زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

بهترین برندهای رژگونه از دید مو تن رو

wordcamp
1,280
13 دقیقه
بهترین برندهای رژگونه  از دید مو تن رو

یکی از محصولات ضروری برای آرایش، رژگونه است. استفاده درست از رژگونه در آرایش، به صورت گرما می‌بخشد و آن را شاداب نشان می‌دهد. اما اگر ندانید که چطور از رژگونه استفاده کنید، صورت شما ممکن است کثیف یا مریض به نظر برسد. برای استفاده درست از آن در ابتدا باید با انواع رژگونه، نحوه زدن آن روی گونه و برندهای رژگونه آشنا شوید. امروزه برندهای زیادی دست به تولید انواع رژگونه زده‌اند. ما در این مقاله قصد داریم بهترین برندهای رژگونه را به شما معرفی کنیم.

انواع رژگونه

وقتی در‌مورد رژگونه صحبت می‌کنیم، اولین تصور ما نسبت به ظاهر رژگونه، پودر رنگی فشرده‌ای است که به صورت دایره یا مستطیل درون یک بسته‌بندی شبیه به پنکک قرار دارد. برای آن‌که بهترین مدل رژگونه را انتخاب کنید، بهتر است در ابتدا با انواع رژگونه آشنا شوید.

رژگونه ژلی

رژگونه ژلی بافتی ضخیم و شبیه به ژل دارد. این قضیه باعث شده رژگونه ژلی به محصول منحصر‌به‌فردی تبدیل شود. استفاده از آن، درخشندگی خاصی به گونه‌ها می‌دهد. نسبت به مدل‌های دیگر ماندگاری خوبی دارد و سر جای خود ثابت می‌ماند. از این جهت برای استفاده در تابستان و هوای گرم مناسب است. برای زدن رژگونه ژلی، از براش استفاده نکنید. به دلیل داشتن بافت ژلی، براش به درستی نمی‌تواند آن را روی گونه پخش کند. بهترین راه برای زدن این مدل روی گونه‌ها، استفاده از انگشتان دست است. این مدل بیشتر در رنگ‌های روشن عرضه می‌شود و به همین دلیل برای پوست‌های تیره مناسب نیست.

رژگونه ژلی
رژگونه با بافت ٰژلی

رژگونه کرمی

همان‌طور که از اسم آن مشخص است، این رژگونه بافتی کرم مانند و شبیه به مرطوب‌کننده دارد. این رژگونه دارای روغن‌های مغذی است که تا حدودی رطوبت را به پوست شما برمی‌گرداند. به این دلیل برای کسانی که پوست خشک دارند مناسب است. اگر پوست شما مرطوب باشد، به طور طبیعی مقداری درخشان می‌شود. اگر پوست چربی دارید، سراغ این رژگونه نروید. این مدل، پوست شما را چرب‌تر نشان می‌دهد. پخش کردن آن روی گونه کار سختی نیست. شما می‌توانید با استفاده از اسفنج یا انگشت خود رژگونه کرمی را به راحتی پخش کنید. با توجه به ویژگی‌های گفته شده باید گفت این رژگونه دوام زیادی ندارد.

رژگونه کرمی
رژگونه کرمی برای پوست خشک مناسب است.

رژگونه پودری

معروفترین مدل رژگونه که همه با آن آشنا هستند رژگونه پودری است. رژگونه پودری، به صورت پودر فشرده داخل بسته‌بندی به فروش می‌رسد. یکی از نکات مثبت رژگونه‌های پودری، تنوع بالای رنگ آن‌هاست. شما می‌توانید به راحتی و با هر رنگ پوستی، رژگونه موردنظر خود را از بین رنگ‌های این مدل انتخاب کنید. این مدل ماندگاری بالایی دارد و شما به راحتی می‌توانید در طول روز آن را روی گونه خود داشته باشید.

