زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

مهم ترین نکات شستن مو قبل از رنگ کردن

wordcamp
4,364
11 دقیقه
مهم ترین نکات شستن مو قبل از رنگ کردن

رنگ‌ها برای دنیای ما روح و زیبایی را به ارمغان می‌آورند. رنگ مو نیز بخشی از این قاعده است و جذابیت فوق‌العاده‌ای به ظاهر شما می‌بخشد. رنگ کردن مو امری حساس و مهم است و بهتر است آ‌ن‌را به بهترین‌ نحو انجام دهید. یکی از مهم‌ترین سوالات در ذهن تمامی افراد برای اجرای رنگ کردن به بهترین‌نحو، شست‌وشوی مو قبل از رنگ کردن و چگونگی آن است. در این مطلب به بررسی مهم‌ترین نکات شستن مو قبل از رنگ کردن پرداخته و به برخی سوالات در مورد رنگ کردن مو پاسخ می‌دهیم. با ما در مجله‌ی زیبایی مو تن رو همراه باشید.

شستن مو قبل از رنگ کردن

در واقع نمی‌توان پاسخ دقیقی برای این سوال تعیین کرد. تأثیر شستن مو قبل از رنگ کردن، بستگی به عوامل مختلفی ازجمله جنس مو، رنگ مو و … دارد. به‌عنوان مثال درهنگام بالیاژ کردن اگر مو تازه شسته شده باشد، وز شده و رنگ کردن آن کاری بسیار سخت است. با این حال بهتر است موهای خود را 12 الی 24 ساعت قبل از رنگ کردن مو بشویید. شستن مو قبل از رنگ باعث می‌شود موها تمیز شده و چربی‌های تولید شده روی پوست سر، یک مانع محافظتی در برابر تحریک و آسیب رنگ ایجاد کنند.

همچنین در هنگام شستن مو قبل از رنگ کردن، از چنگ زدن آنها خودداری کرده و موهای خود را به‌آرامی ماساژ دهید چرا که درصورت وجود خراش در پوست سر، سوزش بدی را در هنگام رنگ کردن یا دکلره کردن احساس خواهید کرد. علاوه بر موارد بالا، اگر عادت به استفاده از روغن‌های طبیعی ازجمله روغن نارگیل یا زیتون دارید، 12 الی 24 ساعت قبل از رنگ کردن، موهای خود را بشویید تا اثرات آنها از بین برود. حضور این روغن‌ها روی مو و پوست سر منجر به خنثی‌سازی رنگ می‌شود.

چندی پیش، آرایشگرها به مشتریان خود می‌گفتند که موهای کثیف، بهترین گزینه برای رنگ کردن مو هستند. آنها باور داشتند از آنجایی که رنگ مو مملو از آمونیاک است، هرگونه چربی، کثیفی و روغن طبیعی پوست و مو را از بین می‌برد.

متاسفانه، این یک دروغ بزرگ است. شرکت‌های تولید رنگ مو در حال حاضر از فناوری جدید در محصولات خود بهره می‌برند. بدین صورت فرمولاسیون رنگ موهای جدید تغییر کرده و برای مو و پوست سر ملایم‌تر است.

خرید رنگ موی دنی وان سری طبیعی

رنگ موی دنی وان فرمولاسیون ملایمی داشته و با ویتامین‌های E و B5 غنی شده است. همچنین این رنگ مو ماندگاری بالایی دارد

برای خرید و کسب اطلاعات بیش‌تر روی عکس کلیک کنید

شستن مو قبل از رنگ زدن با توجه به رنگ مو

مورد بعدی در بررسی نکات شستن مو قبل از رنگ کردن، توجه به رنگ مو است. اگر به‌دنبال استفاده از یک رنگ موی روشن هستید، بهتر است موهای خود را بشویید چرا که روغن‌های موجود در موهای کثیف منجر به تغییر رنگ می‌شوند. چربی زیاد در پوست سر باعث می‌شود رنگ یک یا دو سایه تیره‌تر از آنچه که هست نمایش داده شود. در واقع فایده شستن مو قبل از رنگ کردن، تغییر نکردن رنگ مو است. همچنین اگر به‌دنبال استفاده از رنگ‌های تیره هستید، یک روز قبل از مراجعه به آرایشگاه، موهای خود را بشویید. اجرای رنگ تیره روی موهای تمیز، بیش‌ترین تطابق را با رنگ انتخابی شما خواهد داشت.

