زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

مراقبت از پوست در 20 سالگی؛ بایدها و نبایدهای روتین پوستی در این دوره

wordcamp
1,387
18 دقیقه
مراقبت از پوست در 20 سالگی؛ بایدها و نبایدهای روتین پوستی در این دوره

در اغلب مواقع و برای بیشتر افراد، بهترین دوره زمانی پوست، سن 20 الی30  سالگی است. در این دوره از جوش‌های دوره نوجوانی خبری نیست و البته چروک‌ها و لکه‌های تیره نیز هنوز ظاهر نشده‌اند. هرچند باید به شما بگوییم این دوره، یکی از مهم‌ترین بازه‌های زمانی برای مراقبت از پوست است. پس از افزایش سن و عبور از 30 یا 40 سالگی، مشکلاتی ظاهر خواهند شد که می‌‌توانید در سنین کمتر، از ایجاد آن‌ها جلوگیری کنید. به همین خاطر در این نوشتار قصد داریم به بررسی دقیق نکات مهم مراقبت از پوست بین 20 تا 30 سالگی بپردازیم. همراه ما باشید و این موارد مهم را به خاطر بسپارید.

اهمیت مراقبت از پوست در 20 سالگی و پس از آن

مراقبت از پوست در 20 سالگی و تاثیرات آن در دهه‌های آتی
مراقبت از پوست در 20 سالگی و تاثیرات آن در دهه‌های آتی

در دوره نوجوانی، احتمالا مهم‌ترین و اصلی‌ترین مشکل پوست، ظهور جوش‌های دوره بلوغ باشد. در این دوره از چین ‌و چروک، خشکی بیش از حد و یا خستگی پوست هیچ خبری نیست. هر چند متاسفانه این موضوع کم‌کم و با ورود به دهه سوم زندگی در 20 سالگی، دست‌خوش تغییرات زیادی می‌شود.

برای برخی از افراد، دهه سوم با ظهور جوش‌های هورمونی همراه است و برای برخی دیگر، از بین‌بردن اثرات ماندگار جوش‌های نوجوانی به یک چالش بزرگ تبدیل می‌شود. از سوی دیگر، ورود به این دهه به‌معنای افزایش سن، افزایش استرس، مسئولیت و البته فعالیت‌های بیشتر در محیط‌های آلوده خواهد بود. همه این موارد تاثیر شدیدی بر سلامت پوست می‌گذارند. به همین خاطر مراقبت از پوست در 20 سالگی اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت.

هر گونه مراقبت از پوست در این دوره، تاثیر مستقیمی بر سلامت پوست در دهه‌های آتی خواهد گذاشت. به همین خاطر، باید مراقبت از پوست بین 20 تا 30 سالگی را جدی بگیرید. در واقع این دوره، بازه جلوگیری از آسیب‌ها است. در ادامه، به بررسی مهم‍ترین نکات روتین مراقبت پوست در این دوره زمانی می‌پردازیم.

روتین مراقبت از پوست در 20 سالگی

اغلب مشکلات پوستی در سنین بالای 40 و یا 50 سال، بر اثر عدم مراقبت از پوست در سنین کمتر رخ می‌دهد. به همین خاطر، بهتر است مراقبت از پوست در 20 سالگی را جدی گرفته و با آغاز یک روتین مراقبت از پوست برای 20 سالگی از ایجاد مشکلات جدی‌تر در سال‌های آتی جلوگیری کنید. در این بخش، مهم‌ترین موارد برای داشتن یک روتین سالم پوستی را با هم مرور خواهیم کرد. همراه ما باشید.

1- شوینده ملایم

شوینده یکی از مهم‌ترین بخش‌های مراقبت از پوست است. فرقی ندارد که شما در کدام بازه سنی به سر می‌برید، پوست شما همیشه به یک شوینده ملایم و مناسب نیاز دارد. در اولین گام برای مراقبت از پوست در 20 سالگی شما به یک شوینده مناسب پوست‌تان نیاز خواهید داشت. شوینده علاوه بر پاکسازی پوست، باعث از بین‌بردن آلودگی‌های محیط و جلوگیری از ایجاد جوش‌های صورت خواهد شد.