با توجه به ویژگی‌های که گفتیم، شاید بهترین مدل رژگونه همین باشد که به دل همه راه می‌آید. به دلیل بافت پودری این مدل، پخش کردن آن روی گونه به وسیله انگشت امکان‌پذیر نیست و باید از براش استفاده کنید. رژگونه‌های پودری به دو دسته مات و براق تقسیم می‌شوند. رژگونه‌های پودری براق دارای اکلیل یا بافت براق هستند و روی پوست شما برق ایجاد می‌کنند. شما می‌توانید بر اساس سلیقه خود یکی از آنها را انتخاب کنید. فقط به این نکته توجه داشته باشید که اگر منافذ باز دارید، از رژگونه پودری براق استفاده نکنید. چون این مدل منافذ شما را بیشتر نشان می‌دهد.

تینت گونه

تینت‌ها، رژگونه‌هایی با بافت بسیار متفاوت و شبیه به آب هستند. وقتی از آنها استفاده می‌کنید، به درون پوست می‌روند و این ویژگی آن‌ها باعث ماندگاری بالای آن‌ها شده است. اگر به بسته‌بندی آنها دقت کنید به نظر می‌رسد که بسیار پررنگ هستند. ولی با استفاده به اندازه از آنها متوجه می‌شوید که اکثرشان رنگهایی کاملا طبیعی دارند. در استفاده از این مدل باید سرعت و دقت بالایی داشته باشید. به دلیل آن‌که خیلی سریع خشک می‌شوند و اگر خشک شوند، از جای خود تکان نمی‌خورند. بهتر است ابتدا مقداری از آن را روی یک گونه خود بزنید و پخش کنید. سپس سراغ گونه دیگر بروید. اگر تینت را به درستی پخش نکنید، شبیه به یک لک روی گونه شما می‌ماند و آرایش شما را خراب می‌کند.

تینت لب و گونه
رنگ تینت‌ها پررنگ به نظر می‌رسد.

رژگونه استیکی

این مدل از رژگونه به صورت استیکی هستند که شما می‌توانید به آسانی و به صورت مستقیم استیک را روی گونه خود حرکت دهید تا رنگ بدهد. در صورت لازم برای پخش کردن آن می‌توانید از انگشت استفاده کنید. به دلیل آسان بودن استفاده از این مدل و نیاز نداشتن آن به براش، مناسب کسانی است که به تازگی شروع به آرایش کرده‌اند.

رژگونه استیکی
رژگونه استیکی شبیه به رژگونه کرمی است.

رژگونه مایع

همان‌طور که از اسم آن مشخص است، بافت مایع دارند. با استفاده از ابزار سر رژگونه، آن را روی گونه بگذارید و آن را با یک براش پخش کنید. ظاهر این مدل نسبت به رژگونه پودری طبیعی‌تر است ولی از نظر ماندگاری شبیه به هم هستند و ماندگاری خوبی دارد. رژگونه مایع نسبت به رژگونه کرمی و ژلی رنگ بیشتری دارد و پوست‌های تیره هم به راحتی می‌توانند از این مدل استفاده کنند. رژگونه مایع را قبل از زدن پنکک یا پودر صورت استفاده کنید. چون اگر بعد از پودر بزنید، پودر شما حتما جا‌به‌جا و خراب می‌شود.

روش صحیح رژگونه‌زدن

اگر شما بهترین مارک رژگونه را هم انتخاب کنید ولی روش درست استفاده از آن را ندانید، کمکی به زیبایی آرایش شما نخواهد کرد. برای داشتن رژگونه زیبا قدم‌های زیر را انجام دهید.

