زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

مراقبت از پوست در سفر با کمک روتین ویژه‌ی موتن رو

wordcamp
367
10 دقیقه
مراقبت از پوست در سفر با کمک روتین ویژه‌ی موتن رو

دیگر به فصل‌های گرم سال نزدیک‌تر می‌شویم، از این رو تعداد سفرها نیز بیشتر می‌شود. آیا تا به حال برایتان پیش آمده که بعد از سفر پوست‌تان دچار آفتاب سوختگی، حساسیت یا خشکی شده باشد؟ چگونه می‌توان مانع این مشکلات پوستی در سفر شد؟ اگر می‌خواهید پوستتان هنگام سفر و پس از آن سالم و شاداب باشد، توصیه می‌‌کنیم مراقبت از پوست در سفر با کمک روتین ویژه‌ی موتن رو را از دست ندهید.

چگونه ممکن است سفر به پوست آسیب برساند؟

هنگامی که به سفر می‌روید، ممکن است مراقبت از پوست در سفر را فراموش کنید. اهمیت ندادن به این موضوع باعث آسیب به پوست می‌شود و پوست‌تان دچار خشکی، حساسیت و آفتاب سوختگی خواهد شد. سوال برای خیلی‌ها پیش می‌آید که چه‌چیزهایی ممکن است برای حفظ زیبایی پوست در سفر آسیب‌زا باشد؟ در ادامه مطلب به مواردی می‌پردازیم که ممکن است برای سلامت پوست مضر باشند. هرچه این موارد را بیش‌تر بشناسید، بهتر می‌‌توانید آن‌ها را کنترل کنید تا پوستی زیبا و سلامت داشته‌باشید.

روتین پوستی در سفر
روتین‌های پوستی باید در سفر نیز رعایت شوند

تغییرات آب و هوا

معمولا در بهار و تابستان بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از شهری به شهر دیگر با آب‌وهوای متفاوت سفر کنند. همین تغییرات آب‌وهوا باعث تغییر در بافت و ظاهر پوست می‌شود. معمولا بی‌توجهی به روتین پوستی در سفر، باعث آفتاب سوختگی و خشکی پوست خواهد شد. بنابراین توصیه می‌کنیم پیش از سفر حتما آب‌و‌هوای شهر مقصد را بررسی کنید.

در صورتی که به شهری با آب‌وهوای سرد سفر می‌کنید، مراقب خشکی پوست‌تان باشید. در صورتی‌که مقصد شما یک شهر گرم و آفتابی است، حتما به مراقبت از پوست در سفر اهمیت زیادی بدهید تا پوست‌تان دچار آفتاب سوختگی نشود.

تغییر در روتین پوستی روزانه

حفظ روتین پوستی روزانه در سفر، هم‌چون یک رویا است چرا که تغییر برنامه روزانه در سفر باعث می‌شود تغییر در روتین پوستی روزانه نیز ایجاد شود. در این مطلب سعی داریم مراقبت از پوست در سفر با کمک روتین ویژه‌ی موتن را به شما معرفی کنیم.

در واقع یک روتین پوستی در قطار یا هواپیما یا پس از بیدار شدن به داشتن پوستی سالم کمک می‌کند. توصیه می‌کنیم در طول سفر، حتی اگر به آب برای شستن پوست دسترسی نداشتید، پاک کننده پوست یا دستمال مرطوب آرایشی به همراه داشته باشید. به این دلیل که اگر پوست کثیف و آلوده باقی بماند، پوست تیره، دچار چین و چروک یا حتی دچار جوش و آکنه می‌شود.

تغییرات محصولات مراقبت از پوست

تغییرات محصولات مراقبت از پوست و مو یکی از مهم‌ترین مسائلی است که به پوست در طول سفر آسیب می‌رساند. وقتی در سفر وارد یک هتل می‌شوید، به احتمال زیاد صابون و شامپوهای کوچکی در هتل برای شما فراهم شده است. بی‌توجهی به این محصولات بهداشتی کمی دشوار است.

