زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

7 قسمت از صورت که می‌توان از هایلایتر استفاده کرد

wordcamp
11,967
7 دقیقه
7 قسمت از صورت که می‌توان از هایلایتر استفاده کرد

اگر می‌خواهید در یک مجلس یا مراسم خاص چهره‌ای درخشان و میکاپی حرفه‌ای داشته باشید هایلایتر یکی از لوازم آرایش بسیار کاربری است که باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید. در این مقاله قصد داریم به شما نشان دهیم چطور می‌توان از هایلایتر مایع و پودری بر روی 7 نقطه مختلف از صورت استفاده کرد تا چهره‌ای جذاب‌تر و درخشان داشت. در واقع استفاده از هایلایتر باعث می‌شود تا چشم‌های شما بازتر، جزییات چهره بیشتر و تقارن کلی چهره شما تا حد محسوسی افزایش پیدا کند. در این مطلب قصد داریم ترفندها و نکات مهمی که در استفاده از هایلایتر باید به کار ببرید اشاره می‌کنیم.

طرز استفاده از هایلایتر پودری

هایلایتر پودری و طرز استفاده از هایلایتر
استفاده از هایلایتر پودری

اگر به هر دلیل هایلایترهای پودری را برای میکاپ خود ترجیح می‌دهید در ادامه به شما می‌گوییم که چطور می‌توانید از آنها به شکل اصولی و بدون نقصی در روتین آرایشی خود استفاده کنید.

گام اول: پرایمر

پرایمر پیش از استفاده از هایلایتر
استفاده از پرایمر

پیش از اینکه از هایلایتر استفاده کنید ابتدا باید یک بیس یا پایه مناسب را ایجاد کنید. با یک پرایمر آرایشی سبک که بتواند به درخشش بهتر پوست شما کمک کند کار را آغاز کنید. پرایمر را به آرامی بر روی تمام قسمت‌های صورت پخش کنید. پرایمر علاوه بر ایجاد یک درخشش جذاب باعث می‌شود تا میکاپ شما دوام بیشتری نیز داشته باشد.


پیشنهاد نویسنده: نکات شگفت انگیز استفاده از پرایمر که باید بدانید


گام دوم: فاندیشن یا کرم پودر

استفاده از کرم پودر پیش از هایلایتر
کرم پودر

از یک کرم پودر با پوشش کمی براق استفاده کنید تا درخشش ظاهرتان کامل شود. با استفاده از یک پد آرایش اسفنجی کرم پودر را به خوبی بر روی پوست صورت پخش کنید تا به خوبی ظاهری محو اما براق را ایجاد کند.

گام سوم: استفاده از پودرهای تثبیت کننده

استفاده از هایلایتر و پودر تثبیت کننده آرایش
پودر تثبیت کننده آرایش

همیشه به یاد داشته باشید که برای حداکثر سازگاری و کسب نتایج بهتر باید از لوازم آرایشی با انواع یکسان (پودری یا کرمی) استفاده کنید. پس از اینکه کرم پودر به خوبی بر روی پوست قرار گرفت با استفاده از یک پودر صورت با پوشش ماندگار و براق، پوست خود را برای استفاده از هایلایتر پودری آماده خواهید نمود.


پیشنهاد نویسنده: انواع فیکساتور آرایش و نحوه استفاده از آن‌ها


گام چهارم: رژ گونه و برنزه کننده

ترکیب جادویی شما به رنگ هم نیاز دارد! از یک برنزه پودری استفاده کنید. بدین منظور می‌توانید الگوهایی مشابه با عدد 3 انگلیسی را در لبه‌های صورت خود رسم کرده و سپس با یک براش مناسب، رژ گونه‌ ای به رنگ صورتی هلویی را بر روی سیب گونه‌هایتان اعمال کنید تا ظاهری طبیعی به خود بگیرد. دقت کنید که صورت شما در این مرحله نباید حالت تخت و بی‌روح به خود بگیرد.

گام پنجم: هایلایت

طرز استفاده هایلایتر
طرز استفاده از هایلایتر

زمان آن رسیده تا با استفاده از پودر هایلایتر دلخواهتان درخشش نهایی و محسوس چهره‌ خود را ایجاد کنید. با استفاده از یک براش فن مویی، هایلایتر پودری را بر روی نقاط برجسته صورت پخش کنید.

نحوه استفاده از هایلایتر مایع

هایلایتر مایع و طرز استفاده از آن
هایلایتر مایع

 اگر قصد استفاده از هایلایتر و به صورت کلی لوازم آرایش براق کننده صورت را داشته باشید نباید هایلایتر مایع را به عنوان یکی از گزینه‌های ایده‌آل از یاد ببرید! در ادامه به شما نشان می‌دهیم چگونه می‌توانید از یک هایلایتر مایع در میکاپ خود بهره ببرید.

گام اول: استفاده از کرم پودر

با استفاده از یک فاندیشن آرایشی مناسب می‌توانید هر گونه نواقص جزیی مانند فرورفتگی یا جای آکنه و سایر لک‌های پوستی را به خوبی پوشش داده و تُن پوستی خود را نیز یکنواخت کنید. برای انتخاب یک کرم پودر دقت کنید حداکثر سازگاری و مطابقت با پوست صورت شما را داشته باشد. کرم پودر یا فاندیشن را به صورت نقاطی بر روی گونه‌ها، بینی، چانه و پیشانی خود قرار داده و سپس به سمت خط رویش مو و به سمت پایین پخش کنید. بدین منظور می‌توانید از یک پد آرایشی اسفنجی کمک بگیرید.

