زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

پنج ماده غذایی قوی در شفاف سازی و پاکسازی پوست

1
wordcamp
1,310
4 دقیقه
پنج ماده غذایی قوی در شفاف سازی و پاکسازی پوست

شفاف سازی و پاکسازی پوست یکی از راهکار های جوان سازی پوست به شمار می آید. در مقالات گذشته، از برخی رژیم های غذایی  مانند رژیم انگور برای پاکسازی پوست صحبت کرده ابم. در دنیای امروز که غالبا با مواد شیمیایی سروکار داریم راهکار های بسیاری جهت پاکسازی پوست وجود دارد که شامل  انواع تونرها و ماسک های موجود در بازار است. اما در این مقاله سعی داریم تا روش طبیعی پاکسازی پوست را به شما آموزش دهیم، مسلما تغذیه مناسب یکی از راهکار های اصولی در جوانسازی و پاکسازی عمیق پوست است که تجربه حس زیبایی از درون را به شما می بخشد. در این مقاله راهکارهای پاکسازی پوست از طریق تغذیه مناسب به شما آموزش داده خواهد شد.

 پاکسازی پوست با جوانه گندم

اگر حساسیت غذایی به خوردن غلات ندارید توصیه می‌کنیم حتما این دانه های خوراکی را در برنامه غذایی خود بگنجانید، منظور از غلات کامل یا دانه های کامل، دانه های خوراکی غلات هستند که دستخوش فراوری و تصفیه نشده و به اصلاح سبوس‌دار هستند .خوردن دانه های غلات مانند سبوس گندم، سبوس برنج قهوه ای، ارزن، بلغور ذرت و جو و … برای سلامتی و پاکسازی پوست کاملا ضروری هستند. دانه های کامل یک منبع فوق العاده از ویتامین ها و مواد معدنی مانند ویتامین B، سلنیوم، منیزیم و روی هستند که همه آنها نقش مهمی در محافظت پوست از آسیب های محیطی، جلوگیری از خطوط و چین و چروک ها و همچنین شفاف شدن پوست دارند.


پیشنهاد نویسنده: 11 گام برای داشتن پوستی بهتر


غلات و پاکسازی پوست

 تاثیر گوجه فرنگی در شفاف سازی  و پاکسازی پوست 

گوجه فرنگی حاوی لیکوپن، است که عموما این ماده در میوه ها و سبزیجات قرمز رنگ مشاهده می شود. این مواد مغذی، رادیکال های آزاد را تجزیه می کند و از آسیب هایی که ممکن است در اثر قرار گرفتن در نور خورشید ایجاد شود جلوگیری می کند. گوجه فرنگی خصوصا برای افرادی که پوست های حساسی دارند بسیار مفید است.

تاثیر گوجه فرنگی در پاکسازی پوست

  کاکائو و تاثیر در پاکسازی پوست

کاکائو، از درخت میوه کاکتا، بوده و دارای سطوح بسیار بالایی از آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی و ویتامین ها است که همه این مواد برای پوست کاملا ضروری اند. اضافه کردن پودر کاکائو به کوکی ها یا نوشیدنی های گرم، پوست شما را تقویت می کند و میل شما به شکلات را برآورده می کند. اگر این ماده غذایی را بصورت ماسک صورت استفاده نمایید، تاثیر سریع و مطلوب آن را در کوتاهترین زمان به هنگام پاکسازی پوست خود حس خواهید کرد و به سرعت پوستی شفاف خواهید داشت.

ماسک کاکائو

خرید ماسک کاکائو

   تخم مرغ غذای ضد پیری پوست

تخم مرغ به دلیل داشتن آمینو اسید، موجب رشد سلولهای پوستی و سفت شدن پوست شده و از پیری زودرس پوست نیز جلوگیری می کند. همچنین ویتامین D  موجود در تخم مرغ، موجب جذب آهن می شود و پوست را پاکسازی و روشن می کند و حتی باعث افزایش اکسیژن رسانی به سلول های پوست هم می شود.


پیشنهاد نویسنده: لاغری سریع با هفت تکنیک بسیار ساده


تخم مرغ و غذای پاکسازی پوست

 ماهی طبیعی ترین ماده شفاف سازی پوست 

ماهی یک روش بسیار سالم و موثر برای دریافت اسید چرب ضروری (EFAs) مانند امگا 3 و امگا 6 است. EFA ها به کاهش التهاب کمک می‌کنند که به نوبه خود باعث باز شدن منافذ پوستی و فعالسازی سلولهای کلاژن ساز پوست  می‌شود که این امر به پاکسازی پوست کمک شایانی می کند. ماهی قزل آلا، ماهی خال مخالی و ماهی تن بیشترین مقدار EFA را دارا هستند. این ماده غذایی پاکسازی عمیق را بر سطوح پوست قرار می دهد و در مدتی کوتاه پوست شما را شفاف می کند. ماهی همچنین بدلیل داشتن ویتامین ها و مواد معدنی مانند ویتامین E و B و روی موجب ترمیم سلول های پوستی میشود.

ماهی

نتیجه گیری:

با توجه به اهمیت تغذیه مناسب در سلامت و زیبایی پوست،در این مطلب به معرفی پنج ماده غذایی موثر در سالم سازی و پاکسازی پوست پرداختیم که با مصرف مناسب آنها می توانید شفافیت و زیبایی هرچه بیشتری را به پوست خود هدیه دهید.

 ماسک اسکراب

خرید اسکراب و لایه بردار صورت