اما مشکل از زمانی شروع می‌شود که شما بدون توجه به نوع پوست و جنس موهایتان، سراغ این محصولات بهداشتی می‌روید. بنابراین ممکن است پوست‌تان خشک یا دچار حساسیت شود. از این جهت توصیه می‌‌کنیم حتما برای حفظ زیبایی پوست در سفر، محصولات مراقبت از پوست و موی مخصوص خود را همراه داشته باشید تا میزان آسیب به پوست و مو را کاهش دهید.

تغییر در برنامه روزانه

تغییر در برنامه روزانه، یکی دیگر از مواردی است که باعث فراموش کردن مراقبت از پوست در سفر می‌شود. هنگامی که سفر می‌کنید، روتین بیدار شدن و خواب‌تان تغییر می‌کند. بنابراین ممکن است که شما نتوانید روتین پوستی معمول در خانه را انجام دهید. با این حال یک کیف آرایش کوچک با محصولات روتین پوستی در سفر نیز باعث افزایش سلامت پوست می‌شود که در ادامه مطلب بیشتر به آن می‌پردازیم.

راه‌های مراقبت از پوست در سفر چگونه است؟

نیازی نیست که یک چمدان از محصولات مراقبتی پوست در سفر به همراه ببرید و هر لحظه نگران سلامت پوستتان باشید. اگرچه راه‌های مراقبت از پوست در سفر از روتین پوستی روزانه ساده‌تر است، اما به حفظ سلامت پوست کمک بزرگی می‌کند. بنابراین توصیه می‌کنیم مراقبت از پوست در سفر با کمک روتین ویژه‌ی موتن رو را از دست ندهید تا پوستتان در هر لحظه سلامت و شاداب باقی بماند.

مراقبت از پوست در سفر
وسایلی که برای مراقبت از پوست در سفر کارآمد هستند

دستمال مرطوب آرایشی به همراه داشته باشید

سعی کنید در مسافرت حتما دستمال مرطوب آرایشی به همراه داشته باشید. اگر نمی‌توانید تونر صورت را با خود به همراه ببرید، یک دستمال مرطوب آرایشی، انتخاب مناسبی خواهد بود. توصیه می‌کنیم از دستمال مرطوب در سایز کوچک استفاده کنید تا میزان بار چمدان نیز کمتر شود.

می‌توانید از دستمال مرطوب آرایشی برای پاک کردن میکاپ و تمیز کردن صورت در مسیر سفر و در هر لحظه‌ استفاده کنید. اگرچه برخی علاقه‌ای به استفاده از دستمال مرطوب آرایشی ندارند، اما تمیز ماندن پوست در طول سفر با دستمال مرطوب آرایشی از کثیف و آلوده ماندن پوست بهتر خواهد بود.

از اسپری آب استفاده کنید

برای داشتن روتین پوستی مناسب در سفر، حتما از اسپری آب استفاده کنید. تفاوتی ندارد به یک سفر یک روزه یا چند هفته‌ای می‌روید چرا که به همراه داشتن اسپری آب برای مراقبت از پوست در سفر، اهمیت زیادی دارد.

اسپری آب کمک می‌کند تا پوست آبرسانی شود و در طول سفر شاداب و سلامت باقی بماند. در واقع هنگامی که پوستتان را اسپری می‌کنید، مثل این است که از کرم مرطوب کننده پوست استفاده کرده‌اید. استفاده از اسپری آب برای پوست‌های خشک و مختلط انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود.

مناسب‌ترین فیس واش را به همراه داشته باشید

توصیه می‌کنیم برای شستن پوست‌تان، هرگز از مایع شوینده و صابون‌های هتل یا محل اقامت‌تان استفاده نکنید. ممکن است این نوع صابون‌ها مناسب جنس پوست شما نباشند. بنابراین بهترین و مناسب‌ترین فیس واش را به همراه داشته باشید.

