زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

فرق بین پرایمر و کانسیلر و کرم پودر چیست؟

wordcamp
868
6 دقیقه
فرق بین پرایمر و کانسیلر و کرم پودر چیست؟

آیا شما هم از جمله افرادی هستید که فرق بین پرایمر، کرم پودر و کانسیلر را نمی‌دانید؟ شاید با خودتان فکر کنید که این سه قلم آرایش هیچ فرقی با هم ندارند و همگی یک کار را انجام می‌دهند! در صورتی که باید بگوییم اصلا اینطور نیست و هریک از این سه وسیله کاربرد خاص خود را دارند. اگر می‌خواهید تفاوت کرم پودر و پرایمر و کانسیلر را بدانید، با این مقاله از مو تن رو همراه ما باشید.

پرایمر و کاربرد آن

پرایمر برای کنترل چربی صورت و بستن منافذ باز پوست استفاده می‌شود. پرایمرها معمولا به شکل کرم، ژل و پودر تولید شده و به بازار عرضه می‌شوند. این محصولات بر پایه سیلیکون و آب هستند و اثر نرم کنندگی فوق العاده‌ای روی پوست دارند. از انواع پرایمرهای برای پوشاندن چین و چروک، منافذ باز پوست، جای زخم، جوش‌های سرسیاه و قرمز استفاده می‌شود. در صورتی که پیش از شروع آرایشتان از پرایمر به عنوان زیرسازی آرایش استفاده کنید، دوام میکاپ شما بسیار بالا خواهد رفت و جلوه زیباتری پیدا می‌کند.

حتی زمانی که قصد آرایش کردن ندارید، می‌توانید برای روشن تر کردن پوست و صاف و لطیف شدن آن از پرایمر استفاده کنید. نکته مهم در مورد پرایمر این است که استفاده از این وسیله، اولین مرحله در آرایش است و قبل از کرم پودر و کانسیلر باید از آن استفاده کرد تا پوست آماده آرایش شود.

کاربرد پرایمر

پیشنهاد نویسنده: معرفی بهترین مارک های پرایمر


کانسیلر و کاربرد آن

کانسیلر یک نوع کرم پودر با غلظت بالاست که برای پوشاندن حقله سیاه دور چشم، قرمزی، جای جوش و لک مورد استفاده قرار می‌گیرد. کانسیلر رنگ‌های مختلفی دارد که به آن اصلاح کننده رنگی هم گفته می‌شود و هر رنگ کاربرد مخصوص به خود را دارد. مثلا کاربردی که رنگ‌های مختلف کانسیلر دارند عبارتند از:

  • کانسیلر زرد: برای پوشاندن لکه های اطراف چشم
  • کانسیلر نارنجی: برای پوشاندن تیرگی‌های دور چشم و مخصوص افراد دارای پوست سبزه
  • کانسیلر سبز: برای خنثی کردن لکه های قرمز رنگ روی پوست
  • کانسیلر بنفش: برای پوشاندن لکه‌های روی پوست افرادی که پوست صورتشان مایل به زرد است

برخی فکر می‌کنند کانسیلر و کرم پودر یکی هستند اما کانسیلر از کرم پودر ضخیم تر بوده و قادر است لکه‌هایی که کرم پودر نمی‌تواند پوشش دهد را به خوبی بپوشاند. هنگام خرید کانسیلر سعی کنید رنگ آن را مطابق پوستتان انتخاب کنید. توصیه می‌کنیم کانسیلرهایی با تناژ رنگی صورتی، قرمز، هلویی، سفید، زرد یا مسی را انتخاب نکنید چون ظاهر شما را غیرطبیعی خواهد کرد. برای پوشاندن تیرگی دور چشم از کانسیلری استفاده کنید که ۱ تا ۲ درجه روشن تر از رنگ پوستتان باشد.

