زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

مهم ترین توصیه های مراقبت از پوست عروس

wordcamp
894
12 دقیقه
مهم ترین توصیه های مراقبت از پوست عروس

یکی از مهم‌ترین روزهای زندگی هر خانمی روز ازدواج آن است. همه‌ی خانم‌ها از ماه‌ها قبل، شروع به برنامه‌ریزی برای مراسم ازدواجشان می‌کنند. به عنوان مثال انتخاب مدل گل‌آرایی میزها، انتخاب لباس عروس، مدل آرایش و مدل مو، موضوعاتی هستند که برای آن‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند. اگر شما هم عروس آینده هستید، به این نکته توجه کنید که برای داشتن یک آرایش زیبا و در نهایت ظاهری جذاب باید پوست سالم داشته باشید. ما در این مقاله به موضوع مراقبت از پوست عروس می‌پردازیم.

برای مراقبت از پوست عروس به زمان و برنامه ریزی نیاز دارید.

نوع پوست خود را بشناسید

 برای داشتن یک روتین مراقبت از پوست عروس در قدم اول باید نوع پوست خود را بشناسید. در این‌جا چند نشانه را توضیح می‌دهیم تا به کمک آن نوع پوست خود را مشخص کنید.

  • پوست چرب: پوست شما مقدار زیادی سبوم یا چربی تولید می‌کند و باعث براق شدن صورت‌ شما می‌شود. در قسمت پیشانی، بینی و چانه احساس چربی بیشتری می‌کنید. احتمالا صورت شما به خاطر ترشح چربی زیاد جوش می‌زند و منافذ بزرگی دارید.
  • پوست خشک: معمولا پوست زبر و کدری دارید و از پوسته شدن صورتتان کلافه‌اید. احساس سفتی می‌کنید و فکر می‌کنید پوست شما مثل یک تکه چوب، خشک شده و انعطافی ندارد. منافذ صورت شما کوچک است و کمتر مستعد جوش و آکنه هستید.
  • پوست مختلط: پوست شما ویژگی‌های پوست چرب و خشک را باهم دارد. به طور معمول پیشانی، بینی و چانه چرب دارید و در قسمت گونه‌ها احساس خشکی یا معمولی می‌کنید.
  • پوست حساس: صرف نظر از این‌که چه نوع پوستی دارید، می‌توانید جز این دسته هم باشید. اگر گاهی پوست شما قرمز می‌شود، دچار خارش شده و یا احساس سوزش می‌کنید، شما پوست حساسی دارید. احتمال دارد پوست شما نسبت به محرک‌های خارجی مثل رنگ و بو حساس باشد و این علائم را به عنوان هشدار از خود نشان بدهد.

نکات مربوط به روتین روزانه پوست بر اساس نوع آن

مراقبت های پوست عروس مبحث مفصلی است که قرار است اینجا به آن بپردازیم. بعد از شناخت نوع پوست، حالا وقت آن رسیده که یک روتین روزانه مناسب با نوع پوستتان داشته باشید. فرقی نمی‌کند نوع پوست شما کدام باشد. برای تمامی پوست‌ها استفاده روزانه از کرم ضد‌آفتاب و کرم دور چشم امری ضروریست. کرم‌های خود را بر اساس نوع پوستتان تهیه کنید.

مراقبت های پوست عروس-پوست چرب

همان‌طور که گفتیم پوست چرب، ترشح چربی دارد و احتمال جوش زدن کسانی که پوست چرب دارند بسیار زیاد است. متاسفانه این ترشح ربطی به فصل و گرما و سرما ندارد. از این رو مراقبت از پوست چرب را می‌توان چالش‌برانگیز‌ترین مراقبت دانست.

برای شروع با یک شوینده مخصوص پوست چرب صورت خود را بشویید. شوینده مخصوص نوع پوست شما چربی پوستتان را کاهش می‌دهد. صورت خود را یک بار صبح و یک بار شب بشویید. شما باید از یک مرطوب‌کننده سبک استفاده کنید. مرطوب‌کننده غلیظ مناسب پوست شما نیست و ممکن است باعث جوش شود. از روغن‌های مغذی پوست استفاده نکنید. به جای آن از سرم‌های ملایم و متناسب با پوست چرب استفاده کنید تا پوستتان تغذیه شود.

