زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

اولاپلکس جادوی ترمیم مو | اولاپلکس تراپی در رنگ مو و دکلره

11
wordcamp
16,474
8 دقیقه
اولاپلکس جادوی ترمیم مو | اولاپلکس تراپی در رنگ مو و دکلره

شاید سوال خیلی از خانم ها این باشد که اولاپلکس چیست و چه زمانی از آن استفاده می شود؟ در جواب چنین سوالی باید بگوییم که اولاپلکس (olaplex) یک روش درمانی است، برای موهایی که در اثر زیاد روشن شدن و رنگ کردن مکرر، آسیب دیده اند و حالت وزی را به خود گرفته است. حال در این مقاله به بررسی اولاپلکس در رنگ کردن مو می پردازیم و در صورتی قصد خرید چنین محصول با کیفیتی دارید، می توانید از فروشگاه اینترنتی مو تن رو هم دیدن نمایید.


پیشنهاد نویسنده: لیزرتراپی مو


از اولاپلکس‌تراپی چه می‌دانیم

 استفاده از دکلره، براشینگ و یا استفاده از وسایل مشابه، امکان شکسته شدن پیوندهای مو را افزایش داده که طبق روشی که در ادامه مقاله راجع به آن صحبت می کنیم، می توانید تمامی این مشکلات را برطرف نمایید.خیلی از خانم ها، استفاده از رنگ های بلوند و روشن را دوست دارند و این دوست داشتن فقط مختص خانم های ایرانی نیست، بلکه بسیاری از سلبریتی ها، مانند کیم کارداشیان هم از رنگ بلوند نیز نیز استفاده می کنند.

متاسفانه خیلی از خانم ها به خاطر علاقه زیادی که به روشن کردن موهای خود دارند، سلامتی پوست و موی خود را به خطر می اندازند و جالب است بدانید که بعد از اتمام کار هم همیشه ناراضی هستند، چرا که بعد از چند بار شستشو، رنگ موهای آن ها به زردی مبدل میگردد، که برای برطرف کردن تناژ زردی می توانید مقاله مرتبط را در مجله موتن رو مطالعه نمایید.

البته خانم هایی هم هستند که چون راه برطرف کردن این مشکل را نمی دانند، سعی می کنند با استفاده از دکلره مجدد، پایه رنگ مو رابه پایه یک برسانند، ولی دریغ از اینکه، در این مرحله نه تنها مو به پایه نمی‌رسد، بلکه شروع به پوسیدگی هم می‌کند. در نتیجه، در هنگام شستن موهای دکلره، شاهد ریزش و خرد شدگی شدید موها خواهند بود. زمانی که مو به این شدت آسیب می‌بیند، تنها کوتاه کردن موها چاره کار نیست، بلکه خیلی از تارهای مو به طور کلی از ریشه سوخته شده‌اند و دیگر جایگزین هم ‌نمی‌شوند.


پیشنهاد نویسنده

ارگونومی صورت شناخت ارگونومی صورت


تا چند سال گذشته سیکل دکلره مو به همین روال ادامه داشت، تا اینکه محصولی با عنوان اولاپلکس وارد بازار شد. حال باید از خود بپرسیم که از اولاپلکس‌تراپی چه می‌دانیم؟ اولاپلکس موها را بدون آسیب به روشنترین پایه می‌رساند و مناسب موهای مشکی و شرابی شده است، به صورتی‌که اولاپلکس این موقعیت رو به شما میدهد که موها را بلوند کنید اما کاملا متفاوت وکاملا براق!

Olaplex چیست: Olaplex محصول کشور آمریکا و اختراع دکتر اریک بریسلی (دکترای مواد) و دکتر کریگ هوگر (دکترای شیمی) میباشد. اولاپلکس فاقد سیلیکون ، سولفات ، آلدئید ، فتالات و DEA می باشد. در ساختار اولاپلکس روغن نیز وجود ندارد.


