زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

راهنمای آرایش با لباس پلنگی؛ چطور با لباس پلنگی آرایش کنیم؟

wordcamp
387
8 دقیقه
راهنمای آرایش با لباس پلنگی؛ چطور با لباس پلنگی آرایش کنیم؟

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که “خوب به نظر رسیدن” برای بسیاری از افراد مهم است. تحقیقات نشان می‌دهد که امروز بیشتر افراد ترجیح می‌دهند با لباس‌های روز و آرایش‌های مناسب در مهمانی‌ها، محل کار و حتی جلوی دوربین ظاهر شوند. از آنجا که یکی از لباس‌های پرطرفدار در تمام زمان‌ها لباس پلنگی است، در این مطلب با شما از راهنمای آرایش با لباس پلنگی صحبت می‌کنیم.

آرایش برای لباس پلنگی

لباس پلنگی برای نخستین بار در دهه 1920 و با سینمای هالیوود جای خود را در دنیای مد و فشن باز کرد. بعد از ظاهر شدن چندین بازیگر هالیوودی با لباس‌های پلنگی، برند دیور از طراحی انواع لباس با چنین پارچه‌ای خبر داد. کم کم شهرت و محبوبیت این سبک لباس به جایی رسید که بسیاری از زنان و دختران جوان به دنبال ست کردن مدل آرایش با لباس پلنگی بودند.

امروز آرایش مناسب با لباس پلنگی، در دسته آرایش‌های بی‌پروا، سنگین و پر زرق و برق قرار می‌گیرد. در حقیقت، ظاهر اغراق آمیز از جمله ویژگی‌های آرایش برای لباس پلنگی است. سایه‌های براق و تیره، خط چشم‌های مشکی و کرم پودرهای سنگین به عنوان مهم‌ترین ‌شاخص‌های این آرایش شناخته می‌شوند. به همین دلیل است که باید از این سبک لباس و آرایش فقط در مهمانی‌های خاص و به ندرت استفاده کرد.

جنیفر لوپز
جنیفر لوپز با لباس پلنگی و آرایش زیبا

لوازم آرایش مناسب با لباس پلنگی

آرایش با لباس پلنگی از زمان گذشته تا امروز پرطرفدار بوده است. با این حال نباید فراموش کرد که غلظت بالای این سبک خودآرایی، می‌تواند عوارضی هم داشته باشد. حساسیت یا قرمز شدن چشم یکی از این عوارض است که به علت سنگین بودن حجم سایه اتفاق می‌افتد. جوش‌های زیرپوستی و آکنه نیز از دیگر عواقب آرایش‌های سنگین است. با این حال چنین آرایشی مانند دیگر سبک‌های خودآرایی، در میان خانم‌ها طرفداران بسیاری دارد. در ادامه با شما از چند ویژگی مهم آرایش برای لباس پلنگی صحبت می‌کنیم:

کرم پودر با کاور بالا

مهم‌ترین گزینه برای آرایش با لباس پلنگی، انتخاب یک کرم پودر با کاور بالاست. چنین کرم پودری باید پوشش کاملی را برای صورت شما فراهم کند. به کمک کرم پودرهای کاور بالا، منافذ، آکنه و لکه‌های پوستی به طور کامل پوشانده می‌شوند.

در تولید بسیاری از کرم پودرهای کاوربالا، از فرمولاسیون مرطوب کننده استفاده می‌شود. به همین دلیل ترکیب کردن، شکل دادن و کار با این کرم‌ پودرها بسیار راحت است. با این حال حتما باید برای استفاده از چنین کرم پودرهایی، براش و تکنیک مناسبی داشته باشید.
برای جلوگیری از خط افتادن صورت و شکاف‌های پوست، بهتر است که از برندهای معتبر در خرید کرم پودر استفاده کنید. همچنین به شما توصیه می‌کنیم که از چنین کرم پودرهایی به اندازه مناسب استفاده نمایید. مقدار فراوان کرم پودرهای کاور بالا روی پوست، می‌تواند ظاهر آرایش شما را کیکی و سنگین کند.

