زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

آشنایی با عطر مناسب پوست خشک و نکات مهمی که نباید آن را از دست دهید

wordcamp
224
8 دقیقه
آشنایی با عطر مناسب پوست خشک و نکات مهمی که نباید آن را از دست دهید

عطر یک محصول زنده است که دائماً تکامل می‌یابد. عطری که روی پوستِ دوستِ شما بویی مست‌کننده دارد، ممکن است همان بو را روی پوست شما ایجاد نکند. در واقع در انتخاب عطر، نوعِ پوست، حرف اول و آخر را می‌زند. ممکن است فردی را ملاقات کنید و جادویی بین شما دو نفر رخ دهد و زوجی شگفت‌انگیز شوید. ممکن هم هست که نه، اتفاق خاصی نیفتد و جادویی در کار نباشد. دقیقاً در مورد ملاقات عطر و پوست هم وضع به همین منوال است. پس مهم‌ترین چیزی که باید در انتخاب عطر مد نظر قرار دهید، نوع پوست شما است و ما در این مقاله قصد داریم در مورد عطر مناسب برای پوست خشک صحبت کنیم. اگر پوست خشکی دارید، قبل از انتخاب عطر برای پوست خشک ، حتماً این مقاله را بخوانید و پاسخ سوالات زیر را دریابید:

  • انواع پوست کدامند؟
  • علائم پوست خشک کدامند؟
  • عطر سازگار با پوست خشک چه ویژگی‌هایی دارد؟
  • غیر از نوع پوست، چه عواملی بر ماندگاری عطر موثرند؟
  • آیا محصولات مراقبت از پوستِ حاوی عطر برای پوست خشک مناسب هستند؟

آشنایی با انواع مختلف پوست

راهنمای خرید عطر مناسب
عطرها آرام‌بخش، نشاط‌آور و خاطره‌انگیز هستند.

برای طبقه‌بندی انواع مختلف پوست معیارهای متفاوتی ارائه شده است. در حوزه آرایشی، پوست را با توجه به عواملی که منجر به ایجاد تعادل در آن می‌شوند، طبقه‌بندی می‌کنند. این عوامل عبارتند از:

  • میزان حساسیت پوست
  • آب‌رسانی
  • میزان ترشح چربی

با توجه به این سه ویژگی، پوست به 5 دسته تقسیم می‌شود و هر دسته ویژگی‌های خاص خود را دارد. بدیهی است که هر یک از انواع پوست، نیازهای مراقبتی خاص خود را می‌طلبد. نکته قابل توجه این است که نوع پوست شما توسط زمینه‌های ارثی و ژنتیکی تعیین می‌شود. اما انواع پوست کدامند؟

  • معمولی
  • خشک
  • چرب
  • مختلط
  • حساس

از آنجا که موضوع مقاله ما در ارتباط با عطر مناسب پوست خشک است ما در این قسمت توضیحاتی در مورد این نوع پوست ارائه می‌دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سایر انواع پوست می‌توانید به مطالب دیگر ما مراجعه نمایید.

عطر

عطر مناسب فصل بهار چه ویژگی‌هایی دارد؟

پوست خشک

احتمالاً با این علائم رو‌به‌رو هستید:

  • منافذ پوست تقریباً نامرئی هستند.
  • پوست صورت تیره و زبر به نظر می‌رسد.
  • ممکن است دچار لکه‌های قرمز رنگ باشید.
  • خاصیت کشسانی پوست کم است.
  • خطوطی نظیر خط خنده و اخم، قابل مشاهده هستند.

چرا پوست خشک می‌شود؟ در بسیاری از اوقات پای یک عامل خارجی در میان است مثلاً رطوبت پایین هوا، دوش‌گرفتن با آب داغ و  یا آب‌و‌هوای خشک. خشکی پوست در اثر این عوامل موقتی است اما برخی از افراد را در مدت بیشتری درگیر می‌کند. حتی ممکن است تبدیل به عارضه‌ای مادا‌م‌العمر شود. پوست خشک مستعد ترک‌خوردن، پوسته‌پوسته شدن، قرمزی، خارش و ابتلا به اختلالاتی نظیر اگزما و عفونت است.

