زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

روش صحیح پنکک زدن صورت

تیم تحریریه مو تن رو
4,501
5 دقیقه
روش صحیح پنکک زدن صورت

شاید برایتان پیش آمده که به صورت ناگهانی تصمیم گرفته‌اید جایی بروید و به خاطر نبودن وقت کافی با عجله فقط مقداری پنکک روی پوستتان کشیده‌اید و رفته‌اید. آیا بعد از گذشت مدتی، از ظاهر پوست خود راضی بوده‌اید؟ آیا احساس خشکی روی پوستتان نداشته‌اید؟ در صورتی که از آرایشتان رضایت نداشتید به این خاطر است که اصول و مراحل صحیح پنکک زدن را رعایت نکرده‌اید. با ما همراه باشید تا آموزش پنکک زدن را به زبان ساده برایتان توضیح دهیم.

مزایای و کاربردهای پنکک در آرایش

پنکک نام یکی از لوازم آرایشی است که بسیار کاربردی بوده و طرفداران زیادی هم دارد. حتی افرادی که مهارت زیادی در آرایش کردن صورت ندارند، از این وسیله استفاده می‌کنند. اگر دوست دارید پوست صاف و یکدستی داشته باشید اما تمایلی به استفاده از کرم پودر ندارید، می‌توانیدخرید پنکیک را جایگزین خریدکرم پودر کرده و زیبایی خاصی به پوستتان بدهید.

استفاده از پنکیک در آرایش صورت مزایای بسیاری دارد که در ادامه به سه مورد از کاربردهای مهم این وسیله آرایشی اشاره می‌کنیم:

پنکیک

افزایش دوام آرایش

پنکیک به خوبی می‌تواند ماندگاری آرایشتان را بالا ببرد به این صورت که اگر بعد از موادی که به عنوان زیرسازی آرایش پوست استفاده کردید (مانند کرم پودر، کانسیلر و پرایمر) پنکیک استفاده کنید، مشاهده خواهید کرد که تا چه میزان دوام زیرساز آرایش شما بالاتر خواهد رفت. چون پنکک می‌تواند مواد کرمی مانند کرم پودر و کانسیلر را خشک کرده و در جای خود فیکس کند.

کاهش چربی پوست

یکی دیگر از مزایای استفاده از پنکک، کاهش چربی پوست صورت می‌باشد. توصیه می‌کنیم اگر پوست چربی دارید و همیشه بعد از آرایش صورتتان برق می‌افتد، حتما استفاده از پنکک را در مراحل آرایش خود جای دهید. پنکیک‌ها در واقع پودرهای فشرده ای هستند که می‌توانند به خوبی چربی اضافی پوست را گرفته و از براق شدن پوست پیشگیری کنند. بعد از استفاده از پنکک یک پوست مات و طبیعی و بدون چربی اضافی خواهید داشت.

اصلاح آرایش صورت

شاید جالب باشد بدانید که از پنکک می‌توان برای اصلاح آرایش هم استفاده کرد. برخی از ایرادات آرایش پوست را می‌توان با پنکک اصلاح کرد و پوست را یکدست نمود. مثلا اگر از کرم پودر تیره‌ای استفاده کردید و زیرسازی پوست شما تیره شد می‌توانید به کمک پنکیک روشن‌تر، رنگ زیرسازی را کمی روشن کرده و آن را اصلاح و یکدست کنید. اگر می‌خواهید آموزش پنکک زدن را بدرستی یاد بگیرید، باید این نکات ریز را بدانید.

لوازم آرایش مورد نیاز که باید در کنار پنکک آرایشی استفاده کرد

بهتر است پنکک به تنهایی روی پوست استفاده نشود چون ممکن است پوست شما را بیش از حد خشک کند. لوازم آرایش مورد نیاز که در کنار پنکک آرایشی باید استفاده شوند، عبارتند از:

  • کرم پودر یا فونداسیون
  • مرطوب کننده
  • پرایمر
  • براش بزرگ یا اسفنج آرایشی برای پخش کردن پنکک روی پوست

آموزش پنکیک زدن به صورت و مراحل آن

مراحل پنکک زدن به پوست صورت به این ترتیب است که:

  1. ابتدا لازم است صورت خود را با شوینده مناسب پوست شسته و خشک کنید.
  2. حالا لازم است از مرطوب کننده یا آبرسان پوست استفاده کنید تا خشکی بعد از شستشوی صورت را از بین ببرد.
  3. بعد از زدن مرطوب کننده، چند دقیقه صبر کنید و بعد به سراغ پرایمر بروید. پرایمر منافذ باز شما را پر کرده و پوستتان را یکدست می‌کند. به این ترتیب مواد آرایشی کامل روی پوست شما می‌نشیند و آرایش جذاب‌تری خواهید داشت.
  4. بعد از پرایمر نوبت به کرم پودر می‌رسد. کرم پودر مناسب رنگ پوستتان را انتخاب کنید و آن را با دست، اسفنج یا براش مخصوص به خوبی روی پوست محو کنید.
  5. در آخر به سراغ پنکیک بروید و آن را به کمک اسفنج یا براش آرایشی روی پوست صورت خود پخش نمایید.

آموزش پنکک زدن صورت با اسفنج آرایشی

برای آن که پنکیک به خوبی روی پوستتان بخوابد اولین کاری که لازم است انجام دهید این است که پنککی را انتخاب کنید که رنگ آن با رنگ پوستتان همخوانی داشته باشد. یعنی رنگ پنکک نه خیلی تیره‌تر و نه خیلی روشن‌تر از پوستتان باشد.

بعد از اینکه رنگ مناسب پنکک را انتخاب کردید می‌توانید آن را به کمک یک اسفنج به پوستتان بزنید. به خاطر داشته باشید قبل از زدن اسفنج به روی صورت، کمی آن را بتکانید تا پودرهای اضافی آن روی صورتتان نیایند. زمانی که می‌خواهید اسفنج را روی صورت بزنید اصلا نباید آن را روی پوست بکشید بلکه باید به صورت ضربه ای روی پوست زده و محو کنید. با تکنیک ضربه زدن هم پوشانندگی پوست بهتر انجام می‌شود و هم پنکک روی پوست صورت ماسیده نمی‌شود.

آموزش پنکک زدن با اسفنج

آموزش پنکیک زدن با استفاده از براش آرایشی

برای زدن پنکک می‌توانید از قلموهای بسیار پرپشت هم استفاده کنید. برای این کار کافیست قلمو را به پودر پنکک آغشته کنید و از مرکز صورت شروع به زدن پنکک کنید. در این روش هم باید از ضربه استفاده کنید و حرکت دستتان ضربه ای باشد. بعد از اینکه پنکک به صورت ضربه‌ای روی پوست پخش شد باید حرکت خود را به شکل جارویی تغییر دهید تا پنکک یکدست همه جای صورت پخش شود.

آموزش زدن پنکک با براش

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم آموزش پنکک زدن را بطور کامل برای شما شرح دهیم. اگر بطور خلاصه بخواهیم مراحل پنکک زدن را برایتان توضیح دهیم، باید بگوییم که لازم است ابتدا با مرطوب کننده پوست را آبرسانی کنید، بعد از چند لحظه پرایمر بزنید، پس از آن به سراغ کرم پودر و کانسیلر رفته و در نهایت با پنکک همه موادی که استفاده کردید را در جای خود ثابت کنید.