زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

با اکسیژن درمانی، جوانسازی پوست را فراموش نکنید

wordcamp
3,343
6 دقیقه
با اکسیژن درمانی، جوانسازی پوست را فراموش نکنید

منظور از اکسیژن درمانی یا اکسیژن تراپی چیست؟ چرا برای جوانسازی پوست باید از اکسیژن درمانی استفاده شود؟ فواید و مزایای استفاده از اکسیژن تراپی چیست؟ اکسیژن درمانی برای چه افرادی مناسب است؟ این ها سوالاتی هستند که ممکن است برای بعضی از افراد که به دنبال جوانسازی پوست هستند، پیش آید. این افراد معمولا در رابطه با روش های جوانسازی پوست صورت و بدن یا حتی برای درمان یکسری از بیماری ها، تحقیق هایی را انجام میدهند. در ادامه به معرفی اکسیژن درمانی و مزایا و فواید آن و چه افرادی باید از این روش استفاده کنند، می پردازیم.


پیشنهاد نویسنده: 5 ماده غذای در شفاف سازی پوست


اکسیژن درمانی یا اکسیژن تراپی چیست؟

اکسیزن، یک گازی است که در هوا وجود دارد و همه ما برای زندگی کردن و تنفس کردن به آن نیاز داریم. بعضی از مردم که دارای اختلالات تنفسی هستند، نمی توانند به صورت طبیعی از اکسیژن  استفاده نمایند؛ آن ها برای رفع این مشکل، به مکمل های اکسیژن یا اکسیژن درمانی نیاز دارند. افرادی که از روش اکسیژن درمانی استفاده می کنند، سطح انرژی مصرفی آنها بهبود یافته و زندگی و خوابیدن را برای آن هابهتر می نماید. البته افرادی هم هستند که از اکسیژن درمانی، برای کلاژن سازی پوست و کاهش چین و چروک و جوان سازی پوست استفاده می کنند. که در بخش مربوط به آن بیشتر توضیح خواهیم داد.

اتاق اکسیژن درمانی

چه افرادی به اکسیژن درمانی نیاز دارند؟

عموما افرادی که به صورت طبیعی قابل به دریافت اکسیژن نیستند، اکسیژن درمانی بهترین تجویز نیز می باشد.معمولا جذب نشدن اکسیژن به خاطر مشکلات و شرایط ریه بوجود می آید. از جمله بیماری هایی که نیاز به دریافت اکسیژن هستند، شامل موارد زیر است :

  • بیماری مزمن انسدادی ریه
  • ذات الریه
  • آسم
  • نارسایی قلبی
  • کم خوابی
  • فیبروز کیستیک
  • بیماری ریه
  • آسیب های سیستم تنفسی

برای اینکه تشخیص داده شود، فرد به اکسیژن درمانی نیاز دارد یا خیر، پزشک مربوطه برای او یک آزمایش می نویسد تا مقدار اکسیژن موجود در خون را بررسی نماید. یکی دیگر از راه های بررسی اکسیژن استفاده از یک پالس اسیمتر است که به صورت غیر مستقیم سطح اکسیژن و اشباع را بدون گرفتن نمونه خون، اندازه می گیرد. در صورتی که شماره پالس دستگاه پایین باشد، به معنی دریافت اکسیژن اضافه نیز می باشد. معمولا بهترین سطح اکسیژن در خون باید mmHg 75 تا 100 باشد و در صورتی که کمتر از این مقدار باشد، شخص نیاز به دریافت اکسیژن دارد و اگر هم بیشتر از mmHg 110 باشد، باعث آسیب رساندن به سلول های درون ریه شده و نباید بیشتر از این مقدار شود.

بعضی از افراد به صورت مداوم به دریافت اکسیژن نیاز دارند و بعضی دیگر فقط در شرایط خاص و بحرانی، نیاز به اکسیژن درمانی دارند. اکسیژن درمانی گاهی اوقات در مطب پزشک و گاهی اوقات در خانه با تهیه دستگاه اکسیژن یا سیستم هایی که قابل حمل است انجام میگیرد.


پیشنهاد نویسنده: وکس در دوران قاعدگی


علائم کمبود اکسیژن و نیاز به اکسیژن درمانی چیست؟

زمانی که شخص به اندازه کافی اکسیژن دریافت نکند، ممکن است با علائمی مانند:

  • افزایش تنفس
  • تنگی نفس
  • افزایش ضربان قلب
  • سرفه و خس خس کردن
  • عرق کردن
  • گیجی و سستی
  • تغییر رنگ در پوست
  • تغییر رفتار

مواجه شود که برای برطرف کردن این مشکلات باید به پزشک مراجعه شود.پس لطفا موارد ذکر شده را جدی بگیرید و بدون آگاهی و مشورت با پزشک از قرص یا دارویی استفاده نکنید.

