زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

لوازم آرایشی ارگانیک را بشناسیم

تیم تحریریه مو تن رو
1,454
7 دقیقه
لوازم آرایشی ارگانیک را بشناسیم

این روزها کلمه‌های «ارگانیک» و «طبیعی» را مرتباً می‌شنویم. دو کلمه‌ی جادویی که به فروشندگان کمک می‌کند محصولاتشان را راحت‌تر بفروشند و مردم با استفاده از آنها، خیالشان از بابت آسیب‌رسانی به بدن آسوده باشد. محصولات غذایی ارگانیک، لوازم آرایشی ارگانیک ، محصولات مراقبتی و بهداشتی ارگانیک و… همه جرو مواردی هستند که روزمره با آن ها سر و کار داریم.

در این مقاله قصد داریم ارگانیک بودن را شرح دهیم و تعدادی از برندهای دنیا که لوازم آرایشی ارگانیک تولید می‌کنند را معرفی کنیم.

ارگانیک چیست؟

واژه‌ی ارگانیک به معنی تولید محصول در روندی طبیعی و بدون استفاده از کودهای شیمیایی است. یعنی فاقد مواد نگهدارنده و رنگ‌های مصنوعی و به‌طور کلی ضرر کمتر. اما چیزی که حائز اهمیت است این است که یک محصول می‌تواند ارگانیک و طبیعی باشد، اما نه همه‌ی ترکیبات آن. به‌جز مقوله‌ی تقلبی بودن محصولات که همیشه امکان آن وجود دارد و باید توجه ویژه‌ای به این گونه دست‌کاری‌ها شود، به‌هرحال برچسب ارگانیک دلیلی بر ۱۰۰٪ طبیعی بودن محصول نیست. چرا که ممکن است بخش اصلی این محصولات را مواد طبیعی تشکیل دهد و همچنان از مواد نگهدارنده و شیمیایی در تولید آن استفاده شده باشد. نکته‌ی دیگر اینکه، تهیه و تولید محصولات ۱۰۰٪ ارگانیک هزینه و زمان بسیاری را می‌طلبد و درنهایت تنوع بسیار پایین خواهد بود. اما به طور کلی در بیشتر محصولاتی که واژه‌ی «ارگانیک» بر روی آنها نقش بسته، حداقل ۹۵٪ ترکیبات آن منشأ ارگانیک و طبیعی دارند.

لوازم آرایشی ارگانیکفواید و معایب محصولات ارگانیک

بر هیچکس پوشیده نیست که برای مراقبت‌های پوستی، بهداشتی و… که یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای سلامت، شادابی و جوانی طولانی‌مدت است، محصولات طبیعی این وظیفه را بهتر انجام می‌دهند. محصولات ارگانیک عوارض کمتری دارند، به خفظ محیط‌ زیست کمک می‌کنند و در طولانی مدت تفاوت قابل توجهشان با محصولات حاوی مواد شیمیایی، به شما ثابت خواهد کرد که هزینه‌ی خود را در راه مطمئنی داده‌اید. علاوه بر این، وقتی محصولات طبیعی و ارگانیک باشند رایحه‌ی همه‌چیز طبیعی‌تر و بهتر است. عطر گل رز، نارگیل، اسطخودوس و سایر فراورده‌های طبیعی، به شما احساس سبکی و نشاط خواهند داد.

اما با همه‌ی اینها، هر محصول ارگانیکی ممکن است ایجاد حساسیت کند، چرا که به طور طبیعی همه‌ی روغن‌ها و گیاهان بی‌خطر نیستند و با توجه به انواع مختلف پوست انسان، احتمال وجود واکنش‌های آلرژیک و نبود تأثیرگذاری لازم را دارا هستند. به همین دلیل، تشخیص اینکه چه ماده‌ای برای پوست شما خوب است، بسیار مهم و قابل توجه است. یکی دیگر از نکاتی که باید هنگام استفاده از محصولات طبیعی درنظر داشته باشید، این است که به دلیل استفاده نکردن از نگهدارنده‌های مصنوعی، این محصولات طول عمر کمتری دارند و پایدار نیستند پس باید به دور از آفتاب و رطوبت نگهداری شوند.

لوازم آرایشی ارگانیک در ایران و معرفی آنها

مثل خیلی از محصولات ارگانیک، لوازم آرایشی ارگانیک نیز در ایران، در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند و بسیاری از مردم به سمت استفاده از محصولات طبیعی و دوری از از مواد شبمیایی برای افزایش طول عمر پوست‌شان سوق پیدا کرده‌اند.

قابل توجه است که اولین محصول آرایشی بهداشتی ارگانیک ایرانی را شرکت لابراتوارهای عبیدی تولید کرد که یک نوع کرم صورت است که تمام ترکیبات آن در ایران تولید شده و گیاهی است. با ما همراه باشید تا تعدادی از برندهای تولید کننده لوازم بهداشتی و لوزم آرایشی ارگانیک را برای شما معرفی کنیم.

