زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

کاشت ناخن و انواع روش‌ های آن

wordcamp
859
15 دقیقه
کاشت ناخن و انواع روش‌ های آن

فهرست مطالب

اگر ناخن‌های نازکی دارید که بلندکردن آن‌ها به‌سختی امکان‌پذیر است یا مانند اکثر خانم‌ها روزانه درگیر کارهای منزل هم هستید که با وجود آن‌ها به‌سختی می‌توان ناخن‌ها را بلند کرد و یا حتی ناخن‌های کشیده‌ای ندارید، انواع روش های کاشت ناخن راهی بسیار مناسب برای زیبایی و استحکام ناخن‌های شماست. احتمالاً تا‌به‌حال به انجام کاشت ناخن فکر کرده‌اید. مهم است بدانید انواع کاشت ناخن چیست و هرکدام چگونه انجام می‌شود.

پیش از آنکه با روش های کاشت ناخن آشنا شوید ابتدا باید همه چیز را در مورد ابزار مورداستفاده در کاشت بدانید. در مقاله وسایل مورد نیاز برای کاشت ناخن به طور مفصل به معرفی ابزار کاشت ناخن پرداخته‌ایم که خواندنش خالی‌ازلطف نیست.

تفاوت فرمر و تیپ در کاشت ناخن

در هر کاشت ناخنی برای بلندتر کردن ناخن‌ها می‌توان از فرمر و یا تیپ استفاده کرد.

فرمر وسیله‌ای است که درصورتی‌که بخواهید ناخن‌ها ظاهر ظریف‌تری داشته باشد باید استفاده کنید. در واقع با استفاده از فرمر لایه اضافی دیگری مانند تیپ روی ناخن قرار نمی‌گیرد. فرمر چون انعطاف‌پذیر است برای همه ناخن‌ها قابل‌استفاده است. حتی برای ناخن‌های شکسته هم کاربرد دارد.

تیپ در واقع قالبی است که روی ناخن چسبیده می‌شود تا کاشت روی آن انجام شود.

تیپ ناخن بادامی دان 100 عددی رنگ شیری
خرید تیپ ناخن بادامی دان 100 عددی رنگ شیری

کاشت ناخن قالبی

این نوع از کاشت همان‌طور که از اسم آن هم پیداست با استفاده از قالب کاذب انجام می‌شود. کاشت ناخن قالبی روشی بسیار سریع و آسان است اما پس از انجام آن نباید در معرض رطوبت قرار گرفت. تاحدامکان از ظرف شستن و حمام رفتن در 24 ساعت ابتدایی بپرهیزید. این روش برای کسانی که در استخرها کار می‌کنند هم خوب نیست چراکه می‌تواند باعث ایجاد قارچ شود. از بین روش های کاشت ناخن این متد ضعیف‌ترین و شکننده‌ترین مدل کاشت است.

لوازم موردنیاز برای کاشت ناخن قالبی

  • لوازم مانیکور خشک
  • قالب کاشت
  • سوهان برقی با سری‌های مختلف
  • قلم مخصوص کاشت ناخن
  • سوهان دستی
  • پرایمر
  • ضدقارچ
  • پودر کاشت و لیکویید و یا ژل
  • روغن تقویت‌کننده
  • تاپ شاین
ست قلم کاشت ناخن ورگن مدل DR103
خرید ست قلم کاشت ناخن ورگن مدل DR103

مراحل و شیوه کاشت ناخن قالبی

زیرسازی

در مرحله اول مانیکور خشک یا همان مانیکور روسی را انجام دهید. پیش‌تر در مقاله مانیکور روسی به طور کامل به هرآنچه باید در مورد آن بدانید پرداخته‌ایم.

پس از انجام مانیکور سطح ناخن را با استفاده از سر سوهان کاغذی نرم سوهان کشی کنید. اصطکاک و خراش‌های ایجاد شده توسط سوهان ناخن را برای مرحله بعد آماده می‌کند. سپس تمام سطح ناخن را ضدقارچ بزنید.

