زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

آموزش خودآرایی بر اساس فرم چهره و ابرو

wordcamp
1,050
5 دقیقه
آموزش خودآرایی بر اساس فرم چهره و ابرو

تا به حال شده که به یه مهمونی دعوت بشید، از یه سالن آرایشی خوب وقت بگیرید، کلی هزینه کنید و در آخر باز هم بعد از کلی گریم و آرایش مو از فرم و استایل خودتون ناراضی باشید؟ همون لحظه پیش خودتون می‌گید کاش خودم در منزل آرایش کرده بودم. در این مقاله قصد آموزش خودآرایی متناسب یا فرم چهره را داریم  تا دیگر احتیاجی به آرایشگاه رفتن نداشته باشید.

اولین گام در آموزش خودآرایی، شناخت ارگونومی صورت خودتون هست. بعد از تشخیص ارگونومی صورت و فرم کلی صورت، می توانید لوازم مورد نیازتون رو تهیه کنید. مو‌ تن‌ رو، این امکان رو بهتون میده که اول ارگونومی خودتون رو بشناسید سپس فرم آرایشیتون رو انتخاب کنید و بعد وارد عمل بشید!

آموزش خودآرایی بر اساس فرم چهره

طرح و ترکیب چهرۀ شما کدام یک از انواع چهره هاست؟ در مطالب سریالی ارگونومی، تمامی این فرم‌ها به طور تخصصی نقد و بررسی شده است.

  • خودآرایی فرم چهره بیضی:

اگر شما صورت بیضی شکلی دارید پس باید بدانید که فرم صورت ایده‌آلی دارید، دغدغه خاصی برای استایل و آرایش خودتان نداشته باشید چون با فرم صورت شما هر نوع میکاپ و مدل مویی زیبا و سازگار است.

خودآرایی صورت بیضی

  • خودآرایی فرم چهره گرد :

برای فرم صورت‌های گرد شما باید در صورت خود زاویه سازی کنید . نحوه آرایش صورت خود را طوری انتخاب کنید که در آن عناصر عمودی پدید آورید و صورت خود را طوری نشان دهید که گویی کمی کشیده‌تر است. به همین جهت سعی کنید چشم‌های خود را به سمت بالا سایه بزنید و آرایش کنید. شما می‌توانید موهای خود را در دو طرف صورت باز بگذارید. با این روش چهره کشیده‌تر نشان خواهد داده شد.

خودآرایی صورت دایره

  • خودآرایی فرم چهره مربع :

    اگر صورتی دارید که طول و عرض آن به یک اندازه است، دارای فرم صورت مربع شکل هستید. بهتر است که برای این فرم صورت، موها را باز بگذارید تا صورت فرم کشیده‌تری به خود بگیرد.

برای آرایش و کانتورینگ این فرم صورت، شما باید کاری کنید تا صورت کمی گردتر به نظر برسد . به همین دلیل می‌توانید از کرم پودر روشن استفاده کنید، استخوان گونه را با روش کانتورینگ برجسته‌تر نمایش دهید. لب‌ها را به فرم گرد گریم کنید و ابروها را به صورت هلالی اصلاح کنید.

خودآرایی صورت مربع

  • خودآرایی فرم چهره مستطیل :

در این فرم صورت ، استخوان‌بندی کشیده است و گونه‌ها فرو رفته . شما باید با استفاده از کانتورینگ مناسب،‌قد پیشانی را کوتاه‌تر کنید . و رژ گونه، خط چشم و فرم ابرو را به صورت افقی در آورید. از عناصری که به طرف بالا کشیده شده اند شدیدا پرهیز کنید.

خودآرایی صورت مستطیل

  • خودآرایی فرم چهره مثلث:

    در این‌گونه صورت ها، پیشانی پهن و گونه پهن ولی چانه باریک است برای گریم این فرم صورت باید استخوان‌بندی فک را برجسته‌تر نشان داد و در عوض با استفاده از سایه تیره، گونه کوچک‌تر نمایش داده شود. شما می‌توانید با استفاده از درشت‌تر گریم کردن چشم‌ها، لب‌های برجسته و قلوه‌ای شکل و چانه ای پرتر، صورت خود را بیضی شکل نمایش دهید.

  • خودآرایی فرم چهره لوزی یا الماسی:

این فرم صورت دارای پیشانی متناسب و باریک، گونه ای پهن و برجسته و چانه ای ریز و باریک است.

برای گریم این نوع چهره باید گونه‌ها کوچک‌تر نشان داده شوند. سعی کنید در قسمت پیشانی و چانه از گرم پود روشن استفاده کنید.

خودآرایی صورت لوزی

  • خودآرایی فرم صورت مثلث معکوس یا قلب:

این‌گونه صورت  پیشانی پهن و چانه باریک است باید با آرایش پیشانی را باریک و پهنای پایین صورت را اضافه کرد. میتوان با موهایی که فرق باز شده و اطراف صورت ریخته شده و از ناحیه پایین چانه فر شده، این موضوع را بهبود بخشید.

خودآرایی صورت قلب

  • خودآرایی صورت باریک و لاغر:

افرادی که صورت‌های باریک و ظریفی دارند می‌توانند با پوش دادن موها در اطراف سر، صورت خود را پهن‌تر نشان دهید.

آموزش خودآرایی بر اساس فرم ابرو

1- در انتخاب فرم ابرو باید جوری انتخاب کنیم که فرم ابرو با بینی و چشم ناهماهنگی نداشته باشد.

2- در صورت‌های گرد از ابروهای کوتاه و دارای زاویه استفاده کنیم. ابروهای هلالی صورت شما را گردتر نشان می‌دهند.

3- در صورت‌های مستطیلی از ابروهای کشیده و بلند که به سمت شقیقه رفته‌اند استفاده می‌کنیم.

4- در صورت‌های مثلثی باید فرم ابرو را به صورت کوتاه آرایش کرد .

6- درصورت‌هایی که دارای بینی‌های پهن وکوتاه هستند، ابروها را باید به گونه‌ای آرایش داد که جلویش صاف و با فاصله بیشتر و پهن دیده شوند.

7- در صورتی که ابروها زیاد بالا باشد باید بیشتر ابروها را از قسمت بالایی برداشت تا صورت کشیده دیده نشود. در صورتی که ابرو پایین باشد و باعث شود فاصله چشم و ابرو کم شود، باید ابرو از بخش پایینی اصلاح شود.

نکته: اگر پشت چشم‌تان فرورفته است باید ابروهایتان را صاف و بدون شیب اصلاح کنید.

ابروها حتماً باید از نظر مدل و اندازه جفت باشند تا زیبا دیده شوند پس سعی کنید بیشتر از توجه به مدل ابرو، به تناسب و قرینگی آن توجه کنید.