خرید کرم پودر مات وت اند وایلد مدل Photo Focus حجم 30 میل
  • عملکرد عالی و دارای فرمولاسیون ساختارشکن
  • جلوه‌ای مات
  • مناسب برای انواع پوست
  • ماندگاری بالا (بالای ۶ساعت)
  • فاقد پارابن
  • ضد انعکاس نور
  • آزمایش‌شده در شرایط نوری هفت‌ گانه
  • کوچک‌کننده منافذ پوست

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول، روی تصویر کلیک کنید.

رژ گونه‌ های گرم

در آرایش مناسب با لباس پلنگی، معمولآ از رژ گونه‌هایی استفاده می‌شود که به طیف رنگی گرم تعلق دارند. با این حال به دلیل کرم پودر کاور بالا و سایه‌های سنگین، تنها باید از مقدار کمی رژ گونه برای حالت دادن به صورت استفاده کرد. برای داشتن ظاهری جسور و طبیعی، اولین و بهترین رنگ رژ گونه، هلویی است. مقدار کمی از رنگ هلویی می‌تواند گونه‌های شما را برجسته‌تر کرده و آرایشتان را جذاب‌ کند.
اگر به دنبال یک گرگرفتگی ظریف در اطراف گونه‌هایتان هستید، صورتی ملایم هم می‌تواند ایده خوبی باشد. گرچه چنین طیفی چندان جسورانه نیست، اما صورت شما را به شکل کاملآ طبیعی برجسته خواهد کرد. اگر در فصل تابستان هستید و می‌خواهید آرایشی مناسب با لباس پلنگی داشته باشید، رژ گونه‌هایی با رنگ‌های برنز و مسی بسیار ایده‌ال هستند. این دو رنگ، گرمای دلچسبی را به پوست می‌بخشند و ظاهری تابستانی و شاد به صورت شما می‌دهند.

خرید پالت 8 رنگ رژگونه و کانتورینگ رولوشن مدل Golden Sugar
  • براق کننده
  • برنزه کننده
  • حاوی رنگدانه
  • ماندگاری بالا

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول، روی تصویر کلیک کنید.

سایه‌ های تیره و اسموکی

چشم از جمله نقاط مهم صورت است که می‌توان به کمک آرایش آن را برجسته‌تر کرد. در حقیقت آرایش چشم یکی از بهترین راه‌ها برای تقویت دیگر ویژگی‌های صورت است. آرایش اسموکی چشم، معمولآ برای موقعیت‌های مختلفی کاربرد دارد. با این حال چنین آرایشی برای هماهنگی با لباس پلنگی بسیار محبوب و پرطرفدار شناخته می‌شود.
بهتر است برای آرایش چشم اسموکی، پیش از هرچیز شکل چشم خود را پیدا کنید. فراموش نکنید که برای تقویت یا پنهان کردن بخش‌های مختلف چشم، سایه به اشکال متفاوت به کار گرفته می‌شود. متداول‌ترین رنگ سایه اسموکی در چنین آرایشی، استفاده از طیف‌های دودی است. رنگ دودی را می‌توان با تناژهای رنگی دیگری مثل خاکستری، سبز، قرمز، آبی یا سیاه ترکیب کرد. همچنین بسته به ترجیح خود، می‌توانید از سایه‌های مات یا براق استفاده کنید.

آرایش چشم اسموکی
آرایش چشم اسموکی

بهترین راه برای آرایش اسموکی چشم، استفاده از براش‌های حرفه‌ای است. همچنین توصیه می‌کنیم قبل از استفاده از سایه چشم، از پرایمر روی پلک خود استفاده نمایید. در این صورت سایه به مدت بیشتری روی پلک شما باقی می‌ماند. تنها راهی که می‌توانید به بهترین شکل یک سایه اسموکی جذاب داشته باشید، تهیه یک سایه باکیفیت است. ضمن اینکه سایه چشم باکیفیت، پوشش بهتری دارد و راحت‌تر استفاده می‌شود.

اگر در نظر دارید برای مهمانی شبانه لباس پلنگی بپوشید و آرایش کنید، توصیه می‌کنیم اصول ابتدایی آرایش برای شب را یاد بگیرید. در مقاله‌ی «مهم‌ ترین تکنیک ها و نکات آرایش مهمانی شب» هر چیزی که در ارتباط با میکاپ شب باید بدانید را توضیح داده‌ایم.

