زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

راهنمای شناخت 7 مدل از جذاب‌ترین انواع سایه چشم

wordcamp
460
17 دقیقه
راهنمای شناخت 7 مدل از جذاب‌ترین انواع سایه چشم

‌چشم‌ها قاب صورت هستند و در زیبایی چهره نقش مهمی ایفا می‌کنند. از آن جا که بانوان همیشه دوستدار زیبایی هستند، همین مساله باعث شده تا خیلی از زنان و دختران جوان در جست‌وجوی راه‌هایی برای زیباتر کردن چشمان خود باشند. یکی از ابزاری که برای آرایش چشم‌ها به کار برده می‌شود سایه چشم نام دارد. این وسیله آرایشی اطراف چشم‌ها را رنگی کرده و باعث می‌شود نگاه شخص، عمق و جذابیت بیشتری پیدا کند. ما در این مقاله تلاش خود را کرده‌ایم که 7 مدل از جذاب‌ترین انواع سایه چشم را به شما معرفی کنیم. پس با ما در مو تن رو همراه باشید تا در مورد سایه چشم مطالب جالبی بدانید.

سایه چشم چیست؟

خط‌چشم، ریمل، سرمه، سایه چشم و … از جمله لوازم‌ آرایشی هستند که مخصوص چشم ساخته شدند و از آنها برای زیباتر کردن چشم به کمک اصول آرایشی استفاده می‌شود. سایه چشم، یکی از لوازم آرایش چشم است که از آن می‌توان روی پلک و زیر ابروها استفاده کرد. این محصول علاوه بر این که زیبایی چشم‌ها را چند برابر می‌کند، می‌تواند تغییراتی در حالت و اندازه چشم‌ها ایجاد کند. مثلا با سایه زدن اصولی می‌توان چشمان ریز را درشت و چشمان درشت را کوچک‌تر کرد. حتی می‌شود چشم‌ها را کشیده‌تر نشان داد.

یک نوع از انواع سایه چشم
استفاده از سایه چشم در آرایش

انواع سایه چشم

سایه چشم یک محصول آرایشی پر طرفدار است که باعث یکدست شدن رنگ پلک شده و آن را خوش‌رنگ می‌کند. سایه چشم‌ها در شکل‌ها و مدل‌های مختلف طراحی و تولید می‌شوند. اگر قصد خرید سایه چشم را دارید ابتدا لازم است با انواع سایه چشم آشنا شوید و بعد تصمیم بگیرید که کدام مدل برای شما بهتر است و آن را خریداری کنید. در ادامه این مقاله 7 نوع از سایه چشم‌های موجود در بازار را به شما معرفی می‌کنیم:

سایه چشم پودری

سایه چشم پودری شناخته شده‌ترین و قدیمی‌ترین نوع سایه است که همه خانم‌ها با آن آشنایی دارند. استفاده از این نوع سایه سخت نیست و همه افراد با رعایت اصول آرایشی و کمی تمرین، می‌توانند به سادگی از سایه پودری استفاده کنند. سایه پودری انواع مختلفی دارد که شما می‌توانید با توجه به سلیقه خودتان، نوع سایه مورد نظر خود را انتخاب کرده و روی چشم استفاده کنید. انواع سایه پودری شامل سه مدل زیر می‌شود:

  1. سایه پودری مات: این مدل سایه برای استفاده در طول روز مناسب است.
  2. سایه پودری براق: استفاده از این نوع سایه در مهمانی‌های کوچک و شبانه توصیه می‌شود.
  3. سایه پودری اکلیلی: این سایه درخشان بهتر است در مهمانی‌ها و جشن‌های خاص استفاده شود.

سایه پودری در کنار مزایای خوبی که دارد، از ماندگاری کمی برخوردار است. این سایه معمولا بیشتر از 4 ساعت دوام نمی‌آورد. البته برای رفع این مشکل می‌توان از زیرساز آرایشی مثل پرایمر سایه چشم استفاده کرد و ماندگاری سایه را بالا برد. برای صرفه‌جویی در هزینه، به جای پرایمر می‌توان از کانسیلر استفاده کرد. باید مقداری از پرایمر را به پشت پلک بزنید و به کمک اسفنج آرایشی یا براش آن را پخش کنید. پرایمر به وسیله پودر فیکس آرایشی سر جای خود می‌ماند و بعد از آن نوبت استفاده از سایه خواهد بود.

سایه چشم چهارتایی کالیستا در چند ترکیب رنگی در فروشگاه اینترنتی مو تن رو موجود است. این مدل سایه دارای بافت مخملی و ماندگار است که با ترکیب رنگ‌های زیبای خود جذابیت چشمان شما را چندین برابر خواهد کرد.