دختری در حال رنگ کردن موی یک دختر دیگر
یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای شستن مو قبل از رنگ کردن، توجه به رنگ موی موردنظر است

هر زمان که خواهان استفاده از رنگ‌های روشن یا تیره هستید، بهتر است موهای شما تمیز باشند. موهای تمیز دقیق‌ترین خوانش رنگ طبیعی را به شما ارائه می‌دهند. پس باتوجه به رنگ، قبل از آرایشگاه موهای خود را بشویید. بهتر است قبل از رنگ کردن به آرایشگاه مراجعه کرده تا آرایشگر موهای شما را بررسی کند. پیش از قرار ملاقات با آرایشگر، از اسکراب مو استفاده کرده تا آرایشگر بتواند نگاه دقیقی به رنگ و بافت طبیعی موهای شما داشته باشد.

شستن مو قبل از رنگ زدن با توجه به شامپو

یکی دیگر از مهم‌ترین فاکتورها در مورد شستن مو قبل از رنگ کردن، استفاده از شامپو است. فرمولاسیون شامپوها روی رنگ مو تاثیر گذاشته و همین موضوع باعث می‌شود رنگ مو به بهترین نحوممکن روی موهای شما اجرا نشود. به‌عنوان مثال، شامپوهای تقویت‌کننده برای استفاده پیش از رنگ کردن مناسب نیستند. همچنین پیش از رنگ کردن، به‌هیچ‌عنوان از شامپوی مناسب موی خشک استفاده نکنید. که این شامپوها، از نفوذ رنگ به مو جلوگیری می‌کنند.

یکی دیگر از شامپوهای ممنوعه، شامپوهای موم‌دار هستند. اگر شامپوی شما حاوی موم است، قبل از رنگ کردن از آن استفاده نکنید چرا که این نوع ماده مانع نفوذ رنگ به رشته‌های مو شده و از آن جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، اگر شامپوی شما رنگ داشته باشد، احتمال تداخل یا جلوگیری از فرآیند رنگ کردن مو افزایش می‌یابد. افزون بر شامپوهای بالا، استفاده از شامپوهای تیونینگ برای رفع سفیدی مو یا شامپوهایی که از رنگ مو محافظت می‌کنند به روند اجرای رنگ روی مو آسیب وارد می‌کند.

شستن مو قبل از دکلره کردن

برای بهره‌گیری از برخی رنگ‌ها مثل رنگ‌های فانتری، نیاز به دکلره دارید. بهتر است برای دکلره کردن، از یک یا دو وعده شست‌وشوی مو صرف‌نظر کنید. اجازه دهید روغن طبیعی برای یک یا دو روز روی سر شما جمع شده و یک لایه محافظ بین پوست سر شما و دکلره ایجاد شود.

توجه داشته باشید که دکلره، امری حساس است و نباید پوست سر شما را تحریک کند. درصورتی که چند روز موهای خود را نشویید، پوست سر شما با روغن‌های طبیعی تغذیه شده و حساسیتی رخ نخواهد داد. ما در مو تن رو به شما توصیه می‌کنیم که دکلره کردن موهای خود را به افراد متخصص سپرده تا از سلامت موهای خود مطمئن شوید.

رنگ کردن با موهای خیس

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات، رنگ کردن موهای خیس است. بیش‌تر فرمول‌های رنگ موی دائمی مخصوص موهای خشک هستند. رنگ کردن با موهای خیس منجر به اتلاف وقت و هزینه اضافی می‌شود. رنگ کردنِ موهای خیس باعث می‌شود رنگ زنده نباشد و ماندگاری آن کاهش یابد. همچنین رنگ کردن با موهای خیس منجر می‌شود موهای شما ناهموار و بدشکل شوند.