فراموش نکنید حتی بهترین و قوی‌ترین کرم‌ها و لوسیون‌ها، تنها بر یک پوست تمیز اثر خواهند گذاشت. از سوی دیگر، استفاده از یک شوینده قوی لایه‌بردار به‌صورت روزانه، می‌تواند مشکلات بسیار بیشتری ایجاد کند. حساسیت پوستی، خارش، ایجاد لکه‌های مختلف و حتی سوزش، همه نشانه‌هایی از یک شوینده قوی و نامناسب است.

ژل شوینده صورت گارنیه حاوی عصاره انگور مناسب پوست معمولی و مختلط حجم 200 میل
خرید ژل شوینده صورت گارنیه حاوی عصاره انگور مناسب پوست معمولی و مختلط حجم 200 میل

بنابراین با توجه به پوست خود، یک شوینده مناسب خریداری کنید. ترجیحا صورت خود را شب‌ها با شوینده شست‌وشو داده و صبح‌ها تنها با آب سرد بشورید. البته اگر پوست شما چرب است، میزان چربی پوست‌تان در ابتدای روز نیز بسیار زیاد خواهد بود. در این صورت، 2 بار شست‌وشوی روزانه با شوینده مناسب، یکی از بهترین و ابتدایی‌ترین روش مراقبت از پوست بین 20 تا 30 سالگی خواهد بود.

2- ضد آفتاب روزانه

برخی از مهم‌ترین و ماندگارترین آسیب‌های پوستی، بر اثر تابش خورشید بر پوست ایجاد می‌شود. به همین خاطر، استفاده از ضد آفتاب روزانه یکی از مهم‌ترین اقدامات مراقبت از پوست در 20 سالگی است.

برندها و انواع مختلفی از ضد آفتاب‌ها در بازار وجود دارند که می‌توانید با توجه به پوست خود، یکی از آن‌ها را برگزینید. توصیه ما خرید یک ضد آفتاب با SPF بیش از 30 است. وجود زینک اکساید در ترکیب ضد آفتاب، میزان اثرگذاری ضد آفتاب شما را افزایش خواهد داد. بنابراین در زمان خرید، این نکته‌ها را نیز در نظر بگیرید.

برای اثرگذاری بهتر ضد آفتاب، بهتر است آن را هر یک الی 2 ساعت تمدید کنید. البته اگر زمان زیادی را در معرض تابش نور آفتاب سپری نمی‌کنید، فقط یک بار در ابتدای روز از ضد آفتاب استفاده نمایید.

کرم ضد آفتاب بی رنگ فیس دوکس مدل Photosome Spf50 مناسب پوست چرب حجم 40 میل
خرید کرم ضد آفتاب بی رنگ فیس دوکس مدل Photosome Spf50 مناسب پوست چرب حجم 40 میل

3- ویتامین C

استفاده از ویتامین سی برای مراقبت از پوست بین 20 تا 30 سالگی
استفاده از محصولات حاوی ویتامین سی برای مراقبت از پوست بین 20 تا 30 سالگی

همه افراد باید بدانند که ضد آفتاب با وجود تمام مزایای مثبت خود، نمی‌تواند به‌صورت 100 درصد از پوست صورت محافظت کند. برای مقابله با رادیکال‌های آزاد محیط، پوست صورت به آنتی‌اکسیدان‌های قوی نیز نیاز دارد. به همین خاطر استفاده از یک کرم یا لوسیون حاوی ویتامین C، برای مراقبت از پوست در 20 سالگی و حتی بیشتر از آن، ضروری است.

ویتامین C علاوه بر محافظت از سلول‌ها در مقابل اشعه UV، به تولید کلاژن پوست نیز کمک می‌کند. نکته مهمی که باید به خاطر بسپارید این است که در اغلب ضد آفتاب‌ها، مقداری ویتامین C وجود دارد. هرچند میزان ویتامین موجود در این ضد آفتاب‌ها هیچ‌گاه کافی نبوده و به همین خاطر حتما باید یک کرم اختصاصی حاوی ویتامین سی خریداری کنید.

