زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

راهنمای کامل رفع خشکی مو بعد از شنا در دریا

wordcamp
786
12 دقیقه
راهنمای کامل رفع خشکی مو بعد از شنا در دریا

حتما شما هم پس از شنا در آب دریا یا استخر، حس کردید که موهای‌تان خشک و شکننده شده‌ و این موضوع برای شما به یک معما تبدیل شده است. امروز قصد داریم تا این معما را یک‌بار برای همیشه حل کنیم. پس از حل معما، به بررسی راهکارهای مراقبت از مو بعد از شنا خواهیم پرداخت. با ما در مجله زیبایی مو تن رو همراه باشید.

خشکی مو بعد از شنا در دریا

آب اقیانوس فواید مختلف و زیادی برای بدن دارد اما برخلاف این فواید، آب شور معایبی داشته و به مو آسیب وارد می‌کند. هنگامی که در معرض دریا و آفتاب بیش‌ازحد قرار بگیرید، موهای شما خشک شده، گره خورده و انعطاف‌پذیری خود را از دست می‌دهند. در ادامه به بررسی معایب و مزایای این پدیده خواهیم پرداخت.

معایب آب دریا و برای مو

قرار گرفتن در معرض آب دریا، معایبی برای مو داشته که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

زنی در حال شنا
آب دریا علی‌رغم داشتن معایب، مزایای زیادی برای مو دارد!

خشک شدن موها

اگر دقت کرده باشید، پس از شنا در آب شور، پوست شما خشک شده و رطوبت خود را از دست می‌دهد. این اتفاق دقیقا برای موها نیز رخ داده و باید مراقبت از مو بعد از شنا را جدی بگیرید. وظیفه رطوبت‌رسانی و الاستیکی کردن مو با آب موجود در آن است. از آنجایی که آب دریا غلظت نمک بالایی دارد، کریستال‌های نمک، رطوبت موهای شما را از بین برده و آنرا کم آب می‌کنند. درنتیجه این فرآیند، موهای شما شکننده شده، گره خورده و وز می‌شوند.

علاوه بر خشک شدن موها، احتمال بروز موخوره با شنا کردن در دریا و استخر وجود دارد. با مطالعه‌ی مطلب «اصلی ترین دلایل موخوره و خشکی‌مو با راه‌حل و درمان خانگی» از موخوره جلوگیری کنید و موهایی سالم داشته باشید!

از بین رفتن رنگ مو

اگر موهای خود را رنگ یا دکلره کرده‌اید، پیوندهای عرضی ساختار آن تغییر کرده است. متاسفانه آب شور می‌تواند این وضعیت را بدتر کند. قرار گرفتن بیش‌ازحد در معرض آب دریا، رنگ مو را از بین برده و آنرا تغییر می‌دهد. درنتیجه‌ی این اتفاق، موهای شما زبر شده و شکاف و شکستگی در آن ایجاد می‌شود.

اگر موهای خود را رنگ کرده و خواستار شنا در آب شور هستید، باید بیش‌ازپیش به محصولات مراقبت از مو در برابر آب شور توجه کنید. موهای شما برای هیدراته ماندن و ادامه‌ی حیات، نیاز مبرمی به این محصولات دارند. در ادامه به بررسی این محصولات خواهیم پرداخت.

مزایای اب دریا برای مو

شاید فکر کنید که آب شور هیچ‌گونه مزیتی برای مو ندارد اما اصلا این‌گونه نیست. آب دریا فواید فراوانی برای مو دارد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

شامپوی طبیعی

اگر موهای چرب دارید، هر چند وقت یک‌بار شستن آن در آب شور، به خلاص شدن شما از شر چربی‌های سنگین کمک می‌کند. در واقع طی این فرآیند، آب شور چربی را از پوست سر شما جذب می‌کند. بدین صورت از حضور چربی اضافه راحت می‌شوید. علاوه بر این، آب دریا شامپو و نرم‌کننده‌ی اضافی که روی سر باقی مانده باشد را از بین برده و موها را روشن‌تر و نرم‌تر می‌کند.

لایه‌ برداری از پوست سر

آب شور یک لایه‌بردار طبیعی است. این ماده با لایه‌برداری موها، آنها را ضخیم‌تر کرده و به رشد آنها کمک می‌کند. همچنین می‌توانید کریستال‌های نمک را روی پوست سر خود ماساژ داده و سپس سر را بشویید. این اتفاق فواید زیادی برای مو داشته و منافذ مسدودشده را باز می‌کند. بدین صورت، جریان خون در سر شما تحریک می‌شود.