  • انتخاب رژگونه بر اساس نوع پوست: در بخش قبلی شما را با انواع رژگونه آشنا کردیم. شما باید با توجه به نوع پوست خود، رژگونه مناسب خود را انتخاب کنید. به طور مثال اگر پوست خشکی دارید، رژگونه‌های کرمی و ژلی مناسب پوست شماست و ظاهر پوست شما را شفاف‌تر نشان می‌دهد. ولی اگر از رژگونه پودری استفاده کنید، خشکی شما را بیش از حد طبیعی خود نشان خواهد داد.
  • انتخاب رنگ: رنگ رژگونه خود را بر اساس سلیقه و هماهنگی با آرایش خود انتخاب کنید. نکته دیگری که در انتخاب رنگ باید به آن توجه کنید، رنگ پوستتان است. اگر پوست روشنی دارید به سراغ رنگ‌های کم‌رنگ مثل صورتی کم‌رنگ بروید. صورتی و هلویی برای پوست‌های گندمی و رنگ‌های تیره‌تر و جون‌دارتر برای پوست‌های سبزه مناسب هستند.
  • انتخاب ابزار آرایشی مناسب: برای استفاده از رژگونه کرمی و مایع، اسفنج آرایشی بهترین وسیله‌ای است که می‌توانید استفاده کنید. اسفنج این مدل رژگونه‌ها را به خوبی روی سطح پوست پخش می‌کند. البته از براش‌های متراکم هم می‌توانید استفاده کنید. ولی نتیجه نهایی با اسفنج زیباتر است. اما برای استفاده از رژگونه پودری، فقط باید از براش استفاده کنید. رژگونه پودری با اسفنج یا انگشت پخش نمی‌شود و شبیه به یک لک باقی می‌ماند.
  • برداشتن رژگونه: اگر رژگونه شما پودری است، براش را در ظرف بچرخانید تا به پودر آغشته شود. سپس اضافی آن را از براش بتکانید. برای سایر مدل‌ها، رژگونه را مستقیم روی گونه قرار دهید. یادتان باشد که از مقدار کم شروع کنید و اگر به مقدار بیشتری احتیاج داشتید، اضافه کنید.
  • زدن رژگونه بر اساس شکل صورت: روش سنتی و کلاسیک آن، زدن رژگونه روی «سیب گونه» است. سیب گونه جایی از گونه است که وقتی می‌خندید به شکل کروی برجسته می‌شود. ولی اگر می‌خواهید رژگونه بهتری داشته باشید باید بر اساس شکل صورتتان از آن استفاده کنید.

استفاده از رژگونه بر اساس شکل صورت

ما آدم‌ها صورت‌های متفاوتی داریم. فرم صورت‌ها از لحاظ شکل به چند دسته تقسیم می‌شود: قلبی، گرد، بیضی و مربعی یا مستطیلی. در آرایش و زدن رژگونه هم این دسته‌بندی را مدنظر قرار می‌دهند و بر اساس آن آرایش می‌کنند.

صورت قلبی

اگر پیشانی پهن، گونه‌های برجسته و چانه باریک دارید، احتمالا صورت شما قلبی است. شما باید رژگونه خود را به شکل C از بالای شقیقه تا پایین استخوان گونه امتداد دهید. در امتداد استخوان گونه، رژگونه بیشتری بزنید و آن را به سمت شقیقه پخش کنید.

صورت گرد

اگر گونه‌های شما پرترین قسمت صورت شماست و خط فکتان خمیده است، صورت گرد دارید. رژگونه را زیر استخوان گونه به صورت یک خط مورب تا خط رویش مو و شقیقه امتداد دهید. از زدن رژگونه روی گونه خودداری کنید. زیرا باعث گردتر نشان‌دادن صورت شما می‌شود.

صورت بیضی

اگر صورت کشیده با گونه‌های تقریبا برجسته و پیشانی و چانه باریکی دارید، صورت شما بیضی شکل است. رژگونه را بالای استخوان گونه، روی برجسته‌ترین قسمت گونه بزنید و آن رابه سمت شقیقه و پایین خط گوش ببرید. این کار صورت شما را زیباتر نشان می‌دهد.

صورت مربعی یا مستطیلی

اگر دو طرف صورت شما صاف است و خط فک به نسبت صافی دارید، صورت شما مربعی یا مستطیلی است. رژگونه را روی سیب گونه بزنید و به سمت خط رویش مو ببرید. این کار باعث می‌شود خطوط صورت شما منحنی‌تر به نظر برسد و در نهایت چهره شاداب‌تری داشته باشید.

جای زدن رژگونه بر اساس فرم صورت
نحوه زدن رژگونه بر اساس فرم صورت

بهترین مارک رژگونه

حالا که با انواع رژگونه و روش صحیح استفاده از آن آشنا شدید، وقت آن رسیده که با بهترین برندهای رژگونه آشنا شوید تا در نهایت برای خرید بهترین مارک رژگونه اقدام کنید.