تفاوت کرم پودر و پرایمر و کانسیلر

پیشنهاد نویسنده: بهترین کانسیلر کدام است و چه ویژگی‌هایی دارد؟


کاربرد کرم پودر در آرایش

کرم پودر یکی از مهم ترین لوازم آرایشی است که در زیبایی چهره تاثیر بسزایی دارد. با کمک کرم پودر می‌توانید پوست صورت خود را صاف و یکدست کنید. کرم پودرها طیف رنگی گسترده‌ای دارند و قادرند انواع نقص‌های پوستی را پوشانده و تغییر موقتی در رنگ طبیعی پوست ایجاد کنند. اگر قصد خرید کرم پودر را دارید می‌توانید رنگ آن را مطابق سلیقه خود و متناسب با تناژ رنگی پوستتان انتخاب کنید. اگر خواستید تغییر اساسی در رنگ پوستتان ایجاد کنید مثلا پوست سفیدتان را برنزه کنید باید کرم پودر تیره انتخاب کرده و از پیشانی تا چانه، گردن و شانه‌ها را با این کرم پودر تیره کنید تا همه پوستتان یکدست شود و تفاوت رنگ مشاهده نشود.

تراکم رنگدانه‌های موجود در کرم پودر در میزان پوشش دهی آن موثر است. بهترین کرم پودرها از لحاظ تراکم رنگ دانه و پوشش دهی به 4 دسته تقسیم بندی می‌شوند که عبارتند از:

  1. کرم پودر شفاف: پوشش دهی این نوع کرم پودر بسیار کم بوده و تراکم رنگدانه آن کم است.
  2. کرم پودر سبک و ملایم: این کرم پودر پوشش ملایمی روی پوست ایجاد کرده و مشکلات پوستی و جوش ها را نمی‌پوشاند.
  3. کرم پودر متوسط: این کرم پودر رنگدانه به مقدار کافی دارد و برای پوشش انواع بریدگی‌ها و لک‌ها مناسب است.
  4. کرم پودر کامل: این کرم پودر پوشش دهی بالایی دارد و حتی برای پوشاندن جای زخم هم مناسب است. به کمک این محصول پوستی صاف و بدون جای جوش، لک و … خواهید داشت.

تفاوت کرم پودر و پرایمر و کانسیلر

حالا که با هر سه محصول پرایمر، کانسیلر و کرم پودر آشنا شدید و کاربرد هر یک از آن‌ها را دانستید وقت آن رسیده که تفاوت این سه قلم را برایتان بگوییم تا بطور کامل با فرق آن‌ها با یکدیگر آشنا شوید. برای مقایسه و بررسی تفاوت بین کرم پودر و کانسیلر و پرایمر، به موارد زیر دقت کنید:

  • در زمان انجام مراحل آرایش، پرایمر اولین مرحله از آرایش شما است. بعد از آن باید کرم پودر زده و در آخر به سراغ کانسیلر بروید.
  • تفاوت بعدی بین این سه محصول این است که پرایمرها اغلب بدون رنگ بوده و برای مرطوب نگه داشتن پوست و جلوگیری از تعریق و چرب شدن پوست استفاده می‌شوند اما کرم پودر و کانسیلرها برای صاف کردن پوست و پوشاندن جای جوش و لک و … مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • مورد بعدی که باید به آن اشاره کنیم این است که کرم پودر، همه قسمت‌های پوست را صاف و شفاف می‌کند اما کانسیلر فقط برای پوشاندن لکه ها، تیرگی‌ها و جوش هایی است که پس از استفاده از کرم پودر هنوز هم قابل مشاهده هستند.
  • تفاوت آخر بین کانسیلر و کرم پودر و پرایمر این است که کرم پودر و پرایمر براق نیستند و اکثر مدل‌های آن‌ها پوست را مات می‌کند اما کانسیلرها معمولا درخشش ملایمی به صورت هدیه می‌دهند.

جمع بندی

در این مقاله در مورد تفاوت بین کانسیلر و کرم پودر و پرایمر صحبت شد و دانستیم که هر سه قلم برای آرایش و داشتن پوستی بی عیب و نقص به کار می‌روند در نهایت ماندگاری میکاپ شما را هم افزایش خواهند داد. ترتیب استفاده از آن‌ها به این شکل است که ابتدا پرایمر، سپس کرم پودر و در آخر کانسیلر زده می‌شود. اگر در مورد تفاوت بین کرم پودر، پرایمر و کانسیلر سئوال یا پیشنهادی دارید، لطفا در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.