زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

معرفی رنگ موی زیتونی + مهم‌ ترین نکات و شیوه‌ های استفاده

wordcamp
4,138
10 دقیقه
معرفی رنگ موی زیتونی + مهم‌ ترین نکات و شیوه‌ های استفاده

یکی از شایع‌ترین طیف‌های رنگ مو، رنگ‌های زرد، نارنجی و قرمز است. استفاده‌ی مکرر از این رنگ‌ها نیز پس از مدتی یکنواخت خواهد شد. از طرف دیگر انتخاب رنگ جدید دردسرهای خودش را دارد؛ ممکن است رنگ تازه با چهره‌ی شما سازگار نباشد یا نیاز به دکلره داشته باشید. همین مسائل باعث می‌شود برخی خانم‌ها قید تجربه‌ی ظاهری جدید را بزنند. اما محبوبیت رنگ موی زیتونی ورق را برگرداند. این طیف رنگ، برای انواع چهره‌ها و با هرسن‌وسالی مناسب خواهد بود. وجود تناژهای مختلف در این سری رنگ به شما در یافتن نتیجه‌ی مناسب کمک زیادی می‌کند. پس اگر به دنبال تغییری محسوس در موهای خود هستید، با ما همراه باشید.

آشنایی با رنگ موی زیتونی

رنگ‌ها بر اساس خاصیت‌شان به سرد و گرم تقسیم می‌شوند. رنگ زیتونی  که در انگلیسی Matt نام دارد، جزو رنگ‌های سرد محسوب می‌شود. کدهای رنگی این توناژ 3/4، 3/5، 3/6، 3/7، 3/8، 3/9، 3/10 و 3/12 هستند. این رنگ مو، ضد رنگ قرمز است. پس برای کسانی که قصد تجربه‌ای جدید دارند و نمی‌خواهند سراغ رنگ قرمز بروند، یکی از بهترین گزینه‌ها خواهد بود.

از دیگر ویژگی‌های رنگ مو زیتونی امکان استفاده از آن بدو دکلره است. برخی افراد به‌خاطر نگرانی از آسیب به موها یا سایر مسایل، علاقه‌ای به دلکره موهای‌شان ندارند. در نتیجه این دسته خانم‌ها، می‌توانند با خیال راحت‌تری آن رنگ را امتحان کنند.

چرا رنگ مو زیتونی را انتخاب کنیم؟

با وجود سایر رنگ‌ها آیا دلیل موجهی هست که افراد را به سمت انتخاب رنگ زیتونی سوق دهد؟ بله. ویژگی‌های این رنگ به شما موهایی منحصربه‌فرد می‌بخشد. پس بیایید با آن‌ها آشنا شویم.

  • مناسب برای عموم افراد: مهم نیست چه سنی دارید، اگر برای انتخاب رنگ موی زیتونی مطمئن هستید، پس فورا به آرایشگاه بروید. با افزایش سن چهره‌ی افراد تغییر می‌کند. همین عامل باعث می‌شود برخی رنگ‌ها برای یک شخص خاص مناسب نباشد. اما این رنگ فرق می‌کند. حتی خانم‌های سالمند نیز می‌توانند با استفاده از آن، قدری شادابی جوانی را بازگردانند.
  • پراستفاده در مد و فشن: در گذشته رنگ مو زیتونی چندان محبوب نبود. اما در سال‌های اخیر، اوضاع تغییر کرد. هم‌اکنون نیز یکی از محبوب‌ترین رنگ موها بین فعالان صنعت مد، همین رنگ است. پس برای جانماندن از بقیه حداقل یک بار موهای خود را زیتونی کنید.
  • بی‌نیاز به دکلره: استفاده از دکلره اگر چه به ثبات رنگ مو کمک زیادی می‌کند، اما عوارض خودش را نیز دارد. به همین دلیل هم بعضی‌ها تا جای ممکن از آن پرهیز می‌کنند. استفاده‌ی کم‌تر از دکلره می‌تواند به حفظ سلامت موهای شما کمک زیادی بکند. اگر روش به پایه رساندن مو را بلد باشید یا کسی آن را برای‌تان انجام بدهد، به‌راحتی قادر به استفاده از رنگ زیتونی خواهید بود. به قول معروف از این راه با یک تیر دو نشان را می‌زنید.