همچنین ذرات کریستال‌ غنی از موادمعدنی بوده و موهایی ضخیم‌تر و براق‌تر را برای شما به ارمغان می‌آورند. علاوه بر فوایدی که ذکر کردیم، آب شور یا کریستال‌های نمک به رشد مو نیز کمک می‌‌کنند. توجه داشته باشید که اگر موهای شما خشک هستند، هرگز از آب شور یا کریستال‌های نمک استفاده نکنید.

سرشار از مواد معدنی و مغذی

آب دریا حاوی مقدار زیادی از مواد مغذی و ویتامین‌های موردنیاز پوست است. پوست شما این مواد را جذب کرده و از فواید سرشار آن بهره‌مند می‌شود. این موادمعدنی فواید مختلفی برای بدن و ذهن دارند. به‌عنوان مثال، منیزیم موجود در آب دریا به آرامش اعصاب کمک کرده و پتاسیم و سلنیوم موجود در آن نیز به رشد مو کمک می‌کنند.

مردی در استخر
آب دریا حاوی مقدار زیادی از موادمغذی و ویتامین برای مو است

اگر نزدیک به دریا زندگی نمی‌کنید یا اصلا قادر به دریا رفتن نیستید، اصلا ناراحت نباشید. بسیاری از محصولات مراقبت از مو حاوی نمک طبیعی دریا بوده و شما می‌توانید با استفاده از آنها، پوست و موی خود را در معرض آب دریا قرار دهید!

خاصیت ضد قارچی

بسیاری از افراد از شوره سر رنج می‌برند که به‌طرز جالبی، اغلب این شوره‌ها از قارچ‌ها منشاء می‌گیرند. می‌توان به‌راحتی و به‌طور موثر این قارچ‌ها را با آب شور درمان کرد چرا که ذرات نمک رطوبت پوست سر را جذب می‌کنند. پس از این اتفاق، قارچ‌ها مجبور هستند تا انرژی بیش‌تری برای رسیدن به اسمز صرف کنند. همین موضوع منجر به کندتر شدن رشد آنها می‌گردد. بدین صورت، موهای شما سالم‌تر به‌نظر رسیده و رنج شما پایان می‌یابد.

مراقبت از مو قبل و بعد از شنا

اگر تمایلی به بهره‌گیری از فواید آب شور ندارید و خواستار محافظت کردن از موهای خود در برابر آن هستید، در ادامه راه‌کارهایی را برای شما مطرح خواهیم کرد.

شستن مو قبل و بعد از شنا

موهای شما همچون یک اسفنج، جاذب مایعات هستند. موها در هنگام خشک بودن، به‌دنبال جذب رطوبت بوده و بدین صورت، هر مایعی را به خود جذب می‌کنند. این اتفاق در هنگام شنا کردن نیز رخ داده و موهای شما آب کلردار استخر یا نمک موجود در آب دریا را به خود جذب می‌کنند.

زنی در حال حمام کردن برای مراقبت از مو بعد از شنا
شستن موها قبل و بعد از شنا، رطوبت موردنیاز مو را تامین می‌کند

آب کلردار موجود در استخر و آب شور، روغن طبیعی (سبوم) مو را از بین برده و به خشکی مو بعد از شنا در دریا مبتلا می‌شوید. این روغن کوتیکول مو را پوشانده و از آن محافظت می‌نماید. با رخ دادن این اتفاق، تارهای موی شما خشک و شکننده می‌شوند.

برای جلوگیری از رخ دادن چنین اتفاقی، قبل از ورود به استخر یا دریا، موهای خود را به مدت چند دقیقه با آب تمیز بشویید. هنگامی که موهای شما مملو از آب تمیز باشند، زمان بیش‌تری در برابر مواد شیمایی موجود در آب استخر مقاوم بوده و آنها را دیرتر به خود جذب می‌کنند.

 همچنین حتما پس از استخر دوش بگیرید، اینکار باعث می‌شود مواد شیمیایی که مو به خود جذب کرده، شسته شده و با آب تمیز جایگزین شوند.

 دقیقا همین مورد درباره پوست شما نیز صدق می‌کند. اگر به‌دنبال محافظت از پوست و موی خود قبل از شنا هستید، حتما قبل از ورود به استخر یا دریا دوش گرفته و مراقبت از مو بعد از شنا را جدی بگیرید.