سایز مناسب قالب برای هر انگشت را انتخاب کنید. مهم است که توجه کنید سایز قالب به‌هیچ‌عنوان بزرگ‌تر نباشد. بزرگ بودن قالب باعث می‌شود پس از گذاشتن مواد، تمام اطراف ناخن و پوست اطراف آن پر از مواد شود که نه ظاهر زیبایی دارد و نه ایمن است؛ همچنین کار را در مرحله دورگیری برایتان سخت می‌کند و ممکن است پوست اطراف ناخن زخم شود. سعی کنید تاحدامکان قالب را فیکس و یا حتی کوچک‌تر انتخاب کنید.

مواد گذاری داخل قالب

پودر و لیکویید و یا پلی ژل را داخل قالب گذاشته و با ضربه‌زدن‌های آرام سعی کنید که مواد به طور یکسان در قالب پخش شود و هیچ‌گونه حباب و هوایی باقی نماند و کامل فرم قالب را بگیرد. این مرحله باید سریع انجام شود چراکه اگر مواد خشک شود دیگر به ناخن نمی‌چسبد.

پس از آن روی ناخن پرایمر می‌زنیم و قالب را روی ناخن می‌گذاریم. مهم است قبل از زدن پرایمر مواد گذاری داخل قالب انجام شده باشد. به این دلیل که پرایمر خیلی سریع خشک می‌شود و خاصیت چسبندگی خود را از دست می‌دهد.

مواد گذاری روی ناخن

قالب پر مواد را روی ناخن بگذارید و فشار دهید تا به ناخن بچسبد. اگر مواد از اطراف قالب بیرون زد با قلم آن‌ها را بردارید. یک الی دو دقیقه دست را روی قالب نگه می‌داریم. سپس دست را ازروی قالب برداشته و سه الی چهار دقیقه منتظر بمانید تا مواد به طور کامل خشک شود. پس از خشک‌شدن مواد، قالب به‌راحتی ازروی آن برداشته می‌شود. سطح صاف ناخن کاشته شده نمایان می‌شود.

سوهان کشی

در این مرحله ابتدا دور ناخن نزدیک کوتیکول را سوهان کشی کنید تا صاف و یکدست شود. در کاشت قالبی روی ناخن چون با قالب گذاشته شده است؛ صاف است و نیازی به سوهان کشی ندارد. سپس به سراغ زیر ناخن می‌رویم. مواد اضافی را با استفاده از سوهان برداشته و تا جای ممکن نازک کنید تا طبیعی و زیبا به نظر برسد. سپس لبه آزاد ناخن را با استفاده از سوهان دستی فرم دهید. روی سطح ناخن را هم اندکی با سوهان خراش می‌دهیم تا برای زدن تاپ شاین آماده شود.

در مرحله آخر لایه نازکی از تاپ شاین را روی ناخن زده و در دستگاه UV قرار دهید تا به طور کامل خشک شود. در انتها روی ناخن و کوتیکول و پوست اطراف ناخن را روغن تقویت‌کننده بزنید.

ترمیم کاشت ناخن قالبی

پس از گذشت مدتی از کاشت، ناخن‌ها بلند شده و یا بعضی از قسمت‌های کاشت ممکن است خراب شود که نیاز به ترمیم دارد. برای ترمیم اول‌ازهمه قد ناخن را با استفاده از سوهان تا اندازه دلخواه کوتاه کنید. سپس دو سوم مواد کاشت قبلی را با استفاده از سوهان برقی ازروی ناخن برمی‌داریم. در غیر این صورت با گذاشتن مواد جدید لایه کاشت خیلی ضخیم می‌شود و ظاهری غیرطبیعی و نامناسب به ناخن‌ها می‌دهد.

سپس تمام مراحل کاشت ناخن قالبی که توضیح دادیم را برای ترمیم هم انجام دهید.

