زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

لاک خشک کن چیست + مزایای استفاده از انواع لاک خشک کن

wordcamp
672
11 دقیقه
لاک خشک کن چیست + مزایای استفاده از انواع لاک خشک کن

مرتب کردن ناخن‌ها و لاک‌زدن برای اغلب مردم جذابیت دارد. هر چند انجام این کار به زمان اختصاصی و غالبا طولانی نیاز دارد. لاک زدن در خانه به این معنا است که حداقل یک ساعت هیچ کاری انجام ندهید و منتظر خشک شدن لاک‌ها باشید. گزینه دیگر یعنی رفتن به سالن‌های تخصصی ناخن نیز علاوه بر هزینه بالا، به حداقل 2 تا 3 ساعت زمان نیاز دارد. خوشبختانه در حال حاضر، راه حل بسیار خوبی برای رفع این مشکل وجود دارد. استفاده از انواع لاک خشک کن زمان انتظار برای خشک‌شدن لاک را به‌شکل قابل توجهی کاهش داده است. در این مطلب ابتدا به سوال لاک خشک کن چیست پاسخ خواهیم داد. پس از آن، انواع خشک کننده لاک و البته مزایای استفاده از هر کدام از آن‌ها را نیز با هم مرور خواهیم کرد. پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

لاک خشک کن چیست؟

لاک مشکی
لاک مشکی و وسایل طراحی ناخن

داشتن ناخن‌های زیبا و سالم، به مراقبت روتین و همیشگی نیاز دارد. در مطلب مراقبت از پوست و مراقبت از ناخن در زمستان، به برخی از مهم‌ترین نکات نگهداری از ناخن‌ها اشاره کردیم. علاوه بر آن، به‌صورت کلی دو راه اصلی برای داشتن ناخن‌های زیبا و مرتب وجود دارد. روش اول این است که در خانه لاک زده و یا اینکه در روش دوم، می‌توانید به انواع سالن‌های تخصصی مراجعه کنید. لاک زدن در خانه با اینکه بسیار آرامش‌بخش و جذاب است، اما معایب مختلفی نیز دارد. برای داشتن لاک زیبا، نباید پس از لاک زدن هیچ کاری انجام دهید. در واقع لاک‌های معمولی به یک الی دو ساعت برای خشک‌شدن کامل نیاز دارند.

همه ما می‌دانیم در دنیای سریع و شلوغ امروز، دو ساعت بیکاربودن بسیار سخت و یا حتی غیر ممکن است. بنابراین، در اغلب موارد و پس از تلاش بسیار برای طراحی یک لاک زیبا، نتیجه کار با اولین حرکت دست‌ها خراب خواهد شد.

روش دیگر، مراجعه به مراکز تخصصی لاک است. البته این مراکز با ارائه کار حرفه‌ای و زیبا، بهترین نتیجه را در اختیار شما قرار خواهند داد. با این وجود، هزینه مراجعه روتین به این سالن‌ها در اغلب موارد زیاد است و صرفه اقتصادی ندارد. خوشبختانه با عرضه انواع لاک خشک کن ها این موضوع نیز حل شده است.

 به انواع دستگاه‌ها و یا محصولاتی که به خشک‌شدن سریع لاک‌ها کمک می‌کنند، لاک خشک کن می‌گویند. لاک خشک کن ها در مدل‌ها و شکل‌های مختلفی به بازار عرضه شده‌اند. تاپ‌کت خشک کننده، اسپری لاک خشک کن و البته انواع دستگاه‌های خشک کننده لاک، همه نمونه‌هایی از این محصولات است.

انواع لاک خشک کن

دستگاه نوری لاک خشک کن
لاک زدن و دستگاه خشک کننده لاک نوری

زمانی که از لاک خشک کن حرف می‌زنیم، در نگاه اول همان دستگاه‌های تخصصی با نورهای سبز و آبی به ذهن می‌آید. با این وجود باید بگوییم دستگاه‌های مختلف، تنها محصولات موجود در این حوزه نیستند و محصولات متنوع دیگری نیز در این بخش وجود دارند. در ادامه، برخی از مهم ترین خشک کننده‌های لاک‌ را با هم مرور کرده و هر کدام را به‌اختصار شرح می‌دهیم.

