زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

میکروبلیدینگ چیست؟

wordcamp
5,176
6 دقیقه
میکروبلیدینگ چیست؟

دیگر زمان آن که ابروهای خیلی نازک و خط دار مد بود، گذشته است. این روزها، ابروها هرچه پهن تر باشند، بهتر هستند. در میان بهترین محصولات ابرو، میکروبلیدینگ یکی از پرطرفدارترین روشها،  برای فرم دادن و زیباتر کردن ابرو ها میباشد.

اگر شما به شدت درگیر جدیدترین روش های زیبایی شناخته شده هستید، ممکن است دقیقا ندانید که  این روند، چگونه کار می کند! یا مهمتر از آن، می خواهید بدانید که این روش برای شما مناسب است یا نه؟ در اینجا، ما نظر متخصصان را جمع آوری کرده ایم، تا به سوالات داغ و پر تکرار شما، راجع به میکروبلیدینگ پاسخ دهند.

میکروبلیدینگ چیست؟

میکروبلیدینگ (microblading) یکی از روش های تاتو ابرو است که در واقع نوعی معماری ابرو به حساب می آید! چراکه همه آن برمی گردد به خلق بهترین فرم ابرو برای هر صورت، که یک روش کاملا سفارشی برای هر مشتری محسوب می شود. همچنین افراد متخصص در این حوزه باید هنر خالکوبی روی بدن را داشته باشند.

این فرآیند به لطف ابزاری که در آن استفاده می شود، بسیار دقیق و ظریف است. این ابزار، مانند یک قلم است که سر آن، یک تیغه شیب دار با 10-12 عدد سوزن کوچک دارد. این ابزار، داخل پوست نفوذ نمی کند بلکه فقط سطح پوست را خراش می دهد (بیشتر شبیه به برش کاغذ می باشد). این سوزن ها، توسط رنگ هایی با درجه پزشکی، خطوط نازک و پَر مانند شبیه به تار مو، روی لایه بیرونی پوست (epidermis) ایجاد می کنند که بسیار طبیعی و ظریف می باشند.

تفاوت تاتو با میکروبلیدینگ

تفاوت تاتو با میروبلیدینگ واضح است. میکروبلیدینگ برخلاف تاتو، به لایه عمیق پوست نفوذ نمی کند بلکه روی سطح پوست است. علاوه بر آن، این روند دائمی نیست، و رنگ ها تا حدود 18 ماه ماندگاری داشته و بعد از آن محو می شوند. از آن جایی که از یک قلم دستی با سوزن/ تیغه استفاده می شود، خطوط ایجاد شده با روش میکروبلیدینگ به نسبت تاتو بسیار طبیعی تر و ظریف تر می باشد.

در میکروبلیدینگ، از هیچ ابزار الکترونیکی که به داخل پوست نفوذ کند، استفاده نمی شود. بنابراین در این روش بیشتر سطح پوست خراشیده می شود، برعکس روش تاتو که تفنگ خالکوبی، پوست را به طرز عمیق سوراخ می کند. بنابراین نسبت به تاتو امن تر است و ریسک عفونت و آلرژی (به دلیل استفاده از رنگ های طبیعی مانند اکسید آهن) در آن خیلی پایین تر است.

چیزی در مورد میکرونیدلینگ خانگی می‌دانید؟ این روش با گذاشتن سوزن‌های ریز روی صورت انجام می‌شود که باعث کلاژن سازی بیشتر، در نتیجه شادابی و سلامت پوست می‌شود

تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیش

تکنیک به کار رفته در میکروبلیدینگ با زیبایی دائم یا همان میکروپیگمنتیشن تفاوت دارد. در میکروبلیدینگ، از یک ابزار دستی کوچک (قلم تیغ دار) یا از یک ماشین الکتریکی کوچک، برای ایجاد خطوط نازک شبیه تار مو استفاده می شود. در حالی که در میکروپیگمنتیشن، توسط یک دستگاه دیجیتال، داخل ابرو سایه زده می شود. در واقع روش شیدینگ ابرو (eyebrow shading)، با میکروپیگمنتیشن امکان پذیر است و هاشور ابرو معمولا، به روش میکروبلیدینگ انجام می شود.