معایب کاشت ناخن قالبی

در این نوع کاشت مواد زیادی روی ناخن قرار می‌گیرد که همین موجب غیرطبیعی بودن این کاشت نسبت به سایر روش‌های کاشت ناخن می‌شود. در این روش چون از چسب استفاده نمی‌شود احتمال هوا گرفتن زیر مواد زیاد است. هوا گرفتن باعث می‌شود طول عمر این کاشت نسبت به سایر روش‌ها کمتر باشد. پس از انجام این کاشت قرارگرفتن در معرض رطوبت می‌تواند احتمال ایجاد قارچ را افزایش دهد.

کاشت قالبی برای چه کسانی مناسب است

کاشت ناخن قالبی برای افرادی که ناخن‌هایی با فرم یکسان و مرتب ندارند مناسب نیست. به‌این‌علت که در این کاشت شکل و فرم ناخن خود شما حفظ می‌شود. این افراد بهتر است از بقیه روش های کاشت ناخن استفاده کنند تا بتوانند ناخن‌هایی یکدست و زیبا داشته باشند.

فواید کاشت ناخن قالبی

ازآنجایی‌که این کاشت سوهان کشی خاصی ندارد و با قالب انجام می‌شود، روشی بسیار سریع است و مناسب افرادی است که صبر و وقت کافی برای انجام سایر روش‌های کاشت ناخن ندارند.

در انتها باید یادآور شد که این مدل کاشت ناخن با ژل هم انجام می‌شود. تمام مراحل آن مانند همین کاشت با پودر و لیکویید است.

کاشت ناخن قالبی با تیپ

درصورتی‌که بخواهید ناخن‌هایتان خیلی بلند‌تر شود از تیپ استفاده کنید. اما توجه کنید که در کاشت ناخن قالبی در صورت استفاده از تیپ ناخن خیلی ضخیم‌تر و غیر طبیعی‌تر خواهد شد. هرچند که با استفاده از تیپ دیگر زیر ناخن‌ها نیاز به سوهان کشی و مرتب کردن ندارد.

کاشت ناخن پودری

کاشت ناخن پودری یکی از پرطرف‌دارترین روش های کاشت ناخن است که از سایر روش‌ها مقاوم‌تر و محکم‌تر است.

وسایل موردنیاز برای کاشت ناخن پودری

  • پودر کاشت
  • جاپودری
  • لیکویید
  • پمپ لیکویید
  • پرایمر
  • ضدقارچ
  • قلم پودر شماره 6 یا 8
  • روغن پولیش
  • تیپ پایه کوتاه یا بلند
  • چسب برای چسباندن تیپ
  • کاتر برای کوتاه‌کردن تیپ
  • ناخن‌گیر
  • بافر
  • لاک الکل
خرید قلم موی ناخن اشکی مناسب کاشت پودر گراف سایز 6
خرید قلم موی ناخن اشکی مناسب کاشت پودر گراف سایز 6

مراحل کاشت ناخن پودری

همان‌طور که گفته شد برای همه روش های کاشت ناخن ابتدا مانیکور ناخن را انجام دهید. کاشت ناخن پودری را می‌توان با فرمر و یا تیپ انجام داد. در ادامه به روش کاشت ناخن پودری با تیپ می‌پردازیم.

زیرسازی و تیپ گذاری

پس از انجام مانیکور سطح ناخن را با استفاده از سوهان خراش دهید. تیپ مناسب برای هر ناخن را انتخاب کنید. ضدقارچ بزنید و پس از خشک‌شدن ضدقارچ تیپ‌ها را با چسب روی هر ناخن بچسبانید. با استفاده از کاتر لبه تیپ را به فرم دلخواه (مربع، گرد و …) دربیاورید. با استفاده از سر سوهان مناسب آن را مرتب کنید.

همان‌طور که می‌دانید تیپ کل صفحه ناخن را نمی‌پوشاند. با سوهان قسمت بین ناخن و تیپ را سوهان کشی کنید تا صاف و یکدست شود. با استفاده از سوهان روی ناخن و تیپ را خراش دهید تا برای زدن پرایمر آماده شود.