خرید سایه چشم کالیستا
خرید سایه چشم چهار رنگ کالیستا

سایه چشم مدادی

این مدل سایه از لحاظ ظاهری دقیقا شبیه یک مداد است. استفاده از سایه مدادی بسیار راحت بوده و برای افراد مبتدی هم آسان است. اگر برای رفتن به جشن یا مراسمی عجله دارید و نمی‌دانید که از کدام یک از انواع سایه چشم استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم سایه چشم مدادی را برای آرایش خود انتخاب کنید، چون در سریع‌ترین زمان ممکن می‌توانید به نتیجه دلخواهتان برسید. سایه‌های مدادی رنگ‌های جذاب و متنوعی دارند ودر دو نوع زیر به بازار عرضه می‌شوند:

  1. سایه مدادی براق
  2. سایه مدادی مات

دوام این مدل سایه چشم بالاست و بعد از مدت کوتاهی از روی چشمتان پاک نخواهد شد. اگر به خط‌چشم رنگی علاقه دارید، می‌توانید از این مدل سایه به عنوان خط چشم هم استفاده کنید.

سایه چشم ضد آب گلدن رز مدل Glitter یک سایه چشم مدادی بسیار خوب است که در سایت مو تن رو موجود بوده و طرفداران بسیار زیادی هم دارد. این سایه دارای چندین رنگ متنوع بوده و شما می‌توانید با توجه به آرایشتان رنگ دلخواه خود را انتخاب کنید. این محصول، بافتی نرم و کرمی دارد و  چشم را اذیت نمی‌کند. به همین خاطر برای چشم‌‌های حساس و حتی کسانی که لنز استفاده می‌کنند، مناسب است. از دیگر ویژگی‌های خوب این مدل سایه چشم برند گلدن رز می‌توان به قیمت بسیار مناسب آن اشاره کرد.

خرید سایه چشم مدادی گلدن رز
خرید سایه چشم ضد آب گلدن رز 

سایه چشم مایع

سایه چشم مایع یکی از انواع سایه چشم است که از زیبایی بسیار بالایی برخوردار است و ماندگاری بالایی دارد. این نوع سایه همانطور که از نامش پیداست مایع بوده و به خاطر نوع بافتی که دارد به افراد دارای پوست چرب توصیه نمی‌شود. شکل ظاهری این سایه شبیه رژلب‌های مایع است. از این سایه چشم به خاطر دوام بالایی که دارد برای گریم و آرایش عروس هم استفاده می‌شود. جالب است بدانید که برخی این محصول را به عنوان خط‌چشم رنگی هم به کار می‌برند. نکته مهمی که درباره سایه مایع باید بگوییم این است که استفاده از این سایه نسبت به دیگر سایه‌ها سخت‌تر است و نیازمند مهارت بیشتری خواهد بود.

سایه چشم کرمی

یکی دیگر از انواع سایه چشم، سایه چشم کرمی است. بافت و شکل ظاهری این سایه مانند کرم بوده و معمولا برق زیادی دارد. این نوع سایه‌ها رنگ‌های متنوعی دارند؛ اما معمولا به صورت تکی به فروش می‌رسند. اگر می‌خواهید چند رنگ مختلف را برای سایه استفاده کنید، باید آنها را به صورت جداگانه خریداری کنید. هنگام استفاده از سایه چشم کرمی از براش‌های سایه‌ای که سر بزرگتری دارند کمک بگیرید تا نتیجه نهایی کارتان تمیز و زیبا شود. استفاده از این سایه چشم برای افراد دارای پوست نرمال تا خشک بسیار مناسب است؛ اما افراد دارای پوست چرب، بهتر است از این نوع سایه استفاده نکنند. سایه‌های چشم کرمی به دو صورت بسته‌بندی شده و در بازار موجود هستند:

  • سایه کرمی در ظرف‌های کاسه‌ای
  • سایه کرمی در جلد تیوبی

سایه چشم سنگی یا سایه پخته‌شده

سایه پخته‌شده از دیگر انواع سایه چشم است که طرفداران زیادی هم دارد. ماندگاری این نوع سایه بسیار بالا است و برای استفاده از آن به دو شیوه می‌توانید عمل کنید:

  • اگر می‌خواهید شدت رنگ سایه چشمتان بالا برود، براش سایه را کمی مرطوب و نم‌دار کنید.
  • اگز می‌خواهید شدت رنگ سایه چشمتان کم باشد، برای زدن سایه از براش خشک استفاده کنید.

برای آرایش چشم‌های ترکیبی، استفاده از این مدل سایه گزینه خوبی به حساب می‌آید، چون رنگ‌های آن به خوبی با هم مخلوط می‌شوند.

سایه چشم تراکوتا Diamond فلورمار قدرت پوشانندگی بالایی دارد و در دو حالت خشک و مرطوب قابل استفاده است. این سایه هر چشمی را زیباتر کرده کرده و باعث گیرایی نگاه شما خواهد شد.