احتمال دارد قبل از مراسم عروسی به مهمانی‌های زیادی دعوت شوید. برای همین همیشه از لوازم آرایش استفاده خواهید کرد. بعد از رسیدن به منزل آرایش خود را حتما پاک کنید. ماندن لوازم آرایش روی پوست صورت باعث تجمع آلودگی، جوش و کدری پوست می‌شود. برای پاک کردن آرایش سراغ محصولات روغنی نروید. محصولات بر پایه آب را انتخاب کنبد. «میسلار واتر» بهترین گزینه برای پاک کردن آرایش شما است. میسلار واتر مایعی شبیه به آب است که قدرت پاک‌کنندگی آرایش را بدون نیاز به آب‌کشی دارد. بعد از این مرحله صورت خود را با شوینده مخصوصتان بشویید و از مرطوب‌کننده استفاده کنید. اگر در طول روز فعالیت ورزشی دارید، حتما بعد از آن هم صورتتان را بشویید تا عرق و آلودگی از پوست شما پاک شود.

نمونه ای از پوست چرب

مراقبت های پوست عروس-پوست خشک

یک روتین پوستی خوب به شما کمک می‌کند تا پوستی شاداب، مرطوب و درخشان داشته باشید. از شوینده‌هایی که خاصیت آب‌رسانی دارند استفاده کنید. این شوینده‌ها آلودگی سطح پوست را بدون آسیب به لایه خارجی پوست از بین می‌برند. اگر از تونر استفاده می‌کنید، دقت کنید که بدون الکل باشد. الکل باعث خشکی بیشتر پوست شما میشود. از سرم‌های آبرسان استفاده کنید تا به رفع خشکی صورت شما کمک کند. روغن‌های مغذی پوست هم انتخاب خوبی برای شما است. از یک مرطوب‌کننده قوی استفاده کنید. استفاده از آن علاوه بر رفع خشکی، به جذب بهتر سرم شما کمک می‌کند.

مراقبت های پوست عروس-پوست مختلط

همان‌طور که اشاره کردیم پوست مختلط ترکیبی از ویژگی‌های پوست چرب و خشک را دارد. برای مراقبت از پوست مختلط، ترکیبی از روتین پوست چرب و خشک را انجام دهید. می‌توانید از محصولات مخصوص پوست مختلط استفاده کنید.

مراقبت های پوست عروس-پوست حساس

برای روتین روزانه مراقبت از پوست صورت، دو بار در روز پوست خود را بشویید. شستن صورت در شب به مراتب مهم‌تر از صبح است. از آب ولرم استفاده کنید. استفاده از آب گرم یا سرد ممکن است باعث قرمزی پوستتان شود. اگر پوست حساس معمولی تا خشک دارید، از شوینده‌های کرمی یا ژل مانند استفاده کنید. اگر پوست حساس شما چرب است، از شوینده‌های معمولی که به صورت فوم هستند استفاده کنید.

مراقبت های پوستی قبل از عروسی-یک سال قبل از مراسم

اگر می‌خواهید مراحل مراقبت از پوست عروس را به طور کامل انجام دهید، باید یک سال قبل از روز عروسی دست‌‌به‌کار شوید. چون رفع بعضی از مشکلات پوستی زمان‌بر است. کارهایی که یک سال قبل از عروسی باید انجام دهید به شرح زیر است:

متخصص پوست

از یک متخصص پوست برای مشاوره پوستی وقت بگیرید. متخصص، وضعیت پوست شما را بررسی می‌کند و اگر احتیاج به درمان داشته باشید به شما راه‌حل می‌دهد. اگر به درمان احتیاج نداشتید، برای بهتر شدن وضعیت فعلی پوستتان مشاوره بگیرید.

لیزر موهای زائد

مراقبت های پوست عروس فقط شامل کرم و مرطوب‌کننده نمی‌شود. برای داشتن پوست صاف بهتر است به فکر رفع موهای زائد خود به وسیله لیزر باشید. به طور معمول حداقل جلسات مورد نیاز برای لیزر ۶ جلسه است که باید فاصله‌ای بین آن‌ها رعایت شود. برای گرفتن نتیجه قطعی، لیزر را یک سال قبل از مراسم شروع کنید.

ماساژ بدن

ماساژ بدن و استفاده از روغن‌های درمانی را شروع کنید. ماساژ به تنهایی به رفع استرس شما کمک می‌کند. استفاده از روغن‌های درمانی هم بعضی از مشکلات پوستی مثل خارش و خشکی را برطرف خواهد کرد.

