زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

خواص روغن هفت مغز برای پوست و مو

wordcamp
3,138
6 دقیقه
خواص روغن هفت مغز برای پوست و مو

از ریزش موهایتان خسته شده‌اید؟ احساس می‌کنید مژه و ابروهایتان کم پشت شده‌اند؟ یا از خشکی بیش از حد پوستتان رنج می‌برید؟ اگر به هر یک از این مشکلات دچار هستید و به دنبال درمان خانگی آن هستید، استفاده از روغن هفت مغز را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این روغن گیاهی، خواص شگفت انگیزی برای پوست و موی شما خواهد داشت. با ما تا پایان این مقاله از مو تن رو همراه باشید تا در مورد این روغن گیاهی فوق العاده و معجزه گر بیشتر بدانید.

روغن هفت مغز چیست

روغن پرخاصیت هفت نوع مغز یک روغن گیاهی با طبع گرم است که همانطور که از نامش پیداست از هفت نوع مغز مختلف بدست می‌آید. این روغن ترکیبی از روغن کنجد، کرچک، سیاه‌ دانه، بادام تلخ، بادام شیرین، فندق و پسته است. استفاده از این روغن بسیار آسان بوده و به راحتی به کاهش چین و چروک پوست، درمان ریزش مو و رفع کم‌ پشتی مژه، ابرو، ریش و سبیل کمک خواهد کرد.

روغن گیاهی هفت مغز از دانه و مغزهای گیاهی درست شده که هر یک از این هفت مغز خودشان به صورت جداگانه اثرات فوق‌ العاده‌ای دارند. ترکیب شدن این هفت مغز با هم، یک ترکیب شگفت انگیز به ارمغان آورده که استفاده از آن شما را حیرت زده خواهد کرد. در ادامه در مورد این روغن با شما بیشتر صحبت خواهیم کرد.

ترکیبات روغن هفت مغز

پیش از این گفتیم که این روغن گیاهی از ترکیب هفت نوع دانه بدست می‌آید. این را هم باید بگوییم که پایه روغن درمانی هفت مغز می‌تواند روغن کنجد یاشد یا روغن سیاه‌ دانه. اگر دوست دارید از این روغن استفاده کنید، هم می‌توانید آن را به صورت آماده از عطاری تهیه کنید و هم می‌توانید خودتان در منزل اقدام به تهیه این روغن کنید. برای ساخت روغن گیاهی هفت مغز در منزل به روغن دانه‌های زیر نیاز دارید:

ترکیبات روغن هفت مغز

خواص روغن هفت مغز برای پوست

این روغن برای تغذیه پوست موثر است و خواص بسیاری برای پوست صورت و بدن شما خواهد داشت. خواص روغن 7 مغز برای پوست عبارتند از:

  • جلوگیری از پیری سلول‌های پوستی
  • نرم و لطیف کردن پوست‌های خشک
  • بر طرف کردن لکه‌های پوستی
  • درمان آفتاب سوختگی
  • التیام و بهبود سریع‌تر زخم‌های روی پوست
  • کاهش چین و چروک پوست
  • رفع خشکی و ترک‌های روی پوست دست و پا

خواص روغن هفت مغز برای مو

طبق تحقیقاتی که در طب سنتی صورت گرفته، طبع این روغن گرم تشخیص داده شده است که برخی از مهمترین اثرات درمانی آن برای موها به شرح زیر است:

  • این روغن برای تقویت موهای سر و بدن بسیار مفید است
  • به پیشگیری و درمان ریزش مو کمک فراوانی می‌کند
  • استفاده از این روغن برای رفع شوره سر مفید خواهد بود
  • این روغن موخوره را درمان خواهد کرد
  • استفاده از این روغن گیاهی برای تقویت مژه‌‌ها و ابروها مفید است
  • روغن گیاهی هفت مغز به پرپشت‌تر و ضخیم‌تر شدن ابرو و مژه کمک می‌کند
  • این روغن رشد موهای صورت را زیاد کرده و به افزایش رشد و پر پشت شدن ریش و سبیل آقایان کمک شایانی خواهد کرد

