زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

آرایش بهاری + آموزش قدم به قدم آن

wordcamp
148
15 دقیقه
آرایش بهاری + آموزش قدم به قدم آن

با تغییر فصل و شروع فصل بهار، مدل و مد لباس‌پوشیدن تغییر می‌کند و همه به فکر راه‌هایی برای خوش‌پوشی به سبک بهاری هستند. آرایش و استفاده از لوازم آرایشی هم از این قاعده مستثنی نیستند. همه‌ی خانم‌ها به دنبال تغییر در سبک و رنگ آرایش خود هستند تا آرایش بهاری آنها با فصل قبل متفاوت و متناسب با این فصل باشد. در این مقاله قرار است یک آرایش بهاری را قدم به قدم به شما آموزش دهیم تا در نهایت ظاهر زیبایی داشته باشید.

قدم اول- پوست تمیز و مرطوب

در قدم اول برای داشتن یک آرایش بهاری زیبا و تمیز، صورت خود را با شوینده مناسب پوستتان بشورید و از مرطوب‌کننده پوست و کرم دور چشم استفاده کنید. اگر صورت شما تمیز و مرطوب نباشد، آرایش به خوبی روی پوست شما نمی‌خوابد و در نهایت جلوه‌ی زیبایی نخواهد داشت.

قدم دوم- آرایش چشم

احتمالا بیشتر وقت‌ها شنیده‌ یا دیده‌اید که آرایش را از پوست شروع می‌کنند؛ یا ممکن است خودتان هم آرایشتان را از پوست شروع کنید. ولی پیشنهاد ما برای شروع میکاپ بهاری، انجام آرایش چشم است. دلیل این انتخاب، جلوگیری از کثیف‌شدن زیر چشم از طریق ریزش سایه است. اگر شما آرایش پوستتان را انجام داده باشید، وقتی سایه یا اکلیل آن زیر چشم بریزد، برای تمیز‌کردن آنها مجبور به پاک‌کردن آرایش پوستتان هم می‌شوید.پس برای آن‌که این اتفاق نیفتد، ابتدا آرایش چشم را انجام دهید. در این بخش به آموزش آرایش چشم بهاری می‌پردازیم.

پرایمر سایه

آموزش آرایش بهاری را با زدن پرایمر شروع می‌کنیم. برای داشتن سایه یک‌دست و ماندگار، باید از پرایمر سایه استفاده کنید. پرایمر، رنگ اصلی سایه شما را نشان می‌دهد. البته به جای خرید پرایمر سایه و برای صرفه‌جویی در هزینه می‌توانید از همان کانسیلری که دارید کمک بگیرید. مقداری از پرایمر یا کانسیلر را پشت پلک بزنید و آن را با استفاده از یک براش کوچک یا نوک اسفنج آرایشی، سر جای خود محو کنید تا کل پلک شما سفید شود. بعد از آن برای فیکس شدن پرایمر سایه از پودر فیکس یا پنکک استفاده کنید.

قبل و بعد استفاده از پرایمر سایه
استفاده از پرایمر سایه شما را یک‌دست و ماندگار می‌کند.

سایه چشم

برای میکاپ بهاری به سراغ رنگ‌هایی مثل صورتی، یاسی، بنفش، سبز یا آبی بروید. این رنگ‌ها یادآور رنگی‌شدن طبیعت در این فصل هستند. دقت کنید که رنگ انتخابی شما باید با بقیه‌ی میکاپ، لباس و رنگ لاکتان متناسب و هماهنگ باشد. برای آرایش چشم بهاری، می‌توانید از رنگ‌های مات یا براق استفاده کنید.

ابتدا با یک براش مخروطی سایه، مقداری از یک رنگ متوسط مات بردارید. اضافه آن را بتکانید و به صورت هلالی روی چین پلکتان بزنید. اگر چشم‌های پف‌کرده‌ای دارید، می‌توانید سایه را کمی بالاتر و روی پف پلک بزنید تا چشمان شما خوش‌حالت شود. برای گوشه‌ی خارجی چشم از یک رنگ تیره‌تر استفاده کنید و آن را به شکل حرف دال حالت دهید. دقت کنید که برای محو‌کردن سایه، براشتان را به آرامی و به شکل دورانی حرکت دهید تا سایه پاک نشود. برای قسمت روی پلک باید از یک براش سر تخت کمک بگیرید و از یک سایه روشن‌تر استفاده کنید. با استفاده از براش سر تخت سایه را به صورت ضربه‌ای روی پلک بگذارید و به خوبی محو کنید. پیشنهاد ما برای گوشه‌ داخلی چشم، استفاده از سایه‌های براق و روشن است تا چشم شما بازتر و شادتر به نظر برسد. همین ترتیب رنگ را برای زیر پلک پایین به صورت یک خط نازک تکرار کنید.