آیا رنگ زیتونی برای شما مناسب است؟

به این سؤال دو نوع می‌توان نگاه کرد. گاهی اوقات سن افراد مد نظر است. همان‌طور که در بالا هم گفتیم، این رنگ برای هرسنی می‌تواند مناسب باشد. دلیل این مسأله هم امکان ترکیب آن با سایر رنگ‌ها است. برای مثال خانم‌هایی که سن بالایی دارند، می‌توانند از رنگ زیتونی دودی استفاده کنند. به زنان جوان‌تر نیز توناژهای تیره‌ بیشتر می‌آید.

اما برخی مواقع سازگاری رنگ مو زیتونی با رنگ پوست افراد مورد سؤال است. باید گفت این رنگ در خود مخلوطی از رنگ‌های قهوه‌ای و سبز را دارد. این ویژگی نیز به آن طبعی سرد می‌بخشد. پس افرادی که پوست سبزه یا برنزه دارند، با انتخاب زیتونی بسیار زیبا خواهند شد. به خانم‌های دارای پوست روش نیز رنگی مانند قهوه‌ای زیتونی تیره، جذابیت زیادی می‌بخشد. البته برای انتخاب رنگ مناسب باید از اطلاعات کامل در مورد رنگ مو بهره‌مند باشید.

رنگ موی زیتونی بدون دکلره

اگر تمایلی به استفاده از دکلره نداشته باشید، موهای شما تیره‌تر خواهد شد اما این کار از آسیب به مو جلوگیری می‌کند. اولین قدم برای رنگ مو زیتونی بدون دکلره، روشن‌تر کردن مو است. برای این کار به اکسیدان شماره ۳ (= ۱۲ درصد)‌ نیاز دارید. البته خانم‌هایی که موی تیره ندارند، احتیاجی به این مرحله نخواهند داشت.

اکسیدان را با رنگ مو ۰۰۰ (سه صفر) مخلوط کنید. به هرمیزان که از اکسیدان استفاده کردید، همان قدر هم رنگ به ترکیب اضافه کنید. در مرحله‌ی بعدی ساقه مو را به این مخلوط آغشته کنید. پس از ۱۰ دقیقه انتظار، این کار را روی ریشه‌ی مو نیز انجام دهید. بگذارید این ترکیب به مدت ۲۰ دقیقه استراحت کند.

رنگ موی زیتونی قهوه‌ای تیره
حتی خانم‌هایی با پوست سبزه نیز می‌توانند از رنگ موی زیتونی استفاده کنند.

پس از طی این زمان، نوبت به شستشوی مو با نرم‌کننده می‌رسد. حالا باید به سراغ ترکیب رنگ‌ها بروید. انواع رنگ مو زیتونی با کدهای ۱۰، ۵، ۱/۰ و۵ را در یک کاسه مخلوط کنید. دو برابر حجم رنگ‌ها نیز به آن اکسیدان ۹ درصد (= شماره ۲) اضافه کنید. در صورت تمایل می‌توانید به ترکیب میزان بسیار اندکی واریاسیون سبز و نقره‌ای بیفزایید.

اکنون مخلوط بالا را به صورت کاملا یکدست به موها انتقال دهید بگذارید حداقل برای ۲۰ دقیقه رنگ روی موی‌تان استراحت کند؛ این زمان می‌تواند گاهی به ۳۰ دقیقه نیز برسد. پس از بررسی کیفیت رنگ موها، سرتان را آبکشی کنید.

استفاده از رنگ مو زیتونی با دکلره

بسیاری از زنان به رنگ‌های روشن‌تر علاقه‌ دارند. ترکیبات رنگ موی زیتونی نیز می‌تواند برای این دسته افراد مناسب باشد. اما برای رسیدن به نتیجه‌ی دلخواه نیاز به دکلره مو خواهید داشت. از آن‌جایی که مواد شیمیایی برای مو آسیب‌زا هستند، باید تا جای ممکن از این اتفاق جلوگیری کرد. یکی از این روش‌ها استفاده از قطره آنتی دمیج است. پس می‌توانید بعد از دکلره مو، با کمک این نوع محصول می‌توانید از موی خود مراقبت کنید. علاوه‌ بر آن، امکان جلوگیری از سوزش مو را نیز خواهید داشت.