عطر مناسب پوست خشک

برای پوست خشک یا کم‌آب، عطرهای قوی‌تر با ماندگاری طولانی را انتخاب کنید. پرفیوم‌ها برای پوست خشک مناسب‌تر هستند چرا که الکل کمتر و روغن‌های عطری بیشتری دارند بنابراین خشکی پوست را تشدید نمی‌کنند و ماندگارترند.

عطرهایی با رایحه‌های مُشک، عود، چوب صندل، وانیل، نعناع هندی و عطرهای حاوی رایحه‌ی انواع گل، بسیار مناسب هستند چرا که وزن مولکولی بیشتری دارند. قدرت این نُت‌های خاص، باعث می‌شود که بوی عطر، ماندگاری بیشتری روی پوست خشک داشته باشد.

به‌عنوان مثال عطر مادمازل از برند کوکو شنل که شامل رایحه‌ای قوی از نعناع هندی و عنبر است، عطری سازگار با پوست‌های خشک محسوب شده و بویی مست‌کننده دارد.

البته ممکن است شما بویی سبک‌تر را ترجیح بدهید، راهکاری وجود دارد که باعث می‌شود، رایحه‌ی عطر روی پوست‌های خشک ماندگارتر شود. این راهکارها عبارتند از:

  1. معمولاً افراد عطر را به جایی که نبض دارد می‌مالند، قبل از انجام این کار، محل مورد نظر را به‌وسیله یک کرم، مرطوب کنید و سپس به آن عطر بزنید.
  2. راهکار دوم این است که نسبت به افراد دارای پوست چرب، باید از مقدار عطر بیشتری استفاده کنید.
عطر مادمازل کوکو شنل مناسب پوست خشک

خرید عطر زنانه کوکو شانل

Coco Mademoiselle 

توصیه‌هایی برای ماندگاری بیشتر عطر مناسب پوست خشک

خب در ابتدای مقاله در مورد انواع پوست و تاثیر آن بر انتخاب عطر توضیح دادیم اما برای تاثیر عطر و ماندگاری بیشتر آن تنها توجه به این مسئله کافی نیست. پای عوامل دیگری نیز در کار است که در این بخش قصد داریم به این موارد بپردازیم:

  • هر چه رطوبت بدن بیشتر باشد، دوام رایحه بیشتر خواهد بود. برای ماندگاری عطر مناسب پوست خشک روزی حداقل یک لیتر آب بنوشید.
  • میزان فعالیت بر ماندگاری رایحه موثر است، ععطر کسی که سبک زندگی فعالی دارد دوام بیشتری نسبت به شخص بی‌تحرک خواهد داشت.
  • غذایی که می‌خوریم می‌تواند عامل تعیین‌کننده‌ی بوی پوست ما باشد. به‌عنوان مثال، مصرف پیاز و گوشت قرمز، رایحه‌ی پوست را تغییر می‌دهد بنابراین اگر در این شرایط، عطر بزنید، ممکن است بوی متفاوتی از آن درک شود.
  • دمای پوست نیز بر ماندگاری عطر موثر است، اگر حرارت بدن افزایش یا کاهش یابد، معمولاً رایحه عطر شما تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد.
  • داروی خاصی که مصرف می‌کنید، بوی عطر شما را تغییر خواهد داد و بر دوام آن موثر است.
  • اگر تهویه‌ی مکانی که در آن حضور دارید بسیار مناسب باشد، ممکن است بوی عطرتان سخت‌‌تر به مشام برسد.
  • مهم است که در کدام فصل سال عطر می‌زنید، در تابستان و زمستان، بوی یکسانی را درک نخواهید کرد و عطر روی پوست واکنش‌های مختلفی را بروز می‌دهد.
  • عطر روی پوست افراد مسن‌تر ماندگاری زیادی ندارد.
  • ممکن است عطر مردانه روی پوست خانم‌ها، رایحه‌ای زنانه بیابد، البته برخی معتقدند که عطر پدیده‌ای فراجنسیتی است.

عطر مناسب پوست خشک و محصولات مراقبت از پوست

همه‌ی ما عاشق محصولات خوش‌بو هستیم. کسی هست که یک کرم مرطوب‌کننده خوش‌عطر را دوست نداشته باشد؟ اما توجه به این نکته ضروری است که مراقبت از پوست به معنی احساس خوبی که به استفاده از یک محصول داریم، نیست. البته این احساس خوب ممکن است انگیزه‌های ما را برای پایبندی به یک روال مراقبتی قوی کند، اما در نهایت، آنچه اهمیت دارد، تاثیر این مراقبت بر کیفیت پوست ما است.