استفاده از سایر محصولات سرشار از ویتامین سی نیز یکی دیگر از راه‌های بهره‌بردن از این ویتامین است. شوینده‌ها، پاک‌کننده‌ها و کرم‌های شب مختلفی وجود دارند که میزان مشخصی از ویتامین C در آن‌ها وجود دارد. استفاده هم‌زمان از دو یا 3 محصول حاوی این ویتامین، روش مناسبی برای فراهم‌کردن این ماده ضروری برای پوست است.

4- کرم‌های حاوی رتینول

رتینول‌ها قوی‌ترین لایه‌بردارهای پوست هستند. برای از بین‌بردن لکه‌های تیره و یا پاکسازی عمقی پوست، می‌توانید از انواع کرم‌های حاوی رتینول استفاده کنید. هر چند باید بدانید که استفاده نادرست از این نوع کرم‌ها، می‌تواند مشکلات جدی‌تری را برای شما ایجاد کند. به همین خاطر، توصیه می‌کنیم یک کرم ملایم حاوی رتینول خریداری کنید.

برخی از کرم‌های حاوی رتینول، بدون تجویز پزشک قابل خریداری هستند. این کرم‌ها بسیار ملایم بوده و به همین خاطر، استفاده از آن‌ها امن‌تر است. اگر پس از مصرف این مدل کرم‌ها، با کمی سوزش یا خارش مواجه شدید، کرم حاوی رتینول را پیش از استفاده با کرم شب یا کرم مرطوب‌کننده خود ترکیب کنید.

استفاده از کرم‌های حاوی رتینول را در اواخر دهه 20 آغاز کنید. پس از آن و با ورود به هر دهه جدید، میزان رتینول موجود در کرم یا لوسیون را افزایش دهید. رتینول‌ها می‌توانند اثر جوش‌ها را از بین ببرند. علاوه بر آن، میزان چین و چروک را کاهش داده و باعث تحریک کلاژن‌سازی پوست شوند.

5- کرم دور چشم برای مراقبت از پوست در 20 سالگی و پس از آن

پوست اطراف چشم، نازک‌ترین پوست در تمام بدن است. به همین خاطر، علائم افزایش سن به‌سرعت بر این بخش از بدن ظاهر می‌شود. بنابراین حتی اگر هیچ‌گونه چروکی در اطراف چشم‌های خود ندارید، استفاده از کرم دور چشم را آغاز کنید. انجام این کار باعث آبرسانی به پوست دور چشم شده و حتی ظهور چروک‌ها را به‌تاخیر می‌اندازد.

کرم دور چشم بایو آکوا مدل Wonder حجم 20 میل
خرید کرم دور چشم بایو آکوا مدل Wonder حجم 20 میل

بهتر است کرم دور چشم خود را به‌صورت دوره‌ای تغییر دهید. برای مثال ابتدا از یک دور چشم آبرسان استفاده کرده و پس از اتمام آن، دور چشم حاوی رتینول خریداری کنید. این تغییرات دوره‌ای به پوست شما کمک می‌کند که تمام مواد مورد نیاز خود را جذب کند.

استفاده از دور چشم از ابتدای 20 سالگی توصیه می‌شود. هر چند باید بدانید که دور چشم را باید با توجه به سن و البته نیاز پوستی خود خریداری کنید. سن پوستی خود را در نظر گرفته و سپس بهترین و مناسب‌ترین گزینه را برگزینید.

6- لایه بردار صورت

لایه برداری صورت یکی از مهم‌ترین گام‌های مراقبت از پوست در 20 سالگی
لایه برداری صورت یکی از مهم‌ترین گام‌های مراقبت از پوست در 20 سالگی

اشعه‌های خورشید، استرس، دخانیات و حتی مصرف غذاهای ناسالم، تاثیر مستقیمی بر پوست شما خواهند گذاشت. این تاثیرات ممکن است به‌صورت لکه‌های تیره، جوش و اثر آن، کدری و یا ماتی پوست، پدیدار شوند. برای مراقبت از پوست در 20 سالگی و پس از آن، باید لایه‌برداری پوست صورت را جدی بگیرید.