تاپ کت

لاک خشک کننده سریع ناخن داتمه مدل Quicy Dry حجم 15 میل
لاک خشک کننده سریع ناخن داتمه مدل Quicy Dry حجم 15 میل

انواع تاپ‌کت‌ها در بازار وجود دارند که می‌توانیم با توجه به نیاز خود از آن‌ها استفاده کنیم. تاپ‌کت‌ها ماندگاری لاک را افزایش داده و با توجه به نوع خود، باعث درخشندگی یا ماتی لاک می‌شوند. تاپ کت لاک خشک کن تقریبا همانند لاک‌های معمولی است. تفاوت اصلی تاپ کت خشک کننده لاک با لاک‌های معمولی، در میزان حلال‌های موجود در آن است. در این نوع تاپ‌کت، حلال‌های بسیار بیشتری وجود دارد. این حلال‌ها در مدت زمان کمتری تبخیر شده و در نتیجه، ساختار لاک به‌سرعت محکم و مقاوم خواهد شد.

برای استفاده از این محصولات، باید منتظر خشک‌شدن لاک اولیه خود باشید. سپس لایه نسبتا غلیظ یا نازک (با توجه به نوع تاپ‌کت خود و دستور مصرف‌کننده) بر ناخن خود بزنید. پس از یک الی دو دقیقه، تاپ‌کت شما کاملا خشک خواهد شد و می‌توانید به فعالیت‌های عادی خود بپردازید.

‌اسپری

انواع اسپری لاک خشک کن و حتی قطره لاک خشک نیز وجود دارند. این محصولات را می‌توان بلافاصله پس از لاک زدن استفاده کرد. نحوه کار این محصولات نیز مشابه تاپ‌کت‌ها است. با این تفاوت که اسپری یا قطره، به حلال‌های موجود در لاک کمک می‌کنند که سریع‌تر تبخیر شده و به این شکل، باعث خشک شدن لاک‌ها می‌شوند.

برای استفاده از اسپری لاک خشک کن باید انگشتان خود را در یک راستا و با فاصله بیست سانتی از اسپری قرار دهید. سعی کنید به میزان کاملا مساوی و از فاصله مناسب، مواد موجود را بر انگشتان خود اسپری کنید. پس از چند ثانیه و در واقع یک یا دو دقیقه، لاک شما خشک خواهد شد.

دستگاه فن خشک کننده لاک

خشک کردن لاک با کمک فن خشک کننده
خشک کردن لاک با کمک فن خشک کننده

تقریبا اولین روش همه افراد برای خشک کردن لاک، فوت کردن به لاک‌های تازه و خیس است. با این وجود باید بگوییم این کار نه تنها به خشک کردن لاک کمکی نمی‌کند، بلکه باعث افزایش زمان خشک شدن لاک خواهد شد. دلیل این موضوع، رطوبت موجود در دم و بازدم ما است. بنابراین برای خشک کردن لاک خود، هیچ‌گاه ناخن‌ها را فوت نکنید.

دستگاه تولید هوای سرد و گرم یا همان فن لاک خشک کن از این تکنیک استفاده می‌کند. البته عدم وجود رطوبت در هوای تولید شده، این دستگاه را به یک لاک خشک کن عالی تبدیل کرده است. در این دستگاه‌ها با کمک فن‌های مختلف، جریان هوای سرد و گرم تولید می‌شود. می‌توانید با توجه به نیاز خود، دمای مورد نظر را انتخاب کرده و ناخن‌های خود را در معرض آن قرار دهید. هوای سرد برای لاک‌های معمولی و هوای گرم برای لاک‌های اکریلیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دستگاه UV

دستگاه یو وی لاک خشک کن سان مدل 4 S plus
دستگاه یو وی لاک خشک کن سان مدل 4 S plus

تمام محصولات لاک خشک کن که تا اینجا بررسی کردیم، برای لاک‌های معمولی استفاده می‌شود. ژل‌لاک‌ها یا همان لاک‌های حرفه‌ای، معمولا دیرتر خشک می‌شوند و به روش اختصاصی خود برای خشک‌شدن نیاز دارند. این نوع لاک‌ها را می‌توان با دستگاه UV لاک خشک کن به‌راحتی خشک کرد.

