن پنبه‌ای دور دوخت
پدهای آرایش پاک کن پنبه‌ای دور دوخت

شستشوی دو مرحله ای

وقتی صورت شما آرایش دارد، برای تمیز کردن صورت نمی‌توانید مستقیم از شوینده صورت استفاده کنید. شوینده صورت در مرحله اول قدرت پاک‌کنندگی لازم برای تمام لوازم آرایشی‌ها را نخواهد داشت. با این کار فقط باعث پخش شدن مواد آرایشی و یک شستشوی سطحی خواهید شد. پاک کردن آرایش را با یک آرایش پاک‌کن و پد آرایشی شروع کنید. این روش برای زمانی که فقط ضد آفتاب دارید هم باید استفاده شود. به این روش که تمیز کردن صورت در دو مرحله انجام می‌شود، «شستشوی دو مرحله‌ای» گفته می‌شود.

انتخاب آرایش پاک کن

انتخاب آرایش پاک‌کن به نوع لوازم آرایش شما بستگی دارد. اگر آرایش چشم و لب ضد آب دارید، از آرایش پاک‌کنی استفاده کنید که قدرت پاک‌ کردن مواد آرایشی ضد آب را داشته باشید. در ضمن بسیاری از آرایش پاک‌کن‌ها فقط برای پاک کردن آرایش پوست طراحی شده‌اند، در نتیجه برای پاک کردن آرایش چشم و لب به یک محصول دیگر احتیاج خواهید داشت. پس از رعایت این نکته‌ها سراغ پاک کردن آرایش با پد می‌رویم.

نحوه استفاده از پد آرایش پاک کن

شاید فکر کنید که پاک کردن آرایش با پد کار آسانی است. باید بگوییم که درست فکر می‌کنید اما نکاتی در مورد استفاده از این پد وجود دارد که بهتر است قبل از استفاده از آن در مورد آنها بدانید.

پاک کردن آرایش چشم با پد

مقداری از آرایش پاک‌کنی که برای پاک کردن آرایش چشم در نظر دارید روی پد بریزید. مقدار آرایش پاک‌کن باید به اندازه‌ای باشد که پد نه زیاد حیس باشد و نه زیاد خشک. خیسی بیش از اندازه باعث پخش شدن مواد آرایشی و خشکی پد باعث کشیده شدن پوست می‌شود. پد آرایشی را روی یکی از چشم‌های خود قرار دهید و کمی فشار دهید. دقت کنید که این فشار نباید زیاد باشد. پد را حدود یک دقیقه به همان صورت نگه دارید تا مواد آرایشی جذب پد شود. یکی از اشتباهات رایج استفاده از پد آرایشی زمان پاک کردن چشم‌هاست. کسانی هستند که با خشونت پد را روی چشم می‌کشند تا آرایش را پاک کنند. پوست اطراف چشم پوست ظریف و حساسی است، پس باید نهایت دقت را برای پاک کردن آن به کار برد. بعد از برداشتن پد از روی چشم، اگر لوازم آرایش کامل پاک نشده بود، با حرکات آهسته اقدام به پاک کردن باقی مواد کنید. این کار را برای چشم دیگر هم انجام دهید.

روش غلط پاک کردن آرایش چشم
کشیدن چشم برای پاک کردن آرایش موجب خشکی و چروک می‌شود.

پاک کردن آرایش صورت با پد

برای پاک کردن آرایش صورت هم به همان روشی که گفتیم پد را با آرایش پاک‌کن آغشته کنید و کل صورت را تمیز کنید. احتمال دارد برای پاک کردن صورت مجبور باشید که بیش از یک پد مصرف کنید. فکر نکنید هرچه بیشتر پد را فشار دهید و روی پوست بکشید پوست تمیزتری خواهید داشت. حرکت‌های سریع و با خشونت موجب تحریک پوست و قرمزی آن می‌شود. همچنین به مرور زمان شاهد ایجاد چروک روی پوست خواهید بود. تمیز کردن ابروها و لب‌ها را فراموش نکنید. پاک کردن ابرو و لب هم با دقت کافی انجام دهید تا دچار شکستگی و ریزش ابرو، همچنین خشکی لب نشوید.

شستن صورت

بعد از پاک کردن آرایش، صورتتان را با آب مرطوب کنید. سپس با شوینده مخصوص صورت خود، پوست صورت را تمیز کنید و آن را با حوله تمیز خشک کنید.

استفاده از تونر

بعد از شستن صورت، مقدار کمی از آلودگی‌های و کثیفی‌ها روی صورت باقی می‌مانند. برای پاک کردن باقی آلودگی‌ها از تونر استفاده کنید. البته وظیفه اصلی تونر تنظیم pH صورت بوده که پس از شستن بهم ریخته است. برای استفاده از تونر هم به پد آرایش پاک کن احتیاج دارید. مقداری از تونر را شبیه به آرایش پاک‌کن، روی پد بریزید و به کل صورت بزنید.

تونر صورت چیست ؛ مزایا و روش استفاده از آن، مقاله دیگری است که برای آشنایی بیشتر شما با تونر، یکی از محصولات مراقبت از پوستی نوشته شده است. پیشنهاد می‌کنیم که این مقاله را از دست ندهید.

آشنایی با برندهای پد آرایش پاک کن

برندهای مختلفی هستند که این پدهای کارآمد را تولید می‌کنند. در این بخش به معرفی برندهای مطرح این حوزه می‌پردازیم.

