زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

مزوتراپی مو چیست؟ | مزایا و عوارض مزوتراپی مو

wordcamp
1,064
4 دقیقه
مزوتراپی مو چیست؟ | مزایا و عوارض مزوتراپی مو

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

می دانید مزوتراپی مو چیست؟ مزوتراپی مو یک روش جایگزین است که به درمان طاسی در مردان و زنان با کاهش ریزش مو، بهبود رشد مو و کند کردن روند طاسی در مردان، کمک می کند. مزوتراپی مو پروسه ای است که پروتئین، ویتامین ها، مواد معدنی و سایر فاکتور هایی که به رشد مو کمک می کند را تنظیم می سازد.

این مواد معدنی و ویتامین ها توسط سوزن های بسیار نازک به پوست سر تزریق می شوند که حین درمان، درد را به حداقل برساند. تقویت کننده های مواد مغذی روی پوست سر با کمک یک تفنگ تزریقی که شامل مواد مغذی است، به تغذیه کردن و آبرسانی پوست سر کمک می کند.

مزایای مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی مو، نسبت به سایر روش ها سریع تر است، زیرا به تدریج باعث ایجاد تعادل هورمونی و تغذیه هورمون DHT می شود که رشد تار های جدید مو را سرعت می بخشد. هم چنین این روش مزایای دیگری دارد که عبارت است تز:

  • جلوگیری از طاسی زود هنگام در مردان و زنان
  • بهبود ریزش مو
  • بهبود متابولیسم سلولی
  • از بین بردن عفونت ها
  • تسریع بخشیدن به رشد مو
  • بهبود گردش خون در پوست سر

همچنین مزوتراپی مو، موجب تقویت و احیای فولیکول های مو می شود که به تراکم، حجم مو کمک می کند و به داشتن موهایی سالم و بلند منجر می گردد.

یکی دیگر از مزوتراپی، درمان شوره سر است. با این حال، این روش فقط در مورد مشکلات شوره سر شور بسیار شدید مورد استفاده قرار می گیرد. تنها پس از مشاوره با متخصص پوست و تعیین علت شوره سر و توصیه پزشک می توانید از این روش به کار گیرید.

مزوتراپی برای رشد مو و تکنیک به کار رفته در آن

مزوتراپی برای رشد مو، شامل تکنیکی است که مواد مغذی مایع را به لایه مزودرم پوست تزریق می کند. مزودرم لایه ای است که زیر اپیدرم قرار گرفته که لینکی بین لایه ای از چربی ها و بافت های پوست است. این کار به کمک تفنگ مزوتراپی مخصوص که سوزن های استریل دارد، به پوست سر تزریق می شود. این کار یکبار در هفته به مدت نیم ساعت انجام می شود.

نتایجی که قابل مشاهده باشد، فقط بعد از 5 جلسه قابل روئیت می باشد. این معولا برای 8 جلسه به طول می انجامد، یکبار در هفته و هر جلسه به مدت نیم ساعت به طول می انجامد. اساس فرمولی که در این روش به کار می رود ثابت نیست و بسته به نیاز هر فرد و دلیلی که دچار ریزش مو شده متغیر است و این دلایل توسط آزمایش های مربوطه و یک دکتر متخصص تشخیص داده می شود.

عوارض مزوتراپی مو چیست؟

آیا مزوتراپی مو روش ایمنی است؟ از آن جایی که مواد به کار رفته در روش مزوتراپی مو به طور معمول حاوی ویتامین ها، مواد مغذی و سایر مواد دوستدار بافت ها هستند، این روش ایمن در نظر گرفته شده است و معمولا عوارض جانبی یا احتمال آلرژی وجود ندارد. بیمارانی که تحت درمان این روش قرار می گیرند، کمترین درد و ناراحتی را تجربه می کنند. همین امر باعث شده مزوتراپی تبدیل به یک راه حل آسان برای درمان طاسی مزمن شود. با این حال افراد با بیماری های پوستی، التهابات پوستی، دیابت، هموفیلی و حاملگی نباید از روش مزوتراپی مو استفاده کنند چراکه ممکن است سلامت آنان را به خطر بیندازد.

مراقبت های بعد از مزوتراپی مو

این روش شگفت انگیز، می تواند از سایر درمان های پر هزینه و دردناک مانند کاشت مو جلوگیری کند. اما برای بهترین و سریع ترین نتیجه، بیمار باید یک رژیم غذایی سالم داشته باشد و از مصرف غذاهای مضر خود داری کند و از  یک برنامه ورزشی منظم پیروی کند.

امیدوارم این مقاله به شما کمک کند تا یک تصمیم آگاهانه بگیرید. اگر شما روش مزوتراپی مو را امتحان کردید، تجربه خود را در بخش “دیدگاه” برای  ما و کاربران مجله مو تن رو به اشتراک بگزارید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]