زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

آرایش ناخن

2
تیم تحریریه مو تن رو
836
7 دقیقه
آرایش ناخن

بر کسی پوشیده نیست که زیبایی ظاهری مجموعه‌ای است از نکات ریز و درشتی که با توجه بیشتر به هر کدام از آنها می توان زیبایی و جذابیت را بیشتر کرد. این نکات می تواند مربوط به پاکیزگی، آراستگی، آرایش ناخن و صورت  و نوع پوشش باشد. هر کدام از این موارد به تنهایی می تواند نقش مهمی را در زیبایی ظاهری ایفا کند، مجموع این موارد می تواند زیبایی را به اوج خود برساند.
این قانون در مورد آرایش اهمیت مهم‌تری پیدا می کند. چون بحث آرایش به تنهایی مجموعه ای است از آرایش های کوچک و بزرگی که در اجزاء صورت، موها و دست‌ها انجام شده و باعث زیبایی و جذابت کلی در ظاهر یک فرد می شود.
اهمیت ظاهری دست و ناخن در زیبایی
به طور کلی زیبایی و تناسب اندام کمک به سزایی به زیبایی ظاهری می‌کند، اما درصد بالایی از پوست و اندام های بدن همیشه پشت حجاب و پوششی قرار خواهند داشت. آرایش در مناطقی از بدن که هیچ پوششی ندارند معنای اصلی خود را پیدا می کند. مثل صورت، موها و دستها.
آرایش صورت و موها، خود به بخش های بسیار بزرگ و اساسی تقسیم می شود. اما زیبایی و آرایش دست گستردگی به اندازه دو دسته قبل ندارد و به طور کلی به در دو نوع آرایش خلاصه می‌شود:
• حفظ سلامت و زیبایی پوست دست
• زیبایی و آرایش ناخن که مهم ترین بخش آرایش دست است

آرایش ناخن

آرایش ناخن راهی ساده برای زیبایی بیشتر

واقعیت این است که آرایش ناخن هرگز نمی تواند حتی به اندازه کسری از آرایش صورت اهمیت پیدا کند، اما همان‌طور که گفته شد مجموع آرایش‌ها می تواند زیبایی را به اوج برساند. شکی وجود ندارد که یک ناخن آراسته ، زیبا و آرایش شده می تواند تاثیر چشم گیری در زیبایی ظاهری داشته باشد.
آرایش و آراستگی ناخن مراحل مختلفی دارد که شامل مرتب کردن شکل ظاهری ناخن ها و رنگ آمیزی آن توسط لاک های ناخن است. البته آرایش ناخن پا هم در شرایطی تقریبا مشابه دست ها دارند. مخصوصا اگر به یک میهمانی دعوت شده باشید و قرار است یک صندل زیبا یا یک کفش جلو باز بپوشید. به طور کلی برای ایجاد زیبایی و هماهنگی بیشتر، در کنار توجه و آرایش ناخن دست به آرایش ناخن پا هم باید اهمیت داد.

مانیکور

فرایند زیبا سازی و آماده سازی ناخن و پوست دست برای آرایش بهتر و جذاب تر را مانیکور می نامند. از اعمالی که در این فرایند انجام می شود می توان به چیدن گوشت‌های اضافی از اطراف ناخن، از بین بوردن شیارها و برامدگی های روی ناخن توسط سوهان و پولیش، صاف و مرتب کردن نوک ناخن ها و اسکراب پوست دست اشاره کردن. حتی اگر قرار نباشد از لاک ناخن استفاده کنید، مانیکور می تواند به تنهایی جلوه ای بسیار زیبا به ناخن شما بدهد و این امر کاملا طبیعی است زیرا با مانیکور شما یک ناخن پرداخت شده خواهید داشت، درست مثل سنگی قیمتی که فقط بعد از پرداخت شدن زیبایی و جلوه پیدا می کند. از طرفی لاک ناخن وقتی روی ناخن مرتب و صاف شده می نشیدند، جلوه بسیار زیباتری خواهد داشت.
ست مانیکور جیبی کیس مدل RPP01 با حجم کم، می تواند پاسخگوی بسیاری از نیازهای شما در مورد مانیکور باشد. نکته قابل توجه این دستگاه حجم کوچک آن است که می تواند به راحتی در کیف لوازم آرایش شما قرار گیرد و در سفر نیر همراه شما باشد.

