زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

عوارض میکرونیدلینگ چیست؟

wordcamp
253
6 دقیقه
عوارض میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ یک فرایند زیبایی است که در آن پوست را با سوزن‌های ریز استریلیزه می‌خراشند. زخم‌های کوچک باعث می‌شود بدن در واکنش به آن کلاژن و الاستین بسازد که پوست را بهبود می‌بخشد. در نتیجه، پوست صورت جوان‌تر دیده می‌شود. القای کلاژن، دیگر اصطلاحی است که برای میکرونیدلینگ به کار می‌رود. میکرونیدلینگ روند تولید کلاژن و دیگر عوامل و فاکتورهای بهبود دهنده پوست را با ایجاد شوک روی پوست، سرعت می‌بخشد. عوارض میکرونیدلینگ یکی از مسائلی است که می‌تواند تردیدهایی برای این اقدام زیبایی ایجاد کند. در این مطلب، به مزایا و معایب میکرونیدلینگ پرداخته‌ایم.

مزایای میکرونیدلینگ

اگر آکنه، ریزش مو، هایپرپیگمنتیشن (لک‌های تیره روی پوست)، منافذ بزرگ پوستی، کم شدن خاصیت کش‌سانی پوست، جای زخم، نشان‌های کشیدگی، آفتاب‌سوختگی و چروک‌های کوچک شما را آزار می‌دهد، میکرونیدلینگ می‌تواند کارآمد باشد. میکرونیدلینگ کم‌هزینه‌تر از لیزردرمانی است که گاهی تا چهار برابر بیش‌تر می‌شود. میکرونیدلینگ برای افرادی که پوست تیره دارند بهتر اثر می‌کند زیرا برخلاف لیزردرمانی با حرارت سروکار ندارد. علاوه بر این، میکرونیدلینگ روی رنگ و توناژ پوست تاثیر نمی‌گذارد. درباره‌ی بهترین روش درمانی با توجه به بودجه و چیزی که برای پوست شما مناسب است از متخصص خود سوال کنید.

فرایند میکرونیدلینگ

متخصص پوست و پزشک زیبایی کسانی هستند که می‌توانند این فرایند را تکمیل کنند. این کار معمولا در مطب پزشک انجام می‌شود. برخی نسخه‌های خوددرمانی میکرونیدلینگ هم وجود دارد. البته توصیه می‌شود از این روش پیروی نکنید. در نسخه‌های خودسرانه میکرونیدلینگ ممکن است به صورت ناخواسته به پوست خود آسیب بزنید یا روش مناسبی برای استریلیزه کردن سوزن‌ها به کار نگیرید. فرایند میکرونیدلینگ معمولا بیست دقیقه طول می‌کشد. اغلب افراد نیاز به چهار یا شش جلسه‌ی درمانی دارند تا تفاوت را احساس کنند. میکرونیدلینگ باعث می‌شود فرایند بهبودی و درمان بدن با ارسال کلاژن و الاستین به محل زخم شروع شود. کلاژن باعث بهبود زخم و از بین رفتن چین و چروک‌ها می‌شود.

عوارض میکرونیدلینگ و چیزهایی که قبل از این اقدام باید بدانید

میکرونیدلینگ یک فرایند سریع نیست. در واقع تاثیر انجام این کار را فورا نمی‌توانید مشاهده کنید. برای ایجاد تفاوت، باید مدتی صبر کنید چون بدن خودش روند بهبود را انجام می‌دهد و این زمان‌بر است. اغلب افراد نیاز به چند جلسه‌ی درمانی دارند تا تغییررا ببینند. بهتر است پیش از شروع کار با پزشک خود مشورت کنید. شاید نیاز باشد مصرف برخی داروها را قطع کنید. داروهایی مانند ایبوپروفن یا داروهای مربوط به درمان آکنه، ممکن است روند درمان را با تغییر مواجه کنند. در این بخش از مطلب، عوارض و مشکلات مربوط به میکرونیدلینگ را بررسی می‌کنیم.

مشکلات میکرونیدلینگ
میکرونیدلینگ یک روش برای زیبایی پوست

زمان نسبتا طولانی بهبودی

حاصل شدن بهبودی کامل ممکن است چند هفته به طول بینجامد. زمان بهبودی کامل به عمق خراش‌هایی که در پوست ایجاد می‌شود، بستگی دارد.

درد و قرمزی

بعد از انجام میکرونیدلینگ، ممکن است برای چند روز قرمزی و تورم را روی پوست خود ببینید و درد حس کنید. بهبودی این حالت‌های آزاردهنده چند روزی طول می‌کشد.

پوسته‌ پوسته شدن

پس از انجام میکرونیدلینگ، ممکن است پوست شما به حالت لایه لایه در بیاید و یا اصطلاحا پوسته پوسته شود.

