زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

تفاوت رنگ موی مردانه و زنانه؛ آیا مردان می‌توانند از رنگ موی زنانه استفاده کنند؟

wordcamp
1,361
9 دقیقه
تفاوت رنگ موی مردانه و زنانه؛ آیا مردان می‌توانند از رنگ موی زنانه استفاده کنند؟

امروزه اکثر مردم به فکر تغییر در زندگی و حتی ظاهر خود هستند. با گذشت زمان انسان‌ها نیز تغییر کرده‌اند و برای جذاب شدن و تغییر ظاهر خود کار‌هایی انجام داده‌اند که این تغییرات در لباس، مدل مو، آرایش و رنگ مو بوده است. از گذشته انسان‌ها برای رنگ کردن موهای خود از مواد مختلف استفاده می‌کردند تا بتوانند ظاهر خود را زیبا‌تر کنند. ممکن است مردانی را دیده باشید که موهای خود را رنگ کرده‌اند؛ بله، همان‌طور که زنان به فکر جذاب‌تر شدن هستند، مردان نیز خواستار ظاهری زیبا و آراسته هستند. اما تفاوت رنگ موی مردانه و زنانه چیست؟

تغییرات ایجاد شده در جامعه باعث تغییرات مختلفی در موارد استفاده برای رنگ کردن موها شده است. زنان و مردان از این مواد استفاده کرده و موهای خود را رنگ می‌کنند؛ اما تفاوت رنگ موی مردانه و زنانه چیست؟ آیا تفاوت رنگ موی مردان و زنان در انتخاب رنگ نیز تفاوت دارد؟ برای پاسخ به این سؤالات لازم است اول دسته‌بندی رنگ را بدانید.

دسته بندی رنگ ها

رنگ مو انواع مختلفی دارد که به سه دسته دائمی، نیمه دائمی و موقت تقسیم می‌شود.

رنگ موی دائمی

این رنگ مو به پوسته مو رسوخ می‌کند و کوتیکول مو را عوض می‌کند؛ زیرا در لایه داخلی مو محبوس می‌شود و رنگ مو با شستن تغییر نمی‌کند.

رنگ موی نیمه دائمی

آن هم به پوسته مو نفوذ می‌کند؛ البته باعث تغییر کوتیکول مو نمی‌شود و تنها در پوسته مو باقی می‌ماند. بعد از چند هفته و با شست‌وشو از بین می‌روند. بعد از استفاده از این رنگ مو احتیاج به تمدید آن در کوتاه‌مدت نیست. بیشتر رنگ موهای مردانه از این نوع هستند.

رنگ موی موقت

رنگ موی موقت به پوسته مو نفوذ نمی‌کند و فقط رنگ سطحی مو را عوض می‌کند. این رنگ مو فقط برای چند ساعت روی مو می‌ماند و با شست‌وشو از بین می‌رود.

تفاوت رنگ مو مردانه و زنانه چیست؟

زمانی که وارد مغازه می‌شوید و به بخش آرایشی و بهداشتی وارد می‌شوید، می‌بینید که تعداد زیادی از قفسه‌ها رنگ مو مخصوص خانم‌ها را دارد؛ البته می‌توانید قفسه کوچکی از رنگ را نیز برای رنگ مو مردانه نیز پیدا کنید. این تفاوت دلیل توجه بیشتر کارخانه‌ها به محصولات زنانه است که البته این روز‌ها این توجه کمی به سمت محصولات مردانه نیز کشیده شده است. ممکن است این سؤال به ذهن شما برسد که رنگ موی مردانه چیست؟ و یا تفاوت رنگ موی مردانه و زنانه چیست؟

رنگ موها با فعل و انفعالاتی که روی سر دارند رنگ اصلی مو را عوض می‌کنند. رنگ موی مردان و زنان و جنس مو آن‌ها می‌تواند در انتخاب رنگ مو تأثیرگذار باشد. تفاوت رنگ موی مردانه و زنانه بسته به عوامل مختلف، متفاوت است.

حجم محصول

همان‌طور که می‌دانید موهای مردان از موهای زنان کوتاه‌تر است؛ پس معمولاً حجم رنگ موی مردانه کمتر از حجم رنگ موی زنانه است. مردان باید رنگ موی خود را بافاصله کمتر تجدید کنند؛ زیرا با رشد مو، موهای خاکستری آن‌ها بیشتر به چشم می‌آید.

طیف رنگ

زنان با تغییر موی خود خواستار تغییرات اساسی در چهره هستند و می‌خواهند تغییراتشان را به بقیه نشان بدهند؛ در صورتی‌ که مردان خواستار پوشاندن موهای خاکستری خود هستند. به همین دلیل کارخانه‌ها طیف رنگی متفاوت‌تری برای رنگ مو زنانه در نظر گرفته اند.