بهره گیری از روغن‌های طبیعی

یکی دیگر از راه‌کارهای مراقبت های مو قبل از شنا، استفاده از روغن‌های طبیعی است. همانطور که پیش‌تر گفتیم، کلر به روغن طبیعی که از مو محافظت می‌کند حمله کرده و آنرا از بین می‌برد. می‌توانید برای محافظت از موهای خود در برابر آسیب‌های مختلف از روغن‌هایی همچون روغن زیتون، روغن نارگیل یا روغن آرگان استفاده کنید. بدین صورت یک لایه اضافی از روغن روی موهای شما ایجاد شده و از آن در برابر کلر و سایر مواد شیمیایی محافظت می‌کند.

خرید روغن آرگان مو پنتن مدل Argan ozlu Yag

این روغن دارای پرو ویتامین بوده و خاصیت نرم‌کنندگی و براق‌کنندگی داشته و محصولی کاملا گیاهی است.

برای خرید محصول و کسب اطلاعات بیش‌تر روی عکس کلیک کنید.

روغن زیتون سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌های A و E بوده و از کراتین و سایر پروتئین‎های موجود در پوست و مو محافظت می‌کند. از سوی دیگر، روغن نارگیل سرشار از اسیدهای چرب است و رطوبت را برای پوست و مو به ارمغان می‌آورد. همچنین روغن آرگان نیز خاصیت نرم‌کنندگی و براق‌کنندگی داشته و به تقویت ریشه‌ی موهای شما می‌پردازد.

خشک کردن آب استخر و دریا

آب کلردار و آب شور، فقط در هنگام شنا به مو آسیب وارد نمی‌کنند. اگر آنها را به‌طور کامل نشویید، کلر و نمک در کل روز روی موهای شما می‌نشیند. همین موضوع منجر به بروز خشکی مو بعد از شنا در دریا شده که این اتفاق آسیب جبران‌ناپذیری به موهای شما وارد می‌کند. بدین صورت موهای شما در طول روز نیز خشک شده و شکننده‌تر از قبل می‌شوند.

بنابراین به محض اینکه از استخر بیرون آمدید، موهای خود را با یک شامپوی شفاف‌کننده به‌طور کامل شسته و تا جایی که می‌توانید آنرا با آب تمیز بشویید.

همچنین اگر دچار خشکی مو شدید و نسبت به انتخاب شامپو تردید دارید، ما در مطلب «معرفی بهترین شامپو برای موهای خشک و آسیب دیده» این مشکل را به‌طور کامل برای شما رفع کردیم. می‌توانید با مطالعه این مطلب، شامپوی مناسب خود را انتخاب کرده و از خشکی مو رها شوید.

توجه داشته باشید که استفاده بیش‌ازحد از شامپوهای شفاف‌کننده به مو آسیب وارد می‌کند. پس بهتر است از مقدار کمی از آنها استفاده کنید. همچنین شامپوهای شفاف‌کننده اصلا مناسب استفاده روزانه نبوده و بهتر است فقط برای مراقبت از مو بعد از شنا استفاده شوند.

خرید شامپو بدون سولفات ویتامینه و پروتئینه روزانه کاندید

این شامپوی شفاف‌کننده به موهای شما حالت داده و حاوی ویتامین‌های مختلف است.

برای خرید محصول و کسب اطلاعات بیش‌تر روی عکس کلیک کنید.

استفاده از نرم کننده مخصوص شنا

اگر تمایلی به استفاده از روغن‌های مختلف ندارید، محصولات دیگری برای محافظت از موهای شما در هنگام شنا وجود دارد. در واقع یکی دیگر از روش های مراقبت از مو بعد از شنا، استفاده از نرم‌کننده است. قبل از شنا، از یک نرم‌کننده آب‌رسان (مانند نرم‌کننده حاوی دایمتیکون) استفاده کنید. بهره‌گیری از این محصول، یک سد محافظتی برای موهای شما ایجاد کرده و بدین صورت از تارهای مو در برابر آب کلردار یا آب شور محافظت می‌کند.

خرید نرم کننده موی قوی و آبرسان آووکادو مناسب برای موهای خشک و آسیب دیده شون

این نرم‌کننده با خاصیت آب‌رسانی خود از موهای شما در برابر آب دریا و استخر محافظت می‌کند. همچنین این نرم‌کننده حاوی آووکادو بوده و رایحه دلپذیری دارد.

برای خرید این محصول و کسب اطلاعات بیش‌تر روی عکس کلیک کنید.