آرایش ناخن

پدیکور

تمام اعمال مانیکور وقتی در مورد ناخن و پوست پا صورت می گیرد تبدیل به پدیکور می شود. با این تفاوت که اسکراب و برداشتن سلول های مرده از روی پوست، در مورد پوست پا اهمیت بیشتری پیدا می کند. مخصوصا اگر پوست پا خشک و ترک خورده باشد.

کاشت ناخن و استفاده از ناخن مصنوعی

ناخن هم مانند پوست و مو گاهی دچار مشکلات و نواقصی می شود که روی ظاهر و زیبایی آن تاثیر بسیار منفی دارد. مانند رشد کم، شکستگی ها عمیق، انحراف و کج شدن نوک ناخن در هنگام رشد و…

در چنین شرایطی دو راهکار وجود دارد:

• کاشت ناخن : در این تکنیک روکشی از مواد مصنوعی که غالبا از دسته فایبرگلاس ها هستند روی ناخن طبیعی کشیده می شود. این مواد بعد از خشک شدن و چسبیدن به ناخن، با ابزارهای مانیکور تراش داده می شوند تا به شکل ناخن طبیعی در آیند. این مواد ماندگاری بالایی دارند و به راحتی از روی ناخن طبیعی جدا نمی شوند. با این مواد می توانید کارهای روزمره خود را به راحتی انجام دهید اما از طرفی ساخت و نگهداری آنها هزینه بر خواهد بود، چون این مواد با رشد ناخن ها و ایجاد فاصله، نیاز به ترمیم دارند. از طرفی ممکن است ایجاد حساسیت و تولید قارچ های پوستی کنند. در استفاده از این روش باید کمال دقت را داشته باشید و همواره بهداشت دست و ناخن را رعایت کنید.

• استفاده از ناخن مصنوعی : ناخن مصنوعی راهکاری ساده و کم هزینه برای پوشش موقت نواقص ناخن دست است. ناخن مصنوعی از جنس پلاستیک ساخته شده که توسط چسب مخصوص ناخن مصنوعی روی ناخن ها چسبیده می شوند. بعد از خشک شدن چسب می توانید آرایش های لازم را روی ناخن مصنوعی انجام دهید. استفاده از ناخن مصنوعی راهکاری موقتی است و نباید بیشتر از 24 ساعت روی ناخن باقی بماند.

لاک ناخن

بخش بسیار بزرگی از مسئولیت آرایش ناخن بر دوش لاک ناخن است. لاک ناخن با ایجاد بافت رنگی روی ناخن توانایی این را دارد که شکل ظاهری ناخن ها را همانند یک سنگ تزئینی یا جواهری قیمتی زیبا و جلوه دار نشان دهد. تنوع رنگ در لاک ناخن بسیار گسترده بوده و در انواع مختلفی نظیر مات و براق ارائه می شود. تنوع و گستردگی رنگ در لاک ناخن باعث می شود بتوانید رنگ لاک را با لباس یا آرایش خود هماهنگ کنید. این کار جلوه بیشتری به ناخن ها می دهد و در نتیجه روی آرایش و زیبایی ظاهری شما نیز بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

آرایش ناخن

طراحی ناخن

طراحی ناخن از شکلی ساده مانند فرنچ ناخن آغاز می شود و تا طراحی های پیشرفته مانند یک بوم نقاشی کوچک ادامه پیدا می کند. حتی ممکن است در طراحی ناخن از جواهر و زیورالات کوچک نیز استفاده شود. این طراحی ها گاهی می توانند به قدری در زیبایی موثر باشند که بسیاری از خانم ها حاضر می شوند با هزینه های بالا ساعت ها زیر دست طراح ناخن قرار بگیرند.
اما طراحی ناخن همیشه هم نیاز با یک طراح حرفه ای ندارد. با حداقل هزینه، کمی خلاقیت و تجربه می توانید طرح های بسیار زیبایی را روی ناخن های خود ایجاد کنید. به عنوان مثال با برچسب های ناخن 3D nail seal می توانید با صرف هزینه ای اندک طرح های زیبا و خاص را روی ناخن خود ایجاد کنید.

این مطلب توسط خانم زهرا صباغیان کارشناس زیبایی برای مجله مو تن رو  نوشته شده است.