مرحله زدن پرایمر
مرحله زدن پرایمر

پودر گذاشتن و سوهان کشی

پس از زدن پرایمر پودر را با لیکویید با استفاده از قلم مخصوص روی ناخن بگذارید. مطمئن شوید که همه قسمت‌های ناخن را به طور یکدست پودر گذاشته‌اید. اجازه دهید پودر خشک شود. سپس با استفاده از سوهان برقی و دستی به مرتب و صاف و یکدست کردن سطح و کناره‌های ناخن بپردازید. در این مرحله سوهان باید به 4 روش روی ناخن کشیده شود

  • با سوهان برقی و سر سوهان گرد
  • با سر سوهان خراش دهنده
  • با سوهان دستی
  • و با استفاده از بافر

در انتها پس از صاف و زیبا شدن ناخن‌ها روغن تقویت‌کننده را برای تمیزی و شاین، روی کل ناخن بزنید و اجازه دهید تا خشک شود.

سپس در آخر ژلیش ناخن یا برق ناخن و یا طراحی موردنظر را روی ناخن کاشته شده انجام دهید. روش زدن ژلیش ناخن را پیش‌تر به طور کامل و مرحله به مرحله در مقاله ژلیش ناخن چیست توضیح داده‌ایم که می‌توانید از این آموزش استفاده کنید.

ترمیم کاشت ناخن پودری

کاشت ناخن نیاز به ترمیم
نیاز به ترمیم کاشت ناخن

باگذشت زمان ناخن رشد می‌کند. با بالا آمدن ناخن، کاشت ظاهری نامناسب پیدا می‌کند. تقریباً هر ماه 3 میلی‌متر ناخن‌ها بلند می‌شوند. برای ترمیم کاشت ناخن پودری قسمت نزدیک به کوتیکول را سوهان کشی کنید و خراش دهید. سپس ضدقارچ بزنید و طبق مراحل توضیح داده شده در متن، هنوز پرایمر خیس است پودر بگذارید و سوهان کشی کنید.

انواع کاشت ناخن پودری

روش‌های مختلفی از قبیل کاشت ناخن فرنچ، هلویی، بی‌بی بومر و … برای کاشت ناخن پودری وجود دارد که همه آن‌ها در دودسته اصلی پوشاننده و شفاف قرار می‌گیرند.

پودرهای پوشاننده

این مدل پودر ظاهری مات دارد و به‌عنوان پوشاننده استفاده می‌شود. کاشت ناخن هلویی که با پودر هلویی رنگ انجام می‌شود در دسته پودرهای پوشاننده قرار می‌گیرد. چراکه پس از اتمام کار جزئیات زیر آن دیده نمی‌شود. پودر هلویی برای کاشت ناخن فرنچ و بی‌بی بومر استفاده می‌شود.

پودرهای صورتی، سفید، کرمی و رنگی هم در این دسته از پودرها جای می‌گیرند که برای انواع مختلف پوست و سلیقه‌های مختلف استفاده می‌شوند. در صورت استفاده از پودرهای رنگی دیگر نیازی به لاک ژل ندارید.

پودرهای شفاف

برخلاف پودرهای پوشاننده، این مدل پودر همان‌طور که از اسم آن هم پیداست ظاهری شفاف دارد و جزئیات زیر آن دیده می‌شود. پودرهای شفاف در ابتدا و در داخل ظرف سفید هستند. اما پس از ترکیب با لیکویید بی‌رنگ می‌شوند. برای کاشت ناخن‌های طبیعی از پودر شفاف استفاده می‌شود.

مزایای کاشت ناخن پودری

در اینجا می‌خواهیم توضیح دهیم که چرا کاشت ناخن پودری بهترین روش کاشت ناخن است.

این روش کاشت ناخن مقاوم‌تر از سایر روش‌هاست. به علت استحکام زیاد این روش احتمال هواگیری زیر آن و ترک برداشتن خیلی کم است. این مدل کاشت را در هر آب‌وهوایی می‌توان انجام داد. قیمت آن هم باتوجه‌به کارایی آن از سایر روش های کاشت ناخن بسیار مناسب‌تر است.

