زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

بن مژه چیست؟ مزایا و معایب + هر آنچه باید درباره بن مژه بدانید

wordcamp
7,603
10 دقیقه
بن مژه چیست؟ مزایا و معایب + هر آنچه باید درباره بن مژه بدانید

انواع آرایش دائم و نیمه دائم روشی بسیار مناسب برای افرادی است که می‌خواهند همیشه آراسته و زیبا به نظر برسند و یا در وقت و هزینه صرفه‌جویی کنند. اگر می‌خواهید به چشم‌هایتان روحی تازه ببخشید، حتی هنگامی که از خواب بیدار می‌شوید و یا در استخر هستید چشمانی زیبا و پرشور و درعین‌حال نچرال داشته باشید؛ ما به شما بن مژه (lash enhancement tattoo) را پیشنهاد می‌دهیم.

پیش‌تر در مورد آرایش نیمه دائم لب‌ها به طور مفصل در مقاله تتوی رژ لب صحبت کرده ایم. داشتن این دو آرایش نیمه دائم کنار هم ظاهری طبیعی و همیشه زیبا به شما می‌بخشد.

بن مژه نوعی آرایش نیمه دائم است که با اضافه‌کردن رنگ بین مژه‌ها باعث پرتر، تیره‌تر و ضخیم‌تر به نظر رسیدن مژه‌های شما می‌شود. هر نقطه رنگی که بین مژه‌ها گذاشته می‌شود برای بیننده مانند یک مژه به نظر می‌رسد. همچنین می‌تواند فرم چشم‌ها و تقارن آن‌ها را تا حدی به حالت موردعلاقه شما در بیاورد. با خطای دید باعث بزرگ‌تر به نظر رسیدن چشم‌های شما شود. اگر چشم‌های رنگی دارید، این روش باعث روشن‌تر به نظر رسیدن چشم‌های شما می‌شود.

با استفاده از پرایمر مژه هم می‌توانید حجم مژه‌ها را بیشتر نشان دهید. این روش هم مانند ریمل زدن موقت است ولی از ریمل ظاهر نچرال‌تری دارد. هم می‌توانید از پرایمر به عنوان زیر ساز ریمل استفاده کنید و اثر بخشی ریمل را چند برابر کنید.

خرید پرایمر مژه گلدن رز
خرید پرایمر و بیس مژه برای قبل از ریمل مینی استار

می‌توانید رنگ‌ تتو را مشکی و قهوه‌ای با تناژهای مختلف متناسب با رنگ پوستتان انتخاب کنید و این روش برای مژه‌های پلک پایین هم می‌تواند اجرا شود.

همانطور که می‌دانید برای پر‌شدن مژه‌ها می‌توانید از کاشت مژه هم استفاده کنید که در مقاله بررسی انواع کاشت مژه به طور کامل به آن پرداخته ایم و خواندنش خالی از لطف نیست.

مراحل انجام و روش بن مژه

دستگاه

دستگاهی که برای بن مژه استفاده می‌شود بسیار متفاوت از دستگاه تتو و میکروبلیدینگ است. این دستگاه کامپیوتری هوشمند، نیازی به تنظیم کردن سرعت و فشار ندارد، چرا که به‌صورت خودکار و باتوجه‌به قسمت‌های مختلف پوست اتوماتیک تنظیم می‌شود.

دستگاه تتو بن مژه
دستگاه تتو بن مژه

مشاوره

در ابتدا به شما مشاوره کامل داده می‌شود. در این مرحله هرگونه ممنوعیت، بیماری و داروهای مورداستفاده و همچنین نوع پوستتان بررسی می‌شود. در صورت استفاده از دارو و یا روتین پوستی و محصولات بهداشتی خاص، تاریخ دیگری به شما داده می‌شود تا با رعایت نکات لازم به بهترین نتیجه برسید.

بی‌حسی

پس از مشاوره و دادن وقت مناسب، اول‌ازهمه روی پلک بی‌حسی مناسب گذاشته می‌شود تا راحتی هر چه بیشتر برای شما فراهم شود. چون این روش روی پلک انجام می‌شود؛ بیشتر از هر چیزی مردم فکر می‌کنند که ممکن است بسیار دردناک باشد. هر شخصی آستانه تحمل درد متفاوتی دارد. اما به‌طورکلی از افراد مختلف نظرسنجی انجام شده است و درد آن را پس از اثر کردن بی‌حسی مانند قلقلکی روی پلک توصیف کرده‌اند.

طول مدت انجام

انجام این روش بین 90 دقیقه تا دو ساعت طول می‌کشد. این مدت شامل زمانی که برای اثربخشی بی‌حسی می‌گذارید هم می‌شود.

پس از گذشت 4 الی 6 هفته، مجدد برای ترمیم باید مراجعه کنید. در جلسه ترمیم برای جاهای باقی‌مانده رنگ گذاشته می‌شود و اگر نکته خاصی مدنظر شما باشد اعمال می‌شود.

