زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

محلول برنزه کننده خانگی | معجزه ای برای پوست شما

تیم تحریریه مو تن رو
2,017
5 دقیقه
محلول برنزه کننده خانگی | معجزه ای برای پوست شما

روزهای گرما فرا رسیده و این روزها تب پوست‌های برنزه و لباس‌های رنگ روشن حسابی گرم است.در مقالات قبل موتن‌رو کمی از تاریخچه پوست برنزه را برایتان گفتیم . از روش‌ها مختلف برنزه شدن صحبت کردیم و کم‌ خطر‌ترین و سریع‌ترین راه‌ها را معرفی کردیم . یکی از راهکارهایی که در فصل تابستان بسیار مورد توجه جوانان قرار می‌گیرد، برنزه شدن به وسیله آفتاب و استفاده از برنزه کننده صورت است. هرچند که در نقدهای قبلی گفتیم که این روش یکی از روش‌های پر خطر است و عوارضی را به همراه دارد.


پیشنهاد نویسنده: خرید محصولات برنزه کننده اورجینال


یکی از عوارض این راه، آفتاب سوختگی و سوزش و خارش پوست بود . یکی دیگر از عوارض شایع این روش، بروز لک‌های دائمی و موقت در زمان پاک شدن رنگ پوست است. و اصلی‌ترین عوارض آفتاب گرفتن که در طولانی مدت پدید می‌آید، بروز سرطان است . سرطان پوست زمانی اتفاق می‌افتد که پوست در طی مدت‌ زمان طولانی در معرض آفتاب و اشعه ماورا بنفش قرار گیرد . اشعه ماورا بنفش در طی زمان باعث عوارض بسیار شدید در سطح پوست می‌شود. با تمام این تفاسیر آفتاب گرفتن همیشه طرفداران خود را داراست. خیلی از عزیزان سوال دارند که چطور باید برنز کنیم ؟ ما در این مقاله چند محلول دست‌ساز خانگی را به شما معرفی می‌کنیم.


پیشنهاد نویسنده : چگونه پوست خود را بدون آسیب برنزه کنیم


این محلول‌ها با استفاده از محصولات موجود در منزلتان تهیه می‌شود پس جای هیچ نگرانی نیست!

برنزه کردن با پودر قهوه

محلول برنزه کننده خانگی محلول قهوه

مواد اولیه برای برنزه کننده خانگی به دو روش انجام می شود، در ادامه به معرفی هر دو آن ها می پردازیم:

روش اول برنزه کننده خانگی :

  • یک فنجان پودر قهوه
  • دو قاشق غذاخوری روغن زیتون

شما باید پودر قهوه را با روغن زیتون مخلوط کنید تا این خمیر نرمی در دستتان باشد. سپس می‌توانید  این مخلوط را روی نواحی مختلف بدن بزنید و روی آن، آب اسپری کنید و در مقابل آفتاب دراز بکشید. اجازه‌دهید این مخلوط ۱۵ دقیقه روی پوست‌تان بماند. سپس آن را با آب ولرم بشویید.

روش دوم برنزه کننده خانگی:

دو قاشق غذا خوری قهوه را به همراه دو فنجان آب روی شعله قرار دهید و اجازه دهید تا بجوشد و قهوه دم بکشد، به اندازه سه قاشق غذا‌خوری نمک اضافه کنید.

حال که محلول غلیظ قهوه دارید، ابتدا پوست خود را با استفاده از آب مرطوب کنید سپس از روغن‌ بچه استفاده نمایید. حالا می توانید این محلول را روی پوست خود استفاده کنید و تمام سطح پوست خود را از این محلول پر کنید و رو به روی آفتاب دراز بکشید. این محلول کمک می‌کند که زودتر رنگ بگیرید و در زمان برنزه شدن رنگ تیره‌تری داشته باشید.

محلول برنزه کننده خانگی

محلول برنزه کننده خانگی – لیمو

 

آب لیمو هم جز معجون‌های معجزه آسایی است که  کمک زیادی به تغییر رنگ می‌کند. لیمو ترش به دلیل خاصیت اسیدی که دارد، سرعت برنزه شدن پوست را به طرز قابل توجهی بالا می‌برد.


پیشنهاد نویسنده: لایه برداری و پیلینگ پوست مفید است یا مضر


برای استفاده از این روش لازم است عصاره یک لیمو را گرفته و آن را بر نواحی پوست‌تان بگذارید. بعد از ۱۵ دقیقه، می‌توانید آن را با آب ولرم بشویید.

برنزه کردن با پودر کاکائو

محلول برنزه کننده خانگی پودرکاکائو

برای تهیه برنزه کننده خانگی پودر کاکائو به 200 گرم پودرکاکائو و لوسیون برنزه کننده یا روغن بچه نیاز دارید.

شما بایستی پودرکاکائو و لوسیون را به‌خوبی مخلوط ‌کنید. پس از ترکیب شما یک خمیر نرم شکلاتی دارید. که می‌توانید با استفاده از اسفنج آن را روی پوست خود پخش کنید. پس از زدن این لوسیون، اجازه دهید که این محلول 20 دقیقه روی سطح پوست شما بماند.

محلول برنزه کردن خانگی

محلول برنزه کننده خانگی چای

سه عدد چای کیسه‌ای را در یک ظرف آب جوش بیندازید، دقت کنید که این چای باید غلیظ غلیظ باشد.

این چای غلیظ را با یک چهارم روغن کنجد ترکیب کنید و سپس خوب مخلوط کنید.

حال می‌توانید این چای را بر تمام بدن خود اسپری کنید .

از روغن‌های طبیعی استفاده‌کنید

روغن‌های طبیعی یکی از راه‌های اصلی برای پوستی برنز و خوشرنگ است.

استفاده از روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن جوانه‌گندم، روغن فندق، روغن آووکادو، عصاره چای سبز، روغن کنجد، روغن آفتاب‌گردان از جمله مواردی است که باعث می‌شود پوستی خوشرنگ‌تر داشته باشید.


پیشنهاد نویسنده: اصول حرفه ای زیرسازی چشم


توجه:

موادی مثل قهوه، آب‌هويج، آب‌گوجه و… كه برخی افراد براي برنزه شدن از آنها استفاده می‌کنند از جمله موادي هستند كه به بدن رنگ مي‌دهد. برخي از افراد این محلول‌های دست‌ساز را به پوست خود می‌زنند. آفتاب به آنها كمك مي‌كند تا منافذ پوستي بهتر باز شوند و رنگ اين مواد طبيعي در لايه‌هاي عميق‌تر پوست نفوذ كند.

برنزه کردن با محلول گوجه

محلول برنزه کننده خانگی محلول گوجه

گوجه از جمله سبزیجاتی‌ست که خاصیت اسیدی دارد. خاصیت اسیدی موجود در آب این میوه باعث می‌شود که آفتاب در زمان تابش بیشتر جذب شود و بیشتر برنزه شود.

شما می‌توانید برای تهیه این محلول، چند عدد گوجه رسیده و قرمز رنگ را در مخلوط‌کن ریخته و آبگیری کنید . اجازه دهید گوجه در مخلوط‌کن، کاملا تبدیل به محلول رقیق شود. سپس این محلول را با آب مخلوط کنید و در زمان برنزه شدن استفاده کنید.