کبودی و خون‌ریزی

معمولا هنگام عمل میکرونیدلینگ، میزان خون‌ریزی زیاد نیست اما در صورتی‌که عمق خراش‌های ایجاد شده روی پوست زیاد باشد، پوست با خون‌ریزی و کبودی مواجه می‌شود.

ماندن جای زخم و عفونت

میکرونیدلینگ برای افرادی که خال گوشتی روی پوست خود دارند، مناسب نیست. میکرونیدلینگ برای این افراد ممکن است جای زخم‌ها را بزرگ‌تر کرده و پوست را بدشکل کند. بروز عفونت از دیگر عوارض احتمالی میکرونیدلینگ است. سوزن میکرونیدلینگ، سوراخ‌های ریزی روی پوست ایجاد می‌کند که ممکن است پوست با قرارگیری در معرض آلودگی، عفونت کند. اگر وسایل کار آلوده باشد، خطر عفونت بیش‌تر می‌شود. با این حال اگر مشکلاتی از نظر سلامت جسمانی ندارید، احتمال بروز عفونت بسیار پایین خواهد بود.

سایر عوارض احتمالی

عفونت‌های پوستی، بروز جوش و آکنه، تغییر رنگ پوست و ایجاد خال‌های گوشتی از دیگر مشکلات احتمالی میکرونیدلینگ است.

مراقبت‌های بعد از میکرونیدلینگ

بعد از میکرونیدلینگ رعایت نکاتی لازم است: عدم استحمام در یک روز بعد از میکرونیدلینگ، بعد از میکرونیدلینگ ممکن است رنگ پوست قهوه‌ای و یا پوسته پوسته شود. نباید به هیچ وجه این پوست‌ها را جدا کرد. به تدریج پوست جدید جایگزین پوست‌های قبلی آسیب دیده می‌شود. بعد از چند روز می‌توانید با استفاده از لایه بردار این پوست‌های اضافی را بردارید. بعد از میکرونیدلینگ مایعات مصرف کنید و از کرم‌ها و لوسیون‌های آبرسان استفاده کنید تا رطوبت مورد نیاز پوست تامین شود. تا دو هفته بعد از عمل میکرونیدلینگ از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید. برای ازبین رفتن التهاب و قرمزی پوست بعد از میکرونیدلینگ از کمپرس سرد استفاده کنید.

میکرونیدلینگ برای چه کسانی مناسب نیست؟

میکرونیدلینگ برای افرادی که دارای اسکار هستند مناسب نیست چون ممکن است نتیجه‌ی معکوس داشته باشد. برای افرادی که دارای پوست حساس هستند میکرونیدلینگ توصیه نمی‌شود چون ممکن است واکنش حساسیتی با عمل میکرونیدلینگ مشکلاتی در پوست ایجاد کند و آسیب بیشتری برساند. کسانی که مشکل انعقاد خون دارند نیز نمی‌توانند از میکرونیدلینگ به عنوان روش جوانسازی استفاده کنند. افراد دیابتی نیز به دلیل وجود اختلال در سیستم ترمیمی، نباید از میکرونیدلینگ استفاده کنند. کسانی که عفونت پوستی دارند نیز بهتر است از میکرونیدلینگ استفاده نکنند چون این عمل التهابات پوستی را زیاد می‌کند.

جمع بندی

میکرونیدلینگ یک فرایند زیباسازی پوست است که پوست با سوزن‌های استریلیزه خراشیده می‌شود. این خراش‌های پوستی، باعث کلاژن سازی در سطح پوست می‌شوند. در نتیجه، پوست خاصیت کش‌سانی بیش‌تری می‌یابد و جوان‌تر به نظر می‌رسد. با این حال قبل از اقدام به انجام میکرونیدلینگ باید از شرایط خود و عوارض مربوط به میکرونیدلینگ باخبر باشید. تاثیر میکرونیدلینگ را آنی نمی‌توانید مشاهده کنید و باید صبور باشید. شایع‌ترین مشکل این اقدام نیز تحمل قرمزی، درد و تورم پوست به مدت چند روز است.

سوالات متداول

میکرونیدلینگ برای چه پوست‌هایی بهتر است؟

یکرونیدلینگ برای افرادی که پوست تیره دارند بهتر اثر می‌کند زیرا برخلاف لیزردرمانی با حرارت سروکار ندارد. علاوه بر این، میکرونیدلینگ روی رنگ و توناژ پوست تاثیر نمی‌گذارد.

عوارض کلی میکرونیدلینگ چیست؟

زمان بهبودی طولانی، درد و قرمزی، کبودی و خون‌ریزی پوست، پوسته پوسته شدن پوست و احتمال بروز عفونت.

میکرونیدلینگ چه فوایدی دارد؟

میکرونیدلینگ با ایجاد زخم روی پوست، باعث می‌شود پوست شما کلاژن و الاستین بیش‌تری بسازد و پوست‌تان جوان‌تر شود.