زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

مراقبت از پوست و مراقبت از ناخن در زمستان

wordcamp
747
8 دقیقه
مراقبت از پوست و مراقبت از ناخن در زمستان

با فرا رسیدن فصل زمستان دمای هوا به طور محسوسی کاهش یافته و شما در خطر خشکی پوست در زمستان قرار می‌گیرید. پوست قسمت‌هایی از بدن مانند گردن، صورت و حتی پلک‌ها که به صورت مستقیم با هوای سرد و خشن سه ماه زمستان تماس دارند ممکن است دچار خشکی شده و علایمی مانند زبری و پوسته پوسته شدن را از خود نشان دهند. علاوه بر پوست، ناخن ها نیز تاثیرات زیادی را از آب و هوای سرد زمستانی دریافت کرده و اگر مراقب آنها نباشید ممکن است خیلی سریع شکننده شوند و شادابی و سلامت خود را از دست بدهند. در این مقاله قصد داریم نکاتی را برای مراقبت از پوست در زمستان و مراقبت از ناخن در زمستان به شما ارائه دهیم. پس از مطالعه این مقاله می توانید به راحتی این سه ماه سخت سال را پشت سر بگذارید.

مراقبت از پوست و ناخن در زمستان

در این بخش مواردی را برای شما بازگو می کنیم که با عمل کردن به آن ها، علاوه بر مراقبت از پوست در زمستان، می توانید به مراقبت از ناخن در زمستان هم برسید. فقط کافیست کمی حوصله به خرج دهید و با رعایت این نکات از خشکی پوست در زمستان در امان بمانید.

مراقبت از پوست در زمستان

نکته اولی که با فرا رسیدن فصل زمستان در ذهن می آید، تغییر پوشش برای در امان ماندن از سرماست. علاوه بر این که شما باید سر و بدن خود را با کاپشن و کلاه بپوشانید، برای مراقبت از پوست در زمستان، مخصوصا پوست دست باید از دستکش استفاده کنید. دستکش باعث می شود که حتی مراقبت از ناخن در زمستان هم تا حد خوبی اتفاق بیافتد.

مراقبت از پوست و ناخن در زمستان
دستکش و پوشش های محافظتی

پوشیدن لباس‌هایی مانند دستکش (پنجه دار یا بدون پنجه) می‌تواند در جلوگیری از خشک شدن پوست دستتان جلوگیری کند. یکی از بهترین کارهایی که در این زمینه می‌توانید انجام دهید پوشیدن کفش استاندارد و با کیفیت است. به طور کلی اگر کفش‌هایتان خیلی تنگ باشند بر روی ناخن پاها تاثیرات نامطلوب زیادی می‌گذارد. پس کفش مناسب نیز یکی از راه های مراقبت از ناخن در زمستان است.

مراقبت از پوست در زمستان: شستشوی بیش از اندازه

مراقبت از ناخن در زمستان
زیاده روی در شستشوی دست

شستشوی بیش از حد دست‌ها یا هر پوست هر قسمت از بدن می‌تواند باعث ایجاد خشکی و پوست پوست شدن دست شود. باکتری کوچکی تحت عنوان میکروبیوم بر روی پوست بدن زندگی می‌کند که به سلامت و شادابی پوست کمک زیادی می‌کند. به گفته متخصصین پوست، شستشوی بیش از اندازه پوست می‌تواند به این موجودات زنده آسیب زده و باعث خشکی پوست در زمستان و احساس کشیدگی پوست شود. در طول روز فقط در صورت نیاز دستان خود را بشویید تا این باکتری‌ها و به طور کلی چربی طبیعی پوست دستتان حفظ شوند. با این کار مرحله مهم مراقبت از پوست در زمستان را با موفقیت پشت سر می گذارید.