به همراه داشتن فیس واش یا فوم شستشوی صورت در سفر، از داشتن سرم پوست و کرم دور چشم اهمیت بیشتری دارد. در واقع استفاده از فیس واش قبل از خواب، کمک می‌کند تا پوست از هر گونه آلودگی، پاک و تمیز شود.

کرم مرطوب کننده را فراموش نکنید

در طول سفر، استفاده از کرم مرطوب کننده را فراموش نکنید. البته بهتر است همیشه یک کرم مرطوب کننده کوچک در کیف خود داشته باشید و هر گاه از خانه خارج می‌شوید، از آن استفاده کنید. سلامت پوست دست و صورت و حفظ زیبایی پوست در سفر به استفاده از کرم مرطوب کننده وابسته است.

کرم مرطوب کننده، پوست را آبرسانی و مرطوب می‌کند. بنابراین پوست خشک یا چروک نمی‌شود. توصیه می‌کنیم پیش از ورود به قطار، اتوبوس یا هواپیما، حتما از کرم مرطوب کننده استفاده کنید چرا که معمولا هوای داخل وسایل نقلیه خشک است و ممکن است به پوست آسیب برساند.

کرم ضدآفتاب به همراه داشته باشید

اگر از افرادی که پوست سالم و درخشانی دارند درباره اولویت محصولات مراقبت از پوست‌شان سوال کنید، قطعا پاسخ‌شان کرم مرطوب‌کننده و کرم ضدآفتاب خواهد بود. تفاوتی ندارد که به شهر سرد و بارانی یا گرم و آفتابی سفر کنید. هنگامی که می‌خواهید از خانه، هتل یا اقامت‌گاه‌تان خارج شوید، باید از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. کرم ضدآفتاب از پوست شما مقابل اشعه مضر خورشید و آلودگی محیط محافظت می‌کند.

مراقبت از پوست در سفر
استفاده از ضدآفتاب در سفر بسیار مهم است

از ماسک ورقه‌ای استفاده کنید

اگر می‌خواهید به حفظ زیبایی پوست در سفر خود اهمیت زیادی بدهید، از ماسک ورقه‌ای استفاده کنید. معمولا ماسک ورقه‌ای جای زیادی از چمدان شما را نمی‌گیرد. ماسک ورقه‌ای به سلامت و آبرسانی پوست کمک به‌سزایی می‌کند. هم‌چنین برخی از ماسک‌های صورت، آلودگی و خستگی را از پوست پاک می‌‌کنند. با این حال داشتن ماسک صورت در طول یک سفر کوتاه، چندان ضرورتی ندارد.

به پوستتان دست نزنید

یکی از راه های مراقبت از پوست در سفر که کاربردی و آسان هم محسوب می‌شود، جلوگیری از لمس بی مورد پوست است. در طول سفر ممکن است دست‌تان در تماس با اجسام مختلف، آلوده شود. هنگام تماس دست با صورت، این آلودگی به پوست صورت نیز منتقل می‌شود. هم‌چنین در این سال‌های شیوع ویروس کرونا، هرچه تماس دست با صورت کم‌تر باشد، احتمال حفظ سلامت بدن بیش‌تر می‌شود.

کم‌تر آرایش کنید

در طول سفر سعی کنید کم‌تر آرایش کنید. ممکن است شما زمان زیادی در حال گردش باشید و ساعت‌ها میکاپ روی پوست باقی بماند. در صورتی که میکاپ بیش از 8 ساعت روی پوست باشد، پوست به اصطلاح نفس نمی‌کشد و ممکن است دچار جوش، آکنه و چین و چروک شود. استفاده از کرم پودر سبک یا کرم ضد آفتاب رنگی، انتخاب بهتری نسبت به کرم پودر سنگین با پوشانندگی بالا است. همچنین توصیه می‌کنیم حتما شب‌ها پیش از خواب آرایش‌تان را کاملا پاک کنید تا پوست تمیز و شاداب شود.