علاوه برآن زمان ماندگاری میکروپیگمنتیشن از میکرو بلیدینگ بیشتر است. همچنین میکروپیگمنتیشن برای پوست سر نیز استفاده می شود (پوشش طاسی سر برای آقایان) که این امر با میکروبلیدینگ امکان پذیر نیست.

تفاوت میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ

مدت زمان ماندگاری میکروبلیدینگ ابرو

مدت زمان ماندگاری میکروبلیدینگ حدود 12 تا 18 ماه می باشد، اما طول عمر رنگ، بسته به نوع پوست هر شخص متفاوت می باشد. ماندگاری میکروبلیدینگ ابرو برای کسانی که پوست های چرب دارند، معمولا تا 12 ماه است و برای کسانی که پوست معمولی دارند، تا 18 ماه می باشد که بعد از آن باید دوباره ترمیم گردد. اگر جلسه ترمیم صورت نپذیرد، ابروهایتان در نهایت محو خواهد شد. اگرچه هیچ تغییر رنگی در رنگ های به کار رفته ایجاد نمی شود، برای همین ممکن است ندانید اگر آنها را به امان خود رها کنید، از بین می روند.

آیا میکروبلیدیگ درد دارد؟

این روند دردناک نیست، بیشتر شبیه یک احساس است. به لطف بی حسی که زده می شود، این پروسه درد ندارد.گاهی اوقات صدای تیغ هست که ممکن است ترسناک به نظر بیاید – یک صدای خراش کوچک. روند آن بسیار سریع است، در واقع این پروسه بی حسی است که زمان زیادی می برد (حدود 1 ساعت).

آیا می شود میکروبلیدنگ ابرو را حذف یا پاک کرد؟

بله! رنگ استفاده شده در این روش، هیچ جای زخم یا تغییر رنگی به جای نمی گذارد، و می توان از نمک/محلول نمک برای پاک کردن میکروبلیدینگ ابرو استفاده کرد. مهم است بدانید که ابروهای شما حین درمان، در 7-10 روز اول تا حدود 40%  تیره تر می شوند. بنابراین صبور باشید، بعد از این دوره شما تازه رنگ واقعی آن را خواهید دید.

معایب/عوارض میکروبلیدینگ

میکروبلیدینگ نیز مانند سایر روش ها ریسک و عوارض خاص خود را دارد که به شرح زیر است:

  • می دانید که میکروبلیدیک با یک قلم تیغ دار انجام می شود که سطح پوست را برش می دهد، و هر جلسه می تواند نیازمند بیش از 100 برش کوچک باشد. بنابراین اگر کسی که این کار را انجام می دهد آموزش لازم را ندیده باشد، می تواند برش های عمیق در پوستتان ایجاد کند یا از مراحل استریلیزه کردن فاکتور بگیرد که این می تواند موجب عفونت شود. این در واقع بزرگترین عیب میکروبلیدینگ است!
  • ممکن است کسی که این کار را انجام می دهد ماهر نباشد و فرم ابرویتان را خراب کند. بنابراین بدون تحقیق، ابروهایتان را دست هر کسی نسپرید!
  • میکروبلیدینگ کمی درد و ناراحتی را به همراه دارد که البته با بی حسی موضعی تقریبا دردی احساس نمی شود.( البته توجه داشته باشید کرم های بی حسی روی همه افراد جواب نمی دهد.)
  • در موارد خیلی نادر ممکن است بعضی افراد به رنگ به کار رفته در میکروبلیدینگ، حساسیت داشته باشند. بنابراین بهتر است قبل از انجام، تست شود.

هزینه/ قیمت میکروبلیدینگ

هزینه میکروبلیدینگ در خارج از ایران معمولا بین 500 تا 1000 دلار متغیر می باشد. این هزینه شامل مشاوره، درمان اولیه و یک جلسه ترمیم (اجباری) بعد از 8-6  هفته می باشد.

امیدوارم این مقاله برایتان مفید بوده باشد، لطفا اگر تجربه ی میکروبلیدینگ داشته اید، یا سوالی در این مورد دارید، در قسمت “دیدگاه” (پایین صفحه) نظرتان را برای ما ارسال کنید.