زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

چگونه ریمل خشک شده را بازسازی کنیم؟

wordcamp
1,582
8 دقیقه
چگونه ریمل خشک شده را بازسازی کنیم؟

فرض کنید قرار است برای یک مهمانی مهم آماده شوید. لباستان را پوشیده‌اید و حالا نوبت به آرایش رسیده است. نوبت به زدن ریمل می‌رسد. ریمل خود را باز می‌کنید و به مژه‌هایتان میزنید. ولی موادی روی مژه‌های شما نیست! بله! ریمل شما خشک شده است و آرایش شما ناقص. در این مقاله به شما آموزش هایی در مورد بازسازی ریمل های خشک شده خواهیم گفت.

ریمل چیست؟

ریمل یا «ماسکارا» یک نوع وسیله آرایشی است که برای حالت دادن به مژه‌ها و زیباتر کردن چشم‌ها استفاده می‌شود. ریمل از جمله لوازم آرایشی است که معمولا در کیف هر خانمی پیدا می شود، این کالای شگفت انگیز نه تنها باعث زیبایی چشم ها می شود بلکه تمامی عیوب چشم را هم می پوشاند و اگر چشمانی ریز داشته باشید با استفاده از ریمل مرغوب می توانید چشمان خود را درشت تر و زیباتر نشان دهید. این محصول در اصل «ماسکارا»  نام دارد. ریمل یک برند آرایشی است که ماسکارا تولید می‌کند و از آن زمان از اسم ریمل استفاده می‌کنند. ریمل‌ نوعی مواد آرایشی خیس است که داخل ظرفهای کوچک و لاغر استوانه‌‌ای ریخته می‌شود. این مواد را می‌توانید با استفاده از یک برس یا فرچه گرد که به در محصول چسبیده است از داخل ظرف خارج کنید و مژه‌هایتان را به آن آغشته کنید.

انواع ریمل

ریمل‌ها در انواع مختلف، برای موارد متفاوت عرضه می‌شوند.

  • ریمل حجم‌ دهنده
  • ریمل بلند ‌کننده
  • ریمل حجم دهنده و بلند کننده
  • ریمل فر کننده

شما می‌توانید بر اساس نیاز خود یکی از موارد گفته شده را استفاده کنید. تفاوت دیگر ریمل‌ها، در فرمول مواد داخل آن‌هاست که به دو شکل محلول در آب و ضد آب ساخته می‌شوند. ریمل ضد آب برای استفاده در فصل گرم و استخر کاربرد دارد. رنگ ریمل‌ها به صورت کلاسیک، مشکی است. ولی در سال‌های اخیر با توجه به پیشرفت مد و فشن، سازندگان ریمل دست به خلاقیت زدند و ریمل‌های رنگی را روانه بازار کردند. ریمل‌های رنگی گزینه مناسبی برای استفاده در فصل بهار و تابستان، که فصل‌هایی پر از رنگ هستند مناسب است. تفاوت بعدی در شکل برس آن‌ها است. برس‌ها می‌توانند به شکل‌های مخروطی، متراکم و ضخیم، باریک، منحنی و مارپیچی باشند.

ریمل معروف حجم دهنده اسنس

در خرید ریمل به چه نکاتی باید توجه کرد؟

هنگام خرید ریمل تاریخ تولید و انقضای آن را چک کنید. شاید یکی از دلایل خشک شدن ریمل شما اتمام تاریخ انقضای آن است که هنگام خرید به آن توجه نکرده‌اید. از برند‌های معتبر خرید کنید. لازم نیست حتما ریمل خود را از برندهای لوکس بخرید. ولی واجب است که آن برند معتبر باشد. از جای معتبر خرید کنید. خیلی وقت‌ها شما تصور می‌کنید لوازم آرایش‌تان را از یک برند معتبر خریدید، ولی بعد از استفاده دچار حساسیت یا مشکلات پوستی دیگر می‌شوید. احتمال دارد دلیل آن اصل نبودن لوازم آرایش شما باشد. با خرید ریمل اصل سلامت چشمان حفظ خواهد شد.

چرا ریمل خشک می‍شود؟

در این قسمت به دلایل خشک شدن ریمل می‌پردازیم.

  • انجام بیش از اندازه حرکت رفت و برگشتی فرچه (عمل پمپاژ) : متاسفانه تعداد افرادی که این اشتباه را انجام می‌دهند زیاد است. این کار هوای اضافه را وارد ظرف می‌کند و باعث می‌شود یک ریمل خشک شده روی دست شما باقی بماند.
  • سن ریمل: به طور معمول فاصله بین تاریخ تولید و انقضا، فاصله مناسبی برای استفاده از ریمل است. ولی هرچه ریمل به تاریخ انقضا نزدیک شود، امکان خشک شدن آن بالا می‌رود. استفاده از ریملی که تاریخ انقضای آن گذشته باشد اگر خشک هم نشده باشد، باعث عفونت چشم می‌شود.
  • نبستن کامل در ریمل: مهم‌ترین دلیل خشک شدن ریمل همین مورد است. وقتی در ریمل باز بماند، گرما و هوا وارد آن شده و باعث تبخیر و خشک شدن آن می‌شود.