این تفاوت در طیف رنگ باعث می‌شود که رنگ موی مردانه طبیعی‌تر از رنگ موی زنانه جلوه کند؛ زیرا مردان از رنگ موهایی استفاده می‌کنند که رنگ طبیعی مویشان حفظ شود و فقط موهای خاکستری‌رنگ شوند.

طیف مختلف رنگ مو
طیف‌های متفاوت رنگ مو

نحوه تغییر رنگ مو

همان‌طور که گفته شد، رنگ‌ها با تأثیر بر ساقه مو رنگ مو را عوض می‌کنند که این بستگی به جنس مو دارد. موی مردان نسبت به زنان زود‌تر تغییر رنگ می‌دهد؛ پس نحوه تغییر رنگ مردان و زنان متفاوت است.

استفاده آسان

رنگ موی مردانه را می‌توان در تولیداتی مانند شامپو نیز یافت و به‌راحتی از آن استفاده کرد. در صورتی‌ که رنگ موی زنانه نحوه استفاده پیچیده‌تری دارد؛ زیرا برای استفاده از آن‌ها معمولاً از دکلره نیز استفاده می‌شود.

خرید کیت رنگ موی مردانه مارال

استفاده از رنگ مو حاوی روغن‌های گیاهی، ویتامین‌ها و مواد تقویت‌کننده به مو‌های شما آسیب نمی‌زند و ظاهری زیبا برای شما به ارمغان می‌آورد.

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول روی عکس کلیک کنید.

عوارض رنگ موی مردانه

می‌توان گفت رنگ موی مردانه تفاوت اساسی با رنگ موی زنانه ندارد و کارخانه‌ها چون مردان علاقه‌ای به خرید محصولات زنانه ندارند با تغییرات ظاهری و تفاوت طیف رنگ این تفاوت را ایجاد کرده‌اند.

سفید شدن مو

رنگ موها دارای مواد شیمیایی هستند که این مواد با نفوذ به مو باعث ازبین‌رفتن فولیکول مو و در نتیجه ازبین‌رفتن سیاه یاخته که مسئول رنگ مو است، می‌شوند. استفاده دائم از رنگ مو باعث ایجاد تغییرات در رنگ طبیعی مو می‌شود.

بد حالتی و خشکی مو

یکی دیگر از عوارض رنگ مو و استفاده بیش از حد از آن، خشکی و شکنندگی مو است. رنگ مو دارای آمونیاک و پراکسید است که این مواد با تأثیر بر ساقه مو آن را شکننده می‌کنند و بعد از چند وقت موی شما کم‌پشت و بد حالت می‌شود.  

واکنش‌ های آلرژیک

یکی دیگر از عوارض رنگ مو، ایجاد آلرژی است. در رنگ مو مواد مختلفی وجود دارد که ممکن است بعضی افراد به آن‌ها حساسیت داشته باشند؛ البته باید توجه کنید که افراد با اگزما و پسوریازیس نباید از رنگ مو استفاده کنند زیرا رنگ مو باعث قرمزی، سوزش و خارش در سر آن‌ها می‌شود.

تأثیر رنگ مو بر چشم‌ ها

اگر در زمان رنگ مو نکات بهداشتی را رعایت نکنید و مراقب نباشید احتمال تماس رنگ مو با قسمت‌های حساس صورت وجود دارد. تماس رنگ مو با چشم منجر به قرمزی و التهاب چشم می‌شود.

آسم

زمانی که مدام با رنگ مو کار می‌کنید ممکن است آسم که یکی از واکنش‌های آلرژیک شدید است را تجربه کنید؛ زیرا استنشاق مداوم مواد شیمیایی در رنگ مو باعث سرفه، ناراحتی در گلو، خس‌خس سینه و التهاب ریه می‌شود.

آیا مردان می‌توانند از رنگ موی زنانه استفاده کنند؟

زمانی که می‌خواهید رنگ موی خود را انتخاب کنید، شاید این سؤال برایتان پیش بیاید که رنگ موی زنانه چیست؟ و یا استفاده از رنگ موی زنانه برای مردان کار درستی است و به مو آن‌ها آسیب نمی‌زند؟ همان‌طور که گفته شد، تفاوت رنگ موی زنانه و مردانه در ساختار آن‌ها نیست و تنها در شکل ظاهری، حجم و تناژ رنگ با یکدیگر تفاوت دارند. اگر مردان بخواهند می‌توانند از رنگ موی زنانه استفاده کرده و هیچ نگرانی‌ای بابت تفاوت آن‌ها نداشته باشند.