در این نوع دستگاه، اشعه UV به‌صورت مستقیم بر ناخن‌ها می‌تابد و ژل‌لاک را در مدت زمان 60 الی 70 ثانیه کاملا خشک می‌کند. معمولا این دستگاه‌ها در سالن‌های اختصاصی ناخن و آرایشگاه‌ها وجود دارند. مدل‌های ساده‌تر و خانگی دستگاه UV خشک کننده لاک نیز وجود دارند که می‌توان برای مصارف خانگی آن‌ها را خریداری کرد. دستگاه UV نمی‌تواند لاک معمولی را خشک کند. با این وجود گرمای موجود در دستگاه، باعث خشک شدن سریع‌تر لاک معمولی می‌شود.

دستگاه LED

دستگاه LED لاک خشک کن نیز دقیقا مشابه دستگاه UV است. تنها تفاوت آن‌ها، نوع تکنولوژی استفاده شده برای خشک‌کردن لاک است. در این دستگاه‌ها، اشعه UV با نورهای LED جایگزین شده است. سرعت خشک شدن لاک‌ها در دستگاه‌های LED بیشتر از دستگاه UV است. از سوی دیگر نبود اشعه‌های UV، دستگاه LED خشک کننده لاک را به یک محصول امن‌تر و محبوب‌تر تبدیل کرده است.

مزایای استفاده از لاک خشک کن

احتمالا شما نیز با ما هم‌عقیده هستید و انتظار برای خشک شدن لاک را هدر دادن زمان می‌دانید. مهم‌ترین و اصلی‌ترین مزیت استفاده از لاک خشک کن حذف این زمان انتظار است. هر چند این مورد تنها مزیت استفاده از لاک خشک کن نیست و مزایای دیگری نیز وجود دارد. در ادامه، مهم ترین مزایای استفاده از لاک خشک کن را با هم مرور خواهیم کرد:

  • سرعت: مهم ترین مزیت خشک کننده‌های لاک، سرعت آن‌ها است. این محصولات هر کدام با یک روش و یا تکنولوژی اختصاصی خود، سرعت خشک شدن لاک را به کمتر از 5 دقیقه کاهش می‌دهند؛
  • کارآمد برای متخصص‌ها: افراد شاغل در حوزه ناخن، باید بتوانند ناخن مشتریان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن خشک کنند. به همین خاطر انواع لاک خشک کن برای متخصص‌های این حوزه بسیار مهم و ضروری است. عدم وجود این دستگاه‌ها به‌معنای توقف کار سالن‌های اختصاصی ناخن خواهد بود؛
  • ایجاد ناخن‌های مقاوم‌تر: بیشتر افراد برای مصارف زیبایی از لاک‌ها استفاده می‌کنند. با این وجود برخی از افراد به دلیل داشتن ناخن‌های بسیار نازک و به‌اصطلاح کاغذی، نمی‌توانند کارهای معمول و روزمره خود را به‌راحتی انجام دهند. لاک‌های معمولی نیز مقاومت چندان زیادی ندارند و به همین دلیل این افراد، برای تقویت ساختار ناخن‌های خود، باید از انواع ژل لاک‌ها و در ادامه خشک کننده‌ها استفاده کنند؛
  • درخشندگی و استحکام: بی‌شک نمی‌توان مهم ترین مزیت این محصولات یعنی ایجاد ناخن‌های درخشنده‌تر و بسیار مستحکم را نادیده گرفت. استفاده از خشک‌ کننده‌های لاک، ژل لاک‌ها را به یک لایه بسیار قوی و درخشنده تبدیل می‌کند و تنها با رشد ناخن یا انجام کارهای بسیار سخت دستی، این لایه از بین می‌رود.

مزایای مختلفی برای استفاده از خشک کننده‌ها وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها به سرعت و زیبایی مرتبط است. نکته مهم این است که انواع لاک خشک کن برای مصارف حرفه‌ای و خانگی وجود دارد که می‌توانید با توجه به نوع نیاز خود، یکی را خریداری کنید.