خواص درمانی دیگر این روغن

علاوه بر مواردی که تا به اینجا به آن‌ها اشاره کردیم، روغن گیاهی هفت مغز خواص درمانی دیگری هم دارد که عبارتند از:

  • تسکین و بهبود درد مفاصل
  • تسکین و بهبود درد کمر
  • تقویت استخوان‌ها
  • ماساژ بدن با این روغن به خصوص در فصول سرد پاییز و زمستان، باعث گرم شدن استخوان‌ها و کاهش درد مفاصل می‌شود
  • مصرف این روغن به صورت خوراکی برای تقویت عمومی بدن مفید بوده و قوای جسمانی و جنسی را افزایش می‌دهد

پیشنهاد نویسنده: فواید روغن بچه برای پوست و مو و کاربردهای مفید آن


روغن گیاهی هفت مغز را چگونه مصرف کنیم

همانطور که پیش از این هم گفتیم، روغن شگفت انگیز هفت مغز فواید بسیاری برای پوست و موی شما خواهد داشت. در ادامه روش استفاده از این روغن را برای شما توضیح می‌دهیم. به خاطر داشته باشید که می‌توانید این روغن را روزانه دو نوبت به محل مورد نظر زده و ماساژ دهید تا نتیجه دلخواهتان حاصل شود.

روش مصرف روغن هفت مغز برای مو

اگر می‌خواهید موهایتان را تقویت کنید یا از شوره سرتان خسته شده و به دنبال راه درمان آن هستید، کافیست فقط ۳۰ قطره از روغن را کف دستتان بریزید و به آرامی به پوست سر و موهای خود بزنید. سپس خیلی آرام روغن را روی پوست سر و ساقه موها ماساژ دهید.

روش مصرف روغن هفت مغز برای مژه

اگر مژه‌هایتان دچار ریزش شده و به فکر تقویت آن‌ها هستید از روغن معجزه گر هفت مغز کمک بگیرید. به این منظور یکی از ریمل‌هایتان که تمام شده و خالی است را به خوبی بشویید و اجازه دهید کاملا خشک شود. سپس فرچه ریمل را به روغن آغشته کرده و به مژه‌ها بکشید. مراقب باشید روغن به داخل چشم‌هایتان نرود.

روش مصرف روغن هفت مغز برای پوست

اگر می‌خواهید از این روغن برای زیبایی و سلامت پوست صورت و بدنتان استفاده کنید لازم است چند قطره از روغن را کف دستتان ریخته و آن را روی پوستتان بزنید. سپس به مدت چند دقیقه، خیلی آرام روغن را روی پوست ماساژ دهید تا جذب شود.

طریقه مصرف روغن هفت مغز برای ابرو

اگر می‌خواهید از روغن فوق العاده موثر هفت مغز برای ابروهایتان استفاده کنید؛ کافیست چند قطره از روغن را به سر انگشت و یا به گوش پاک کن آغشته کنید و آن را خیلی آرام در جهت ابروهایتان بکشید. به کمک این روغن تارهای ابروی شما تقویت شده و از پر پشتی و ضخیم‌ شدن ابروهایتان لذت خواهید برد.

جمع بندی

روغن گیاهی هفت مغز از ترکیب هفت نوع مغز بادام تلخ، بادام شیرین، فندق، سیاه‌ دانه، پسته، کنجد و کرچک بدست می‌آید. طبع این روغن گرم بوده و خواص درمانی بسیاری دارد. این روغن همچنین برای زیبایی و سلامت پوست و مو بسیار موثر بوده و تاثیرات شگفت انگیز آن را بعد از استفاده می‌توانید به خوبی مشاهده کنید. ممنونیم که تا پایان این مقاله از مو تن رو همراه ما بودید. از سری مقالات منتشر شده ما می‌توانید خواص شگفت انگیز روغن آرگان برای پوست و مو را هم مطالعه نمایید.