لوازم آرایشی ارگانیک: کرم میراکل

  • کرم میراکل از برند شرکت بهداشتی دکتر عبیدی است که از ترکیب ۲۲ عصاره‌ی ارگانیک به‌دست آمده و حاوی بیش از ۲۰۰ ترکیب فعال زیستی، برای پوستی جوان‌تر و سالم‌تر می‌باشد. قابل توجه است که در کرم میراکل، به جای آب که ۷۰٪ ساختار دیگر کرم‌ها را تشکیل می‌دهد، از عصاره آلوورا استفاده شده تا رطوبت پوست به طور طولانی مدت حفظ شود. این کرم به‌ دلیل لطافتی که دارد برای انواع پوست و سنین مختلف مفید است و می‌توان به‌ عنوان کرم روز، شب و دور چشم از آن استفاده کرد.

کرم گیاهی میراکللوازم آرایشی ارگانیک: گابریل

  • برند گابریل که از مواد اولیه‌ی کاملاً طبیعی، گیاهی و فاقد گلوتن و باکیفیت استفاده می‌کند، به جای پارابن ، عصاره‌ی روغن انگور را در تولید محصولات به کار می‌برد و علاوه بر اینکه هیچ ماده‌ی شیمیایی‌ای ندارد، فاقد تست روی حیوانات هم هست.

لوازم آرایشی گابریل


بیشتر بخوانیم: راهنمای خرید لوازم آرایش مخصوص بارداری


لوازم آرایشی ارگانیک: فارماسی

  • برند فارماسی، با ۶۷ سال تجربه در صنعت سلامت و زیبایی، شرکتی بین‌المللی است که در ترکیه فعالیت خود را آغاز کرد. تمام محصولات آن غیرسمی و طبیعی هستند، طرفدار حیوانات است و تست محصولات خود را روی آنها انجام نمی‌دهد. این برند با فرمول‌های قدرتمند اما عاری از مواد شیمایی، دوستدار محیط زیست بودن و بسته‌بندی‌های شیک، علاقه‌مندان زیادی را در سراسر دنیا به خود جلب کرده است.

لوازم آرایشی فارماسی

لوازم آرایشی ارگانیک: اوریفلیم

  • برند اوریفلیم یک شرکت لوازم آرایشی بهداشتی سوئدی است که محصولات آن ارگانیک بوده و عاری از هرگونه مواد شیمیایی می‌باشد. این شرکت برای آزمایش محصولات خود به‌جای استفاده از حیوانات، از روش‌ها و تکنولوژی‌های خاصی استفاده کرده که با این کار توانسته طرفداران زیادی، به‌خصوص افرادی که به محیط زیست و حیوانات اهمیت می‌دهند را چندبرابر کند. این شرکت در بسته‌بندی‌های خود از مواد تجزیه‌پذیر استفاده کرده و برای ساخت کاغذ کاتالوگ‌های خود از کاغذهای بازیافتی و بازمانده چوب جنگل‌های تحت کنترل خود استفاده می‌نماید.

لوازم آرایشی اوریفلیم

لوازم آرایشی ارگانیک: ایوروشه

  • برند ایوروشه توسط کارآفرین فرانسوی به نام ایوروشه در دهکده‌ی گاسیلی تاسیس شد. این شرکت در بخش صنعتی خود در این دهکده یک باغ گیاه‌شناسی دارد که بازدید آن برای عموم، بصورت رایگان آزاد است، که در آن گیاهان را کاشته و برداشت می‌کند و به‌گفته‌ی این شرکت، شیوه‌ی آنها در تولید این محصولات گیاهی و ارگانیک بسیار منحصر‌به‌فرد است.

لوازم آرایشی ایوروشه

لوازم مراقبتیارگانیک: اوسرین

  • برند اوسرین که با تجربه بیش از ۱۲۰ سال، لوازم آرایشی و بهداشتی را در زمینه محافظت از پوست و با بهترین کیفیت ارائه کرده است، با ویژگی‌هایی مانند کارایی بالا و بی‌ضرر بودن، موجب شده‌ تا این برند در میان مردم محبوبیت بالایی داشته باشد. برند اوسرین با درک عمیقی از پوست، ساختار و عملکردش، همیشه به‌دنبال تولید محصولات موثرتری است و می‌توان گفت همین موضوع، نقطه قوت این کمپانی آلمانی به حساب می‌آید.

محصولات اوسرین

لوازم آرایشی ارگانیک: انوی اکو

  • برند اِنوی اکو محصول کشور استرالیاست و تنها دارنده دو گواهی ارگانیک معتبر و بین‌المللی در دنیاست که نشان می‌دهد تمام مواد به‌ کار رفته در کلیه این محصولات، طبیعی و ارگانیک هستند و نه‌تنها آسیبی به پوست و سلامت انسان وارد نمی‌کنند، بلکه سبب رطوبت‌رسانی، ترمیم و تقویت پوست نیز می‌شوند.

لوازم آرایش انوی اکولوازم آرایشی ارگانیک: پرلی

  • برند ایرانی پرلی Pearly که رژلب‌هایی از مواد کاملاً طبیعی و مغذی تولید می‌کند که فاقد سرب و گیاهی هستند. جالب اینکه سازنده‌های خوش‌سلیقه‌ی این محصول، رنگ‌های سفارشی را هم برای ساخت رژلب‌های موردعلاقه‌ی شما می‌پذیرند.

لوازم آرایشی پرلیاز اینکه ما را تا انتهای این پست ما را همراهی کردید نهایت تشکر را داریم. لطفا با ارائه نظرات و پیشنهادات خود ما را در بهتر کردن هرچه بیشتر مقالات یاری کنید.