پیشنهاد نویسنده: فواید روغن بچه برای پوست و مو و کاربردهای مفید آن


اولاپلکس مو

در نتیجه از این موضوع متوجه شدیم، که این محصول کارآرایی جدیدی دارد و با محصولات موجود در بازار نیز کاملا متفاوت است. همانطور که در ابتدا مطرح شد با اولاپلکس می توان، تمامی پیوندهای شکسته شده بر اثر براشینگ، اتوی مو، رنگ و دکلره را مجددا برقرار نمود.  اولاپلکس به دو روش مورد استفاده قرار میگیرد : روش اول در ترکیبات دکلره و روش دوم در زمان استفاده از رنگ مو

1-آموزش استفاده از Olaplex در رنگ مو

ابتدا رنگ مورد نظر را باید با اکسیدان یا فعال‌ کننده‌های رنگ موجود در بازار به خوبی ترکیب نمایید، سپس در ازای هر ١٠٠ میل رنگ مقدار ٣/٧۵ میلی لیتر از اولاپلکس شماره ١ به مخلوط رنگ اضافه کرده و دوباره خوب مخلوط کنید، سپس مو رنگ آمیدی میگردد.

منظور از اولاپلکس شماره 1، قوطی اول اولاپلکس است که روی آن درج شده که این قوطی در مرحله اول مورد استفاده قرار میگیرد.

2-آموزش استفاده اولاپلکس در پودر دکلره

برای دکلره کردن مو یا آمبره و بالیاژ کردن مو متوسط پودر دکلره، ابتدا مقدار ٣٠ گرم پودر دکلره باید با اکسیدان یا فعال کننده (یا همان اکسیدان‌های 9، 6 و 12 درصد) به خوبی مخلوط شود؛ حال در این مرحله باید از اولاپلکس شماره ١ به مقدار ٧/۵ میلی لیتر به مخلوط اضافه نمایید و در ادامه مراحل روشن کردن مو که مانند روش سنتی مو است، موها را روشن کنید.


پیشنهاد نویسنده

دکو کرم 

دکلره و همه چیز در باره ی آن 


منظور از روشن کردن مو، بدین گونه نیست که تمامی موهای خود را رنگ نمایید، بلکه با این روش می توانید در انواع لایت‌ها هم استفاده کنید.

توجه توجه: اگر برای انجام روشن کردن مو، به مقداری بیشتر از ٣٠ گرم نیاز داشتید، می بایست مخلوط های حاصل را در ظروف جداگانه تهیه نمایید. زیرا مقدار Olaplex (٧/۵ میلی لیتر) فقط در ٣٠ گرم پودر فعال می شود.  (به طور مثال اگر مویی به ٩٠ گرم پودر روشن کننده احتیاج داشته باشد، باید در سه ظرف جداگانه ۳۰ گرمی مخلوط گرفته شود)

بعد از روشن کردن مو، باید موها را به طور کامل آبکشی کنید، البته بهتر است که از نرم کننده یا شامپو یا مواد تمیز کننده استفاده نکنید، سپس با حوله (بدون استفاده از سشوار) رطوبت موها را بگیرید به طوری که ١۵ الی ٢٠ درصد از رطوبت مو باقی بماند. حال، مو را با اولاپلکس شماره ٢ آغشته کرده و به مدت ١۵ الی ٢٠ دقیقه رو به پایین به خوبی ماساژ دهید و در انتها با یک کلاه رنگ، موها را بپوشانید و به مدت ١ الی ٢٢ ساعت صبر کنید و سپس موها آبکشی و کاملا خشک نمایید، بعد در انتها درصورت نیاز به رنگساژ، می توانید از آن استفاده نمایید.

اولاپلکس مو

برای مرحله رنگساژ دقت کنید که رنگ بیشتر از چند دقیقه روی مو باقی نماند زیرا هم باعث تیرگی مو می‌شود و هم نتیجه دلخواه حاصل نمی‌شود.