معایب کاشت ناخن پودری

تنها عیبی که این روش دارد این است که انجام آن زمان‌بر است. حدود 1 الی 2 ساعت طول می‌کشد.

کاشت ناخن ژله‌ای

کاشت ناخن ژله‌ای هم مانند کاشت ناخن پودری انجام می‌شود با این تفاوت که بعد از ژل گذاشتن ناخن‌ها در دستگاه UV قرار داده می‌شوند تا مواد کاشت خشک شود. در نتیجه زمان کمتری می‌برد. مرحله سوهان کشی آن هم از کاشت ناخن پودری کمتر است. کاشت ناخن ژله‌ای یکی از زیباترین روش های کاشت ناخن است.

کاشن ناخن ژله ای
کاشت ناخن ژله ای

مواد لازم برای کاشت ناخن ژله‌ای

  • لوازم مانیکور
  • ضدقارچ
  • پرایمر
  • محلول پاک‌کننده یا الکل سفید
  • سوهان دستی و سوهان برقی
  • دستگاه UV
  • براش
  • کاتر
  • ژل زیرسازی (بیلدینگ ژل)
  • ژل استحکام دهنده (فینیشینگ ژل)
  • تاپ شاین

مراحل کاشت ناخن ژله‌ای

زیرسازی

مانند هر روش کاشت ناخن دیگری ابتدا باید مانیکور را انجام دهید. در مقاله گام‌های انجام مانیکور به طور مفصل روش انجام مانیکور را توضیح داده‌ایم که می‌توانید از آن بهره ببرید. با استفاده از سوهان روی ناخن خراش‌های کوچک ایجاد کنید توجه کنید که در این مرحله خیلی عمیق سوهان کشی نکنید تا به صفحه ناخن آسیبی وارد نشود. روی سطح ناخن را به طور کامل ضدقارچ بزنید. سپس لایه نازکی از پرایمر را روی سطح ناخن قرار داده تا برای گذاشتن ژل آماده شود.

ژل گذاشتن

با استفاده از براش مخصوص لایه اول ژل یعنی همان ژل زیرسازی را بگذارید. این کار با حرکت دورانی و ظریف دست انجام می‌شود. این کار باید بادقت و سرعت بالا انجام شود چراکه ژل باید به طور یکدست روی تمام سطح ناخن پخش شود. تجمع ژل در یک قسمت ناخن می‌تواند کاشت شما را به طور کامل خراب کند. برای خشک‌شدن ژل زیرسازی دست‌ها را به مدت 30 الی 120 ثانیه در دستگاه UV قرار دهید. بعد از خشک‌شدن ژل زیرسازی، لایه بعدی ژل یعنی ژل استحکام دهنده را با همان متد قبل روی ناخن قرار دهید. مجدداً دست‌ها را در دستگاه UV قرار دهید تا خشک شود. می‌توانید همین مراحل را ادامه دهید تا به حجم و انحنا مورد نظرتان برسید.

دستگاه UV
دستگاه UV

سوهان کشی و تاپ‌شاین

در مرحله بعد با استفاده از سوهان برقی به ناخن‌ها شکل دهید. پس از سوهان کشی نوبت لایه آخر ژل به نام ژل تاپ‌شاین است. با همان روش قبل ژل تاپ‌شاین را هم بزنید و در دستگاه UV قرار دهید تا به طور کامل خشک شود.

برای جلوگیری از تجمع ژل و یا پخش شدن آن به سایر قسمت‌های ناخن، سرعت در این روش نقش بسیار مهمی دارد. در انتها پس از استفاده از دستگاه UV، از محلول پاک‌کننده برای ازبین‌بردن چسبندگی ژل استفاده کنید.

ترمیم کاشت ناخن ژله‌ای

با استفاده از سوهان برقی ناحیه نزدیک کوتیکول که رشد کرده و کاشت شما بالاآمده است را سوهان کشی کنید. روی سطح ناخن کاشته شده را با استفاده از سوهان خراش دهید و سطح مناسب برای گذاشتن ژل را آماده کنید. سپس طبق مراحل کاشت ناخن ژله‌ای به ترمیم کاشت ناخن بپردازید.