از بحث دور نشویم. در اولین قدم باید با استفاده از دکلره، موی خود را به پایه ۸ برسانید تا به اندازه‌ی کافی روشن شود. پس از این کار می‌توانید رنگ موردعلاقه‌تان را به موهای خود بزنید. در ادامه برخی از انواع تناژهای رنگ زیتونی را معرفی می‌کنیم.

زیتونی تیره

خانم‌هایی که پوستی سفید دارند، با این رنگ مو بسیار زیباتر خواهند شد. مخصوصا به خانم‌هایی با صورت کشیده، زیتونی تیره بسیار می‌آید. اگر شما نیز به این رنگ علاقه دارید، پس از رساندن مو به پایه دکلره ۸ رنگ‌های زیتونی شماره ۲ و ۶ را با اکسیدان و آب (به اندازه دو برابر حجم اکسیدان) ترکیب کنید. رنگ به دست آمده را به موها بزنید و پس از ۲۰ دقیقه سرتان را آبکشی کنید.

زیتونی روشن

تضاد موی روشن با پوست سبزه ترکیب جذابی ایجاد می‌کند. جدا از این مسأله، برخی خانم‌ها علاقه‌ای به رنگ تیره ندارند. این افراد می‌توانند رنگ مو زیتونی روشن را امتحان کنند. باز هم اولین قدم برای این کار داشتن موهایی با پایه دکلره ۸ است.

در ادامه باید از رنگ سری ام شماره ۸ (M8) استفاده کنید. اکسیدان و به میزان دوبرابر آن، آب را با رنگ مخلوط کنید. پس از دست‌یابی به ترکیبی یک دست، موها را رنگ بزنید. به موها نیز نیم ساعت اجازه‌ی استراحت بدهید. آخر سر هم نوبت به شستشوی سر می‌رسد.

زیتونی دودی

یکی از محبوب‌ترین ترکیبات رنگ مو زیتونی، زیتونی دودی است. نه تنها جوانان بلکه خانم‌های مسن نیز توانایی استفاده از این رنگ را دارند. مانند موارد گذشته نیازمند موهایی با دکلره پایه ۸ هستید. سپس رنگ دودی شماره ۷ و رنگ زیتونی شماره ۸ را با هم مخلوط کنید. به این ترکیب اکسیدان شماره ۱ نیز باید بیفزایید. همچنین باید ۲ سانتی‌متر واریاسیون‌های نقره‌ای و دودی و ۱ سانتی‌متر واریاسیون بنفش را به مواد اضافه کنید. در ادامه رنگ را به مو بزنید و پس از ۳۰ دقیقه آن‌ها را آب‌کشی کنید.

رنگ مو زیتونی دودی
استفاده از تناژهای تیره‌تر رنگ مو زیتونی، برای خانم‌هایی با پوست روشن بهتر است.

زیتونی نسکافه‌ای

نتیجه‌ی نهایی استفاده از رنگ زیتونی نسکافه‌ای، مویی قهوه‌ای و سرد خواهد شد. همچنین ماندگاری این ترکیب بیشتر از رنگ زیتونی خالص است. بعد از انجام دکلره‌ی پایه ۸ رنگ‌های زیتونی، دودی و نسکافه‌ای پایه ۷ را با هم مخلوط کنید. توجه داشته باشید میزان رنگ نسکافه‌ای دو برابر سایر رنگ‌ها است. به این ترکیب اکسیدان شماره ۱ نیز اضافه کنید. دیگر مواد مورد نیاز ۲ سانتی‌متر واریاسیون‌های نقره‌ای و خاکستری و ۱.۵ سانتی‌متر واریاسیون بنفش است. مخلوط را به مو منتقل کنید و پس از گذشت زمان لازم، سرتان را بشویید.