بن مژه طبیعی
بن مژه طبیعی

ماندگاری بن مژه

بعد از جلسه ترمیم تا 3 الی 5 سال تتو روی چشم شما می‌ماند چراکه پوست این ناحیه نازک‌تر است. بسته به نوع پوست و لایف‌استایل هر شخص این مدت متغیر است. ماندگاری بن مژه خیلی بیشتر از میکروبلیدینگ یا سایر روش‌های آرایش دائم است. درست است که هزینه انجام آن بیشتر است اما می‌توانید به آن به چشم سرمایه‌گذاری نگاه کنید چرا که در طول این مدت طولانی از خرید خط چشم و ریمل راحت هستید و بدون زحمت و وقت‌گذاشتن چشمانی زیبا دارید.

بن مژه مناسب چه کسانی است

این روش برای هر شخص بالای 18 سالی که می‌خواهد ظاهر مژه‌هایش پرتر و تیره‌تر به نظر برسد مناسب است. اما بیش‌ترین کاربرد بن مژه برای آن دسته از افرادی است که به طور طبیعی مژه‌های کم‌پشت و پراکنده‌ای دارند یا تحت شرایط درمان و پزشکی مژه‌های آن‌ها کم پشت شده است. همچنین روش بن مژه مناسب افرادی است که نسبت به لوازم‌آرایش آلرژی دارند درعین‌حال عاشق آرایش کردن هستند. این روش برای بیماران دیابتی و کسانی که گلوکوم چشمی و یا گریوز دارند مناسب نیست. برای خانم‌های باردار هم این آرایش نیمه دائم انجام نمی‌شود. اگر به‌تازگی جراحی چشم انجام داده‌اید و یا به‌زودی قصد انجام آن را دارید بهتر است دست نگه‌دارید و انجام تتو را به فرصتی دیگر موکول کنید.

اگر آرایشگر خوبی نیستید یا هنگام زدن خط چشم و ریمل با مشکل لرزش دست مواجهید و یا حتی دید کامل و مناسبی ندارید با روش بن مژه می‌توانید ظاهری همواره آراسته و زیبا داشته باشید.

تفاوت بن مژه و تتو خط چشم

هر دو این روش‌ها روی پلک و نزدیک چشم انجام می‌شوند. اما در بن مژه رنگ بین مژه‌ها گذاشته می‌شود و ظاهری بسیار نچرال و طبیعی دارد. تتو خط چشم بالای مژه‌ها انجام می‌شود. باتوجه‌به شکل آن انواع مختلفی مانند خط چشم‌گربه‌ای وجود دارد. اینکه بن مژه یا تتو خط چشم انجام دهید کاملاً بستگی به سلیقه و شرایط شما دارد.

مزایای بن مژه

  • برای همه انواع پوست مناسب است.
  • برای هر شخص باتوجه‌به سلیقه و شرایط شخصی‌سازی می‌شود.
  • چشم‌ها را بزرگ‌تر و زیباتر نشان می‌دهد.
  • با انجام آن در هزینه و زمان صرفه‌جویی می‌شود.
  • برای کسانی که به مواد آرایشی حساسیت دارند بسیار مناسب است.
  • برای کسانی که بلد نیستند آرایش کنند بسیار کمک‌کننده است.
  • با روش بن مژه حتی جاهایی که نمی‌توانید آرایش کنید مانند استخر و باشگاه و … ظاهری آراسته و زیبا دارید.
  • برای کسانی که تحت درمان سرطان و یا آلوپسیا هستند بسیار مناسب است.
  • اگر به هر دلیلی مژه‌های کم‌پشتی دارید و یا مژه‌های شما ریخته است این روش بسیار کاربردی است.

عوارض بن مژه

  • این روش چون نزدیک چشم انجام می‌شود اگر شخص حرفه‌ای و مناسب برای انجام آن انتخاب نکنید می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری داشته باشد.
  • پوست اطراف چشم از قسمت‌های حساس بدن است که با انجام هر گونه تتو می‌تواند ضعیف و چروک شود.
  • اگر این روش به‌درستی انجام نشود می‌تواند باعث ریزش مژه‌ها شود.
  • در صورت استریل نبودن ابزار مورداستفاده احتمال انتقال بیماری‌هایی از قبیل هپاتیت و ایدز وجود دارد. همچنین می‌تواند باعث عفونت چشمی شود.
  • امکان پاک‌کردن بن مژه وجود ندارد اما ازآنجایی‌که روشی نیمه دائم است می‌توانید 3 الی 5 سال منتظر بمانید تا خودبه‌خود محو شود.
  • ازآنجایی‌که رنگ مورداستفاده در این روش شیمیایی است؛ توجه کنید از چه رنگی برای شما استفاده می‌شود.

مراقبت های بن مژه، قبل و پس از انجام

برای اثربخشی هرچه بیشتر و رسیدن به حالت مطلوب و دلخواه بن مژه‌ای که برای انجام آن اقدام کرده‌اید، لازم است یک سری نکات را رعایت کنید. در صورت رعایت‌نکردن موارد قبل از انجام تتو، ممکن است خونریزی زیاد باشد و رنگ‌ها از پوست خارج شوند و بن مژه شما به حالت دلخواهتان نرسد.