لایه‌بردارهای مختلف با از بین‌بردن آلودگی‌های سطح پوست، باعث جوان‌سازی و تولید سلول‌های جدید می‌شوند. البته در زمان استفاده از لایه‌بردارها باید نکات مهم استفاده از آن‌ها را به خاطر بسپارید. از لایه‌بردارها یک بار در هفته استفاده کنید. اگر پوست شما خشک و حساس است، استفاده از لایه‌بردار هر 2 هفته یک بار نیز کاملا کافی خواهد بود.

لایه‌بردارها باعث نازکی پوست خواهند شد. به همین خاطر پس از آن مراقبت از پوست را جدی بگیرید. سعی کنید زمانی از لایه‌بردار استفاده کنید که قرار نیست به مدت طولانی در معرض تابش اشعه‌های خورشید قرار بگیرید. لایه‌بردارهای ملایم، گزینه‌های بهتری برای بازه 20 الی 30 سالگی هستند. بنابراین یک لایه‌بردار ملایم خریداری کرده و با توجه به نیاز و نوع پوست خود، به‌صورت دوره‌ای از آن استفاده کنید.

7- آبرسانی پوست روش مهم مراقبت از پوست در 20 سالگی

آبرسانی پوست یکی از مهم‌ترین روش‌های مراقبت از پوست در 20 سالگی
آبرسانی پوست یکی از مهم‌ترین روش‌های مراقبت از پوست در 20 سالگی

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مشکلات پوست، خشکی آن است. خشکی پوست باعث ایجاد و یا افزایش چین ‌و چروک خواهد شد. فعالیت‌های مختلف و حتی لایه‌برداری، این مشکل را تشدید خواهد کرد. بنابراین برای داشتن یک پوست شاداب و باطروات، حتما باید آبرسانی پوست را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین گام‌های مراقبت از پوست در 20 سالگی انجام دهید.

لایه‌برداری نامناسب و یا بیش از حد نیز رطوبت طبیعی پوست را از بین خواهد برد. به همین خاطر در کنار لایه‌برداری دوره‌ای، باید آبرسانی را نیز انجام دهید. استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده و آبرسان، روش مناسبی برای مواجهه با این مشکل است.

برای افراد دارای پوست چرب، استفاده از کرم‌ها و لوسیون‌های مرطوب‌کننده بر پایه آب، بهترین گزینه است. از سوی دیگر، برای افراد دارای پوست خشک، خرید یک کرم بر پایه روغن، روش مناسبی برای مرطوب‌کردن پوست است.

بنابراین پوست خود و نیاز آن را در نظر بگیرید، سپس با توجه به آن بهترین و مناسب‌ترین کرم را خریداری کنید. آبرسانی از ایجاد چروک جلوگیری کرده و شادابی و طراوت پوست شما را افزایش خواهد داد.

هر 7 مرحله ذکر شده در این بخش، قسمت مهمی از روتین مراقبت از پوست در 20 تا 30 سالگی است. نکته مهمی که باید بدانید این است که این روش‌ها، تنها به این دوره زمانی محدود نشده و در تمام عمر، این مراحل و روتین‌ها کاربرد دارند. هر چند در هر بازه سنی، باید نوع کرم‌ها و مواد موجود در آن‌ها را با توجه به همان بازه سنی انتخاب کنید. در بخش بعدی، مراقبت‌های پوستی در بازه‌های سنی مختلف را به‌اختصار با هم مرور می‌کنیم.

روتین مراقبت از پوست در بازه های سنی مختلف

در بخش پیشین، روتین مراقبت از پوست در 20 الی 30 سالگی را با هم مرور کردیم. نکته مهمی که باید به خاطر بسپارید این است که هدف اصلی مراقبت از پوست، داشتن ظاهری جوان نیست. طبیعی است که با گذر زمان، علائم افزایش سن ظاهر شوند و به همین خاطر، هدف اصلی همه افراد باید داشتن سالم‌ترین پوست در بازه‌های سنی مختلف باشد.در ادامه برخی از مهم‌ترین نکات مراقبت از پوست در دهه‌های مختلف زندگی را با هم بررسی خواهیم کرد.