آرایش چشم بهاری
نمونه‌ای از یک سایه بهاری

خط چشم یا مداد چشم

برای رنگ خط چشم آرایش بهاری، انتخاب‌های زیادی پیش روی شماست. با توجه به رنگی‌بودن طبیعت در این فصل، شما علاوه بر رنگ مشکی می‌توانید از خط چشم‌های رنگی هم استفاده کنید. دقت کنید که اگر انتخاب شما خط چشم‌ یا مداد چشم‌ رنگیست، از سایه‌هایی با رنگ خنثی استفاده کنید تا توجه فقط روی خط چشم شما باشد. اگر جز آن دسته از کسانی هستید که با آمدن فصل بهار دچار حساسیت می‌شوید، بهتر است از خط چشم و ریمل ضدآب استفاده کنید.

برای کشیدن خط چشم ابتدا از دنباله‌ی آن شروع کنید. اگر چشم‌های رو به پایینی دارید، خط چشم با دنباله‌ی رو به بالا گزینه مناسبی برای شماست. یک روش راحت برای کشیدن دنباله خط چشم، استفاده از چسب کاغذی است. یک تکه از چسب را به صورت مورب روی همان قسمتی که می‌خواهید خط چشم بکشید بچسبانید. سپس مماس با آن یک خط بکشید. طول خط شما همان طول دنباله خط چشم است. از نوک خط چشم، یک خط دیگر نزدیک به خط قبلی بکشید تا به شکل مثلث دربیاید. فاصله‌ی دو خط از یکدیگر پهنای دنباله‌ی خط چشم شماست. چسب را بکنید و قسمت داخلی مثلث را پر کنید. بعد از آن یک خط نازک برای ادامه‌ی چشم بکشید. اگر باز هم دنباله‌ی خط چشم شما به صاف‌کردن احتیاج داشت، از یک گوش‌پاک‌کن کمک بگیرید و آن را رو به بالا بکشید.

حالا که فصل رنگ‌ها فرا رسیده است، برای انجام آرایش بهاری خلاقیت به خرج دهید و رنگ‌ها را به شکل مختلف و یا باهم استفاده کنید. به طور مثال اگر خط چشم شما مشکی است، زیر دنباله‌ی آن یک خط بنفش بکشید تا حال و هوای آرایشتان بهاری شود.

مداد چشم رنگی اوریفلیم
خرید مداد چشم رنگی اوریفلیم

فرمژه

یکی از نکاتی که در تمام میکاپ‌ها، چه میکاپ بهاری و چه میکاپ‌های دیگر، رعایت نمی‌شود، استفاده از فرمژه است. فرمژه وسیله‌ای است که مژه‌ها را حالت می‌دهد تا چشمان شما ظاهری بهتری داشته باشد و خسته یا افتاده به نظر نرسد. فرمژه به ریمل کمک می‌کند تا کار خود را بهتر انجام دهد. پس قبل از ریمل‌زدن، حتما از فرمژه استفاده کنید.

ریمل

بعد از انجام مراحل قبل ریمل بزنید. ریمل انتخابی شما به فرم مژه‌ها و انتظار شما از ریمل بستگی دارد. ریمل‌ها می‌توانند مژه‌های شما را بلند، فر، حجیم و یا ترکیبی از آنها بکند. فرچه ریمل را با احتیاط از قسمت ریشه به سمت نوک مژه بکشید. در قسمت ریشه، ریمل را کمی به چپ و راست تکان دهید تا مژه‌ها کامل به مواد ریمل آغشته شوند. در ضمن مژه‌های پایینی را فراموش نکنید.

ریمل حجم‌دهنده ایزادورا
خرید ریمل حجم‌دهنده ایزادورا

قدم سوم- آرایش صورت

قبل از انجام این قسمت از آموزش آرایش بهاری، باید زیر چشم‌هایتان را با پد آرایش و آرایش پاک‌کن، تمیز کنید تا کثیفی‌های احتمالی آرایش چشم از بین برود. همان‌طور که به این نکته اشاره کردیم، با توجه به تنوع رنگی آرایش این فصل، شما می‌توانید مدل‌های مختلفی برای آرایشتان داشته باشید. خواندن مقاله‌ زیر در این زمینه خالی از لطف نیست:

پرایمر

پرایمرها محصولاتی برای زیرسازی آرایش هستند و کاربردهای مختلف و متفاوتی دارند. پرایمرها برای مات‌کردن پوست، کوچک‌کردن منافذ و درخشان‌کردن پوست به کار می‌روند. شما باید یکی از مدل‌های پرایمر را بر اساس نیاز پوست خود انتخاب کنید و به صورت بزنید. مثلا اگر منافذ صورت شما باز هستند از پرایمر کوچک‌کننده منافذ استفاده کنید. در غیر این صورت استفاده از لوازم آرایش منافذ شما را بیشتر نشان خواهد داد.