رژلب نود

این نکته مهم آرایشی را به یاد داشته باشید: «در آرایش‌هایی غلیظ و اسموکی، رژ لب همیشه باید کم‌رنگ یا نود باشد!». اعتقاد بر این است که رژلب‌های نود برای نخستین بار در دهه 90 میلادی محبوبیت فراوانی پیدا کردند. آن هم زمانی که رژلب‌های تیره و قرمز به تعداد فراوان در بازار لوازم آرایشی و بهداشتی به فروش می‌رسیدند.
رژ لب‌های نود با طیفی از رنگ‌ها شناخته می‌شوند که به رنگ پوست یا رنگ طبیعی لب شباهت داشته باشند. رژلب‌های نود بر خلاف رژ لب‌های رنگارنگ و تند، به لب‌ها ظاهری طبیعی می‌دهند. تقریبآ انگار که روی لب هیچ چیزی وجود ندارد. آرایشگران توصیه می‌کنند که برای استفاده بهتر از رژلب‌های نود، حتمآ از یک مداد لب تیره‌تر استفاده شود.

خرید پالت رژ لب 8 رنگ لورال سری Color Rich شماره Nude 03
  • نرم‌کننده و آبرسان
  • جلوگیری از خشک شدن پوست لب و ترک لب
  • با قابلیت ترکیب رنگ‌های مختلف
  • ماندگاری طولانی مدت
  • دارای رنگ‌های متنوع
  • دارای یک براش لب حرفه‌ای و آینه
  • پیگمنت بالا

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول، روی تصویر کلیک کنید.

اما چرا باید در آرایش مناسب با لباس پلنگی، از رژلب‌های نود استفاده کرد؟ از آنجایی که در آرایش با لباس پلنگی، چشمها در مرکز توجه قرار دارند، پس باید لب‌ها به گونه‌ای آرایش شوند که به جای رقابت برای تمرکز، تنها یک رد محو از رنگی ملایم را تداعی نمایند. در حقیقت لب‌ها در چنین آرایشی نباید توجه را به خود جلب کنند.
بهترین رنگ‌های نود برای آرایش با لباس پلنگی، توجه به زمینه لباس است. اگر زمینه لباس پلنگی قهوه‌ای است، می‌توانید از رژ لب‌های نود قهوه‌ای استفاده نمایید. بهترین رژ لب برای لباس پلنگی طوسی یا خاکستری، رژلب نود صورتی یا کرم است.

سخن نهایی

همانطور که پیش از این گفتیم، لباس پلنگی و آرایش‌ مخصوص آن از جمله ترندهای محبوب در دوران مختلف تاریخ بوده است. با این حال نباید فراموش کنیم که سبک آرایش متناسب با این لباس، در دسته آرایش‌های سنگین و نسبتآ غلیظ قرار می‌گیرد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که این آرایش را تنها برای موقعیت‌ها‌ و مهمانی‌های خاص در نظر بگیرید. ضمن اینکه به دلیل غلظت بالای این آرایش، حتمآ از لوازم معتبر و شناخته شده استفاده کنید.

سوالات متداول

مهم‌ترین ویژگی آرایش مناسب با لباس پلنگی چیست؟

ظاهر اغراق آمیز و آرایش پر زرق و برق از جمله ویژگی‌های آرایش مناسب برای لباس پلنگی است.

لباس پلنگی از چه زمانی در دنیای مد به شهرت رسید؟

لباس پلنگی برای نخستین بار در دهه 1920 و با سینمای هالیوود جای خود را در دنیای مد و فشن باز کرد.

برخی از عوارض میکاپ مخصوص لباس پلنگی چیست؟

حساسیت، قرمز شدن چشم و آکنه از جمله عوارض آرایش مخصوص لباس پلنگی شناخته می‌شود.

بهترین طیف رنگی رژگونه در آرایش لباس پلنگی چیست؟

در آرایش مناسب با لباس پلنگی، معمولآ از رژ گونه‌هایی استفاده می‌شود که به طیف رنگی گرم تعلق دارند.