برای استفاده از کرم های روشن کننده، میزان ۴۵ گرم از کرم با ٧.۵ میلی لیتر از اولاپلکس شماره ١ لازم می‌باشد و تمام مراحل بالا در مورد کرم دکلره نیز صادق بوده است.

  • توجه داشته باشید که اگر نتیجه واقعی و درست می‌خواهید حتما و حتما از لوازم و مواد اولیه اورجینال استفاده کنید.
  • دقت در ترکیبات و نسبت‌های تعیین شده به قدری مهم است که در صورت کمی تغییر در میزان نسبت‌ها نتیجه به کلی تغییر می‌کند.

برای اینکه خیالتان از بابت نسبت‌های مخلوط شده آسوده باشد، از ترازو برای تعیین اندازه‌ها استفاده کنید.

٣- استفاده صرفا جهت آسیب زدایی موهای از بین رفته در زمان دکلره

میدانیم که اولاپلکس‌تراپی بهترین روشی است که توسط کارشناسان برای ترمیم موهای آسیب دیده ارائه شده است.

میزان مواد مصرفی در اولاپلکس‌تراپی فقط بستگی به جنس مو ، حجم مو و میزان آسیب دیدگی داد. بعضی از موها، مواد را جذب می‌کنند و حجم بیشتری از مواد مورد استفاده قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است که اندازه‌های ذکر شده در پاراگراف‌های بالا برای موهایی است که تا سر شانه هستند و معمولی‌اند.


پیشنهاد نویسنده

رنگ موی پاستیلی

 رنگ مو فانتزی و مراقبت بعد از آن


در صورتی که دارای موهایی بلند هستید یا موهایی دارید که جذب بالایی دارند(تخلخل)، طبیعی است که از مواد بیشتری می بایست استفاده نمایید.

  • موهایی که تخلخل زیادی دارند، قدرت جذب بالایی دارند. و رنگ زیادی استفاده می کنند پیشنهاد می‌شود برای این دسته از موها حتما از Olaplex استفاده کنید.
  • استفاده از حجم زیاد اولاپلکس نتیجه عکس میدهد و رنگ‌پذیری مو را کاهش می‌دهد.
  • اولاپلکس فاقد چربی است. در نتیجه اصلا فکر نکنید که در صورت استفاده از اولاپلکس، موها آبرسانی می‌شوند . اولاپلکس فقط پیوند ساختاری مو‌ها را قوی می‌کند و رنگ‌پذیری مو را افزایش می‌دهد.

پک 3 عددی محافظت مو

خرید پک 3 عددی محافظ مو جانیتیوکس

اولاپلکس سه مرحله ای به چه معناست؟

Olaplex در سه مرحله مورد استفاده قرار می‌گیرد که:

  • محصول اول، اولاپلکس مایع است که باید به میزان مناسب در پودر دکلره و رنگ ترکیب شود.در زمان ترمیم دکلره و مش، مورد استفاده قرار می‌گیرد و باعث می‌شود ساقه‌هایی که قبلا دکلره شده اند، آسیب نبینند. شماره اولاپلکس این مرحله 1 است.
  • محصول شماره 2 اولاپلکس، مخصوص تراپی است، یعنی خانمی که موهای خود را دکلره کرده، باید با محصول شماره 2 اولاپلکس موهای خود را ماساژ دهید و 15 تا 20 دقیقه بر روی موها بماند.
  • محصول شماره 3 مخصوص مراحل احیاسازی در منزل است. به صورتی که خانم‌ها باید به صورت هفتگی از این محصول استفاده کند.

امیدواریم از مطالعه این مقاله در مو تن رو لذت برده باشید. اگر سوال و یا تجربه خاصی در این زمینه دارید لطفا در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

این مقاله توسط خانم ساحل اختری برای مو تن رو نوشته شده است.