زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

لیزر موهای زائد در خانه؛ چرا و چگونه؟ + معرفی برندهای موجود در بازار

wordcamp
1,325
8 دقیقه
لیزر موهای زائد در خانه؛ چرا و چگونه؟ + معرفی برندهای موجود در بازار

زیبایی پوست و اصلاح موهای زائد، یکی از عواملی است که باعث اعتماد به نفس و جذابیت بیش‌تر می‌شود. اصلاح موهای زائد برای داشتن پوستی زیباتر، یکی از دغدغه کسانی است که به همیشه زیبا بودن اهمیت می‌دهند. پیشتر به روش‌هایی مانند وکس و موم و همینطور انواع کرم هایی موبر پرداخته بودیم. استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد یک روش کاربردی است اما ممکن است پرهزینه باشد. از این رو ممکن است به لیزر موهای زائد در خانه فکر کنید.

از بین بردن دائمی موهای زائد

برخی از روش‌های خانگی زیبایی، کاملا ارزش امتحان کردن را دارند. می‌توانید در خانه به راحتی موهای خودتان را رنگ کنید یا ابروهایتان را اصلاح کنید. با این کار، در وقت و هزینه صرفه‌جویی می‌شود اما آیا لیزر موهای زائد در خانه امکان‌پذیر است؟

پیش‌تر و با محدود بودن امکانات، لیزر موهای زائد فقط در مطب متخصص پوست امکان‌پذیر بود. حالا این روزها با خرید دستگاه‌های لیزری کوچک خودتان در خانه می‌توانید موهای زائد را از بین ببرید. البته قبل از این که با وسایل سنتی چون تیغ یا مو تراش خداحافظی کنید، ابتدا بهتر است به توصیه‌های متخصصان پوست توجه کنید. دکتر راشل وارد، متخصص پوست درباره ایمنی و کارایی این دستگاه‌های لیزر خانگی، صحبت‌هایی انجام داده است.

دستگاه‌های لیزر موهای زائد از طریق از بین بردن فولیکول‌های مو کار می‌کنند. با این حال موها به شکل چرخه‌ای رشد می‌کنند و لیزر در طول چرخه فعالیت رشد موها فقط به فولیکول‌ها آسیب می‌زند. این یعنی جلسات زیادی برای لیزردرمانی باید انجام شود. به عبارت دیگر هر ماه باید برای جلوگیری از رویش دوباره موهای زائد، لیزردرمانی انجام دهید. برای برخی از افراد، لیزرموهای زائد روشی دائمی نیست. ممکن است پس از تکمیل فرایند لیزردرمانی، برای جلوگیری رویش دوباره موهای زائد، هر سال یک بار یک جلسه درمانی نگه‌دارنده نیاز داشته باشید.

این فرایند، ارزان آب نمی‌خورد چون لیزر حرفه‌ای موهای زائد ممکن است در هر سال، میلیون‌ها تومان هزینه داشته باشد. برای از بین بردن تمام فولیکول‌های رشد مو، ممکن است حداقل شش جلسه لیزردرمانی نیاز باشد. برای جلوگیری از این هزینه‌های گزاف و ادامه دار، می‌توانید یک بار برای همیشه هزینه کنید و یک دستگاه لیزر موهای زائد خانگی بخرید. این دستگاه‌ها به طور میانگین قیمتی حدود 400 یا 500 دلار دارند. خرید این دستگاه خانگی، یک سرمایه‌گذار جالب به نظر می‌رسد اما متخصصان پوست، هشدارهای مهمی در این باره دارند.

مزایای و معایب لیزرموهای زائد در خانه

دستگاه‌های لیزری رفع موهای زائد دو نوع هستند. یکی از آن‌ها، لیزر واقعی است و دیگری از نور جهنده شدید استفاده می‌کند. طبق گفته دکتر وارد، هر دو نوع دستگاه لیزر، موها را از بین می‌برند و البته هر دوی آن‌ها نسبت به دستگاهی که متخصصان پوست از آن استفاده می‌کنند، قدرت خیلی کم‌تری دارند. این ضعیف‌تر بودن دستگاه‌های لیزر خانگی، هم خوب است و هم بد.

