زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

عطر مناسب فصل بهار چه ویژگی‌هایی دارد؟

تیم تحریریه مو تن رو
250
7 دقیقه
عطر مناسب فصل بهار چه ویژگی‌هایی دارد؟

از ویژگی‌های عطر مناسب فصل بهار چه می‌دانید؟ آیا می‌دانید که در هر فصل از سال باید از عطر مناسب خودش استفاده کرد؟ جالب است بدانید که هر فصل رایحه مختص به خود را دارد. مثلا هنگامی که بهار زیبا با بوهای بسیار دلچسب خود از راه می‌رسد باید عطر مخصوص زمستان خود را کنار بگذارید و به سراغ عطرهای بهاری بروید. در فصل بهار دما در حال افزایش است و هوا رو به گرم‌تر شدن می‌رود. در این فصل، عطر گل و گیاه‌های مختلف در فضا پخش شده و هوا بسیار دلپذیر خواهد شد. اگر می‌خواهید عطرتان با این فصل شگفت انگیز هماهنگ شود این مقاله را از دست ندهید تا ویژگی‌های عطر مناسب بهار را برایتان بگوییم.

راهنمای انتخاب عطر مناسب فصل بهار

انتخاب عطر یک انتخاب بسیار مهم است و اگر نتوانید گزینه درستی را انتخاب کنید هم خود و هم دیگران را اذیت خواهید کرد. مثلا فکر کنید در فصل تابستان که هوا خیلی گرم است یک نفر کنارتان بنشیند که عطر بسیار تند و شیرینی زده است. چه حسی به شما دست خواهد داد؟ قطعا در این لحظه ناخودآگاه احساس گرمای بیشتری می‌کنید و ممکن است دچار سردرد شوید! اما اگر همین فرد از عطر خنک و ملایمی استفاده کرده باشد شما احساس بسیار خوبی خواهید داشت.

پس با این مثال متوجه شدیم که تا چه میزان هماهنگی عطر با فصل اهمیت دارد. اکنون که در فصل زیبای بهار هستیم، می‌خواهیم ویژگی عطرهای این فصل را برایتان شرح دهیم. عطر بهاری معمولا میانه یک عطر تابستانی و زمستانی است. اما چون بعد از بهار تابستان است و هوا رو به گرم تر شدن پیش می‌رود، رایحه بهاری بیشتر به سمت یک عطر تابستانی گرایش پیدا می‌کند. در ادامه با ما در مو تن رو همراه باشید تا ویژگی‌های عطرهای بهاری را به شما بگوییم:

 

عطر مناسب فصل بهار

عطرهای تازه و میوه‌ای مناسب بهار

فصل زیبای بهار بعد از فصل سرد زمستان است و تغیرات بسیاری با خود به همراه دارد. در فصل بهار بعد از ماه‌ها استفاده از عطرهای زمستانی مانند عطرهای چرمی، چوبی و … وقت آن رسیده که از عطرهای ملایم‌تری استفاده کنید.

اگر به دنبال خرید عطر مردانه و زنانه مناسب فصل بهار هستید باید بگوییم که لازم است عطرهای شاداب که بوی تازه دارند را انتخاب کنید. منظور از عطرهای شاداب با بوی تازه این است که بعد از استفاده از اینگونه عطرها، یاد ساحل، جنگل و چمنزار برای شما زنده شود.

 

عطر مناسب فصل بهار با عطر مرکبات و چوب صندل

فصل بهار فصل زندگی است با روزهای بلند و شب‌های کوتاه. در این فصل از سال، انرژی و احساس بیشتری می‌توان از محیط پیرامون دریافت کرد پس حواستان باشد عطری انتخاب کنید که نشان دهنده این موضوع باشد.

یکی از ویژگی‌هایی که عطرهای بهاری می‌توانند داشته باشند این است که بوی میوه، مرکبات و سبزیجات بدهند. مثلا عطرهایی که بوی میوه و سبزی‌هایی مانند نعنا و ریحون می‌دهند، برای فصل بهار یک گزینه عالی هستند. یکی از جذاب ترین رایحه‌های میوه‌ای که احساس خوبی به شما منتقل می‌کند، رایحه شکوفه پرتقال می‌باشد. شکوفه پرتقال بوی تازه، لطیف و شیرینی دارد که یه مقدار کمی هم تند و تیز است. توصیه می‌کنیم هنگام خرید عطر به دنبال عطرهایی باشید که این عصاره را در ترکیباتش داشته باشد.

ادو پرفیوم زنانه کوکو شانل یک عطر زنانه شیرین و خنک است که نت آغازی آن پرتقال، ماندارین، شکوفه پرتقال و نارنج است. نت میانی این عطر درخت گل ابریشم، گل یاسمین، گل رز و یلانگ‌یلانگ می‌باشد و  در آخر نت پایانی آن دانه‌ تونکا، گیاه پاتچولی، اپوپوناکس، وانیل، اوک‌موس و مشک است.

