زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

مزايای جادويی بخور صورت

11
تیم تحریریه مو تن رو
55,580
6 دقیقه
مزايای جادويی بخور صورت

بخور صورت با بخار آب، باعث پاکسازی عمقی پوست در آلودگی هوا و بیرون آمدن هر نوع مواد ناخالص از منافذ پوست می شود. بخور صورت می تواند پوست را از درون پاکسازی کند و کمبود آب پوست صورت را جبران نماید و زندگی دوباره به آن ببخشد . بخار آب باعث درخشان تر و شاداب تر شدن شدن پوست شده  و جریان خون در مویرگ‌های زیر پوست را بهبود میدهد و از پیری زودرس پوست نیز جلوگیری می کند. اضافه کردن روغن های طبیعی و گیاهان دارویی به آب، بخار آن را سرشار از خواص خود کرده  و خاصیت بخور صورت را افزایش می دهد. برای خرید محصولاتی که مانند بخور صورت برای پاکسازی عمقی پوست مناسب هستند، می توانید از فروشگاه اینترنتی مو تن رو دیدن نمایید.

مزایای کلی بخور صورت

از مهمترین مزایای استفاده از بخور صورت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جدا کننده سلول های مرده پوست
  • تسریع جریان خون در پوست
  • پاک سازی عمقی پوست در فرایند بخور صورت
  • بهبود آکنه و جوش‌های سر سیاه
  • از بین رفتن خطوط ریز روی پوست

برای کاربردهای مختلف می توان از گیاهان دارویی در بخور آب استفاده نمایید.


پیشنهاد نویسنده: کامل ترین راهنمای مراحل روتین پوستی + 3 قدم اصلی


گیاهان مناسب برای انواع پوست

بهترین گیاهان برای استفاده در انواع پوست ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بابونه و گل همیشه بهار برای پوست‌های حساس
  • نعناع هندی، اسطوخودوس، ترنج، گل همیشه بهار برای پوست های خشک
  • روغن چای، اسطوخودوس، بابونه، گل رز برای پوست های چرب
بخور
گیاهان مناسب بخور برای پوست

پیشنهاد نویسنده: چگونه از شر خشکی پوست بدن و صورت خلاص شویم؟


روش صحیح بخور دادن پوست صورت

مقداری از گیاهان دارویی مورد نظر را در یک قابلمه یا در یک کاسه بزرگ چینی بریزید. از کاسه پلاستیکی استفاده نکنید. زیرا مولکول‌های پلاستیک داخل بخار، آب می‌شوند . آب داخل ظرف را روی اجاق بگذارید تا جوش بیاید. می توانید به صورت مستقیم گیاهان دارویی و یا روغن های گیاهی مناسب پوست خود را به قابلمه آب جوش بیفزایید. ابتدا صورت خود را با آب و یک شوینده صورت مناسب بشویید.

سپس با یک حوله یا پارچه بزرگ بخار آب را روی صورت خود متمرکز کنید. صورت خود را به اندازه 20 سانتی متر بالاتر از ظرف نگه دارید تا پوست صورتتان نسوزد .حدود ۱۰ دقیقه در این حالت بمانید، تا زمانی که بخار از بین برود و آب گرمای خود را از دست بدهد. در طول این مدت کاملا آرام باشید تا پوست شما تسکین یابد، بعد از پایان فرایند بخور دادن، پوست صورت را شستشو داده و از یک کرم مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.

بخور صورت
روش صحیح بخور دادن پوست صورت

چنانچه شما دارای پوست خشک هستید، توصیه می کنیم پس از بخور، پوست را با انواع مرطوب کننده های مناسب مانند کرم شب پریم مرطوب نمایید، تا رطوبت پوست شما به تعادل برسد. زیرا بخار دادن، پوست صورت را خشک می کند. برای گرفتن نتیجه بهتر، هفته ای ۲ بار قبل از خواب، پوست صورت خود را بخور دهید. همچنین می‌توانید با کرم بمب آبرسان کامان از خشکی پوست خود بعد از بخور جلوگیری کنید.