مزایای  عمده استفاده از اکسیژن درمانی چیست؟

اکسیژن درمانی یکی از بهترین روش های تجویز برای کسانی است که تجربه کمبود سطح اکسیژن و یا به هر دلیل دیگر را دارند. با استفاده از اکسیژن تراپی، می توان به افراد کم تحرک و یا افرادی که به خاطر کمبود اکسیژن، کمتر در محافل اجتماعی حضور پیدا میکنند،کمک بسیار زیادی باشد. اکسیژن درمانی می تواند، باعث کاهش علائمی مانند: سردرد، تحریک پذیری، خستگی و یا تورم مچ پا باشد. اکسیژن درمانی باعث بهبود و رشد کودکانی است که دارای مشکلات ریوی شده اند.اکسیژن درمانی

فواید و مزایای اکسیژن درمانی در جوانسازی پوست

بغیر از موارد ذکر شده به عنوان مزایای اکسیژن درمانی، از این روش جهت جوانسازی پوست و ترمیم آن نیز می توان استفاده نمود. از دیگر مزایای اکسیژن درمانی در پوست می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تقویت کلاژن سازی

افرادی که دارای چین و چروک و خطوط ریز بر روی پوست صورت خود هستند، برای از بین بردن آن ها و جوانسازی پوست نیاز به محصول یا روشی دارند که این که این کار را برای آنها انجام دهد. یکی از بهترین روش ها که باعث ایجاد تقویت کلاژن در پوست می شود، اکسیژن درمانی است.

  • افزایش سم زدایی پوست

افرادی که مدام در معرض  آلودگی های هوا هستند، نیاز به اکسیژن درمانی برای مصون نگه داشتن و بازسازی و جوان سازی پوست دارند. چرا که اکسیژن یکی از موارد ضروری برای پوست است و کمبود آن باعث تیره شدن  و نفوذ میکروب به درون پوست می شود.

  • افزایش تولید سلول

همانطور که میدانید، کسانی که دارای جوش  و آکنه هستند و یا روند بهبودی زخم های آن ها طولانی مدت است، با استفاده از اکسیژن درمانی می توانند سلول های جدیدی را در پوست تولید کنند و در کوتاه ترین زمان ممکن، تمامی این مشکلات را برطرف نمایند.

  • فاقد عوارض جانبی

از آنجاییکه روش های درمانی زیادی برای جوانسازی پوست وجود دارد که هم درد فراوانی دارد و هم در دراز مدت باعث مشکلات پوستی دیگر میشود، استفاده از  اکسیژن درمانی، این مشکلات را به حداقل رسانده و حتی بعد از انجام این روش، سوزش یا سرخی بر روی پوست ایجاد نمی شود.

از دلایل عمده استفاده از اکسیژن درمانی برای جوانسازی پوست می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش شلی پوست، کاهش خطوط، چین و چروک و ایجاد کشیدگی پوست نیز می شود
  • بیماران مبتلا به بیماری ها پوستی، مانند سوختگی های شدید یا پیوندهای پوستی می توانند از اکسیژن درمانی استفاده نمایند.
  • افرادی که دارای زخم هایی هستند که در کوتاه مدت بهبود نمی یابد، می توانند از این روش استفاده نمایند.
  • افرادی که دارای خشکی پوست، حساسیت پوستی، زبری، تیرگی یا خستگی هستند، استفاده از اکسیژن درمانی بهترین تجویز برای آن ها است.

افرادی که دنبال اکسیژن درمانی برای جوانسازی پوست خود هستند، میتوانند به مراکز اکسیژن درمانی مراجعه کنند و اگر بخواهند در خانه از این روش استفاده کنند، علاوه بر تهیه دستگاه اکسیژن خانگی، میتوانند از تغذیه مناسب، استفاده از ماسک میوه در دراز مدت به اکسیژن سازی در پوست  خود کمک نمایند.


پیشنهاد نویسنده: عوامل ایجاد ترک های پوستی


امیدوارم این مقاله برای کسانی که بدنبال اکسیژن سازی و جوانسازی پوست بوده اند و یا از اکسیژن درمانی اطلاعاتی نداشتند، بهره کافی را برده باشند. لطفا نظرات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید.