زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

رژ لب جامد و همه چیز که باید درباره آن بدانید

wordcamp
2,445
9 دقیقه
رژ لب جامد و همه چیز که باید درباره آن بدانید

زمانی که برای رفتن به مهمانی یا ملاقات آماده می‌شوید، اولین چیزی که به ذهن شما می‌رسد آراسته بودن چهره و لباستان است. آرایش به چهره شما زیبایی و جذابیت می‌بخشید و شما را جوان‌تر و سرزنده‌تر نشان می‌دهد؛ اما وقتی آرایش می‌کنید و به آینه نگاه می‌کنید و چهره خود را بی‌روح و بی‌حال می‌بینید با خود فکر می‌کنید چرا؟ بله، شما بخش مهم آرایش که همان رژ لب است، را فراموش کرده‌اید. رژ لب جامد یا مایع می‌تواند به‌تنهایی تغییر اساسی در چهره شما ایجاد کند. بیشتر مردم بر این باورند که رژ لب پایه اصلی آرایش صورت است؛ پس باید در انتخاب آن دقت کنیم و روش صحیح استفاده از آن را بدانیم. در ادامه مطلب به تمام نکات و اطلاعات در مورد رژ لب جامد و مایع می‌پردازیم؛ با ما همراه باشید.

تاریخچه رژ لب

رژ لب یکی از پرکاربردترین ابزارهای آرایشی است که برای رنگ کردن و آرایش لب استفاده می‌شود. بیش از یک قرن است که از عمر این وسیله محبوب می‌گذرد. تاریخچه آرایش و رنگ کردن لب‌ها به دوران باستان بر‌می‌گردد؛ شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد؛ زنان مصر، رم، یونان و اور (شهر سومریان) لب‌های خود را رنگ می‌کردند. مردم باستان با استفاده از رنگ گیاهان رژ لب جامد درست می‌کردند و این رژ لب‌‌های طبیعی را درون ظرف قرار داده و در زمان استفاده با انگشت، لب‌های خود را رنگ می‌کردند. بعد از گذشت سال‌ها رژ لب به شکل امروزی خود تغییر کرد.

امروزه رژ لب‌ها بسیار پرطرف‌دار هستند و بیشتر مردم از آن‌ها استفاده می‌کنند تا ظاهر آراسته‌تر و زیبا تری داشته باشند. همان‌طور که می‌دانید رژ لب‌ها انواع مختلف و مارک‌های متفاوت دارند که به شما پیشنهاد می‌کنیم برای شناخت مارک‌های مختلف رژ لب به مقاله 10 رژ لب برتر که همه به آنها عشق می‌ورزند، مراجعه کرده و اطلاعات جامعی کسب کنید.

مردم باستان و آرایش با رژ لب جامد طبیعی
مردم باستان و آرایش با رژ لب جامد طبیعی

انواع رژ لب

وقتی برای خرید رژ لب به مغازه می‌روید و درخواست رژ لب دارید، فروشنده رژ لب‌های متفاوتی در شکل‌ها و رنگ‌های متفاوت روبروی شما می‌گزارد؛ آیا می‌دانید که این رژ لب‌ها چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟ به‌طورکلی رژ لب‌ها دو نوع هستند رژ لب جامد و رژ لب مایع که هرکدام انواع مختلفی دارند.

رژ لب جامد
انواع رژ لب جامد

رژ لب مایع

رژ لب مایع در حدود سال 2000 میلادی، یعنی تقریباً دو دهه پیش به بازار مواد آرایشی معرفی شد. رژ لب مایع در طول این سال‌ها طرف‌داران زیادی پیدا کرده است. این رژ لب انواع مختلفی دارد که در ادامه معرفی شده‌اند.

رژ لب مایع براق
رژ لب مایع براق لب‌های زیبا به شما می‌بخشد

رژ لب مایع براق

این رژ لب، لب‌ها را براق می‌کند و زیبایی خاصی به لب‌های شما می‌بخشد؛ اما ماندگاری کمی دارد و برای مدت کوتاهی روی لب می‌ماند.

رژ لب مایع مات

رژ لب مات بعد از استفاده به‌سرعت خشک می‌شود؛ به همین دلیل ماندگاری بالایی دارد. رژ لب مات حجم دهنده عالی برای لب‌های شماست و تنوع رنگ بسیار بالایی دارد؛ به همین دلیل بسیار پرطرف‌دار است. خانم‌ها از این نوع رژ لب برای مهمانی‌ها استفاده می‌کنند؛ اما باید به این نکته توجه کرد که این رژ لب را نباید دائم استفاده کرد؛ زیرا لب‌ها را خشک می‌کند.

برق لب

این نوع رنگ ندارد و فقط لب‌های شما را براق می‌کند. برق لب ماندگاری بالایی ندارد؛ اما دارای ویتامین و ضدآفتاب است. شما می‌توانید از برق لب روی رژ لب مات خود بزنید و کمی لب خود را براق کنید.

مزایا و معایب

رژ لب مایع مزایا و معایبی دارد که میتوان با دانستن آن‌ها به درستی از ان استفاده کرد.

  •  این نوع رژ لب با ظاهری شکیل‌تر و زیباتر موجود است و کاربرد آسان‌تری دارد.
  • زمانی که از رژ لب مایع استفاده می‌کنید، احتیاجی به خط لب ندارید؛ زیرا رژ لب مایع به‌تنهایی حجم دهنده عالی برای لب‌های شماست.
  • رژ لب مایع نسبت به رژ لب جامد ماندگاری بالایی دارد و شما می‌توانید از آن برای مهمانی‌های طولانی‌مدت استفاده کنید بدون آن که نیازی به تجدید داشته باشند.
  • رژ لب مایع در زنان لستفاده به دندان‌های شما نمی‌خورد و آن‌ها را رنگی نمی‌کند.
  • هر شش ماه رژ لب مایع خود را عوض کنید؛ زیرا این نوع رژ لب به‌راحتی دچار آلودگی می‌شود و باید آن را دور انداخت.
  • رژ لب مایع دارای خوش‌بوکننده است که برای ازبین‌بردن بوی بد، به آن اضافه می‌شود. استفاده مداوم از رژ لب مایع باعث ترک‌خوردگی، التهاب و خشکی لب می‌شود.

رژ لب جامد

رژ لب جامد، شکل اصلی و ذاتی رژ لب است. به‌اندازه‌ای محبوبیت و کاربرد دارد که حتی بعد از معرفی رژ لب مایع نیز، هرگز از فروش و طرف‌داران آن کم نشد. این رژ لب تنوع بسیار زیادی دارد و این تنوع تا به امروز نیز ادامه داشته است. از نظر ساختار به سه شکل براق، مات و اکلیلی تولید می‌شود که باتوجه‌به نوع آرایش و سلیقه افراد مختلف می‌تواند مورداستفاده قرار بگیرد.

رژ لب جامد
رژ لب قرمز

انواع رژ لب جامد

این نوع به چند شکل مختلف تولید می شود که روش استفاده و نوع کاربرد آن نیز می تواند متفاوت باشد.

معمولی یا پیچی

این نوع رژ لب متداول‌ترین شکل است که در پوکه‌های پلاستیکی یا فلزی عرضه می‌شود. خانم‌ها به طریقه استفاده از این نوع رژ لب عادت کرده‌اند. تنها نکته‌ای که باید در مورداستفاده از این نوع رژ لب رعایت کرد این است که در زمان استفاده نباید ماده رژ لب را زیاد از پوکه خارج کرد زیرا بسیار شکننده است. وقتی درصد زیادی از رژ را با پیچاندن پوکه خارج کرده باشید ممکن است بر اثر فشار بشکند. رژ لب‌، شکسته یا غیرقابل‌استفاده می‌شود و یا استفاده از آن دشوار خواهد بود. در زمان استفاده، با یک پیچ ملایم فقط نوک رژ لب را از پوکه خارج کنید.

 مدادی

نوع دیگری از رژ لب جامد که با الهام از مدادهای پرکاربرد آرایشی ساخته شده و ظاهری مانند آنها دارد. مهم‌ترین مزیت رژ لب مدادی، آرایش لب دقیق‌تر و تمیزتر به‌واسطه تسلط بیشتر روی آرایش لب است. رژ لب مدادی همانند رژ لب معمولی تنوع رنگ بالایی دارد. به علت دقت و ظرافت نوک رژ لب مدادی، می‌توان آن را بدون مداد لب استفاده کرد.

کاسه‌ای یا پالتی

این نوع رژ لب جامد معمولاً مورداستفاده آرتیست میکاپ‌ها بوده و با براش‌های آرایشی روی لب استفاده می‌شود. مهم‌ترین مزیت این نوع رژ لب این است که مانند پالت سایه امکان ترکیب چند رنگ و رسیدن به رنگی خاص و منحصربه‌فرد را برای آرایشگر یا گریمور فراهم می‌کند. این نوع رژ لب در آرایش‌های روزانه کاربرد چندانی ندارد چون استفاده از آن‌وقت گیر بوده و نیاز به تجربه دارد.

رژ لب جامد مات هارمونیک کنویس

استفاده از رژ لب‌های با بافتی بسیار سبک و نرم بسیار راحت است. رژ لب‌ حاوی روغن های بادام، کرچک و ویتامین E لب‌ها را از خشک شدن محافظت می‌کند.

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول روی عکس کلیک کنید.

فواید و مزایا

  • بعد از استفاده از رژ لب متوجه می‌شوید که درخشندگی خاص و زیبایی به لب‌های شما می‌دهد.
  • این رژ لب تنوع زیادی در رنگ و بافت دارد که این باعث می‌شود شما بتوانید بر اساس سلیقه و پوست خود رژ لب خود را پیدا کنید.
  • این رژ لب حاوی لوسیون، ویتامین، روغن، رنگ‌دانه و مواد ضدآفتاب هستند که برای لب شما بسیار مفید است.
  • شاید بزرگ‌ترین مشکل رژ لب جامد این باشد که استفاده از آن را باید هرچند ساعت یک‌بار، تجدید کرد به همین علت حتی در میهمانی‌ها و خارج از منزل رژ لب عضو جدانشدنی از کیف وسایل آرایشی خانم‌ها است. اما خانم‌ها این مورد را هرگز به‌عنوان یک مشکل نپذیرفته‌اند و کاملاً به آن عادت کرده و کنار آمده‌اند.
  • واقعیت این است که رژ لب جامد همیشه ظاهری رسمی و مجلسی‌تر دارد و در نتیجه برای میهمانی‌ها مناسب‌تر است. بعضی افراد رژ لب جامد را نمی‌پسندند زیرا این رژ لب آنها را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

هشدار در مورد انتخاب رژ لب

رژ لب جامد
رژ لب جامد روی لب

در مورد مواد آرایشی غیراستاندارد یا تقلبی، شاید هیچ ماده‌ای به‌اندازه رژ لب سلامت شما را به خطر نمی‌اندازد. فراموش نکنید که این ماده روی لب شما استفاده می‌شود و ممکن است هرازگاهی مقداری از آن وارد دهان شما و حتی وارد جریان خون شما شود. پس بسیار اهمیت دارد که همواره از رژ لب و به‌طورکلی از مواد آرایشی استاندارد و معتبر استفاده کنید.

بسیاری از مردم با استفاده از رژ لب معایب لب خود را می‌پوشانند؛ البته باید به این توجه داشت که بعضی از رژ لب‌ها دارای سرب هستند و این سرب از طریق پوست لب جذب خون می‌شود. که این مسئله بسیار مهم می‌تواند بیماری‌هایی به دنبال داشته باشد؛ پس برای استفاده از رژ لب در خرید آن دقت کنید.

رژ لب جامد چیست؟

نوع اصلی رژ لب است که بسیار پر‌طرف‌دار است و به سه شکل مات، اکلیلی و براق تولید می‌شود.

انواع مختلف رژ لب جامد کدامند؟

رژ لب جامد بسیار متنوع است و می‌توان آن را در سه شکل: پیچی یا معمولی، مدادی و کاسه‌ای یا پالتی یافت.

رژ لب مایع چیست؟

این رژ لب به صورت مایع است و با این‌که قدمت زیادی ندارد بسیار پر‌طرف‌دار است.

انواع مختلف رژ لب مایع کدامند؟

رژ لب مایع با تنوعرنگ بالا در شکل‌های براق، مات و برق لب موجود است.

آیا رژ لب دارای سرب است؟

بله، رژ لب‌های غیر‌استاندارد و تقلبی دارای سرب است و بسیار خطرناک هستند؛ زیرا از طرق لب جذب خون شده و باعث انواع بیماری‌ها می‌شود.