پرایمر میبلین
خرید پرایمر کوچک‌کننده منافذ میبلین

کرم‌پودر

نکته‌ی دیگری که در آموزش میکاپ بهاری باید بدانید در رابطه با انتخاب کرم‌پودر مناسب است. هرچه به سمت گرما می‌رویم، لوازم آرایش مات جای خود را به لوازم آرایش ابریشمی و براق می‌دهد. پس برای انجام میکاپ بهاری بهتر است از کرم‌پودرهای سبک و ابریشمی استفاده کنید تا پوست صورتتان درخشش خود را حفظ کند.

حتی برای استفاده‌ی روزانه به جای کرم‌پودر می‌توانید از «بی‌بی کرم»، «سی‌سی کرم» یا «دی‌دی کرم» استفاده کنید. این محصولات، محصولاتی چندکاره هستند. در مواد تشکیل‌دهنده‌ی آنها علاوه بر رنگ‌دانه برای رنگ‌دهی به پوست صورت، از ضدآفتاب و مرطوب‌کننده نیز استفاده شده است. در نتیجه با استفاده از این محصولات، پوست شما ظاهر طبیعی و مرطوبی خواهد داشت.

سی‌سی‌کرم فارماسی
خرید سی‌سی کرم فارماسی

کانسیلر

کانسیلر برای پوشاندن ایرادات صورت مثل تیرگی زیر چشم و جای جوش به کار می‌رود. مقداری از کانسیلر را با فاصله‌ی کمی از چشم، به طوری‌که آرایش چمشمتان خراب نشود، به شکل مثلث برعکس بزنید. با استفاده از براش آرایشی صورت یا اسفنج آرایشی کانسیلر را به صورت ضربه‌ای سرجای خود محو کنید.مقدار کمی از آن را کنار چشم و موازی با خط چشم بزنید و محو کنید. این کار چشم شما را کشیده‌تر نشان خواهد داد.

ست براش و اسفنج ریل تکنیکس
خرید ست براش و اسفنج آرایشی ریل تکنیکس

پودر فیکس

برای آن‌که محصولات کرمی استفاده شده از صورت شما پاک نشوند و سرجای خود ثابت بمانند، از پودر فیکس استفاده کنید. پودر فیکس، پودری نرم و شل است که می‌تواند بی‌رنگ یا رنگی باشد. توصیه ما برای این آرایش نوع بی‌رنگ آن است. باید بدانبد که برای فیکس‌کردن کانسیلر به مقدار بیشتری از پودر احتیاج دارید. با کمک اسفنج آرایشی مقدار زیادی از پودر را بردارید و زیر چشم، روی کانسیلر، بزنید. اجازه بدهید پودر آن‌جا بماند تا کار خود را انجام دهد. به این تکنیک «بیک‌کردن» گفته می‌شود. در این فاصله با استفاده از براش آرایشی به باقی قسمت‌های صورت پودر بزنید. برتری پودر فیکس نسبت به پنکک برای این آرایش، حفظ ظاهر طبیعی پوست و جلوگیری از مات‌شدن بیش از اندازه آن است. بعد از چند دقیقه، با استفاده از براش آرایشی پودرهای اضافه‌ی زیر چشم را بتکانید. با این کار نه تنها کانسیلر ثابت می‌ماند، بلکه داخل خطوط زیر چشم هم جمع نخواهد شد. اگر به دنبال گونه‌های برجسته هستید، بعد از زدن رژگونه و برنز‌کننده، برای زیر گونه از تکنیک بیک‌کردن استفاده کنید.

پودر فیکس آرت دکو
خرید پودر فیکس آرت دکو

پودر برنز‌کننده

برای آن‌که در این میکاپ بهاری پوست خود را از یک‌رنگی نجات دهید و به آن گرما ببخشید، از پودر برنز‌کننده استفاده کنید. در خرید این محصول دو نکته را در نظر داشته باشید. اول آن‌که پودرهای برنز‌کننده از روشن تا تیره موجود هستند. پس آن را بر اساس رنگ پوستتان انتخاب کنید. برای مثال اگر پوست روشنی دارید برنز‌کننده شما هم باید روشن و متناسب با پوستتان باشد. نکته‌ی دوم توجه به تناژ رنگی آن است. بعضی از پودرهای برنز‌کننده تناژ گرم دارند و رنگ آنها متمایل به نارنجی است. ولی برخی دیگر تناژ سرد و طوسی دارند. شما برای این آرایش به یک پودر برنز‌کننده با تناژ سرد احتیاج دارید. پودرهای با تناژ سرد را برای کانتور صورت هم می‌توانید استفاده کنید.

