زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

انواع مدل شینیون برای مهمانی

wordcamp
327
16 دقیقه
انواع مدل شینیون برای مهمانی

مدل مو، یکی از آن مواردی است که قبل از آنکه بخواهیم به یک مهمانی و یا قرار مهم برویم، توجه ویژه‌ای به آن داریم. برای ما مهم است که مدل مویی را که انتخاب کرده‌ایم، متناسب با آن مهمانی باشد. مثلا اگر تصمیم دارید موهایتان را شینیون کنید، باید بدانید که از بین انواع مدل شینیون برای مهمانی، کدام مدل برای شما و مهمانی، مناسب‌تر است.

برخی از خانم‌ها معتقدند که مدل مو برای مهمانی رسمی با مدل موی مهمانی غیررسمی باید متفاوت باشد. در واقع آن‌ها بسته به اینکه به چه نوع مهمانی دعوت شده‌اند، مدل موی مناسب خود را انتخاب می‌کنند.

ناگفته نماند که عده‌ای از خانم‌ها ترجیح می‌دهند مدل مویی را انتخاب کنند که متناسب با صورت و استایل آن‌ها باشد. اینکه به چه مهمانی قرار است بروند، چندان اهمیت نمی‌دهند. انواع مختلف مدل مو برای مهمانی وجود دارد که هر کدام می‌تواند برای فرم صورت خاصی یا برای هر فرم صورت، استفاده شود.

در این مقاله، می‌خواهیم شما را با انواع مدل شینیون برای مهمانی، آن هم بر اساس انواع فرم صورت آشنا کنیم. این مطلب برای شمایی که ترجیح می‌دهید از مدل موی شینیون برای مهمانی استفاده کنید، می‌تواند مفید باشد. پس در ادامه مقاله همراه ما باشید.

شینیون چیست؟

شینیون، به فرم‌دادن و جمع‌کردن موها به شکلی خاص و زیبا اشاره دارد. شما می‌توانید موهایتان را به‌تنهایی شینیون کنید و یا اینکه به آرایشگاه بروید تا هر مدلی شینیونی را که مورد علاقه شماست، انجام دهید.

وسایلی که معمولاً برای انجام یک شینیون به کار می‌رود، شامل گیره‌ سر، کش‌ سر، اکسسوری مو مانند تل سر، کلیپس، تور شینیون و موارد مشابه است. همچنین وسایل پیشرفته‌ای از جمله دسته موی اضافی، پروتزهای اسنفنجی، انواع بیگودی، گیره‌های نامرئی و یا تورهای نامرئی، بسته به نیاز مشتری مورد‌استفاده قرار می‌گیرد.

شینیون را می‌توان به مدل‌های مختلفی درست کرد. این بستگی به سلیقه شما و آرایشگرتان دارد. اما قاعدتاً مدل شینیون برای مراسم‌های مختلف، اندکی با هم متفاوت است. مثلاً اگر بخواهید برای عروسی، شینیون کنید، مسلماً از اکسسوری‌های مو مانند ریسه مو، تاج و یا تل، بیشتر برای شینیون استفاده می‌شود.

این در حالی است که برای یک مهمانی تولد یا دورهمی دوستانه، شینیون‌ها معمولاً ساده‌تر هستند. البته که این موضوع، کاملا سلیقه‌ای است و نمی‌توان یک قانون کلی برای آن در نظر گرفت. به طور کلی، از مدل موی شینیون می‌توان در دورهمی‌‌های دوستانه، تولدها، مهمانی‌های رسمی و غیررسمی و عروسی‌‌ها استفاده کرد.

آیا در زمان های قدیم هم شینیون وجود داشت؟

شینیون، یکی از مدل موهای رایج است که پیشینه تاریخی دارد. ریشه پیدایش مدل موی شینیون، به دوران یونان باستان بر می‌گردد. حتی در آن دوران، مردها هم از این مدل مو، البته به نحوی متفاوت و خاص استفاده می‌کردند.