ورود به دهه 20

مراقبت از پوست در 20 سالگی با کمک کرم‌های سبک و ملایم
مراقبت از پوست در 20 سالگی با کمک کرم‌های سبک و ملایم

مهم‌ترین موضوع در این دوره، شناخت پوست و ایجاد یک روتین مناسب با توجه به آن است. در این بازه سنی باید میزان خشکی و چرب‌بودن پوست خود را شناسایی کنید. سپس با توجه به نوع پوست، بهترین روتین برای سال‌های آتی زندگی‌تان را برنامه‌ریزی نمایید. به همین خاطر، روتین پوستی در این دهه بسیار ساده خواهد بود.

استفاده از شوینده مناسب، آبرسانی پوست والبته استفاده از ضد آفتاب، مهم‌ترین بخش روتین پوستی در این دهه از زندگی است. در این بازه سنی، افراد سفرهای تفریحی بیشتری را تجربه کرده و به همین خاطر، روتین پوستی آن‌ها ممکن است با تغییرات مختلفی مواجه شود. فرقی ندارد که شما در کدام دوره زندگی هستید، در هر صورت باید روتین پوستی خود در سفرها نیز رعایت کنید. در مطلب زیر، این موضوع را به‌دقت بررسی کرده‌ایم.

ورود به دهه 30

جلوگیری از ایجاد چین و چروک با کمک مراقبت از پوست در 20 سالگی
جلوگیری از ایجاد چین و چروک با کمک روش‌های مراقبت از پوست در 20 سالگی

با نزدیک‌شدن به دهه 30، کم‌کم استفاده از دور چشم نیز ضروری می‌شود. البته استفاده از دور چشم در بازه 20 تا 30 سالگی نیز کاربرد دارد، اما با ورود به 30 سالگی، استفاده دائم و روزانه از دور چشم، به یکی از ضروریات مراقبت از پوست تبدیل خواهد شد.

معمولا در این دوره، مشغله‌های روزانه افراد نیز به شکل قابل توجهی افزایش می‌یابند. به همین خاطر ممکن است رسیدگی به پوست، نادیده گرفته شود. باید به شما یادآوری کنیم که این بازه زمانی، مهم‌ترین دوره برای مراقبت از پوست خواهد بود. پوست شما در این بازه زمانی کم‌کم وارد دوره میانسالی شده و اثرات آن برای همیشه ماندگار می‌‌شود.

بنابراین همیشه زمان مشخصی را در ابتدای روز و آخر شب برای پوست خود در نظر بگیرید. علاوه بر روتین‌های مورد استفاده در بازه 20 سالگی، در 30 سالگی باید کرم‌های آنتی‌اکسیدان و لایه‌بردار را نیز در برنامه مراقبت از پوست خود، در نظر بگیرید. مراقبت از پوست بین 20 تا 30 سالگی برای زنان شاغل، کمی سخت‌تر خواهد شد. در مطالب پیشین، به بررسی این موضوع پرداختیم و می‌توانید از طریق لینک زیر، به آن دسترسی داشته باشید.

ورود به دهه 40

با ورود به دهه پنجم زندگی خود و در ابتدای 40 سالگی، باید مراقبت از پوست را کمی جدی‌تر دنبال کنید. تا پیش از این دوره، اغلب کرم‌ها و لوسیون‌ها برای جلوگیری از ایجاد علائم افزایش سن استفاد می‌شوند، اما پس از این دوره، باید کرم‌های درمانی را آغاز کنید.

ممکن است در کنار کرم‌ها و روتین‌های مراقبت از پوست، به درمان‌های جدی‌تر هم‌چون لیزردرمانی یا سایر روش‌های دیگر نیاز پیدا کنید. با وجود این، کرم‌ها و لوسیون‌های شما در این بازه سنی، قوی‌تر بوده و غالبا باید با تجویز پزشک خریداری شوند.