زیتونی عسلی

همان‌طور که گفتیم رنگ مو زیتونی طبعی سرد دارد. اما رنگ زیتونی عسلی، مویی با رنگ متعادل را خواهد ساخت. برای این رنگ نیز ابتدا به دکلره با پایه ۸ نیاز داریم. سپس رنگ‌های زیتونی و دودی شماره ۸ را ترکیب می‌کنیم. به این مخلوط باید به میزان ۱ به ۱ رنگ عسلی پایه ۷ را نیز افزود. همچنین به اکسیدان شماره ۱، ۲ سانتی‌متر واریاسیون‌های نقره‌ای و دودی و ۱ سانتی‌متر واریاسیون بنفش اضافه کنید. پس از ترکیب همه‌ی مواد، رنگ را روی موهای‌تان بکشید و بعد از ۲۰ دقیقه ‌آبکشی کنید.

زیتونی دارچینی

پس آن‌که موهای خود را به دکلره پایه ۸ رساندید، باید به سراغ ساخت رنگ بروید. به‌ اندازه یک‌سوم میزان رنگ زیتونی شماره ۷، رنگ ماهاگونی قرمز شماره ۷ نیز به ترکیب اضافه کنید. حالا اکسیدان شماره ۱، ۲ سانتی‌متر واریاسیون بنفش و ۱ سانتی‌متر واریاسیون‌های دودی و آبی را نیز به مخلوط اضافه بیفزایید. مخلوط را به سرتان بزنید و منتظر بمانید تا روی مو ماندگار شود.

مراقبت از رنگ موی زیتونی

درصورت بها ندادن به موها، استفاده از رنگ مو و دکلره باعث آسیب جدی به آن‌ها خواهد شد. به همین دلیل باید مراقبت و تقویت مو را در برنامه‌ی خود داشته باشید. هدف شما از رنگ کردن زیتونی مو افزایش زیبایی است. پس نباید بگذارید این مواد شیمیایی شادابی موهایتان را تهدید کند.

یکی از محصولاتی که به کمک شما می‌آید، اسپری دو فاز اچ اس لاین است. در این اسپری تمام مواد مورد نیاز برای ریشه و ساقه مو قرار دارد. به همین دلیل نه تنها از مو حفاظت می‌کند، بلکه توانایی ترمیم موهای آسیب‌دیده را نیز دارد.

اسپری دو فاز اچ اس لاین
این اسپری باعث جلوگیری از ضعیف شدن مو به خاطر استفاده از دکلره و رنگ می‌شود.

در صورت استفاده مداوم از رنگ مو، ماسک موی خاویار را نیز به سبد خریدتان اضافه کنید. این ماسک مو مناسب کسانی است که به زیبایی خود بسیار اهمیت می‌دهند. زیرا وجود انواع ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان در ترکیبات این محصول، باعث تقویت ریشه‌ی مو می‌شود. همچنین با کمک ماسک مو خاویار می‌توان به ترمیم موهای آسیب‌دیده پرداخت.

ماسک مو خاویار
یکی از بهترین مواد برای حفظات از مو، ماسک خاویار است.

اگر بر اثر استفاده از دکلره موهای خشک یا ضعیفی پیدا کردید، حتما به سراغ یک کرم مراقبت از مو باکیفیت بروید. همچنین این کرم‌ها به‌ جلوگیری از موخوره نیز کمک می‌کنند.

کرم مراقبت از مو
کرم مراقبت از مو، نسبت به سایر روش‌ها قیمت مناسب‌تری نیز دارد.

سخن پایانی

رنگ موی زیتونی یک رنگ سرد است که برای تمام خانم‌ها مناسب خواهد بود. دلیل این مسأله هم امکان ساخت ترکیب‌های مختلف با این رنگ است. همچنین می‌توان از رنگ زیتونی بدون دکلره هم استفاده کرد. این ویژگی‌ها باعث محبوبیت رنگ مو زیتونی در بین خانم‌ها شده است. اگر شما تجربه‌ی استفاده از رنگ زیتونی را داشتید یا تناژ دیگری از این رنگ مو می‌شناسید، آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.