پیشنهاد نویسنده: چگونه یک شوینده صورت مناسب انتخاب کنیم؟


در چه شرایطی نباید از بخور صورت استفاده کرد

کسانی که دارای رگ های پاره شده خون در پوست صورت خود هستند، از بخور دادن پوست خود اجتناب نمایند. افرادی که مبتلا به آسم‌اند و یا نسبت به گیاهان دارویی آلرژی دارند، قبل از بخور پوست، با پزشک برای گرفتن دستورالعمل خاص در این زمینه مشورت نمایند .


پیشنهاد نویسنده: آموزش ماساژ صورت


انواع بخورهای گیاهی

بخور های گیاهی انواع مختلفی دارد که در زیر به چند نمونه از آنها اشاره کرده ایم:

بخور لیمو ترش، نعنا و جعفری

این ماسک منافذ پوست را می‌بندد و پوست بعد از به کار بردن این بخور، صورت را شاداب تر از قبل می نماید. ابتدا، در نیم لیتر آب مقداری نعنا و جعفری تازه بریزید، سپس پوست نصف یک لیمو ترش تازه را به آن اضافه کرده و بجوشانید. صورت خود را با بخار این محلول به مدت 5 تا 10 دقیقه بخور دهید.

بخور ضد جوش و طراوت بخش

مقداری تخم گشنیز، گل ختمی، گل شقایق و بابونه را در یک ظرف آب بجوشانید و به مدت 5 دقیقه از بخور آن استفاده کنید. بخار این آب، خواص این گیاهان را به خوبی به پوست شما انتقال داده و پوست صورت را به شدت شاداب می کند.


پیشنهاد نویسنده: نکاتی در مورد شست و شو و پاکسازی پوست


بخور صورت ضد جوش های سر سیاه

دو قاشق غذا خوری گل بابونه را در 100 گرم آب جوش بریزید و به مدت 10 دقیقه صورت را بخور دهید. سپس ظرف را در جایی خنک قرار دهید، تا ولرم شود. بعد مقداری از محلول را روی پوست خود بمالید و به مدت 10 دقیقه صبر کنید. سپس با آب ولرم بشویید. با این کار جوش های سر سیاه صورت شما از بین می رود.

بخور گلاب

برای درخشش پوست خود و زیبایی هرچه بیشتر از بخور گلاب استفاده نمایید.
پنج قاشق غذا خوری گلاب را در 100 گرم آب جوش بریزید و به مدت 10 دقیقه صورت را بخور دهید.
بخور صورت با گلاب، از بروز هرگونه چین و چروک بر روی پوست صورت پیشگیری می‌نماید. زیرا گلاب دارای خاصیت ضد پیری پوست داشته و باعث سفت شدن منافذ پوست و در نتیجه افزایش درخشش فوق العاده آن می‌گردد.


پیشنهاد نویسنده: کرم آبرسان راز جوانی همه پوست ها


بخور صورت
نحوه بخور دادن به صورت

یک نکته بسیار مهم در مورد بخور صورت

از آنجایی که بخار آب باعث باز شدن منافذ پوست می شود، قبل از بخور دادن حتما باید پوست خود را کاملا پاکسازی کرده و شستشو دهید، تا آلودگی‌هایی که در سطح پوست قرار دارند وارد منافذ پوست نشوند.

پاکسازی پوست و بخور صورت بعد از آن درخشندگی بی‌نظیری را برای پوست شما به ارمغان می آورد. بعد از آن که صورت خود را به این روش پاکسازی کردید و بخور دادید، حسی از ارزشمندی در وجود شما منتشر می‌شود و حسی که خودتان به خودتان هدیه داده‌اید.


پیشنهاد نویسنده: تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده را بدانیم


از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما عزیزان سپاسگزاریم. اگر سوال یا پیشنهادی دارید در قسمت نظرات مطرح کنید. شما می‌توانید برای خرید محصولات آرایشی و بهداشتی خود مانند انواع و اقسام لوازم آرایش، ماسک صورت ، کرم‌های مرطوب کننده و ضد چروک و … به فروشگاه اینترنتی آرایشی مو تن رو مراجعه کنید و از خدمات بسیار عالی این فروشگاه بهره مند شوید.