مراقبت های پوستی قبل از عروسی-شش ماه قبل از مراسم

وقت انتخاب آرایشگاه عروس رسیده است. سر فرصت به آرایشگاه‌ها سر بزنید و نمونه کار آن‌ها را از نزدیک چک کنید. شش ماه قبل از مراسم عروسی، زمان مناسبی برای تغییر بعضی از عادت‌ها است. عادت‌هایی که اگر آن‌ها را ادامه دهید ممکن است تا روز عروسی شما را از رویایتان که داشتن ظاهر زیبا و جذاب است دور کند. در این شش ماه روی این موارد تمرکز کنید:

شش ماه قبل از عروسی آرایشگاه خود را انتخاب کنید.

فیشال صورت

«فیشال صورت» یک جلسه درمانی و تقویتی پوست است که در طول آن متخصص پوست روی صورت شما به وسیله محصولات پوستی کار انجام می‌دهد. یک مرکز معتبر پیدا کنید. خواسته خود را در مورد نتیجه مطرح کنید. اگر مشکل خاصی دارید به متخصص بگویید تا درمان را شروع کند.

تغذیه سالم

تغدیه سالم یکی از مراحل مراقبت های پوستی قبل از عروسی به شمار می‌رود. زیرا نوع تغذیه شما در صورت شما منعکس خواهد شد. ۶ ماه قبل از عروسی قند و کربوهیدرات را به حداقل برسانید و از خوردن تنقلاتی مانند چیپس و پفک خودداری کنید. غذاهای سرخ‌کردنی را به خصوص اگر پوست چربی دارید حذف کنید. سبزیجات زیاد مصرف کنید. سبزیجات به دلیل فیبر بالایی که دارند احساس سیری زودتری در شما ایجاد می‌کنند. همچنین ویتامین‌ها و آب موجود در سبزیجات برای شفافیت پوست مفید است. رژیم سنگین نگیرید و اگر قصد کم کردن وزن خود را دارید از متخصص تغذیه کمک بگیرید. رژیم‌های سنگین غیر‌اصولی تاثیر عکس دارد و باعث ریزش مو می‌شود.

خواب کافی

خواب به موقع و کافی داشته باشید. هر شب بین ۸ تا ۱۰ ساعت بخوابید. بازسازی و ایجاد سلول و بافت جدید در خواب اتفاق می‌افتد. کم‌خوابی باعث تیرگی دور چشم می‌شود.به طور قطع شما نمی‌خواهید روز عروسی صورتی شبیه به پاندا داشته باشید. در ضمن خواب با کیفیت به رفع استرس هم کمک می‌کند.

مراقبت های پوستی قبل از عروسی-سه ماه قبل از مراسم

وقتی از برنامه‌ریزی برای مراقبت از پوست عروس صحبت می‌کنیم، باید زمان لازم برای انجام هر کار را در نظر بگیرید و همه آن‌ها را به ترتیب فاصله زمانی از روز عروسی انجام دهید. در این قسمت در مورد مواردی که به سه ماه زمان احتیاج دارند صحبت می‌کنیم.

پاکسازی دو مرحله‌ای پوست

با وجود آلودگی هوا و تمام مواد آلوده‌ای که در طول روز روی سطح پوستتان می‌نشیند، وقت آن رسیده که «پاک‌سازی دو مرحله‌ای» انجام دهید. به استفاده از شوینده صورت بر پایه روغن در مرحله اول و استفاده از شوینده صورت بر پایه آب در مرحله دوم پاک‌سازی دو مرحله‌ای می‌گویند. شوینده بر پایه آب نمی‌تواند مواد روغنی مثل چربی اضافه پوست و لوازم آرایش را در خود حل کند. برای همین بهتر است برای شستن مواد روغنی از شوینده بر پایه روغن استفاده کنید.

سم زدایی پوست با مواد طبیعی

سه ماه مانده به عروسی استفاده از محصولات شیمیایی را کاهش دهید و در کنار آن‌ها از مواد طبیعی استفاده کنید. برای مثال از ماسک‌های خانگی که در آن‌ها میوه یا سبزی به کار رفته استفاده کنید. لایه برداری منظم راه دیگری برای سم‌زدایی پوست است. با استفاده از یک اسکراب ملایم یک بار در هفته صورت خود را لایه برداری کنید تا سلول‌های مرده از سطح پوست شما پاک شوند. دریک بطری مقداری خیار، لیمو و نعنا به همراه آب بریزید و اجازه بدهید یک روز در یخچال بماند. این ترکیب به سم‌زدایی بدن شما کمک می‌کند.