شینیون حتی در چین باستان هم وجود داشته است. در آن دوران، حتی شینیون را نشانه‌ای از متأهل بودن زن‌ها می‌دانستند. زنانی که موهای شینیون کرده داشتند، نشان‌دهنده متأهل بودن آن‌ها بوده است. بعدها در قرن 19، شینیون در انگلستان ظاهر شد و از آن زمان تاکنون، شینیون به‌عنوان یکی از مدل موهای محبوب، به‌خصوص برای مراسم‌ عروسی، شناخته می‌شود.

چگونه مدل شینیون مناسب برای مهمانی را انتخاب کنیم؟

ابتدا لازم است تا شما درک درستی از فرم صورت خود داشته باشید. دانستن فرم صورت، به شما این امکان را می‌دهد که بدانید باید روی کدام قسمت از صورت خود تأکید کنید. هنگامی که فرم صورت خود را بشناسید، خواهید فهمید که چه قسمت‌هایی از صورت شما می‌تواند بیشتر برای درخشش شما استفاده شود.

دانستن فرم صورت خود همچنین می‌تواند به شما نشان دهد که روی کدام قسمت‌ها نباید تاکید کنید. شما با دانستن فرم صورت خود، می‌توانید بهترین مدل مو را انتخاب کنید. مدل موی شما می‌تواند نقش مهمی در نحوه تاکید بر چهره شما داشته باشد.

اگر در انتخاب بین انواع مدل شینیون برای مهمانی دچار تردید شده‌اید، فرم صورت خود را در نظر بگیرید. دانستن فرم صورت می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین مدل مو را متناسب با ویژگی‌های خود پیدا کنید.

آشنایی با انواع رایج فرم صورت

در یک طبقه‌بندی کلی و رایج، فرم‌های مختلف صورت را در اشکال بیضی، مستطیلی، قلبی، مربعی، گرد و لوزی یا الماسی تقسیم‌بندی می‌کنند. اگر می‌خواهید از بین انواع مدل شینیون برای مهمانی بالاخره یکی را انتخاب کنید و مطمئن باشید که کدام مدل شینیون متناسب با فرم صورت شما است، ابتدا باید ببینید که فرم صورت شما به کدام یک از این اشکال نزدیک‌تر است. در صورتی که فرم صورت خود را بدانید، راحت‌تر می‌توانید از بین انواع مدل شینیون برای مهمانی، مدل شینیون مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

فرم صورت بیضی

افرادی که دارای فرم صورت بیضی هستند، از لحاظ طولی، صورت کشیده‌ای دارند. شما می‌توانید این کشیدگی فرم صورت را در همه جای صورت، به یک اندازه و متناسب ببنید. در این فرم صورت، عرض پیشانی و عرض استخوان فک تقریباً به یک اندازه است.

فرم صورت بیضی
فرم صورت بیضی

یعنی اگر شما در وسط صورت خود یک خط افقی فرض کنید، فاصله صورت تا پیشانی و فاصله از وسط صورت تا چانه، مساوی است. پهن‌ترین قسمت صورت بیضی‌شکل، فاصله بین دو استخوان گونه است. بنابراین اجزای صورت در فرم بیضی به نحوی، با یکدیگر هماهنگ هستند.

افراد دارای فرم صورت بیضی، پیشانی بلندتری نسبت به دیگر فرم‌های صورت دارند. معمولاً صورت بیضی‌شکل، به‌عنوان فرم صورت ایده‌آل در صنعت مد‌و‌فشن، در نظر گرفته می‌شود. در واقع آن‌هایی که فرم صورت بیضی دارند، در انتخاب بین انواع مدل شینیون برای مهمانی، راحت‌تر می‌توانند تصمیم بگیرند.

فرم صورت مستطیلی

فرم صورت مستطیلی، در واقع ترکیبی از دو شکل مختلف دیگر صورت یعنی فرم صورت بیضی و مربعی‌شکل است. صورت‌های مستطیلی، دارای یک فک مربعی‌شکل اند که از نظر طولی، بلندتر از عرض آن است.

در این فرم صورت، پیشانی معمولاً بلندتر است. اگر صورت مستطیلی دارید، عرض فک، پیشانی و گونه‌های شما به یک اندازه است. اما، چانه شما انحنای کمی دارد و به فرم کلی صورت شما می‌افزاید.