خواب کافی را فراموش نکنید

برنامه سفر به گونه‌ای است که روتین معمول زندگی فراموش می‌شود. با وجود این اگر نمی‌خواهید پس از سفر دچار مشکلات پوستی شوید، حتما خواب کافی داشته باشید. البته ممکن است در طول سفر میزان خواب‌تان از روزهای معمول کم‌تر باشد اما یک خواب معمولی، بهتر از بی‌خوابی است. بی‌خوابی برای پوست و بدن مضر خواهد بود.

به تغذیه‌تان توجه کنید

احتمالا در سفر دوست دارید غذاهای محلی و مزه‌های تازه‌ را امتحان کنید. این مسئله می‌تواند سفر شما را خاطره‌انگیز یا ناخوشایند کنید. توصیه می‌کنیم هرگز سراغ غذاهایی که به آن حساسیت دارید، نروید. این گونه غذاها شاید مزه خوبی داشته باشند، اما ممکن است کل سفرتان در جست‌و‌جوی دارو و درمان باشید.

هم‌چنین برخی از غذاها هم‌چون فست فودها، برای پوست مضر هستند. بنابراین تا جایی که امکان دارد، سراغ این‌گونه غذاها نروید. توصیه می‌کنیم نوشیدن آب کافی را فراموش نکنید. حتما یک بطری آب به همراه داشته باشید چرا که بی‌آبی برای بدن و پوست مضر است.

سخن آخر

بسیاری از خانم‌ها و آقایان، پس از سفر دچار مشکلات پوستی می‌شوند. دلیل این مشکلات، بی‌توجهی به روتین پوستی در سفر است. به همراه داشتن یک کیف آرایشی کوچک از محصولات مراقبت از پوست در طول سفر، کمک بزرگی به سلامت و شادابی پوست شما می‌کند. بنابراین سعی کنید آب کافی بنوشید و از استفاده از کرم مرطوب کننده و کرم ضد آفتاب غافل نشوید.

سوالات متداول درباره مراقبت از پوست در سفر

در این بخش به سوالات متداول از مراقبت از پوست در سفر می‌پردازیم. پاسخ به این سوالات به شما کمک می‌کند تا پوست‌تان در طول سفر و پس از آن سالم و شاداب باقی بماند. بهتر است بدانید که این روتین پوستی، بسیار ساده‌تر از روتین پوستی معمول در خانه است.

چرا حفظ زیبایی پوست در سفر اهمیت دارد؟

تغییرات آب و هوا، تغییر در برنامه خواب، عدم نوشیدن آب کافی و تغییر در روتین پوستی، در کاهش سلامت پوست تاثیر می‌گذارند. بنابراین حفظ روتین پوستی در سفر، هر چند کوتاه و ساده، به داشتن پوستی سالم و درخشان کمک می‌‌کند.

برای مراقبت از پوست در طول سفر به چه لوازمی نیاز است؟

به طور کلی بهتر است شما یک دستمال مرطوب آرایشی، یک فیس واش، یک اسپری آب، یک کرم مرطوب کننده و یک کرم ضد آفتاب به همراه داشته باشید. اما به همراه داشتن ماسک ورقه‌ای صورت نیز به شادابی پوستتان در طول سفر کمک بسزایی می‌کند.

نکات مهم روتین پوستی سفر چیست؟

در طول سفر حتما پوست‌تان را تمیز کنید. استفاده از دستمال مرطوب در طول روز و ژل شستشوی صورت پیش از خواب اهمیت زیادی دارد. همیشه سعی کنید با کرم مرطوب کننده و اسپری آب، پوست‌تان را آبرسانی و مرطوب کنید. هم‌چنین پیش از خارج شدن از هتل یا محل اقامت، حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.