خرید ماسک شکری و اسکراب لایه بردار ملایم هیدرودرم

تمرینات یوگا و مدیتیشن

شاید باور این مساله سخت باشد که عرق کردن باعث درخشندگی پوست می‌شود. انجام فعالیت ورزشی و به دنبال آن عرق کردن تمام سموم بدن را دفع می‌کند و باعث افزایش گردش خون و در نهایت شفافیت پوست می‌شود. از طرفی مدیتیشن و یوگا به کاهش سطح استرس کمک می‌کند. پس این ورزش انتخاب مناسبی برای روز‌های پر مشغله‌ی قبل عروسی است.

ورزش یوگا مناسب روزهای پر استرس قبل از عروسی

مراقبت های پوستی قبل از عروسی-دو ماه قبل از مراسم

به طور طبیعی هرچه به روز مراسم نزدیک‌تر می‌شوید استرس شما بیشتر می‌شود و باید سعی کنید تا آن را کنترل کنید. در کنار آن باید مراقب پوستی که تا به اینجا رسانده‌اید باشید.

هیدراته کردن بدن

در این مدت مقدار آب بیشتری به بدنتان برسانید تا شفافیت پوست شما حفظ شود. با استفاده از اپلیکیشن‌های یاد‌آوری موبایل در طول روز ۸ لیوان آب بخورید و از میوه و سبزی زیاد استفاده کنید.

روتین پوستی روزانه

روتین پوستی روزانه مخصوص نوع پوست خود را با توجه به نکاتی که در مورد آن صحبت کردیم هر روز انجام بدهید. یادتان باشد باید هر شب با پوست تمیز به تخت‌خواب بروید.

مراقبت از پوست لب

برای آن‌که در مراسم عروسی، آرایش به راحتی روی لب‌های شما بخوابد و لب‌های زیبا داشته باشید به طور مرتب از بالم لب برای آب‌رسانی و تغذیه لب‌ها استفاده کنید. بالم لب‌ها در دو نوع رنگی و بی‌رنگ عرضه می‌شوند و اکثرا بوی خوبی دارند. از رژلب‌های حاوی SPF استفاده کنید. اشعه‌های مضر آفتاب برای پوست لب هم ضرر دارند و باید به وسیله محصولات SPF دار از لب در برابر خورشید محافظت کرد.

مراقبت های پوستی قبل از عروسی-هفته های پایانی

برای کاهش استرس و داشتن پوست شاداب در هفته‌های آخر از ماسک صورت استفاده کنید. زمانی که ماسک روی صورت شماست، زمان خوبی برای استراحت و کاهش استرس است. قبل از انجام روتین پوستی و رسیدگی به پوستتان دستگاه بخور روشن کنید تا منافذ شما باز شوند و مواد مغذی جذب بهتری داشته باشند. در روزهای باقی‌مانده هر روز به مدت ۱۰ دقیقه مدیتیشن انجام دهید. استرس حتی در روز‌های آخر هم می‌تواند پوست شما را بهم بریزد.

روزی ده دقیقه مدیتیشن برای کنترل استرس انجام دهید.

جمع بندی

روزعروسی یکی از مهم‌ترین روزهای زندگی هر خانمی است. قطعا دوست دارید صورت صاف و بدون ایراد خودتان را در فیلم و عکس‌ها ببینید. بهتر است برای این روز مهم و خاص برنامه‌ریزی درستی برای مراقبت از پوستتان داشته باشید تا به نتیجه دل‌خواه برسید و خاطره خوبی داشته باشید. چیزی که از روز عروسی باقی می‌ماند همین فیلم و عکس است. در این مقاله مراقبت‌های پوست عروس را به طور کامل توضیح دادیم. اگر شما هم تجربه‌ای در این زمینه دارید، در قسمت نظرات آن را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول مراقبت های پوستی قبل از عروسی

چگونه قبل از عروسی از پوست خود مراقبت کنیم؟

با استفاده از محصولات مراقبت پوستی، تغذیه سالم، نوشیدن آب و خواب کافی از پوست خود مراقبت کنید.

برای مراقبت از پوست عروس به چه نکاتی باید توجه کرد؟

مهم‌ترین نکته شناخت نوع پوست و مراقبت پوستی بر اساس آن است.

مراقبت از پوست عروس برای چه نوع پوستی لازم است؟

هر کسی با هر نوع پوستی به مراقبت از پوست احتیاج دارد.

مراقبت از پوست برای عروسی را از کی باید شروع کنیم؟

برای انجام تمام مراحل مراقبت از پوست، یک سال زمان لازم است.

برای مراقبت از پوست قبل از عروسی از چه ماسکی باید استفاده کنیم؟

با توجه به نیاز پوستتان نوع ماسک را انتخاب کنید. ولی ماسک آب‌رسان برای هر نوع پوستی مناسب است.