بهترین مارک رژگونه- کنسی

رژگونه کنسی یکی از رژگونه‌های قیمت مناسب ایرانی است. رژگونه کنسی، رنگ‌بندی متنوعی دارد و جوابگوی هر رنگ پوست و سلیقه‌ای هست. بافت این رژگونه پودریست و پوشش خوبی دارد. در برابر آب و تعریق مقاوم است و از ماندگاری بالایی برخوردار است. در نهایت ظاهر طبیعی و درخشان به پوست شما می‌دهد و یک تکمیل‌کننده خوب برای آرایش شماست.

رژگونه کنسی
خرید رژگونه کنسی

بهترین مارک رژگونه- شون

یکی از بهترین برندهای رژگونه ایرانی، برند شون است. رژگونه شون مدل چارمینگ رنگ‌های زیبا و طبیعی دارد که منجر به ظاهر زیبا و طبیعی برای شما می‌شود. محصولات شون پایه گیاهی دارند و در آنها عصاره گیاهان و میوه‌ها به کار رفته است. این رژگونه بافت سبکی دارد و پوشش یک‌دست و یک‌نواختی به شما می‌دهد. ظاهر نهایی آن مات خواهد شد.

رژگونه شون
خرید رژگونه شون

بهترین مارک رژگونه- مای

رژگونه مای، رژگونه‌ای قیمت مناسب با حجم و اندازه‌ای خوب است که می‌تواند گزینه مناسبی برای استفاده روزانه باشد. در بسته‌بندی این محصول یک براش کوچک هم وجود دارد که شما را از داشتن هر وسیله اضافی، بی‌نیاز می‌کند. ماندگاری خوبی دارد. بافت آن پودری است و ظاهر طبیعی و مات به پوست می‌دهد. برای انواع پوست مناسب است و حساسیتی ایجاد نمی‌کند.

رژگونه مای
خرید رژگونه مای

بهترین مارک رژگونه- کالیستا

شاید بتوان کالیستا را بهترین مارک رژگونه ایرانی معرفی کرد. این رژگونه کیفیت خوبی دارد و برای انواع پوست مناسب است. رنگ‌های جذابی دارد که می‌توانید بر اساس رنگ پوست خود یکی از آنها را انتخاب کنید. ترکیبات آن گیاهی است و پوست را ویتامینه می‌کند. به همین دلیل برای پوست‌های حساس هم مناسب است. ظاهر نهایی آن مخملی است و برق خاصی به صورت می‌دهد.

رژگونه کالیستا
خرید رژگونه کالیستا

بهترین مارک رژگونه-این لی

رژگونه این لی، یکی از برندهای خوب ایرانی محسوب می‌شود که هم قیمت مناسبی دارد و هم کیفیت خوبی دارد. از مهمترین ویژگی‌های رژگونه این لی می‌توان به داشتن بافت سبک و نرم و دارا بودن خاصیت مرطوب‌کنندگی اشاره کرد. همان‌طور که می‌دانید خاصیت مرطوب‌کنندگی از خشک شدن پوست جلوگیری می‌کند و پوست را شاداب و با طراوت می‌سازد.

رژگونه این لی
خرید رژگونه این لی

بهترین مارک رژگونه- فلورمار

پوشش عالی و بافت مخملی آن، ظاهری درخشان و شاداب به پوست شما می‌دهد. رژگونه خارجی فلورمار برای تمامی پوست‌ها مناسب است. این محصول از مواد طبیعی ساخته شده که ایجاد حساسیت نمی‌کند. پس پوست‌های حساس هم بدون هیچ نگرانی می‌توانند از این رژگونه استفاده کنند. ماندگاری بسیار زیادی دارد و در نهایت ظاهر ابریشمی و براق به گونه‌ها می‌دهد. براق بودن آن باعث برجسته نشان‌دادن گونه می‌شود. پس برای مهمانی‌ها بسیار مناسب است.