نحوه استفاده از رنگ موی مردانه

برای رنگ کردن مو اولین قدم انتخاب رنگ مناسب برای رنگ پوست شماست. اگر قصد پوشاندن موهای سفید خود را دارید، باید رنگی را انتخاب کنید که به رنگ طبیعی موهای شما نزدیک باشد. توجه داشته باشید، اگر بین دو رنگ را انتخاب می‌کنید، رنگ انتخابی شما باید روشن‌تر از موهایتان باشد. اگر نصف موهایتان سفید و یا خاکستری است؛ باید رنگ تیره‌تر را انتخاب کنید.

وسایل مورد نیاز برای استفاده از رنگ موی مردانه

برس رنگ کریستالی
خرید برس رنگ کریستالی
  • رنگ مو
  • اکسیدان
  • دستکش
  • ظرف پلاستیکی یا بطری
  • برس رنگ
  • دستمال نخی
  •  شامپو
  • حوله

نحوه زدن رنگ موی مردانه

  • ابتدا دستکش دستتان کنید تا از پوست خود در برابر مواد شیمیایی محافظت کنید.
  • در ادامه رنگ خود را داخل ظرف ریخته و توجه کنید که رنگ را تا انتها درون ظرف بریزید.
  • اکسیدان را به آن اضافه کنید و آن‌ها را خوب با‌هم مخلوط کنید.
  • رنگ را با برس به مو بزنید و 30 دقیقه صبر کنید.
  • در آخر موهای خود را با شامپو مناسب بشویید و خشک کنید.
نحوه رنگ کردن مو مردان
رنگ کردن موی مردان با استفاده از دستکش و برس

چند نکته

  1. توجه کنید رنگ را بیشتر از زمان پیشنهادی روی سرخود نگه ندارید زیرا ممکن است به پوست سر شما و فولیکول‌هایتان آسیب بزند.
  2. از شامپوی مناسب و بدون سولفات استفاده کنید.
  3. بهتر است از اکسیدان 9 درصد استفاده کنید.
  4. اگر رنگ بر روی لباس و یا بدن شما ریخت، با دستمال نخی نم‌دار سریع آن را پاک کنید.
خرید شامپو بدون سولفات اچ اس لاین

اگر می‌خواهید مو‌هایتان بعد از رنگ شدن آسیب نبیند از شامپو بدون سولفات حاوی مواد طبیعی استفاده کنید تا مو‌هایتان را تقویت کند.

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول روی عکس کلیک کنید.

جمع بندی

با بررسی رنگ موی مردانه و تفاوت رنگ موی مردانه و زنانه شما می‌توانید رنگ موی مناسب خود را انتخاب کرده و بدون نگرانی از آن استفاده کنید. اگر رنگ موی مردانه موجود ندارید، استفاده از رنگ موی زنانه برای مردان هیچ مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد. با خیال راحت رنگ خود را انتخاب کرده و استفاده کنید؛ البته همان‌طور که گفته شد، عوارض رنگ موی مردانه باید شما را از استفاده مداوم از رنگ مو منع کند.

سؤالات متداول

رنگ موی مردانه چه تفاوتی با رنگ موی زنانه دارد؟

رنگ موی مردانه و زنانه در ساختار با یکدیگر تفاوتی ندارند و تنها در حجم، طیف رنگ، نحوه استفاده و نحوه تغییر رنگ با یکدیگر متفاوت هستند.

انواع مختلف رنگ کدامند؟

رنگ ها به سه دسته رنگ‌های دائمی، نیمه دائمی و موقت تقسیم می‌شوند. رنگ‌های دائمی با نفوذ به کوتیکول مو رنگ مو را عوض کرده و این تغییر رنگ قابل برگشت نیست. رنگ نیمه دائمی به پوسته مو نفوذ می‌کند اما باعث تغییر در کوتیکول نمی‌شود و بعد از چند هفته رنگ مو از بین می‌رود. رنگ موی موقت به پوسته مو نفوذ نمیکند و تنها برای چند ساعت روی مو می‌ماند و با شستن از بین میرود.

آیا مردان می‌توانند از رنگ موی زنان استفاده کنند؟

بله، همانطور که گفته‌ایم رنگ موی زنانه و مردانه از نظر ساختار متفاوت نیستند؛ پس می‌توان گفت که مردان نیز می‌توانند از رنگ موی زنانه استفاده کنند.

عوارض رنگ موی مردانه چیست؟

رنگ مو‌ها عوارضی دارند که با استفاده دائم از آن‌ها خود را نشان می‌دهند. آسم، آلرژی، سفید شدن مو، بد حالت شدن مو و تاثیر بر چشم از عوارض آن است.