فرم صورت قلبی

اگر چانه شما نوک‌تیز است و پیشانی شما، پهن‌ترین قسمت صورت شما است، چهره‌ای قلبی شکل دارید. به طوری که صورت به سمت چانه، زاویه بیشتری پیدا می‌کند و به یک نقطه ختم می‌شود.

در‌واقع در فرم صورت قلبی، شما خط فک باریکی دارید و استخوان‌های گونه و پیشانی‌تان، پهن‌ترین قسمت‌های صورت شما هستند. صورت‌های قلبی‌شکل، بسیار شبیه به فرم صورت الماسی هستند، با این تفاوت که در فرم صورت قلبی، پیشانی بسیار گسترده‌تر است.

فرم صورت قلبی
فرم صورت قلبی

این نوع فرم صورت، به مثلث معکوس نیز معروف است، زیرا پیشانی شما، پهن‌ترین قسمت صورت شما است. در این فرم صورت، افراد دارای خط مو محرابی یا V شکل هستند. یعنی موهای سمت شقیقه‌ها، به سمت عقب نرفته است، بلکه در پیشانی و در مرکز صورت به هم می‌رسند.

فرم صورت مربعی

اگر صورت مربعی دارید، دو طرف صورت شما صاف است و خط فک شما کمی با انحنای بسیار کم، زاویه دارد. پهنای صورت شما تقریباً به اندازه، بلند است، از‌این‌رو شکل مربعی دارد.

به عبارت دیگر، اگر بخواهید از لبه شقیقه تا بالای جایی که خط فک شما شروع می‌شود، اندازه‌گیری کنید، متوجه می‌شوید که تقریباً همان فاصله فک چپ تا فک راست است. در این فرم صورت، استخوان گونه معمولاً برجسته است.

اینکه در فرم صورت مربعی، استخوان گونه، از بارزترین ویژگی‌های یک صورت مربعی‌شکل است، این ویژگی را در فرم صورت گرد و فرم صورت الماسی هم می‌توان مشاهده کرد. اما تفاوتی که در فرم صورت مربعی نسبت به دیگر فرم‌های صورت وجود دارد، این است که عرض پیشانی و فک، کاملاً مساوی استخوان گونه است.

فرم صورت گرد

صورت‌های گرد، بسیار شبیه به صورت‌های مربعی‌شکل هستند، فقط با این تفاوت که با زوایای گردتر همراه است. کناره‌های صورت شما به جای صاف شدن، کمی به سمت بیرون خم می‌شود. در این فرم صورت، چانه گرد است و گونه‌های شما، کمی پهن‌تر از سایر ویژگی‌های صورت شماست.

وقتی خط خیالی، خطی که برای تعیین طول صورت استفاده می‌شود، برای صورت خود فرض کنید، تقریباً نسبت افقی و عمودی یکسانی دارد. وقتی صورت گرد دارید، سایر ویژگی‌های صورت شما نیز گرد است، مانند گونه‌ها، چشم‌ها و غیره.

با این حال، گونه‌های شما نقش بسیار مهمی در ایجاد فرم گرد صورت دارند. تفاوتی که فرم صورت گرد با فرم صورت بیضی دارد، در قد صورت است که قد صورت دایره‌ای یا گرد، کوتاه‌تر است. البته این را هم باید در نظر بگیرید که در چهره افراد، هیچ شکلی را نمی‌توانید به صورت دقیق و کامل ببینید، اما می‌توان شباهت‌هایی را به این اشکال هندسی پیدا کرد.

فرم صورت لوزی یا الماسی

در فرم صورت لوزی یا الماسی، اگر کسی خطوطی را بر روی صورت شما بکشد که مرکز خط موی شما را به استخوان گونه و از پایین، به چانه شما متصل کند، شکل الماسی ایجاد می‌کند. فرم صورت الماسی، دارای چانه نوک‌تیز و گونه‌های برجسته است.