مراقبت از پوست در زمستان: محصولات مرقبتی

خشکی پوست در زمستان
استفاده از محصولات مرطوب کننده

دمای زیر صفر روزهای زمستانی، استفاده از مرطوب کننده‌ها و آبرسان های مرغوب برای مراقبت از پوست در زمستان را الزامی می‌کند. مطمئن شوید آب و رطوبت مورد نیاز پوستتان تامین می شود. از محصولاتی استفاده کنید که باعث بازسازی و ترمیم پوست شما شده و در فرمولاسیون آنها موادی مانند سرامیدها (یک ترکیب لیپیدی) وجود داشته باشد.

همچنین برای مراقبت از ناخن در زمستان از کرم های مرطوب کننده و بالم های ناخن استفاده کنید تا استحکام ناخن‌های شما در طول سه ماه زمستان به خوبی حفظ شود.

مراقبت پوست در فصل زمستان
استفاده از کرم ضد آفتاب

اشعه ماوراء بنفش خورشید در روزهای سرد و کمی آفتابی زمستان نیز وجود داشته و باعث آسیب زدن به پوست شما خواهد شد. به همین دلیل استفاده از کرم‌های ضد آفتاب با SPF حداقل 30 ضروری خواهد بود. همچنین بسیاری از متخصصین پوست و زیبایی نیز تاکید می‌کنند در روزهایی که برف بر روی زمین نشسته است استفاده از کرم‌های ضد آفتاب برای کاهش آسیب‌های ناشی از انعکاس نور خورشید بر روی پوست صورت برای مراقبت از پوست در زمستان ضروری است. علاوه بر این، کرم‌های ضد آفتاب خاصیت مرطوب کنندگی پوست را هم دارند.

با خشکی پوست در زمستان، لب ها نیز شروع به خشک شدن و ترک خوردن می کنند. با استفاده مکرر از بالم لب از این موضوع پیشگیری نمایید.

از ماسک‌های تقویت کننده پوست و ناخن استفاده کنید. ماسک‌های زیبایی با خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی پس از خستگی یک روز کاری هم جذاب هستند و هم می‌توانند به جلوگیری از خشکی پوست در زمستان و حفظ شادابی پوست و ناخن شما در طول فصل به طور محسوسی کمک کنند. این ماسک‌ها برای مراقبت هر چه بهتر و استراحت پوست و ناخن بسیار عالی هستند.

مطالعه بیشتر:

چگونه از شر خشکی پوست بدن و صورت خلاص شویم؟

کرم آبرسان راز جوانی همه پوست ها

پیشگیری و درمان خشکی پوست دور چشم

مراقبت از ناخن در زمستان

از مرطوب کننده‌های چرب و سرشار از مواد معدنی و تغذیه کننده پوست استفاده کنید تا علاوه بر هیدراته شدن پوست باعث ترمیم و بازسازی آن شود. مرطوب کننده‌هایی حاوی روغن بادام، روغن آرگان یا روغن آووکادو می‌توانند انتخاب‌های بسیار خوبی برای مراقبت از پوست و ناخن در زمستان باشند.

زمانی که خشکی به سراغ ناخن‌های شما می‌آید احتمال شکنندگی و زبری آنها نیز بیشتر می‌شود. پس برای مراقبت از ناخن در زمستان و جلوگیری از این مشکل بهتر است از یک وازلین ژلی برای مرطوب کردن و آبرسانی بهتر به ناخن‌ها استفاده کنید. برای پوست دستتان نیز یک لایه ضخیم از لوسیون مخصوص دست می‌تواند گزینه مناسبی باشد. از این محصولات می‌توانید برای مراقبت از ناخن در زمستان بر روی ناخن‌تان نیز استفاده کنید. با این کار با یک تیر دو نشان زدید و مراقبت از پوست در زمستان را هم رعایت کرده اید.