رژگونه فلورمار
خرید رژگونه فلورمار

بهترین مارک رژگونه- گلدن رز

یکی از بهترین برندهای رژگونه، برند گلدن رز است. گلدن رز یک برند ترکیه‌ای معروف در سطح دنیاست و طرفداران زیادی دارد. این رژگونه جز رژگونه‌های پودری محسوب می‌شود. این محصول رنگدانه‌های قوی‌ای دارد و با استفاده از مقدار کمی از آن، پوشش خوبی برای پوستتان خواهید داشت. بافت رژگونه گلدن رز سبک است و با استفاده از آن اصلا احساس سنگینی نمی‌کنید. این رژگونه زیبا در نهایت برای شما ظاهری مات و طبیعی می‌سازد.

رژگونه گلدن رز
خرید رژگونه گلدن رز

بهترین مارک رژگونه- لامیلا

یکی دیگر از رژگونه‌های قیمت مناسب،رژگونه برند لامیلا است. این رژگونه پرطرفدار، جز رژگونه‌های مایع است و بافت بسیار سبکی دارد. به راحتی روی پوست پخش می‌شود و به دلیل بافتی که دارد بسیار طبیعی روی پوست می‌ماند. این محصول برای استفاده روزانه و مهمانی مناسب است و در نهایت ظاهری شاداب و سرزنده به پوست شما می‌دهد.

رژگونه مایع لامیلا
خرید رژگونه مایع لامیلا

بهترین مارک رژگونه- پاستل

این محصول هم مانند فلورمار و گلدن رز، ساخت کشور ترکیه است. رژگونه پاستل بافت متفاوتی نسبت به بقیه دارد و در دسته رژگونه کرمی قرار می‌گیرد. این رژگونه به دلیل داشتن بافت کرمی، برای پوست خشک مناسب است. به راحتی روی گونه پخش می‌شود و جلوه طبیعی و مات به پوست می‌دهد. مواد نگهدارنده شیمیایی و پارابن ندارد و به پوست هیچ آسیبی نمی‌زند.

رژگونه کرمی پاستل
خرید رژگونه کرمی پاستل

بهترین مارک رژگونه- بنفیت

قطعا بهترین مارک رژگونه به شکل تینت، متعلق به برند بنفیت است. همان‌طور که توضیح دادیم، تینت‌ها به دلیل بافتی که دارند به زیر پوست نفوذ می‌کنند و ماندگاری آنها بسیار بالا است. تینت بنفیت، هیچ بافتی روی پوست اضافه نمی‌کند و همین موضوع باعث می‌شود ظاهری بسیار طبیعی و سبکی به پوست بدهد. این تینت در سراسر دنیا بسیار محبوب و پرطرفدار است و در بسیاری از سالن‌های زیبایی هم از آن استفاده می‌کنند.

تینت بنفیت
خرید تینت بنفیت

سخن آخر

امروزه با انواع مختلف رژگونه از لحاظ بافت و رنگ رو‌به‌رو هستیم. تمام برندها سعی می‌کنند که در این زمینه به روز باشند و همه مدل‌ را تولید کنند. ما در این مقاله بهترین برندهای رژگونه موجود را به شما معرفی کردیم. اگر شما هم تجربه‌ای در این زمینه دارید، در قسمت نظرات آن را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول در مورد بهترین برندهای رژگونه

رژگونه مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟

رژگونه مناسب برای هر شخصی متفاوت است و به رنگ و جنس پوست شخص بستگی دارد.

برای شناخت بهترین مارک رژگونه چکار باید بکنیم؟

باید در ابتدا با انواع رژگونه و نوع پوست خودمون آشنا باشیم تا بتوانیم بر اساس این ویژگی‌ها انتخاب درستی انجام بدهیم.

رژگونه کرمی برای همه پوست‌ها مناسب است؟

رژگونه کرمی به دلیل داشتن بافت چرب، برای پوست‌های خشک و معمولی مناسب است

ماندگارترین رژگونه کدام است؟

یکی از ماندگارترین رژگونه‌ها، تینت‌ها هستند.

رژگونه را به چه شکلی روی گونه باید بزنیم؟

هر شخصی بر اساس فرم صورت خود رژگونه را باید در جای مناسب استفاده کند.