فرم صورت الماسی
فرم صورت الماسی

همچنین افراد با فرم صورت الماسی‌شکل، پیشانی باریک‌تری خواهند داشت. تفاوت اصلی بین صورت الماسی‌شکل و صورت قلبی‌شکل، در خط رویش مو است. به این صورت که اگر صورت الماسی‌شکل داشته باشید، خط رویش موهای شما، باریک‌تر خواهد بود. صورت‌های الماسی و قلبی شکل، گاهی‌اوقات می‌توانند شبیه به هم، به نظر برسند، اما چهره‌های الماسی، قطعاً ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد خود را دارند.

چگونه فرم صورت خود را تشخیص دهیم؟

تعیین فرم صورت، کار سختی نیست. ابتدا موهای خود را از اطراف صورت خود جدا کنید تا جلوی صورت شما را نگیرد. سپس پهن‌ترین قسمت صورت خود را پیدا کنید. به آینه نگاه کنید و ببینید که چه قسمتی از صورت شما پهن‌تر است.

اگر پیشانی پهن دارید، شکل صورت شما بیضی است. اگر استخوان گونه شما، پهن‌ترین نقطه است، صورت شما گرد یا به شکل قلب است. اگر پهنای صورت شما مساوی به نظر برسد، احتمالاً صورت شما مربعی‌شکل است.

همچنین می‌توانید شکل فک خود را مشخص کنید. شکل فک شما می‌تواند شکل صورت شما را بیشتر تعیین کند. اگر فک شما کوتاه یا گردتر باشد، صورت شما گرد است. اگر خط فک شما نوک‌تیز و باریک است، صورت شما به شکل قلب است.

چنانچه خط فک شما، زاویه‌دار است، این نشان‌دهنده مربعی‌بودن صورت شماست. در مرحله بعد، طول و عرض صورت خود را مقایسه کنید. اگر هنوز در مورد فرم صورت خود مطمئن نیستید، طول صورت خود را با عرض آن اندازه بگیرید. از مرکز خط مو تا نوک چانه را اندازه گیری کنید.

سپس از سمت چپ صورت خود به سمت راست اندازه گیری کنید. اگر صورت شما بلندتر از پهنای صورت است، ممکن است صورت بیضی‌شکل داشته باشید. اگر صورت شما از پهنا، عریض‌تر باشد، ممکن است شکل صورت شما گرد یا قلبی باشد.

اگر طول صورت شما دو برابر پهن باشد، ممکن است صورت مستطیلی داشته باشید. اگر صورت شما به اندازه پهن است، ممکن است شکل صورت شما الماسی شکل یا مربعی شکل باشد.

انواع مدل شینیون برای مهمانی بر اساس فرم صورت

اگر می‌خواهید بدانید که کدام مدل شینیون، متناسب با فرم صورت شما است، ابتدا باید ببینید که فرم صورت شما به کدام یک از این اشکال نزدیک است. در صورتی که فرم صورت خود را بدانید، راحت‌تر می‌توانید مدل شینیون مورد‌علاقه خود را انتخاب کنید. در ادامه، به بررسی انواع مدل شینیون برای مهمانی بر اساس فرم صورت می‌پردازیم:

مدل شینیون برای فرم صورت بیضی

افرادی که دارای فرم صورت بیضی هستند، لازم نیست نگران مدل مو باشند. هر مدل مویی برای این افراد مناسب است و محدودیتی ندارند. در فرم صورت بیضی، چون صورت شما کشیده است، بهتر است از مدل شینیون‌هایی که در بالای سر است، استفاده نکنید، چون این مدل، صورت شما را کشیده‌تر نشان می‌دهد.

شما می‌تو‌نید مدل شینیونی که در پایین سر قرار می‌گیرد، انتخاب کنید. اگر می‌خواهید بسته به اینکه به کدام مهمانی دعوت شده‌اید، مدل شینیون انتخاب کنید، می‌توانید از تصاویر زیر ایده بگیرید.

مدل شینیون برای فرم صورت مستطیلی

در فرم صورت مستطیلی، زوایای صورت برجسته‌تر است، زوایایی که از خط رویش مو در زیر گوش شروع می‌شود و در خط فک خاتمه می ‌یابد. از بین انواع مدل شینیون برای مهمانی، یکی از بهترین انتخاب‌های مدل شینیون برای صورت مستطیلی‌شکل، شینیون به همراه فرهای حجیم است. شما می‌توانید با استفاده از یک دستگاه فر‌کننده مو، موهای خود را حالت‌دار کنید.