کاشت ناخن ژله‌ای برای چه افرادی مناسب است؟

این نوع کاشت مناسب افرادی است که کاشت طبیعی می‌خواهند و در محیط مرطوب و شرجی زندگی می‌کنند. برای افرادی که آلرژی و مشکلات تنفسی دارند و درعین‌حال به زیبایی ناخن‌هایشان اهمیت می‌دهند بسیار مناسب است. چراکه مواد استفاده شده در آن بدون بو و غیرسمی است. همچنین این روش کاشت مناسب افرادی که مشکل جویدن ناخن دارند است. متریال استفاده شده در آن کاملاً بی‌مزه است و به‌راحتی کنده نمی‌شود.

مزایا کاشت ناخن ژله‌ای

متریال استفاده شده در این نوع کاشت بدون بو و غیرسمی است.

این روش کاشت ناخن ظاهری بسیار طبیعی دارد.

کاشت ناخن ژله‌ای نسبت به کاشت ناخن پودری زمان کمتری می‌برد و نیاز کمتری به ترمیم دارد.

این نوع کاشت به‌عنوان کاور هم استفاده می‌شود.

معایب کاشت ناخن ژله‌ای

برای جداکردن و برداشتن این نوع کاشت حتماً باید به سالن مراجعه کنید.

قیمت انجام این کاشت گران‌تر از سایر روش‌هاست.

دستگاه UV مورداستفاده در این روش دارای اشعه ماوراء بنفش است که می‌تواند برای پوست مضر باشد.

این مدل کاشت در آب‌وهوای خشک ترک برمی‌دارد.

سخن آخر

روش‌های کاشت ناخن جدید دیگری هم مانند کاشت ناخن گیاهی یا فیبری، کاشت ناخن میکس، کاشت ناخن ابریشم و … هم وجود دارد. تنوع روش‌های کاشت بسیار زیاد است. این 3 مدل کاشتی که در این مطلب به آن پرداختیم رایج‌ترین و پرطرف‌دارترین روش‌های کاشت ناخن هستند.

هنگامی‌که تصمیم به کاشت ناخن گرفتید مطمئن شوید که متریال مورداستفاده کیفیت بالایی دارند. در غیر این صورت احتمال قارچ و عفونت افزایش می‌یابد. مطمئن شوید که لوازم کاشت ناخن استریل است. وگرنه احتمال نفوذ باکتری و هرگونه بیماری از طریق آن وجود دارد. اگر برای مدت طولانی پشت‌سرهم کاشت انجام دهید ناخن‌های خودتان کم‌کم کدر می‌شوند و شکل آن‌ها ممکن است تغییر کند. در طول زمان ممکن است رشد ناخن‌های شما کم شود.

اکنون که اطلاعات کامل و کافی درباره انواع کاشت ناخن دارید و با مزایا و معایب آن‌ها آشنا هستید، می‌توانید مناسب‌ترین و بهترین روش کاشت ناخن را برای خود انتخاب کنید.

سؤالات متداول

کاشت ناخن چیست؟

روشی برای استحکام سازی و زیبا یا بلندتر کردن ناخن است.

کاشت ناخن مناسب چه کسانی است؟

با توجه به اینکه روش‌های بسیاری برای کاشت ناخن وجود دارد، روش مناسب برای هر شخص پیدا می‌شود.

برای کاشت ناخن به چه وسایلی نیاز داریم؟

با توجه به نوع کاشت ناخن ابزار هم متفاوت است. در متن به طور کامل لوازم مورد نیاز هر نوع کاشت و روش استفاده از آن توضیح داده شده است.

بهترین روش کاشت ناخن چیست؟

بهترین روش کاشت ناخن برای هر شخص متفاوت است ولی به طور کلی کاشت ناخن پودری پرطرفدارترین روش کاشت است.

کاشت ناخن بعد از چه مدت نیاز به ترمیم دارد؟

بسته به سرعت رشد ناخن یک الی دو ماه.