گام دوم: کانتور کردن صورت و استفاده از رژ گونه

رژ گونه و کانتور پیش از استفاده از هایلایتر
استفاده از کانتور و رژ گونه

با استفاده از یک کانسیلر پوششی و کانتور مناسب متعادل ‌سازی مناسبی را در چهره خود ایجاد نمایید. بدین منظور از یک پد آرایشی اسفنجی استفاده نموده و کانتور را در زیر استخوان گونه‌ها، شقیقه‌ها و دو قسمت پایینی بینی به خوبی پخش کنید. برای کسب نتیجه بهتر از یک رژ گونه کرمی در قسمت گونه‌ها استفاده نمایید. بدین منظور ابتدا رژ گونه را در قسمت مرکزی گونه‌ها قرار داده و سپس آن را به سمت گوش‌ها پخش کنید.

گام سوم: هایلایت

زمان درخشش فرا رسیده است! از یک هایلایتر کرمی یا مایع استفاده کرده و آن را به صورت نقاطی در بالای استخوان گونه، پایین تیغه بینی، گوشه‌های داخلی چشم و انحنای بالایی لب بالا قرار دهید. سپس با استفاده از نوک انگشت آنها را به خوبی ترکیب و پخش کنید تا یک درخشش یکپارچه و طبیعی ایجاد شود.

گام چهارم: اسپری تثبیت کننده آرایش

به جای استفاده از یک پودر تثبیت کننده بهتر است از یک اسپری تثبیت کننده بهره ببرید. بدین منظور 4 الی 6 بار اسپری را در الگوهای X و T بر روی صورت خود استفاده کنید تا ماندگاری میکاپ شما تا حد محسوسی افزایش پیدا کند.

نکته: اگر هنوز از درخشش ایجاد شده رضایت ندارید، مشکلی نیست! دفعه بعدی کافیست چند قطره از درخشان کننده مایع را با فاندیشن یا کرم پودر خود ترکیب کنید تا یک درخشش سراسری و یکنواخت را بر روی پوست خود شاهد باشید. در نهایت مقداری هایلایتر را نیز برای درخشش حتی بیشتر از قبل بر روی استخوان گونه خود به کار ببرید.

7 قسمت از صورت که می‌توانید از هایلایتر استفاده کنید

نقاط استفاده از هایلایتر
استفاده از هایلایتر

پیشنهاد نویسنده: خرید محصولات کانتورینگ و هایلایت


حالا که طرز استفاده از هایلایتر مایع یا پودری را یاد گرفتید قصد داریم 7 قسمت از صورت که می‌توانید در میکاپ خود از هایلایتر بهره ببرید را معرفی کنیم.

1) قسمت نوک یا تیغه بینی

مقداری از هایلایتر دلخواهتان را در پایین تیغه بینی و یا قسمت نوک آن قرار دهید تا ضمن برجسته‌سازی، بینی شما باریک‌تر به نظر برسد.

2) انحنای لب بالایی

انحنای بالای لب برای استفاده از هایلایتر
هایلایتر در بالای لب

یکی از روش‌هایی که می‌توانید با به کارگیری آن توجه همه را به سوی لب‌هایتان معطوف کنید استفاده از هایلایتر در قسمت انحنای موجود در قسمت بالایی لب بالا است.

3) زیر کمان ابروها

کمان زیر ابرو برای استفاده از هایلایتر
کمان زیر ابرو

با هایلایت کردن ناحیه زیر کمان ابروها، چشمان شما بازتر و هوشیارتر به نظر رسیده و همچنین جزییات ابروهای شما نیز به شکل بهتری به چشم خواهد آمد.

4) هایلایت بالای کمان ابروها

شما می‌توانید در میکاپ خود از یک هایلایتر برای قسمت بالای کمان ابروها نیز استفاده کنید. این کار نیز باعث بازتر شدن چشم‌ها و همچنین بهبود شکل ابروها می‌شود.

5) هایلایت استخوان گونه

استفاده از هایلایتر بر روی استخوان گونه
هایلایتر بر روی استخوان گونه

استخوان‌های گونه یکی از معمول‌ترین جاهایی هستند که خانم‌ها از هایلایتر استفاده می‌کنند. این کار باعث ایجاد جزییات بیشتر و متعادل ‌سازی بهتر چهره شده و به پوست ظاهری جوان و شاداب می‌دهد.

6) هایلایت قسمت میانی پیشانی

برای داشتن یک میکاپ درخشان شما باید تمامی نقاط برجسته صورت خود را هایلایت کنید. این نقاط شامل قسمت مرکزی پیشانی نیز می‌شود. استفاده از هایلایتر در این قسمت باعث متعادل‌ سازی و زاویه سازی بهتر چهره شده و اگر از یک برنزه کننده در قسمت شقیقه استفاده کنید نیز تاثیر آن بیشتر نیز خواهد شد.

7) هایلایت کردن قسمت میانی چانه

هایلایتر در قسمت میانی چانه
قسمت میانی چانه

یکی دیگر از نقاط برجسته‌ای که می‌توان از هایلایتر بر روی آن استفاده کرد چانه است. افزایش روشنایی و درخشش این ناحیه اگرچه شاید غیر ضروری به نظر برسد اما اگر این کار را به درستی انجام دهید ظاهر شما دارای عمق بیشتر و متعادل‌تری خواهد بود.

ممنونیم که تا پایان این مقاله از مو تن رو با ما همراه بودید. اگر سوال یا پیشنهادی دارید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.