نکات مثبت

علاوه بر ارزان‌تر بودن فرایند لیزر موهای زائد در خانه، دیگر جنبه مثبت ماجرا این است که فرد به تنهایی می‌تواند از دستگاه استفاده کند. این دستگاه‌ها برای استفاده افراد غیرحرفه‌ای کاملا امن به شمار می‌روند. این یعنی خطر سوختگی یا خراشیدن پوست صاف وجود ندارد. البته فرد استفاده کننده باید دقیقا دستورالعمل‌های دستگاه را دنبال کند چون در هر صورت از لیزر استفاده می‌کند.

نکات منفی

با همه این‌ها، دستگاه لیزر خانگی به خاطر شدت کم‌تر لیزر، تاثیر کم‌تری هم نسبت به دستگاه‌های حرفه‌ای پزشکی دارد. به یاد داشته باشید که با دستگاه لیزر خانگی نمی‌توانید پوستی هم‌چون سوپر مدل‌ها داشته باشید. دستگاه‌های خانگی، نقاط ضعف دیگری هم دارند.

پوشش دادن کل یک ناحیه از بدن با این دستگاه، خیلی سخت است. مثلا نمی‌توان تمام یک پا را با این دستگاه به شکلی بی نقص، لیزر کرد. با توجه به ضعیف بودن قدرت لیزر دستگاه‌های خانگی، این امکان وجود دارد که بخش‌هایی از بدن کاملا بدون مو نباشند. دکتر وارد در این باره می‌گوید: «طی جلسات متعدد، میزان موهای موجود در بدن می‌تواند کم و کم‌تر شود اما با دستگاه‌های خانگی، این کار تقریبا غیرممکن است».

لیزر موهای زائد در خانه برای چه کسانی خوب است؟

همان‌طور که گفته شد، یکی از بزرگ‌ترین معایب دستگاه‌های خانگی لیزر موهای زائد، محدودیت عملکرد آن‌هاست. این دستگاه‌ها روی طیف محدودی از رنگ‌های پوست و مو جواب می‌دهند. لیزرها، رنگ‌دانه‌های فولیکول‌های مو را صفر می‌کنند و فقط زمانی موثر هستند که میان رنگ پوست و مو، تضاد قابل توجهی وجود داشته باشد. به عبارت ساده‌تر، این دستگاه‌ها برای کسانی توصیه می‌شود که پوستی روشن و موهایی تیره دارند. در افرادی با پوست‌های تیره‌تر، خطر سوختگی وجود دارد اما بسیاری از دستگاه‌های موجود در بازار، سنسورهایی دارند که مانع از تاثیر شدید لیزر روی پوست‌های تیره‌تر می‌شوند.

اگر شما ترکیب پوست سفید و موهای تیره را ندارید، استفاده از لیزرهای حرفه‌ای تنها راه چاره شما برای زدودن تمام موهای زائد بدن شما هستند. دستگاه‌های لیزر موجود در مطب متخصص پوست، پیچیدگی بیش‌تری دارند. این یعنی مراجعانی با هر رنگ پوست می‌توانند از خدمات لیزر موهای زائد بدن برخوردار شوند.

لیزر موهای زائد پا
متخصص پوست در حال لیزر کردن موهای زائد پای مراجعه کننده خانم است

نکات ایمنی لیزر موهای زائد

اگر پوست و رنگ موهای شما مطابق با ویژگی‌های دستگاه لیزر خانگی است، خطر خاصی در انتظار شما نخواهد بود. با این حال استفاده صحیح از این دستگاه حائز اهمیت است. موارد ممنوعیت استفاده از این دستگاه، به شرح زیر است:

  • دستگاه را نزدیک چشم‌هایتان نکنید؛ اگر چه استفاده از آن بالای لب مانعی ندارد
  • از دستگاه روی تتوها یا مناطق رنگی از جمله خال‌ها استفاده نکنید
  • دستگاه را روی ناحیه تناسلی قرار ندهید، با این حال استفاده از آن در مناطقی که موهای زائد وجود دارد، مجاز است