رنگ کردن مو
رنگ کردن موهای خیس منجر به اتلاف وقت و هزینه اضافی می‌شود

بهتر است با فاصله چند ساعت یا چند روز قبل از رنگ کردن، موهای خود را شسته و حتما قبل از ورود به سالن، از خشک بودن موهای خود اطمینان حاصل کنید.

استفاده از شامپو پس از رنگ کردن مو

پس از اینکه موهای خود را رنگ کردید، بهتر است طی روزهای آتی موهای خود را نشویید. ما به شما توصیه می‌کنیم حداقل یک یا دو وعده شست‌وشوی مو را بیخیال شوید. استفاده نکردن از شامپو و نشستن موها، زمان بیش‌تری به رنگ جدید برای جذب و اکسید شدن داده و این موضوع باعث می‌شود روغن‌های طبیعی موها ایجاد شوند. با رخ دادن چنین اتفاقی، ماندگاری رنگ موی شما افزایش می‌یابد.

همچنین در زمان شستن موها، حتما از یک شامپو و نرم‌کننده محافظ رنگ استفاده کنید. بهره‌گیری از این ترکیب، از رنگ موی شما در برابر محو شدن محافظت کرده و شادابی آنرا افزایش می‌دهد.

خرید شامپو محافظ رنگ مناسب انواع مو سریتا

شامپو محافظ رنگ سریتا به تثبیت و افزایش ماندگاری رنگ مو پرداخته و از مو در برابر اشعه‌های مضر محافظت می‌کند

برای خرید این محصول و کسب اطلاعات بیش‌تر روی عکس کلیک کنید

بهتر است از شامپویی استفاده کنید که حاوی رنگ‌دانه فرابنفش و کمپلکس پروتئین باشد. این ترکیبات رنگ را تقویت کرده و استحکام موهای شما را افزایش می‌دهند. پس از بررسی این مسائل مهم، به برخی سوالات رایج درخصوص رنگ کردن مو پاسخ خواهیم داد.

رنگ کردن مو در خانه

اگر تاکنون تجربه رنگ کردن مو را ندارید، بهتر است به آرایشگاه مراجعه کرده تا یک فرد متخصص این‌کار را برای شما انجام دهد. همچنین آرایشگران مشاوران خوبی هستند و در مسیر انتخاب رنگ مو به شما کمک می‌کنند. می‌توانید برای دفعات بعدی این‌کار را با رعایت نکات مختلف در خانه انجام دهید.

همچنین اگر در انتخاب رنگ مو به تصمیم قاطعی نرسیده‌ و به‌دنبال مشورت با دیگران هستید، ما در مطلب «معرفی پرطرفدارترین رنگ موها از نظر کاربران» به معرفی پرطرفدارترین رنگ موها از دید کاربران پرداختیم. همچنین با مطالعه این مطلب، با برندهای مختلف تولید رنگ مو آشنا خواهید شد.

آرایشگر قبل از رنگ کردن، موهای شما را تست می‌کند تا به‌صورت تخصصی از عدم حساسیت شما به رنگ مو مطمئن شود.

آسیب‌ رنگ به مو

اگر از رنگ موی دائمی استفاده می‌کنید، باید موهای خود را با بهره‌گیری از پراکسید هیدروژن لیفت کنید. این فرآیند لایه کوتیکول مو را باز می‌کند. بدین صورت، مولکول‌های رنگ به داخل پوست نفوذ کرده و رسوب شدن رنگ رقم می‌خورد. این‌کار امری تخصصی بوده و انجام دادن آن به‌صورت نادرست به مو آسیب وارد می‌کند. از سوی دیگر اگر از میزان نامناسبی از پراکسید استفاده کنید، رنگ موهای شما به‌طور مداوم تغییر کرده و آسیب می‌بیند.

همچنین استفاده از رنگ موهای نیمه‌دائم و موقت به موهای شما آسیبی وارد نمی‌کند.