مراقبت از پوست در زمستان
مرطوب کردن پوست و ناخن

مراقبت از ناخن در زمستان: مواد شوینده مضر

قبل از خرید یا مصرف یک محصول آرایشی و بهداشتی حتما اطلاعات نوشته شده بر روی بسته بندی آن را به دقت مطالعه کنید. برخی از محصولات حاوی مواد شوینده یا پاک کننده مضری هستند که اصطلاحا خشونت آنها در برابر پوست بالا بوده و می‌تواند در روتین مراقبت از پوست در زمستان اخلال به وجود آورد. موادی مانند الکل، اسانس‌های عطری و پارابن‌ها می‌توانند خشکی پوست در زمستان را افزایش دهند.

مواد شیمیایی مضر و آسیب به پوست و ناخن در فصل زمستان

سعی کنید از محصولات ملایم بهره برده و برای ناخن‌ها نیز از یک محلول پاک کننده لاک فاقد استون استفاده نمایید. همچنین پاک کردن لاک ناخن باید حداکثر هفته‌ای یک بار انجام شود. استفاده از مواد شوینده قوی و خشن زحمت های شما برای مراقبت از ناخن در زمستان را از بین می‌برد.

مراقبت از ناخن در زمستان: فرو بردن در آب گرم

مراقبت از پوست و ناخن در زمستان با فرو بردن ناخن در آب گرم
فرو بردن ناخن در آب گرم

هفته‌ای یک بار ناخن‌های دستتان را برای حداکثر 10 دقیقه درون آب گرم (نه داغ) فرو ببرید. سپس از یک روغن مخصوص کوتیکول، وازلین یا روغن زیتون بر روی ناخن‌ها یا کوتیکول استفاده کنید. برای کسب نتیجه بهتر می‌توانید یک دستکش نخی را برای مدت یک ساعت بپوشید.

بهتر است این کار را قبل از خواب انجام دهید و اجازه دهید دستکش تا صبح بر روی دستان شما قرار داشته باشد. بدین ترتیب روغن‌ها جذب ناخن شده و باعث نرمی، درخشندگی و شادابی آنها خواهد شد. همچنین می‌توانید پیش از رفتن به حمام مقدار زیادی روغن را بر روی ناخن‌های خود قرار داده و سپس با ماساژ دادن آنها بر روی ناخن، به جذب هر چه بیشتر روغن کمک کنید. این عمل همچنین از خشکی پوست در زمستان به خصوص برای پوست دست و اطراف ناخن جلوگیری می کند.

مطالعه بیشتر:

نکات مراقبت از پوست و ناخن برای زنان خانه‌دار

ترفندهای زیبایی پوست، مو و ناخن

مراقبت از پوست و ناخن: فضای خانه

مراقبت ناخن در فصل زمستان
آماده سازی فضای خانه

اتاقی که در آن می‌خوابید یا به طور کلی فضای منزل شما نباید بیش از اندازه گرم باشد. این موضوع باعث خشکی هوا و در نتیجه افزایش احتمال خشکی و دهیدراته شدن پوست شما را نیز افزایش خواهد داد. به همین دلیل حواستان باشد شعله بخاری یا درجه شوفاژ خیلی بالا نباشد.

برای حفظ رطوبت و مراقبت از پوست در زمستان و همچنین استحکام و مراقبت از ناخن در زمستان، سعی کنید در محیط خانه یا حتی محل کارتان از یک دستگاه بخور بهره ببرید. این ابزار کاربردی به راحتی می‌تواند از خشکی پوست شما جلوگیری نماید.

برای دوش گرفتن هرگز از آب خیلی گرم یا داغ استفاده نکنید. حمام بخار گرفته و آب داغ آنقدر در سرمای زمستان و پس از یک روز کاری سخت وسوسه کننده می‌شود که هر کسی ممکن است مرتکب این اشتباه شود. آب داغ باعث از بین رفتن چربی‌های ضروری پوست شده و همچنین التهاب پوست و ناخن و در نتیجه خشکی پوست در زمستان را نیز به همراه خواهد داشت. ایده‌آل‌ترین حالت دوش گرفتن این است که از آب ولرم استفاده نموده و حداکثر 5 الی 10 دقیقه در حمام بمانید.