زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

آیا رنگ کردن مو در دوره بارداری خطرناک است؟ معرفی راهکارها

wordcamp
155
5 دقیقه
آیا رنگ کردن مو در دوره بارداری خطرناک است؟ معرفی راهکارها

در مورد رنگ آمیزی مو در دوران بارداری اظهار نظرها معمولا مخالف است اما بعضی پژوهش‌های انجام شده در این زمینه این کار را با رعایت نکات ایمنی و بهداشتی در هنگام رنگ کردن مجاز می‌داند. بعلاوه اینکه توصیه می‌شود این کار را تا پس از سه ماهه‌ی اول به تاخیر بیندازید.

آیا می‌توانم موهایم را وقتی باردارم رنگ کنم؟

پرسش در مورد رنگ کردن مو در دوره‌ی بارداری بسیار معمول است. بیشتر پروسه‌ها چون با مواد شیمیایی انجام می شوند برای افراد نگران کننده هستند. به صورت کلی رنگ آمیزی مو در بارداری ایراد ندارد اما باید نکات ایمنی و هشدارها را رعایت کرد.

وضعیت و حالت مو در این دوران با شرایط دیگر متفاوت است. رشد مو در بارداری بیشتر است. بنابراین تغییر رنگ مو در این دوره بیشتر مورد نیاز است. برای جلوگیری از آسیب به جنین برخی از متخصص‌ها توصیه می‌کنند که این کار را تا پس از دوازده هفته‌ی اول به تاخیر بیندازید. رشد و نمو در این دوران بیشتر انجام می‌شود ولی پس از آن می‌توانید موها را رنگ آمیزی کنید. ایجاد یک فضای سالم و امن برای نوزاد در این دروه بسیار مهم است.

چون شرایط مو در دوران بارداری با قبل از آن متفاوت است اثر و نتیجه‌ی رنگ آمیزی بر روی مو ممکن است با پیش از بارداری فرق داشته باشد.

رنگ کردن مو در بارداری
رنگ کردن مو در بارداری

تکنیک‌های استایل بخشیدن به مو و تغییر رنگ یا حالت مو

کارهایی که بر روی مو انجام می‌شود چند دسته هستند. رنگ آمیزی که شامل رنگ آمیزی دائمی، موقتی و نیز رنگ‌های فانتزی موقتی است. فر کردن مو که به مو حالت و موجی موقتی می‌دهد که شامل فر کردن و نیز فیکس کردن حالت مو است. بی‌رنگ کردن که برای آن از هیدروژن پروکساید استفاده می‌شود. فر موقت که معمولا به آن فر شش ماهه گفته می‌شود. در این کار از موادی مانند سدیم هیدروکساید یا پتاسیوم و … استفاده می‌شود که به طور موقت مو را فر می‌کند.

اگر در مورد رنگ آمیزی در این دوران دودل هستید راه‎‌های دیگری برای جایگزینی وجود دارد. مثلا استفاده از هایلایت بر روی مو پیشنهاد می‌شود که چون فقط به ساقه‌ی مو اعمال می‌شود از پوست سر هیچ ماده‌ای جذب نمی‌شود. پس هیچ ماده ای از پوست به خون جذب نمی‌شود ولی می‌توان برای رفع نگرانی از مواد طبیعی مانند گیاه حنا استفاده کرد.

اگر باز هم نگران هستید می‌توانید با پزشک خود در این مورد مشورت کنید. برخی از دکترها ممکن است به شما بگویند این کار را تا پس از گذشت سه ماه اول به تاخیر بیندازید.

نکات ایمنی که هنگام رنگ آمیزی باید رعایت کنید

تغییر رنگ مو در بارداری
تغییر رنگ مو در بارداری

اگرچه تعداد کمی پژوهش در این مورد انجام شده ولی اغلب آن‌ها ثابت کرده اند که استفاده از روش‌های دائمی و موقتی رنگ آمیزی مو آنقدر سمی نیستند که بر بارداری تاثیر بگذارند. این روش‌ها می توانند در دوران بارداری استفاده شوند. این پروسه‌ها تاثیری بر جنین ندارند. این مسئله در مورد زمان شیردهی نیز صدق می‌کند.

برای رنگ آمیزی تا سه ماهه‌ی دوم صبر کنیم. مراحل رنگ آمیزی در محلی انجام شود که تهویه‌‌‌ی مناسبی داشته باشد. مواد را بیش از زمان گفته شده در دستورالعمل روی مو و سر نگه نداریم. پوست سر را پس از انجام کار به دقت و کامل بشوییم. موقع کار دستکش بپوشیم.با دقت از دستورالعمل محصول پیروی کنیم. پیش از شروع کار، بخشی از مواد را به صورت آزمایشی امتحان کنیم. هیچ وقت ابروها و مژه‌ها را بیرنگ نکنیم. این کار باعث ایجاد خطر برای چشم می‌شود.

باید توجه کنیم که بارداری باعث تغییر بافت مو می‌شود. تاثیر رنگ آمیزی و فر بر روی مو در دوران بارداری ممکن است با دیگر زمان‌ها متفاوت باشد. اگر این موضوع مهم است باید تا پس از دوران بارداری صبور باشید.

انتخاب نوع رنگ و شیوه‌ی رنگ کردن مو در دوران بارداری

اگر می‌خواهید مو را رنگ کنید بهتر است از روش‌هایی استفاده کنید که مواد شیمیایی را به پوست سر نرساند. لولایت، هایلایت، مش کردن و … که فقط بر روی ساقه‌ی مو اعمال می‌شوند ایمن تر هستند.

رنگ مو بدون آمونیاک فیوژن کالر مارال سری Vibrance
رنگ مو بدون آمونیاک فیوژن کالر مارال سری Vibrance

نوع رنگ مویی که استفاده می‌کنیم هم اهمیت دارد. می‌توانید از آرایشگر خود بخواهید رنگ موی ملایم‌تری را استفاده کند مثل رنگ موهای فاقد آمونیاک. می‌توانید از رنگ‌های موقتی استفاده کنید چون رنگ موهای بدون آمونیوم در طی زمان کوتاهی از بین می‌روند. می‌توان از رنگ های موقتی یا پروسه‌ای که از بیرنگ کننده استفاده نمی‌شود به عنوان روشی جایگزین برای رنگ موهای دائمی استفاده کرد. رنگ‌های موقت گرچه به اندازه‌ی رنگ‌های دائمی پایدار نیستند اما ذهن شما از بابت اثر شیمیایی آن بر روی مو و پوست آسوده تر است.

این روش‌ها مانند هایلایت و لولایت چون بر روی مو اعمال می‌شوند و بر روی پوست سر قرار نمی‌گیرند به پوست و جریان خون جذب نمی‌شوند.

سوالات متداول

آیا رنگ آمیزی مو در بارداری ممکن است؟

رنگ آمیزی مو در دوران بارداری با رعایت نکات ایمنی و بهداشتی امکان پذیر است.

چه نکانی را باید در هنگام رنگ کردن مو در بارداری رعایت کرد؟

در فضای با تهویه‌ی مناسب قرار بگیرید. از دستکش و ماسک استفاده کنید. از رنگ‌های ملایم استفاده کنید. رنگ مو را پیش از استفاده آزمایش کنید. رنگ مو را به نزدیک چشم نزنید.

استفاده از چه روش‌هایی برای تغییر رنگ مو در بارداری بهتر است؟

روش‌هایی که رنگ مو به پوست سر نرسد روش مناسب تری برای این منظور است. هایلایت، لولایت و … که فقط بر ساقه‌ی مو قرار داده می‌شود.