با استفاده از یک براش مخصوص پودر، برنزکننده خود را به طور مورب به پایین‌ترین قسمت برجسته‌ی گونه بزنید و آن را به سمت شقیقه بکشید. حالا آن را رو به بالا و بیرون محو کنید. از پودر برنز‌کننده در قسمت هلال پیشانی و قسمت زیرین و میانی لب پایین هم می‌توانید استفاده کنید.

پودر برنز‌کننده
خرید پودر برنز‌کننده مای میکاپ استوری

رژگونه

برای آرایش بهاری بهتر است از یک رژگونه صورتی یا هلویی استفاده کنید. برای انتخاب رنگ رژگونه به هماهنگی رنگ آن با سایه و رژلب دقت کنید. پیشنهاد ما برای رژگونه‌ی میکاپ بهاری، رژگونه‌های براق یا شاین‌دار هستند تا به صورت و پوست شما شادابی ببخشند. با استفاده از یک براش رژگونه یا پودر، مقداری رژگونه بردارید. بخندید و رژگونه را روی برجسته‌ترین قسمت گونه یا همان «سیب گونه» بگذارید و آن را به سمت بیرون محو کنید. اگر می‌خواهید که با بهترین برندهای رژگونه آشنا شوید و بر اساس شکل صورتتان رژگونه بزنید، مقاله‌ی زیر را بخوانید:

هایلایتر

حتما در آرایشی که انجام می‌دهید از هایلایتر استفاده کنید تا قسمت‌هایی از صورتتان که هایلایتر زده‌اید زیر نور بدرخشد. هایلایترها محصولاتی کم‌رنگ و براق ولی با رنگ‌های متنوع هستند. شما باید بر اساس سلیقه‌ خودتان یکی از آنها را انتخاب کنید. با استفاده از یک براش متوسط مقداری از هایلایتر را بردارید و آن را روی استخوانی که زیر چشم قرار دارد، به سمت بیرون بزنید. مقدار دیگری از آن را به قسمت میانی بالای لبتان بزنید تا برجسته به نظر برسد.

قدم چهارم- آرایش ابرو

همان‌طور که در بخش‌های قبل اشاره کردیم در آرایش بهاری، صورت را تا حد امکان طبیعی درست کنید. برای طبیعی‌شدن آرایش ابرو دیگر از ابروهای کادری استفاده نکنید. اگر ابروهای شما مشکل خاصی ندارد، با کمک یک ژل ابرو، ابروهایتان را مرتب کنید و آن را به سمت بالا ببرید تا ظاهر افتاده‌ای نداشته باشد. بعد از استفاده از ژل اگر احساس کردید که ابروهای شما خالیست، از یک محصول ابرو مثل مداد ابرو برای پرکردن قسمت‌های خالی استفاده کنید. فقط سعی کنید خطوط کم و طبیعی بکشید تا ابروی شما از حالت اصلی خود خارج نشود.

ژل ابرو
خرید ژل ابروی اسنس

قدم پنجم- آرایش لب

پیشنهاد ما برای انتخاب رژلب آرایش بهاری، رژلبی است که مات نباشد. البته از رژلب مایع هم می‌توانید استفاده کنید. برای آرایش در فصل بهار از رنگ‌های شاد و یا قرمز غافل نشوید. برای شروع آرایش لب، خط لب بزنید. همان‌طور که می‌دانید خط لب شما باید با رنگ رژتان هماهنگ باشد. خط لب را با دقت و صاف از قسمت برجسته‌ی لب بالا به سمت قسمت‌های خارجی بکشید. برای لب پایین، از قسمت میانی شروع کنید و به طرفین بروید. مقداری از قسمت‌های داخلی لب را هم از خط لب پر کنید. این کار کمک می‌کند که رژلب شما دیرتر از مرز لب‌هایتان خارج شود. سپس رژلب خود را با دقت بزنید. در حالت کلی اگر رژلب را به خوبی و با دقت نزنید، نتیجه‌ی کار بد به نظر می‌رسد، اما در استفاده از رژلب چرب یا مایع باید دقت بیشتری به خرج داد. در آخر اگر دوست داشته باشید می‌توانید با استفاده از یک دستمال کاغذی، اضافه‌ی رژلب را پاک کنید. ابتدا دستمال را بین لب‌هایتان قرار دهید و لب‌ها را به هم فشار دهید. میبینید که قسمت اضافه‌ی رژلب پاک خواهد شد.