در صورت رعایت‌نکردن نکات پس از انجام این روش هم به نتیجه و ماندگاری مطلوب نخواهید رسید.

مراقبت های قبل از انجام بن مژه

  • از سه ماه قبل از انجام تتو بن مژه سرم تقویت رشد مژه و لایه‌بردارهای شیمیایی استفاده نکنید و لیزر پوست انجام ندهید.
  • از یک ماه قبل، تزریق بوتاکس انجام ندهید.
  • از دوهفته قبل، مژه‌ها را رنگ نکنید. آفتاب گرفتن و برنزه کردن هم در این مدت ممنوع است.
  • از یک هفته قبل، اکستنشن مژه‌هایتان را ریموو کنید. از محصولات لایه‌بردار و اسیدی برای پوست هم استفاده نکنید.
  • از 48 ساعت قبل، آسپرین، ایبوپروفن، نیاسین و ویتامین E  مصرف نکنید. مگر در مواقع ضروری و با مشورت پزشک.
  • از 24 ساعت قبل از مصرف الکل و کافئین خودداری کنید.
  • قبل از رفتن به جلسه دوش بگیرید چراکه بعد از انجام تتو تا مدتی باید محل آن را خشک نگه دارید.
  • در دوره پریود بن مژه را انجام ندهید. در این دوره درد انجام تتو بیشتر خواهد بود. رنگ‌پذیری هم در این دوره کمتر است.
  • در روز جلسه از فعالیت‌هایی که موجب تعریق بیش از حد می‌شود خودداری کنید.

مراقبت های پس از انجام بن مژه

  • از مرطوب کردن محل تتو خودداری کنید و در 24 ساعت اولیه آن را خشک نگه دارید.
  • از زدن هرگونه مواد آرایشی و پاک‌کننده تا زمان بهبود خودداری کنید.
  • رسیدن به رنگ مورد نظرتان زمان بر است و پس از بهبودی کامل مشخص می‌شود. صبر کنید.
  • رنگ تتو در طول زمان محو می‌شود. ماندگاری آن بستگی به نوع پوست (در پوست‌های چرب زودتر محو می‌شود)، لایف‌استایل، در معرض نور خورشید قرارگرفتن، نوع رنگ مورداستفاده، پاره شدن مویرگ‌ها و کمبود آهن دارد. تاحدامکان به این موارد توجه کنید.
  • از عینک و کلاه آفتابی استفاده کنید. هنگام رفتن به سولار از عینک مخصوص برنزه کردن استفاده کنید.
  • اگر قصد انجام ام‌آرآی دارید تکنسین را از وجود تتو خود، آگاه کنید.
  • اگر قصد انجام لیزر دارید از اپراتور درخواست عینک مخصوص لیزر کنید.

دوره نقاهت بن مژه

ورم جزئی پلک پس از انجام بن مژه کاملاً طبیعی است که پس از گذشت چند ساعت کاهش پیدا می‌کند.

در هفته اول رنگ بن مژه بسیار تیره‌تر و پررنگ‌تر از رنگ واقعی آن خواهد بود. تا آخر هفته دوم کم‌کم پوست لایه‌برداری می‌شود و پوسته می‌اندازد که باعث می‌شود روشن‌تر از رنگ مورد نظرتان به نظر برسد. بین 4 تا 8 هفته بعد پلک به طور کامل بهبود می‌یابد و رنگ آن مشخص‌تر می‌شود و بالاخره به رنگ موردنظر می‌رسد. بین 30 تا 60 روز بعد نوبت جلسه ترمیم است تا اصلاحات موردنظر انجام شود.

حال که همه نکات لازم در مورد بن مژه را می‌دانید می‌توانید بادقت و آگاهی این آرایش نیمه دائم زیبا را انجام دهید و از داشتن ظاهری زیبا نهایت لذت را ببرید. یا اگر تصمیم ندارید آن را انجام بدهید، می‌توانید از روش‌های تقویت مژه برای پرپشت شدن مژه‌های خود استفاده کنید که قبلا مطلب کاملی در مورد آن برایتان آماده کرده‌ایم و خواندنش را توصیه می‌کنیم. همچنین میتوانید برای پر و زیبا شدن مژه های خود از محلول تقویت مژه سریتا استفاده کنید.

خرید محلول تقویت کننده مژه سریتا 7 میل

سؤالات متداول

بن مژه چیست؟

نوعی آرایش نیمه دائم برای پر و ضخیم به نظر رسیدن مژه‌ها است.

آیا بن مژه دائمی است؟

خیر، بین 3 تا 5 سال ماندگاری دارد.

تفاوت تتو خط چشم و بن مژه‌ها در چیست؟

در محل قرار گیری آن است. بن مژه بین مژه ها و تتو خط چشم بالای آن‌ها انجام می‌شود.

آیا بن مژه عوارضی هم دارد؟

بله مانند هر روش آرایش دائم دیگری ممکن است عوارض داشته باشد.

این عمل جراحی برای چه کسانی مناسب است؟

برای همه به شرط نداشتن بیماری با مشورت پزشک مناسب است.