ادو پرفیوم زنانه کوکو شانل
ادو پرفیوم زنانه کوکو شانل مدل Coco Mademoiselle

پیشنهاد نویسنده: راهنمای خرید عطر ارزان زنانه و مردانه


عطر مناسب فصل بهار با بوی گل

اگر می‌خواهید یک عطر بسیار خوب و خوشبو مناسب بهار داشته باشید، عطر با رایحه گل را به شما پیشنهاد می‌کنیم. البته این نکته را هم باید بگوییم که برخی افراد با بوی گل دچار حساسیت و سردرد می‌شوند، پس اول امتحان کنید و اگر با بوی گل مشکلی نداشتید به سراغ عطرهای بهاری با رایحه گل بروید. حواستان باشد که بهترین عطرها، عطرهایی هستند که در ترکیبات آن‌ها از گل های ترکیبی استفاده شده است.

عطرهای ملایم و خنک مناسب بهار

همانطور که پیش از این هم گفتیم دمای هوا در بهار به مرور بالا می‌رود و هوا گرم‌تر خواهد شد پس بهتر است از عطرهای ملایم و خنک استفاده کنید تا احساس بهتری داشته باشید. درست برعکس این قضیه هم برای زمستان وجود دارد به این معنی که چون زمستان هوای سردی دارد، باید در این فصل از عطرهای گرم و شیرین استفاده کرد.  مثلا دو عطر ادو پرفیوم زنانه لانکوم و ادو تویلت مردانه بولگاری از عطرهای ملایم و معتدلی هستند که می‌توان از آن‌ها به صورت روزانه در فصل بهار استفاده کرد.

بوی دریا مناسب فصل بهار

یکی دیگر از رایحه‌هایی که مناسب فصل بهار است، بوی دریاست. سعی کنید به دنبال عطری باشید که یاد دریا را در دل شما زنده کند و علاوه بر خودتان، اطرافیانتان را هم به وجد بیاورد. ادو تویلت مردانه دانهیل یکی از عطرهای همراه با رایحه دریاست که برای استفاده در فصل بهار گزینه بسیار خوبی خواهد بود.

ادو تویلت مردانه دانهیل
ادو تویلت مردانه دانهیل مدل Desire Blue

عطر تک اسانس مناسب فصل بهار نیست

اگر در فروشگاه‌های آرایشی بهداشتی چرخی بزنید مشاهده می‌کنید که انواع عطرها با ترکیبات و رایحه‌های مختلف در بازار موجود است. توصیه ما این است که در فصل بهار از عطرهای تک اسانس استفاده نکنید و به دنبال عطرهایی باشید که از چندین اسانس مختلف ساخته شده و ترکیبی هستند. علت این مسئله را می‌دانید؟

دلیل این که توصیه می‌کنیم از عطرهای تک اسانس استفاده نکنید این است که این گونه عطرها بوی تندی دارند و مناسب بهار نیستند. پس حتما عطرهای ملایم انتخاب کنید که ترکیبی از چند اسانس هستند و بوی خوبی متساعد می‌کنند.

توصیه‌هایی برای انتخاب عطر مناسب فصل بهار

پیش از انتخاب عطر مناسب برای فصل بهار لازم است به توصیه‌های زیر دقت کنید:

1- تمیز باشید

پیش از استفاده از عطر، حمام کنید و لباس تمیز بپوشید. چون اگر بدنتان تمیز نباشد نه تنها بوی خوبی نمی‌دهید بلکه عطرتان هم بدبو شده و اطرافیان را آزار می‌دهد.

2- به زیر بغل عطر نزنید
عده‌ای به خیال اینکه از شر بوی بد عرق خلاص شوند، عطر را در قسمت زیر بغل استفاده می‌کنند اما باید بدانید که ترکیبات عطر اصلا برای زیر بغل مناسب نیست و بهتر است برای این قسمت فقط از دئودورانت‌های مخصوص استفاده شود.

3- از لوسیون بدن استفاده کنید
در فصل بهار و تابستان که هوا گرم است باید علاوه بر عطر و دئودورانت از لوسیون‌های بدن هم استفاده کنید. لوسیون بدن رطوبت و بوی مطبوعی را به پوست شما هدیه می‌دهد.


پیشنهاد نویسنده: ماندگاری عطر با چهار ترفند فوق العاده


جمع بندی

خلاصه حرف ما برای انتخاب عطر مناسب فصل بهار این است که بهترین انتخاب برای خرید عطر بهاری، عطر با رایحه های ملایم و خنک است که در ترکیبات آن‌ها از اسانس گل یا میوه استفاده شده باشد. چون هوا در بهار رو به گرمی پیش می‌رود به دنبال عطرهای گرم، خیلی شیرین و تند نباشید. همچنین می‌توانید انواع عطر جیبی، عطر زنانه و مردانه را از فروشگاه اینترنتی آرایشی مو تن رو تهیه کنید.