این مدل شینیون باعث می‌شود تا تمرکز از خط فک دورتر شود و به فرم صورت، ظاهری جذاب‌تر می‌دهد. از آنجایی که فرم صورت مستطیلی، کمی به فرم صورت بیضی شباهت دارد، می‌توانید از مدل موهایی استفاده کنید که افراد با صورت بیضی‌شکل، از آن استفاده می‌کنند.

مدل شینیون برای فرم صورت قلبی

افرادی که دارای صورت قلبی‌شکل هستند، بهتر است مدل شینیونی را انتخاب کنند که باعث متعادل نشان‌دادن صورت آن‌ها می‌شود. برای فرم صورت قلبی‌شکل، مدل شینیون در بالای سر، می‌تواند برای این نوع فرم صورت، جذاب باشد.

به‌خصوص اگر با چند تا تار مو به صورت چتری همراه باشد، این مدل فوق‌العاده است. همچنین می‌توان این مدل شینیون را با فرق کج یا فرق وسط که کمی موج‌دار شده است، انتخاب کرد. البته توجه داشته باشید که قبل از حالت‌دار کردن موهایتان، از اسپری محافظ حرارت مو استفاده کنید.

مدل شینیون برای فرم صورت گرد

افرادی که دارای فرم صورت گرد هستند، باید مدل شینیونی را انتخاب کنند که گردی صورت را خنثی کند. مدل شینیون‌هایی که فرم صورت را کشیده‌تر نشان می‌دهند، برای این نوع فرم صورت، انتخاب مناسبی است.

اگر فرم صورت شما گرد است، قبل از اینکه بخواهید موهایتان را شینیون کنید، می‌توانید موهای خود را با استفاده از برس پوش، پوش بدهید تا شینیون شما را برجسته‌‎‌تر نشان دهد. همچنین این نوع مدل شینیون به صورت گرد شما کمک می‌کند تا کشیده‌تر به نظر برسد.

مدل شینیون برای فرم صورت مربعی

مدل شینیون برای فرم صورت مربعی بهتر است به گونه‌ای باشد که زاویه پیشانی شما را تا حدودی بپوشاند. مثلا می‌توانید شینیونی را با فرق کج که کمی موج‌دار شده است، انتخاب کنید. از بین انواع مدل شینیون برای مهمانی، شینیون تقریبا باز برای این فرم صورت می‌تواند بهترین گزینه باشد.

همچنین می‌توانید مدل شینیون یک طرفه را انتخاب کنید. یعنی از یک طرف موهای خود را جمع کنید و به شکل گوجه‌ای در بیاورید، تعدادی تار مو هم که حالت‌دار شده‌اند، به صورت فرق کج، جلوی پیشانی بیاورید.

مدل شینیون برای صورت مربعی
مدل شینیون برای صورت مربعی‌شکل

انواع مدل شینیون بر اساس اندازه مو

انواع متنوعی از مدل شینیون وجود دارد. اگر موی کوتاهی دارید، برای اندازه موی شما هم، مدل‌های مختلف شینیون وجود دارد، پس جای نگرانی نیست. در ادامه، به چند مدل از شینیون‌هایی اشاره می کنیم که بسته به اینکه اندازه موهای شما چقدر است، می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید.

مدل شینیون برای موی کوتاه

شینیون برای موی کوتاه
مدل شینیون برای موی کوتاه

اگرچه درست کردن مدل شینیون برای موهای بلند، راحت‌تر و متنوع‌تر است، اما برای مدل موی کوتاه هم امکان‌پذیر است. حتی اگر اندازه موهای شما تا شانه‌هایتان باشد، می‌توانید یک مدل شینیون ساده و شیک داشته باشید.

مثلاً می‌توانید کمی موهایتان را پوش بدهید و حالت‌دار کنید. بعد از پشت جمع کنید، به‌طوری که به یک فرم بافته شده در بیاید. اگر هم از اکسسوری‌های مو مانند ریسه گل ظریف و یا تل، برای جمع‌کردن موهایتان به شکل شینیون استفاده کنید، جذاب‌تر می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم مقاله شینیون موی کوتاه و کم حجم را در مجله موتن‌رو بخوانید تا ایده‌های بیشتری داشته باشید.