صبر کردن برای رنگ کردن مجدد مو

پاسخ این سوال به وضعیت موهای شما و عوامل مختلفی بستگی دارد. با این حال، می‌توانید هر 4 الی 8 هفته یک‌بار موهای خود را رنگ کنید. اگر موهای آسیب‌دیده دارید، بهتر است مقداری صبر کرده تا موها در وضعیت بهتری قرار بگیرند.

زنی در حال نگاه به ساعت
درصورت سلامت مو، می‌توانید موهای خود را هر 4 الی 8 هفته یک‌بار رنگ کنید

همچنین اگر از رنگ موی جدید خسته شده‌اید، می‌توانید عمل اصلاح رنگ را انجام دهید. بهتر است برای رنگ کردن مجدد مو با آرایشگر خود مشورت کنید.

رنگ کردن بدون دکلره کردن

اگر می‌خواهید رنگ موهای خود را از تیره به روشن تبدیل کنید، باید موهای خود را دکلره کنید. برای این‌کار از نوعی سفیدکننده یا پراکسید برای از بین بردن رنگ‌دانه مو استفاده می‌شود. پس از برداشتن رنگ‌دانه، کوتیکول مو بلند شده و رنگ، جذب مو می‌شود.

در شرایط دیگر، نیازی به دکلره کردن نبوده و می‌توانید موهای خود را با خیال راحت رنگ کنید.

رنگ کردن و هایلایت کردن مو در کنار یکدیگر

تا زمانی که موهای شما در وضعیت خوبی قرار داشته باشند، این امکان وجود داشته و می‌توانید از این دو خدمت یعنی رنگ کردن و هایلایت کردن بهره برده و آن‌را طی یک روز انجام دهید.

علاوه بر نکاتی که در این مطلب به آنها اشاره کردیم، می‌توانید برای مطالعه‌ی بیش‌تر درباره رنگ مو به مطلب «هر آنچه که باید درباره ی رنگ مو بدانید» مراجعه کنید. این مطلب به تمامی دغذغه‌های کاربران به‌طور تخصصی پاسخ داده و جواب همه سوالات شما درباره رنگ مو در آن وجود دارد.

سخن پایانی

همانطور که مطالعه کردید، شستن مو قبل از رنگ کردن، به شرایط و عوامل مختلفی بستگی دارد. ما در این مطلب به بررسی دغدغه‌ی مهمِ «شستن مو قبل از رنگ زدن» پرداختیم و به برخی از مهم‌ترین سوالات در مورد رنگ کردن مو پاسخ دادیم. همچنین شما عزیزان می‌توانید رنگ موی موردنظر خود را با تضمین اصالت از سایت مو تن رو خریداری نمایید.

از شما عزیزان مو تن رویی بابت به اشتراک‌ گذاشتن مطالب تشکر می‌کنیم. لطفا نظرات ارزشمند خود را در خصوص شستن مو قبل از رنگ زدن را با ما و سایر کاربران عزیز به اشتراک بگذارید. ممنون از اینکه تا پایان مطلب این مطلب همراه ما بودید.

سوالات متداول

آیا شستن مو قبل از رنگ کردن کار درستی است؟

پاسخ مشخصی به این سوال وجود نداشته و بستگی به رنگ موی شما دارد. با این حال بهتر است موهای خود را 12 الی 24 ساعت قبل از رنگ کردن بشویید.

شستن مو قبل از رنگ زدن چه تأثیری خواهد داشت؟

شستن مو قبل از رنگ کردن منجر به اجرای بهتر رنگ شده و باعث می‌شود فرآیند اجرای رنگ به‌خوبی انجام شود.

آیا باید قبل از دکلره کردن موها را بشوییم؟

بهتر است موهای خود را قبل از دکلره کردن نشویید تا لایه محافظی از چربی روی پوست سر برای جلوگیری از بروز حساسیت ایجاد شود.

چه زمانی مناسب شستن مو پس از رنگ کردن است؟

بهتر است از شستن مو طی یک الی دو وعده حمام کردن خودداری کرده و پس از آن هم از شامپوهای محافظ رنگ و نرم‌کننده استفاده کنید.