کرم‌های حاوی ویتامین A، لایه‌بردارهای قوی‌تر حاوی رتینول و کرم‌های ضد چروک قوی، برخی از مهم‌ترین کرم‌های مورد استفاده در این بازه سنی خواهند بود.

ورود به دهه 50

مراقبت از پوست در 20 سالگی و تاثیرات آن در دهه‌های بعدی
مراقبت از پوست در 20 سالگی و تاثیرات آن در دهه‌های بعدی

پیری پوست و ایجاد چین و چروک، یکی از ترس‌های بزرگ اغلب افراد است. باید بدانید که این موضوع دیر یا زود برای همه افراد رخ خواهد داد و تنها باید بتوانید این فرآیند را به‌صورت اصولی به‌تعویق بیندازید. این روند طبیعی افزایش پوست است و این موضوع را باید همیشه در نظر داشته باشید.

بنابراین تنها باید از پوست خود به‌‎صورت کامل محافظت کرده و در هر بازه زمانی، سلامت و شادابی پوست خود را با توجه به آن بازه سنی، حفظ کنید. در این زمان باید این سوال مهم را از خود بپرسید که شما به چه چیزی نیاز دارید؟ آیا به تغییرات کامل نیاز خواهید داشت و یا تنها می‌خواهید سلامت کلی پوست خود را تامین کنید؟

با توجه به پاسخ‌های خود، می‌توانید از کمک متخصص پوست و یا متخصص جراحی پلاستیک بهره ببرید. تزریق ژل، بوتاکس و سایر موارد مشابه، برخی از مهم‌ترین اقدامات در این بازه سنی خواهند بود.

مراقبت از پوست در این بازه سنی، برای دهه‌های آتی نیز مشابه خواهد بود. پوست پس از ورود به 50 سالگی، فرآیند تغییرات خود را به همان شکل ادامه خواهد داد. بنابراین در دهه‌های آتی نیز باید همان روند را در پیش بگیرید. فراموش نکنید که هدف شما جوان‌ماندن نیست، هدف شما باید رسیدن به سالم‌ترین پوست در هر دهه از زندگی باشد.

روش مراقبت از پوست در 20 سالگی برای مردان

مراقبت از پوست در 20 سالگی مردان
مراقبت از پوست در 20 سالگی برای مردان

غالبا مردان کمتر از زنان به سلامت پوست خود اهمیت می‌دهند. این موضوع در بازه سنی 20 تا 30 سالگی، نمود بیشتری دارد. اغلب مردان جوان تصور می‌کنند که قرار است همیشه دارای این پوست شاداب و با طراوت باشند و حتی در برخی مواقع، ظهور اثرات افزایش سن را دوست دارند. با وجود این، باید به شما یادآوری کنیم که به دلیل نوع کار مردان، آن‌ها در معرض آسیب‌های پوستی بیشتری هستند.

عدم استفاده از لوازم آرایشی مختلف، امتیاز مثبتی برای مردان بوده و احتمال ایجاد آسیب‌های بیشتر را کاهش می‌دهد. اما مراقبت از پوست بین 20 تا 30 سالگی برای مردان نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

مراقبت های پوستی در 20 سالگی برای مردان نیز شامل موارد پایه یعنی استفاده از شوینده مناسب و البته ضد آفتاب است. با افزایش سن، محصولات مورد استفاده برای مردان همانند زنان تغییر یافته و افزایش می‌یابد.

استفاده از کرم‌های دور چشم، کرم‌های آنتی‌اکسیدان، رتینول‌ها و البته ضد چروک‌ها، برای مردان همانند زنان، مهم و ضروری است. استفاده از این کرم‌ها و لوسیون‌ها با گذر از 25 سالگی و نزدیک‌شدن به 30سالگی، ضرورت بیشتری خواهد داشت. تولیدکننده‌های مختلف، با توجه به نوع پوست و نیاز مردان، محصولات اختصاصی برای این گروه از مصرف‌کنندگان تولید می‌کنند. این محصولات تخصصی معمولا رایحه کمتری داشته و در برخی موارد، اثرگذاری بیشتری دارند.