پس از اینکه از استخر یا دریا بیرون آمدید، از یک ماسک مرطوب‌کننده یا نرم‌کننده‌ی مو استفاده کنید. بدین صورت، موهای خود را آب‌رسانی خواهید کرد. اینکار از آسیب بیش‌تر به مو جلوگیری کرده و فواید سرشاری برای مو دارد.

استفاده از کلاه شنا

بهترین راه برای محافظت از مو در هنگام شنا، استفاده از یک کلاه شنای با کیفیت است. با استفاده از این محصول، موهای شما خشک و سالم می‌مانند. توجه داشته باشید که روغن‌ها و نرم‌کننده‌ها برای محافظت از مو در برابر آب دریا یا استخر، گزینه‌های مناسبی هستند اما دوام کافی برای شنای طولانی ندارند.

زنی با کلاه برای مراقبت از مو بعد از شنا
استفاده از کلاه، به‌طور کامل از موهای شما در برابر آسیب‌های آب دریا و استخر محافظت می‌کند

استفاده از یک کلاه شنای محکم، کل موهای شما را پوشانده و بدین صورت، هیچ‌گونه آسیبی به موهای شما وارد نمی‌شود.

استفاده نکردن از سشوار در دمای بالا

پس از اینکه از استخر یا دریا خارج شدید، به‌هیچ‌عنوان از سشوار روی دمای بالا استفاده نکنید. اینکار باعث می‌شود تا به خشکی مو پس از شنا در دریا دچار نشوید. بهره‌گیری از دمای بالای سشوار، به لایه‌های سطحی مو آسیب زده و بهتر است از سشوار در دمای پایین یا متوسط برای خشک کردن موهای خود استفاده کنید. همچنین اگر اجازه دهید تا موها به‌طور عادی و در هوا خشک شوند، بهتر از خشک کردن با سشوار است.

نوشیدن آب

طبیعی‌ترین راه برای محافظت از موها در برابر آب دریا یا آب شور، نوشیدن آب است. مقداری زیادی آب بنوشید. با نوشیدن آب، رطوبت مناسبی به موها رسیده و بدین صورت موهای شما در برابر آسیب‌های مختلف سالم مانده و ظاهری جذاب خواهد داشت.

شنا یک ورزش فوق‌العاده است. اگر به فکر تناسب اندام و ورزش کردن هستید، حتما به مراقبت از پوست خود در هنگام ورزش کردن نیز توجه کنید. می‌توانید با مطالعه‌ی مطلب «راهنمای جامع مراقبت از پوست هنگام ورزش، قبل و بعد از آن» به‌خوبی از پوست خود محافظت کنید. بدین صورت علاوه بر تناسب اندام، پوستی شاداب و جذاب داشته باشید.

سخن پایانی

همانطور که مطالعه کردید، ما در این مطلب به بررسی راه‎‌های مراقبت از مو بعد از شنا پرداختیم. قرار نیست آب دریا یا آب کلردار مانع شنا کردن و لذت بردن شما شوند. تنها کافی است که نکاتی که ذکر کردیم را رعایت کرده و بدین صورت، موهای شما در برابر آب دریا و آب شور سالم می‌مانند. لطفا نظرات خود را با ما و سایر کاربران عزیز مو تن رویی به اشتراک بگذارید. از شما عزیزان بابت به اشتراک‌گذاری مطالب تشکر می‌کنیم. ممنون از اینکه تا پایان مطلب «خشکی مو بعد از شنا در دریا» همراه ما بودید.

سوالات متداول

آیا آب دریا برای مو ضرر دارد؟

پاسخ این سوال، بستگی به جنس موهای شما دارد. به‌طور کلی آب دریا، چربی و رطوبت مو را از بین برده و اگر جنس موی شما خشک است، آسیب جبران‌ناپذیری به موهای شما وارد کرده اما اگر جنس موهای شما چرب است، مشکلی نخواهید داشت.

علت خشکی مو پس از شنا در دریا چیست؟

علت خشکی مو پس از شنا در دریا، حذف رطوبت و چربی مو توسط آب دریا است.

برای جلوگیری از خشکی مو بعد از شنا در دریا چه باید کرد؟

برای جلوگیری از خشکی راه‌کاری مختلفی ازجمله استفاده از روغن، نرم‌کننده، کلاه شنا و … وجود دارد.

کلر چه آسیبی به موها وارد می‌کند؟

کلر روغن طبیعی موجود در پوست سر شما را از بین برده و بدین صورت، موهای شما خشک و شکننده می‌شوند.