عطرها آرام‌بخش، نشاط‌آور و خاطره‌انگیز هستند اما به همین اندازه هم می‌توانند تاثیرات نامطلوبی روی پوست، خصوصاً پوست خشک بگذارند.

در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست مثل اسکراب‌ها، انواع لوسیون و ماسک صورت، عطر وجود دارد. در بعضی از موارد تاثیر عطر، حسی و در برخی موارد، درمانی است.

اما عطر ممکن است منجر به قرمزی، خارش و ایجاد کهیر شود و پوست خشک قطعاً مستعد ابتلا به تمام این موارد است. بنابراین سعی کنید محصولاتی را خریداری نمایید که فاقد عطر بوده و واکنش‌های آلرژیک روی پوست ایجاد نمی‌کنند.

چنانچه محصول جدیدی خریده‌اید که حاوی عطر است، به مدت یک هفته، مقدار کمی از آن را روی پوست بازوی خود بمالید. اگر هیچ واکنش خاصی مشاهده نکردید، می‌توانید آن را روی پوست صورت امتحان کنید.

معرفی عطر گرم

بهترین انواع عطر گرم مردانه و زنانه

سخن آخر

این پوست شما است که در مورد رایحه‌ی عطر تصمیم می‌گیرد . روی بعضی از پوست‌ها دوام بو، بیشتر و روی بعضی از پوست‌ها، این ماندگاری، کمتر است. پوست خشک، روغن عطر را سریعاً جذب می‌کند و دوام کم رایحه روی این نوع پوست به همین دلیل است. برای انتخاب رایحه مناسب برای پوست خشک به‌دنبال پرفیوم‌های با رایحه‌ی مُشک، عود، چوب صندل، وانیل و نعناع هندی باشید چرا که وزن مولکولی بیشتر و دوام طولانی‌تری دارند. همچنین، قبل از استفاده از عطر حتماً محل ورد نظر را مرطوب کنید. برای دانستن نکات بیشتر در زمینه عطر و پوست خشک، لطفاً مقالات د حساسیت به عطر و روتین پوست خشک را مطالعه کنید.

پاسخ به سوالات متداول عطر مناسب پوست خشک

خرید عطر مردانه ایرانی
خرید ادوپرفیوم مردانه گرانادا، چوبی و مرکباتی
نمونه عطرهای سازگار با پوست خشک کدام‌اند؟

Mademoiselle از Coco Chanel که شامل رایحه‌ای قوی از نعناع هندی و عنبر است، عطری سازگار با پوست‌های خشک محسوب شده و بویی مست‌کننده دارد.

آیا وجود عطر در محصولات مراقبت از پوست‌های خشک، مفید است؟

اگر این محصولات معطر، فاقد هرگونه ماده‌ی تحریک‌کننده باشند و مناسب‌بودن آن‌ها برای پوست خشک، به‌صورت بالینی آزمایش شده باشد، خطری وجود نخواهد داشت.

چگونه بفهمم کدام عطر مناسب پوست من است؟

بهترین راه این است که از نمونه‌ی عطر روی بدن خود اسپری کنید. سپس حداقل 10 دقیقه راه بروید تا عطر با ترکیبات شیمیایی بدن شما، آمیخته شود. اگر پس از این زمان، همچنان بوی عطر را دوست دارید، گزینه مناسبی را انتخاب کرده‌اید.

چگونه ماندگاری عطر را روی پوست خشک بیشتر کنیم؟

بلافاصله بعد از دوش‌گرفتن، عطر بزنید.
قبل از استفاده از عطر، حتماً پوست خود را مرطوب کنید.
عطر را به نقاط دارای نبض بمالید.
عطر را به پوست برهنه، اسپری کنید یا بمالید.
قبل از مالیدن عطر، کمی وازلین بدون بو به نقاط دارای نبض بمالید.

چه عطرهایی برای پوست خشک مناسب نیستند؟

عطرهای با رایحه‌ی ضعیف و یا عطرهایی که حاوی اسانس کم هستند مثل ادوکلن یا ادوتویلت، عطرهای حاوی الکل زیاد، این موارد عطر مناسب برای پوست خشک نیستند.