زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

تبدیل لاک براق به لاک مات با چند روش ساده

تیم تحریریه مو تن رو
2,133
5 دقیقه
تبدیل لاک براق به لاک مات با چند روش ساده

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که عاشق لاک‌های مات هستید و لاک‌های براقتان روی دستتان مانده، اصلا نگران نباشید چون ما اینجا هستیم که به شما نحوه مات کردن لاک ناخن براق را آموزش دهیم. امروزه لوازم آرایش ناخن‌ با لاک مات بسیار پرطرفدار شده و خانم‌های شیک و دختران جوان ترجیح می‌دهند با یک رنگ مات زیبا بافت جالبی روی ناخن‌هایشان بوجود بیاورند. برای داشتن یک لاک مات، اصلا نیازی نیست هزینه کنید، با ما همراه باشید تا نحوه تبدیل لاک براق به لاک مات را با چند روش ساده به شما آموزش دهیم.

ساخت لاک مات با چند روش

یکی از ترندهای پرطرفدار و مورد علاقه خانم‌های جوان لاک مات می‌باشد. روی لاک‌های مات می‌توان انواع طرح‌های جذاب و زیبا را پیاده کرد و از آن لذت برد. جالب است بدانید خودتان هم در خانه می‌توانید لاک مات درست کنید. اگر می‌خواهید بدانید چگونه لاک مات درست کنیم با این مقاله از بهترین سایت لوازم آرایشی همراه باشید تا ساده‌ترین راه‌های مات کردن لاک براق را برایتان توضیح دهیم.

مات کردن لاک براق

مات کردن لاک ناخن با بخار

مات کردن لاک با بخار آب! بله درست خواندید برای مات شدن لاک براقتان کافیست بعد از زدن لاک، به ناخن‌هایتان بخور بدهید. برای این کار باید یک ظرف را از آب داغ پر کنید بطوری که از آن بخار خارج شود. حالا ناخن‌های لاک زده خود را به مدت ۳ تا ۵ ثانیه در تماس با بخار آب قرار دهید و در این حالت انگشتان را تکان دهید تا بخار به همه جای ناخن‌هایتان برسد. به این ترتیب لاک براق شما مات خواهد شد.

تبدیل لاک براق به مات با بخار آب

پیشنهاد نویسنده: انواع لاک ناخن و نکاتی که هنگام خرید لاک باید به آن دقت کنید!


مات کردن لاک براق با نشاسته ذرت یا استفاده از جوش شیرین

راه دیگری که برای تبدیل لاک براق به لاک مات می‌خواهیم به شما یاد بدهیم استفاده از جوش شیرین یا نشاسته ذرت است. برای استفاده از این روش باید مقداری لاک را روی کاغذ روغنی یا فویل آلومینیومی بریزید بعد به مقدار خیلی کم یعنی به اندازه یک نوک سوزن نشاسته یا جوش شیرین را به لاک اضافه کرده و با خلال دندان این مواد را خوب مخلوط کنید. حالا می‌توانید لاک مات را روی ناخن‌هایتان بزنید. توصیه می‌کنیم برای هر ناخن جداگانه این کار را انجام دهید تا لاکتان خشک و گلوله نشود.

مات کردن لاک ناخن با سایه چشم

شاید برایتان عجیب باشد اگر بگوییم که با استفاده از سایه چشم می‌توان لاک براق را به لاک مات تبدیل کرد. پس اگر سایه چشمی دارید که بی مصرف در کشوی لوازم آرایشتان جا خوش کرده، دست به کار شوید. ابتدا لازم است که ناخن‌های خود را با سوهان کاملا مرتب کرده و آن‌ها را صاف و صیقلی کنید. اگر در سوهان کشیدن استعدادی ندارید اصلا نگران نباشید، می‌توانید با خواندن مقاله نحوه سوهان کشیدن در این کار ماهر شوید.

بعد از مرتب کردن ناخن‌ها باید یک لایه بیس کت روی ناخنتان بزنید. حالا مقداری لاک بی رنگ را روی در یک ظرف یا فویل آلومینیومی یا کاغذ روغنی بریزید و کمی از پودر سایه چشمتان را به لاک اضافه کنید. با استفاده از یک خلال دندان لاک و پودر سایه چشم را به خوبی با هم ترکیب کنید. در انجام این کار باید سرعت عمل داشته باشید چون لاک زود خشک می‌شود. حالا شما یک لاک مات دارید که می‌توانید با فرچه مخصوص لاک آن را روی ناخن‌هایتان بزنید.

چگونه لاک مات درست کنیم

یک روش دیگر هم این است که سایه چشمتان را پودر کرده و آن را مستقیم در شیشه لاک بریزید و بعد مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید. هنگام زدن لاک روی ناخن ممکن است وجود پودر در لاک باعث ایجاد گلوله‌هایی روی ناخن شود. پس باید در زمان زدن لاک دقت کنید و به هیچ عنوان لاک را با فوت یا باد پنکه خشک نکنید، اجازه دهید لاک با دمای محیط خشک شود تا سطح صاف و زیبایی داشته باشد.

تبدیل لاک براق به مات با کمک گرفتن از پوشش مات (تاپ کوت مات)

استفاده از تاپ کت مات یک راه دیگری است تا لاک براق شما را مات کند. تاپ کت در واقع یک لایه روی ناخن‌ها ایجاد می‌کند که به افزایش ماندگاری لاک کمک کرده و از لب ‌پریدگی لاک جلوگیری می‌کند. تاپ کت دو نوع دارد: یک نوع براق و یک نوع مات. بسته به سلیقه‌تان می‌توانید از نوع براق یا مات استفاده کنید. تاپ کات براق لاک را براق و تاپ کت مات لاک را مات می‌کند. تاپ کت مات معمولا کمی از تاپ کت‌های براق گرانتر هستند.

تاپ کوت مات

برای استفاده از این روش ابتدا باید ناخن‌هایتان را با توجه به فرم انگشتان، سوهان زده و مرتب کنید. بعد به سراغ بیس کت بروید و مقداری از آن روی ناخن‌هایتان بزنید. چند لحظه صبر کنید و حالا لاک دلخواهتان را روی ناخن بزنید. بعد از اینکه لاک ناخن کاملا خشک شد، یک لایه تاپ کت مات روی ناخنتان بزنید. بعد از این که تاپ کات روی ناخنتان خشک شد می‌بینید که به سادگی لاک براقتان مات شده است. خوبی استفاده از این روش این است که دوام لاکتان هم بالاتر می‌رود.

سخن پایانی

با خواندن این مقاله دانستید که با بخار آب، جوش شیرین، نشاسته ذرت و تاپ کات مات می‌توان به سادگی لاک براق را تبدیل به لاک مات کرد. اگر شما هم روشی به غیر از روش‌های گفته شده‌‌، بلد هستید لطفا آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید. برای خرید لاک ناخن می‌توانید به فروشگاه مو تن رو سری بزنید و از تنوع اجناس و قیمت مناسب محصولات این فروشگاه استفاده کنید.