مدل شینیون برای موی نسبتاً بلند

شینیون برای مدل موی نسبتا بلند
مدل شینیون برای موی نسبتاً بلند

خانم‌هایی که مدل موی نسبتاً بلند دارند، گزینه‌های بیشتری برای انتخاب در مورد مدل شینیون موردعلاقه خود دارند. انواع مختلف شینیون برای موهای نسبتاً بلند وجود دارد که می‌توانید بر اساس فرم صورت خود، مدل شینیون مناسب را انتخاب کنید.

اگر صورت کشیده‌ای دارید، بهتر است از مدل شینیونی استفاده کنید که باعث کشیده‌تر نشان‌دادن صورت شما نشود. اما برای فرم صورت‌های مربعی، قلبی و یا گرد، شینیونی که صورت را کشیده‌تر نشان دهد، می‌تواند شیک‌تر به نظر برسد.

مدل شینیون برای موی بلند

مدل شینیون برای موی بلند
مدل شینیون برای موی بلند

هیچ محدودیتی در انتخاب مدل شینیون برای موی بلند وجود ندارد. شما با موی بلند، می‌توانید هم شینیون باز و هم بسته را انتخاب کنید. یکی از انواع شینیون‌های ساده و البته شیک و مجلسی که برای هر مهمانی، مناسب است، مدل شینیون گوجه‌ای به سمت پایین است. اگر روی آن هم از ریسه‌های برگ‌مانند و یا گل‌دار استفاده کنید، جلوه خاصی به موهای شما می‌بخشد.

کلام پایانی

قطعا برای هر کدام از ما مهم است که وقتی به یک مهمانی می‌رویم، ظاهر آراسته‌ای داشته باشیم، به‌خصوص که مدل موهای ما، بخش مهمی از این آراستگی را تشکیل می‌دهد. اینکه قبل از رفتن به مهمانی، به آراستگی ظاهر خود اهمیت بدهیم و برای آن وقت بگذاریم، نشان‌دهنده احترامی است که شما به خود و آن مهمانی که دعوت شده‌اید، می‌گذارید. در صورتی که شما تصمیم بگیرید که مدل موی خود را کمی خاص‌تر انتخاب کنید، مثلا از یک شینیون ساده استفاده کنید، این مدل مو، آراستگی شما را دو چندان خواهد کرد. پس برای داشتن انتخاب درست از بین انواع مدل شینیون برای مهمانی، بهتر است ابتدا نوع فرم صورت خود را بشناسید، سپس با خیال راحت، مدل شینیون مورد‌علاقه خود را انتخاب کنید.

سؤالات متداول

شینیون چیست؟

شینیون، به فرم‌دادن و جمع‌کردن موها به شکلی خاص و زیبا اشاره دارد. وسایلی که معمولاً برای انجام یک شینیون به کار می‌رود، شامل گیره‌ سر، کش‌ سر، اکسسوری مو مانند تل سر، کلیپس، تور شینیون و و موارد مشابه است. همچنین وسایل پیشرفته‌ای از جمله دسته موی اضافی، پروتزهای اسنفنجی، انواع بیگودی، گیره‌های نامرئی و یا تورهای نامرئی، بسته به نیاز مشتری مورد‌استفاده قرار می‌گیرد.

آیا از مدل موی شینیون فقط برای مراسم‌های عروسی می‌توان استفاده کرد؟

خیر. از مدل موی شینیون می‌توان در دورهمی‌‌های دوستانه، تولدها، مهمانی‌های رسمی و غیررسمی نیز استفاده کرد.

در کدام فرم صورت، کشیدگی در همه جای صورت به یک اندازه و متناسب است؟

فرم صورت بیضی

انواع رایج فرم صورت کدام است؟

فرم صورت بیضی، گرد، الماسی، مربعی، مستطیلی

در فرم صورت الماسی، آیا پیشانی باریک‌تر است یا پهن‌تر؟

باریک‌تر