پد پاک کننده آرایش ایپک 

پد آرایشی و پاک کننده گرد یا سکه‌ای دو طرفه ایپک، از الیاف طبیعی پنبه تشکیل شده و بافت بسیار نرمی دارد. از این پد می‌توانید برای پاک کردن آرایش کل صورت استفاده کنید. این پد جز پدهای دور دوخت بوده و بسیار نرم است که از پخش شدن مواد آرایشی جلوگیری می‌کند. جنس نرم و لطیف این محصول آلودگی و مواد آرایشی را بدون هیچ مشکلی از پوست پاکسازی می‌کند. از این محصول می‌توانید برای پاک کردن آرایش و زدن تونر استفاده کنید.

خرید پد پاک کننده آرایش ایپک بسته 70 عددی

ویژگی‌های پد پاک کننده آرایش ایپک:

  • جنس پنبه‌ای
  • لطیف و مناسب برای پوست
  • دور دوخت
  • بسته ۷۰ عددی

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

پد آرایشی دو طرفه سپتونا

برند سپتونا یکی از برندهای پیشتاز و معروف در زمینه تولید محصولات بهداشتی مثل پد پاک کننده آرایش است. پد سپتونا به دلیل بافت نرمی که دارد، بعد از پاک کردن آرایش هم لطافت و شادابی پوست را حفظ می‌کند. این مدل از پدهای سپتونا در بسته‌های ۷۰ تایی، برای کسانی که مصرف کمتری دارند تولید می‌شود.

پد آرایشی دو طرفه سپتونا بسته 70 عددی

ویژگی‌های پد آرایشی دو طرفه سپتونا:

  • بسته ۷۰ عددی
  • قابلیت استفاده از دو طرف پد
  • الیاف پنبه‌ای
  • ساختار سلولزی

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

پد پاک کننده آرایش بامبینو 

این پد آرایش پاک کن هم از الیاف پنبه‌ای درست شده تا هنگام پاک کردن صورت، آسیبی به پوست و چشم نرساند. پد آرایش پاک کن بامبینو در کنار نرم بودن مواد آرایشی را به خوبی از روی صورت پاک می‌کند. شما می‌توانید هر روز از این پد برای پاک کردن آرایش و زدن تونر استفاده کنید.

خرید پد پاک کننده آرایش بامبینو

ویژگی‌های پد آرایش پاک کن بامبینو:

  • مناسب استفاده روزانه
  • دارای بافت پنبه‌ای
  • دارای بافت نرم

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

پد پاک کننده آرایش میکاپ رز مجموعه چهار عددی

همان طور که می‌دانید برای پاک کردن آرایش صورت به یک پد آرایش پاک کن نرم و لطیف احتیاج دارید. پد آرایش پاک کن میکاپ رز از پنبه طبیعی ساخته شده تا برای پوست مناسب باشد. حتی کسانی که پوست حساسی دارند بدون مشکل می‌توانند از این پد استفاده کنند. این محصول مواد آرایشی را به خوبی جذب و آرایش را به خوبی پاک می‌کند.

خرید پد پاک کننده آرایش میکاپ رز مجموعه چهار عددی

ویژگی‌های پد پاک کننده آرایش میکاپ رز مجموعه چهار عددی:

  • مناسب برای استفاده انواع مواد بهداشتی مایع
  • تشکیل شده از پنبه
  • قابل استفاده در تمامی سطح پوست
  • مناسب برای انواع پوست
  • بسیار نرم
  • 92 عدد پد داخل هر بسته

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

سخن پایانی

پاک کردن آرایش یکی از مهم‌ترین کارها برای حفظ سلامت پوست است. برای پاک کردن آرایش، قبل از شستن صورت به یک پاک‌کننده آرایشی و پد آرایش پاک‌ کن احتیاج خواهید داشت. استفاده از این محصولات در کنار شستشوی صورت، پوست کاملا تمیز را به شما هدیه می‌دهد. در این مقاله در مورد پد آرایش پاک کن و نحوه استفاده از آن صحبت کردیم. همچنین به معرفی برندهای تولید کننده این پدها پرداختیم. ممنون که تا انتها همراه ما بودید. شما در مورد استفاده از پد آرایش پاک کن تجربه‌ای دارید؟ خوشحال می‌شویم که تجربه و یا نظر خود را در قسمت نظرات با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول در مورد پد آرایش پاک کن

پد آرایش پاک کن چیست؟

پد آرایش پاک کن پدهایی گرد یا بیضی از الیاف نرم هستند که برای پاک کردن آرایش و زدن تونر از آنها استفاده می‌شود.

چند نوع پد آرایش پاک کن داریم؟

این پدها به دو دسته یک بار مصرف و چند بار مصرف تقسیم می‌شوند. دسته اول را بعد از استفاده و کثیف شدن باید دور انداخت. دسته دوم را بعد از کثیف شدن باید بشویید و مجدد استفاده کنید.

تفاوت پد آرایش پاک کن و پنبه چیست؟

پنبه سطح مسطح و یکنواختی ندارد. برای همین نمی‌تواند همه سطح پوست را به درستی تمیز کند. از طرفی اگر از پنبه برای پاک کردن آرایش استفاده کنید، الیاف و رشته‌های پنبه به پوست می‌چسبد و داخل چشم می‌رود. پد آرایش پاک کن مسطح است، الیاف آن به پوست نمی‌چسبد و قدرت جذب خوبی دارد.

چگونه آرایش چشم را با پد آرایش پاک کن پاک کنیم؟

مقداری از آرایش پاک کن مناسب پاک کردن آرایش چشم را روی پد بریزید. جوری که پد به اندازه کافی مرطوب شود. سپس پد را روی چشم گذاشته و کمی فشار دهید. چند دقیقه به پد فرصت دهید تا مواد آرایشی را به خود جذب کند. در نهایت اگر هنوز مواد آرایشی روی چشم بود، با حرکات آرام باقی آن را پاک کنید.