خوشبختانه در سال‌های اخیر، مردان به سلامت پوست خود اهمیت بیشتری می‌دهند. این موضوع سبب شده که نسبت به سال‌های پیشین، میزان ابتلا به بیماری‌های پوستی برای مردان کمی کاهش بیابد. امیدواریم این روند در سال‌های آتی نیز ادامه یافته و مردان نیز مراقبت از پوست خود را جدی بگیرند. مراقبت های پوستی در 20 سالگی برای زنان و مردان از یک الگوی یکسان پیروی می‌کند.

جمع‌بندی نهایی مراقبت از پوست در 20 سالگی

مراقبت از پوست در 20 سالگی و تاثیرات آن در دهه‌های آتی زندگی
مراقبت از پوست در 20 سالگی و تاثیرات آن در دهه‌های آتی زندگی

با اینکه مراقبت از پوست در سنین جوانی تنها به شست‌وشوی روزانه و یک کرم ضد آفتاب محدود می‌شود، اما با افزایش سن و در ابتدای دهه سوم، این موضوع به‌صورت کامل دست‌خوش تغییر خواهد شد. مراقبت از پوست در 20 سالگی به چند مرحله مختلف تقسیم می‌شود که در این نوشتار به بررسی کامل آن‌ها پرداختیم. استفاده از شوینده مناسب، ضد آفتاب، لایه‌برداری، کرم‌های آنتی‌اکسیدان، کرم‌های حاوی رتینول و البته آبرسانی، بخش‌های مهمی از این روتین و مراقبت پوستی هستند. مراقبت از پوست بین 20 تا 30 سالگی احتمال ایجاد مشکلات جدی‌تر در سنین بالاتر را به‌شکل قابل توجهی کاهش می‌دهد. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم این مراقبت‌ها را جدی گرفته و پوست خود را از سنین کم‌تر، برای ورود به دهه‌های بالاتر آماده کنید. روش شما برای مراقبت از پوست‌تان چیست؟ از تجربیات مفید خود برای ما و خوانندگان‌مان بگویید.

سوالات متداول

1- چرا مراقبت از پوست در 20 سالگی  اهمیت دارد؟

این بازه زمانی، بازه ایجاد تغییرات ماندگار است. اثرات فعالیت در این دوره، در دهه‌های آتی افزایش یافته و بیشتر می‌شود. به همین خاطر، در این دوره باید روتین مراقبت از پوست را آغاز کرده و با ورود به هر دهه جدید، آن را تقویت کنید.

2- روتین مراقبت از پوست در 20 سالگی شامل چه مراحلی است؟

استفاده از شوینده مناسب، ضد آفتاب، کرم‌های حاوی ویتامین C، لایه‌برداری دوره‌ای، استفاده از کرم‌های حاوی رتینول و در نهایت آبرسانی پوست، مهم‌ترین بخش‌های مراقبت از پوست در 20 سالگی است.

3- روتین مراقبت از پوست برای 20 سالگی مردان چگونه است؟

مردان نیز همانند زنان، باید از 20  سالگی یک روتین پوستی برای خود داشته باشند. تنها تفاوت میان این دو گروه، نوع محصولات مورد استفاده است. مردان در اغلب موارد به کرم‌های قوی‌تر نیاز دارند. هر چند پیش از خرید و استفاده از کرم‌های قوی‌تر، بهتر است با پزشک متخصص مشورت کرده و سپس محصولات مورد نیاز خود را انتخاب کنند.

4- روش مراقبت از پوست در دهه‌های مختلف چگونه است؟

·       20 تا 30 سالگی: در این دوره تنها باید مراقبت‌های اولیه را انجام داده و از ایجاد آسیب جلوگیری کنید؛
·       30 تا 40 سالگی: در این دوره برخی از علائم افزایش سن پدیدار شده و به محصولات قوی‌تر نیاز خواهید داشت؛
·       40 تا 50 سالگی: در این دوره استفاده از کرم‌های درمانی را آغاز کنید؛
·       50 سالگی و بیشتر: علاوه بر کرم‌های درمانی، استفاده از روش‌های قوی‌تر هم‌چون تزریق ژل و یا بوتاکس نیز توصیه می‌شود.