چه زمانی ریمل نیاز به بازسازی دارد؟

اولین کاری که باید بکنید، چک کردن تاریخ انقضا است. اگر از تاریخ انقضا نگذشته بود، برای قدم دوم یک تست انجام دهید. با یک فرچه ریمل مقداری از مواد را بردارید و روی دستتان بمالید. بافت ریمل را چک کنید. اگر بافت آن تکه‌تکه شده بود یا برجستگی داشت، وقت احیای ریمل خشک شده شما رسیده است.

تست ریمل خشک شده

روش های بازسازی ریمل خشک شده

همانطور که در بالا اشاره کردیم، نباید بلافاصله ریمل خشک شده را دور انداخت، بلکه می‌توانید از چند روش ریمل هایی که حالت خشکی دارند و یا بر روی مژه ها می چسبند را به راحتی روان کنید. برای احیای ریمل خشک شده خود می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید.

روغن زیتون

اولین روش بازسازی ریمل خشک شده، استفاده از روغن زیتون است. می توانید چند قطره روغن زیتون را داخل تیوپ ریمل بریزید و خوب تکان دهید. خواهید دید که ریمل شما دیگر خشک نخواهد بود.

چای سیاه

با توجه به این‌که در همه خانه‌ها چای موجود هست، این روش یکی از آسانترین کارهایی است که می توانید برای ترمیم ریمل خشک شده خودتان بکنید. استفاده از چند قطره چای در داخل ریملتان، آن را از خشکی نجات خواهد داد.

قطره چشمی

یکی از روش های جالبی که می توانید برای برطرف کردن خشکی ریمل انجام دهید، استفاده از قطره چشمی به داخل ریمل است. برای این کار به هیچ وجه از قطره‌ای که از قبل باز شده استفاده نکنید تا دچار عفونت نشوید. حتما از قطره نو استفاده کنید. به اندازه ۳ قطره از مواد قطره چشمی داخل تیوپ ریمل بچکانید. یادتان باشد که بعد از استفاده از هر کدام از روشهای بالا، حتما ریمل خود را تکان دهید.

ژل آلو‌‌ئه‌ورا

به اندازه یک نوک انگشت ژل آلو‌‌ئه‌ورا بردارید و داخل تیوپ ریمل بریزید. در ریمل را ببندید و آن را خوب تکان دهید. ریمل شما مثل روز اول می‌شود و دیگر نیازی به خرید ریمل جدید ندارید.

روغن بادام شیرین

می‌توانید داخل تیوپ ریملتان روغن بادام شیرین بریزید، البته چند قطره وسپس آن را خوب تکان دهید. این روش هم مانند روش‌های قبلی ریمل شما را از حالت خشکی خارج می‌کند.

گلاب

اگر چند قطره گلاب را در ریملی که حالت خشک دارد، اضافه کنید و آن را خوب تکان دهید، متوجه می شوید که چقدر ریمل روان شده و دیگر حالت چسبندگی و خشکی در آن وجود ندارد.

مایع لنز

یک روش جالب دیگر برای احیای ریمل، استفاده از آب داغ و مایع لنز است. ابتدا ریمل خود را در داخل فنجان آب داغ بگذارید، البته به مدت ۵ دقیقه و سپس در داخل ریمل، ۵ قطره از مایع لنز را بریزید و به مدت ۱۵ ثانیه تکان دهید. با این روش خاص، ریمل شما دیگر خشک نخواهد شد.

آب داغ

استفاده از آب داغ برای زمانی است که موارد بالا را در دسترس ندارید؛ بهترین راه حل برای برطرف کردن خشکی ریمل محسوب می شود. ریمل خود را به طور کامل در آب داغ بگذارید و چند دقیقه صبر نمایید. سپس ریمل را بیرون آورده و تکان دهید، خواهید دید که ریمل شما به حالت اولیه برگشته است.

یادتان باشد، اگر از ریمل کمتر استفاده می کنید و فقط برای مجالس خاص مورد استفاده قرار میگیرد. حتما ریمل را در بالای یخچال نگه داری نمایید تا همیشه تازه و قابل استفاده باشد.

سخن آخر

نگهداری لوازم آرایش از خرید آن مهم‌تر است. اگر نکات این مقاله را رعایت کنید ریمل شما سالم می‌ماند. ولی اگر خشک شد،چندین راه ساده برای بازسازی ریمل خشک شما گفتیم تا به انتخاب خود یکی از آن‌هارا انتخاب کنید. دقت کنید اگر تاریخ انقضای ریمل گذشته باشد باید یک محصول جدید بخرید.

سوالات متداول در مورد بازسازی ریمل خشک شده

چرا ریمل خشک می‌شود؟

چند دلیل برای خشک شدن ریمل وجود دارد. ولی در حالت کلی نفوذ هوا و گرما و سن ریمل عواملی هستند که باعث خشک شدن ریمل میشوند.

آیا بازسازی ریمل خشک شده ممکن است؟

بله. در صورتی که تاریخ انقضای آن نگذشته باشد می‌توانید ریمل خود را بازسازی کنید.

چگونه ریمل خشک شده را قابل استفاده کنیم؟

برای بازسازی ریمل روش‌های زیاد و متنوعی وجود دارد که در این مقاله به طور مفصل به آن پرداختیم. به طور کلی با اضافه کردن فاز مایع به ریمل آن را بازسازی می‌کنیم.