روش استفاده از لاک خشک کن

هر کدام از محصولات لاک خشک کن با توجه به تکنولوژی به کار رفته در آن، روش استفاده اختصاصی خود را دارد. در ادامه، روش استفاده از هر کدام از این محصولات را به‌اختصار مرور می‌کنیم.

  • تاپ‌کت: پس از خشک شدن لاک معمولی، یک لایه نازک یا غلیظ بر ناخن خود بزنید؛
  • قطره: با کمک قطره‌چکان، یک قطره از لاک خشک کن را بر لاک خود بچکانید؛
  • اسپری: با رعایت فاصله 15 الی 20 سانتی‌متری، مواد موجود در اسپری را به ناخن خود اسپری کنید؛
  • دستگاه‌های مختلف: ابتدا نوع کار و تکنولوژی دستگاه خود را بررسی کنید. سپس با توجه به دستور العمل‌های موجود در دفترچه راهنما، ناخن‌های خود را در زیر اشعه، نور و یا هوای تولید شده در دستگاه قرار دهید. دکمه‌های مختلف بر روی هر دستگاه وجود دارند. با کمک آن‌ها، زمان، شدت و نحوه خشک کردن لاک را انتخاب کنید.

سخن آخر

انواع دستگاه های لاک خشک کن با تکنولوژی و قیمت‌های مختلفی در بازار وجود دارند. در صورتی که تنها به مصارف خانگی نیاز دارید، می‌توانید تاپ‌کت، اسپری یا قطره را خریداری کنید. البته در برخی مواقع به یک محصول یا دستگاه خشک کننده لاک قوی نیاز خواهید داشت. در این صورت پیشنهاد ما خرید یک دستگاه فن خشک کننده لاک است. دستگاه‌های UV و LED نیز در دو شکل خانگی و حرفه‌ای وجود دارند که با توجه به نوع مصرف خود، می‌توانید یکی از آن‌ها را خریداری کنید. آیا تا به حال از انواع خشک کننده‌های لاک استفاده کرده‌اید؟ تجربه خود را با ما و خوانندگان‌مان در میان بگذارید.

سوالات متداول

لاک خشک کن چیست؟

دستگاه‌ها یا محصولاتی که به خشک‌شدن سریع‌تر لاک ناخن کمک می‌کنند، لاک خشک کن نامیده می‌شوند. تاپ‌کت، قطره، اسپری، دستگاه‌های UV و LED، همه در دسته انواع خشک کننده‌های لاک قرار دارند.

مدت زمان خشک کردن لاک چقدر است؟

در حالت عادی و بدون هیچ وسیله‌ای حداقل به یک الی دو ساعت زمان برای خشک کردن لاک نیاز دارید. محصولات مختلف هم‌چون تاپ‌کت، قطره و اسپری، سرعت خشک کردن لاک را به 10 دقیقه الی ربع ساعت کاهش می‌دهند. دستگاه‌های حرفه‌ای‌تر هم‌چون دستگاه UV و LED نیز در مدت زمان یک الی دو دقیقه، لاک‌ها را به‌صورت کامل خشک خواهند کرد. مدت زمان خشک شدن لاک‌ها با نوع محصول و یا تکنولوژی هر دستگاه و البته برند هر کدام، ارتباط مستقیمی دارد.

بهترین لاک خشک کن برای مصارف خانگی کدام است؟

خشک کننده‌های لاک در انواع شکل‌ها به بازار عرضه شده‌اند. برای انتخاب بهترین محصول و یا دستگاه برای مصارف خانگی، میزان نیاز و نوع استفاده خود را بررسی کنید. در مرحله اول و استفاده بسیار کم، تاپ‌کت، اسپری و قطره، در مرحله بعد و استفاده نسبتا روتین دستگاه تولید هوای سرد و گرم خشک کننده لاک کاملا مناسب است. در نهایت اگر هر ده روز ناخن‌های خود را در خانه ترمیم می‌کنید، احتمالا خرید یک دستگاه لاک خشک کن UV یا LED خانگی برای شما مناسب‌تر خواهد بود.