قدم ششم- فیکساتور آرایشی

در این مرحله برای آن‌که آرایش شما روی صوررتان یک‌نواخت باشد و ماندگاری آن بیشتر شود، از اسپری فیکس یا همان فیکساتور آرایشی استفاده کنید. چشمان خود را ببندید و صورتتان را به حالت طبیعی نگه دارید؛ یعنی خنده یا اخم نداشته باشید. سپس اسپری را به کل صورتتان بزنید و چند ثانیه صبر کنید. حالا می‌توانید چشمانتان را باز کنید و از آرایش خود لذت ببرید.

مدل موی بهاری

با توجه به آب‌و‌هوای خوب فصل بهار، می‌توانید موهایتان را باز بگذارید. پیشنهاد ما به شما برای مدل موی بهاری، کِرلی‌کردن یا همان حالت‌دار‌کردن موهای شماست. شما می‌توانید با استفاده از دستگاه حالت‌دهنده‌ی مو یا همان بابیلیس، موهایتان را کِرلی کنید. با این کار یک مدل موی ساده ولی شیک خواهید داشت. فرقی نمی‌کند که موهای شما بلند باشد یا کوتاه. در هر صورت کِرلی‌کردن مو، استایل بهاری شما را تکمیل خواهد کرد. دستگاه خود را روشن کنید و روی درجه مورد نظر تنظیم کنید. چند دقیقه صبر کنید تا دستگاه داغ شود. سپس موهایتان را به دور میله‌ی فلزی بپیچید و گیره را ول کنید. بعد از چند ثانیه موهای شما حالت گرفته است. شما با این دستگاه می‌توانید موی خود را هم رو به داخل و هم رو به بیرون بپیچید. حتما قبل از حاضر‌شدن امتحان کنید که کدام مدل را بیشتر دوست دارید.

موی کِرلی
موهای کِرلی یا حالت‌دار با استفاده از بابیلیس

آرایش ناخن بهاری

برای ناخن‌هایتان، مدل گرد با قد متوسط را پیشنهاد می‌کنیم. برای آرایش ناخن بهاری سعی کنید سراغ طرح‌های شلوغ نروید. برای رنگ لاک می‌توانید از یک رنگ و یا چند رنگ نزدیک به هم استفاده کنید. رنگ‌هایی مثل یاسی، بنفش و صورتی برای این فصل بسیار مناسب هستند. برای آشنایی با چند طراحی ساده و آموزش آنها، خواندن مقاله‌ی زیر را توصیه می‌کنیم:

عطر بهاری

با پایان فصل زمستان و شروع فصل بهار، دیگر خبری از عطرهایی با بوهای سنگین نخواهد بود. عطرهای ملایم با بوهایی مثل بوی گل، دریا و مرکبات که یادآور طبیعت هستند، عطرهای مناسب فصل بهارند. با استفاده از این عطرها حس تازگی و خنکی به شما القا می‌شود و برای دیگران هم خوشایند خواهد بود.

سخن آخر

برای داشتن یک آرایش بهاری انتخاب‌های زیادی پیش روی شما وجود دارد. فصل بهار فصلی پر از رنگ است و این رنگارنگی در آرایش این فصل هم دیده می‌شود. در این فصل تا جایی که می‌توانید آرایش‌های رنگی انجام دهید تا خودتان و دیگران از این تنوع رنگی لذت ببرید. ما در این مقاله یک مدل میکاپ بهاری را قدم به قدم به شما آموزش دادیم. اگر شما هم تجربه‌ای در این زمینه دارید، آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول در مورد آرایش بهاری

آرایش بهاری به چه آرایشی گفته می‌شود؟

به آرایش‌های رنگی‌تر و براق‌تر نسبت به فصل سرد، آرایش بهاری گفته می‌شود.

برای انجام آرایش بهاری باید از چه رنگ سایه‌ای استفاده کرد؟

بهتر است از رنگ‌هایی مثل صورتی، سبز و بنفش که یادآور طبیعت هستند استفاده کنید.

برای انجام آرایش بهاری باید از چه کرم‌پودری استفاده کرد؟

کرم‌پودرهای سبک و درخشان‌کننده پوست مناسب آرایش بهاری هستند.

بهترین مدل موی بهاری کدام مدل است؟

کِرلی‌کردن مو بهترین مدل موی بهاریست که برای همه‌ی قدهای مو مناسب و شیک است.