یکی دیگر از نکات قابل توجه، قدرت باتری و میزان کارتریج‌های دستگاه است. در نظر داشته باید که این دستگاه‌ها قدرت باتری محدودی دارند و میزان کارتریج آن‌ها محدود است. پیش از شروع کار، باید مراقب باشید که بتوانید نقاط دل‌خواه‌تان را اصلاح کنید. البته توجه داشته باشید که از بین بردن کامل تمام موهای زائد بدن با دستگاه لیزر خانگی، غیرممکن است و مهم نیست که چه اندازه زیادی از دستگاه استفاده کنید.

چه دستگاه لیزری بخریم؟

اگر می‌خواهید دستگاه لیزر موهای زائد در خانه را خریداری کنید، ما دو پیشنهاد خوب برای شما داریم. دستگاه لیزر بدن مک استایلر مدل MC-77000 و لیزر موهای زائد مدل A110، دو دستگاه لیزر در خانه محبوبِ موجود در بازار هستند.

دستگاه لیزر موهای زائد مدل A110

این دستگاه به خوبی موهای زائد را از بین می‌برد، برای استفاده در محیط‌های خانگی و حتی آرایش‌گاهی کاملا مناسب است و می‌توان آن را در تمام نقاط مختلف بدن مورد استفاده قرار داد. استفاده از این دستگاه، هیچ مشکلی برای افراد سبزه به وجود نخواهد آورد و برای افراد با این طیف رنگ پوست، کاملا مناسب است. قیمت نسبتا پایین این دستگاه می‌تواند برای کسانی که بودجه کمی دارند یا می‌خواهند خریدی مقرون به صرفه داشته باشند، یک فرصت جذاب باشد.

دستگاه لیزر موهای زائد مدل A110

دستگاه لیزر بدن مک استایلر مدل MC-77000

این دستگاه لیزر خانگی نیز با داشتن 500 هزار پالس، یکی از بهترین و قدرت‌مندترین دستگاه‌های موجود در بازار است. میزان قدرت لیزر این دستگاه، در پنج سطح قابل تنظیم است که با توجه به نوع پوست و میزان نیاز، باید سطح مورد نظر را تنظیم کنید. این دستگاه دارای صفحه نمایش و همچنین فن خنک کننده است. دیگر ویژگی جالب دستگاه لیزر بدن مک استایلر، دارا بودن دو سری مجزا است که برای بدن و صورت می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

دستگاه لیزر بدن مک استایلر مدل MC-77000

سوالات متداول

لیزر در خانه بهتر است یا در مطب متخصص پوست؟

مشخصا با لیزر کردن حرفه‌ای می‌توانید نتیجه بهتری بگیرید اما به طبع آن، باید مراقبت بیش‌تری انجام دهید و هزینه‌های بیش‌تری صرف کنید. لیزر در خانه می‌تواند تا حد قابل توجهی موهای زائد را از بین ببرد و باعث صرفه جویی در وقت و هزینه‌های شما شود.

چگونه در خانه لیزر کنیم؟

با تهیه یک دستگاه خانگی لیزر موهای زائد بدن، خودتان می‌توانید به راحتی به اصلاح موهای زائد بدن‌تان بپردازید. سطوح اشعه لیزر قابل کنترل است و با تنظیم کردن آن، بدون کمک گرفتن از متخصص می‌توانید به راحتی موهای زائد خود را از بین ببرید.

آیا لیزر در خانه خطرناک است؟

خیر. با توجه به قدرت پایین‌تر اشعه لیزری دستگاه‌های خانگی نسبت به دستگاه‌های حرفه‌ای، خیال‌تان باید راحت باشد. این دستگاه برای استفاده از افراد غیرحرفه‌ای کاملا امن است و خطر سوختگی وجود ندارد. با این حال باید به شکل درست از دستورالعمل دستگاه استفاده کنید.