خرید سایه چشم فلورمار
خرید سایه چشم تراکوتا Diamond فلورمار

سایه چشم پودری شل

میکاپ آرتیست‌ها و آرایشگرهای حرفه‌ای برای خاص کردن کار خود از این مدل سایه استفاده می‌کنند. به این نوع سایه پیگمنت پودری هم گفته می‌شود. سایه چشم پودری شل همانطور که از نامش پیداست پودری بوده و ذرات آن جدا از هم هستند. کار با این سایه شاید کمی سخت باشد، چون پودر آن شل بوده و ممکن است در حین کار، زیر چشم یا روی گونه‌ها بریزد. همین موضوع باعث می‌شود آرایشتان خراب شود و مجبور شوید همه چیز را پاک کرده و از اول شروع کنید. توصیه می‌کنیم اگر در آرایش چشم تجربه زیادی ندارید به سراغ این مدل سایه نروید. این مدل سایه برای افراد دارای پوست خشک مناسب نیست. چون به خاطر حالت پودری ای که دارد، ممکن است خشکی پشت پلک شما را بیشتر نشان دهد.

در استفاده از سایه پودری شل، به دو نکته زیر توجه داشته باشید:

  • برای استفاده از این نوع سایه ابتدا مقداری از پرایمر را به روشی که گفتیم استفاده کنید. بعد از آن براش پودری را به صورت ضربه ضربه و آرام روی چشمتان بزنید.
  • برای گرفتن نتیجه بهتر، براش مخصوص سایه را کمی با اسپری آرایشی خیس و مرطوب کنید. با این روش سایه پررنگ‌تر و ماندگارتر خواهد شد.

سایه پودری ریوال د یانگ یکی از انواع سایه چشم پرطرفدار است که جلوه بیشتری به چشم شما خواهد داد. این پودر را می‌توانید روی سایه‌ ماتی که زده‌اید و یا به تنهایی روی چشم بزنید.

سایه چشم آکوا

مدل دیگری از سایه چشم، سایه چشم آکوا نام دارد. این مدل سایه حالت جامد دارد و اگر دست خود را روی آن بکشید می‌بینید که کاملا خشک بوده و دستتان رنگی هم نخواهد شد. برای استفاده از این نوع سایه، حتما باید براش آن را خیس کنید و بعد روی سایه بکشید تا رنگ بدهد. البته این نوع سایه بیشتر به عنوان خط چشم و مداد ابرو به کار می‌رود. مدل‌های رنگی سایه چشم آکوا بسیار حرفه‌ای بوده و برای گریم‌های سینمایی از آن‌ها استفاده می‌شود.

سایه آکوا کالر یو تری اف فرمولاسیون بسیار قوی و حرفه‌ای دارد. از این سایه برای طراحی روی چهره کودکان و گریم هم استفاده می‌کنند.

خرید سایه آکوآ کالر یو تری اف
خرید سایه آکوا کالر یو تری اف

اصول سایه زدن چشم

آرایش کردن صورت اصول خاص خود را دارد. در صورتی که اصول و قواعد آن را رعایت نکنید نه تنها در زیباتر کردن چهره نقشی نداشته‌اید بلکه ممکن است به زیبایی صورتتان لطمه هم بزنید. سایه زدن چشم هم مانند دیگر مراحل آرایش قواعد خودش را دارد و اگر قواعد آن را رعایت نکنید، ممکن است حتی چشم‌های شما حالت جذاب خود را از دست بدهند. جالب است بدانید که با استفاده از سایه به صورت اصولی، می‌توان سایز چشم‌ها را کوچکتر یا بزرگتر نشان داد. اگر می‌خواهید جذابیت نگاهتان را بیشتر کنید، ما اصول سایه زدن چشم‌ را در ادامه به شما خواهیم گفت.

مراحل سایه زدن چشم به شکل اصولی

  1. ابتدا صورت و چشم‌های خود را به خوبی بشویید و خشک کنید تا اگر از قبل آرایش و یا آلودگی روی صورتتان است پاک شود.
  2. مقداری از کانسیلر خود را بر روی پلک‌هایتان بزنید. این کار کمک می‌کندتا روی پلک شما کاملا صاف و مرتب شود و سایه نمود بیشتری داشته باشد. کانسیلر را به کمک یک پودر، فیکس کنید.
  3. بهتر است روی پلک‌هایتان از یک رنگ پایه استفاده کنید. برای زدن سایه به عنوان پایه باید از رنگ های روشن استفاده کرد. رنگ پایه کمک می‌کند دوام و ماندگاری سایه اصلی چشمتان بالا رود و در آرایش چشمتان خط و خطوطی نیفتد.
  4. اگر پلک‌های پف کرده‌ای دارید از رنگ‌های مات برای سایه زدن چشمتان استفاده کنید.
  5. در قسمت گوشه‌های خارجی پلک از رنگ‌های تیره یکی از انواع سایه چشم استفاده کنید.
  6. در قسمت گوشه‌های داخلی پلک، رنگ‌های روشن سایه چشم را به کار ببرید.
  7. اگر می‌خواهید چشم‌هایتان درشت‌تر و کشیده‌تر به نظر بیایند، سایه تیره رنگ را از گوشه خارجی چشم به سمت بالا و بیرون بکشید.
  8. برای زیباتر کردن و خوش‌فرم شدن چشم و ابرو از سایه سفید یا هایلایتر برای استخوان ابرو استفاده کنید. این کار هم فاصله چشم و ابرو را بیشتر کرده و هم ابروها را مرتب‌تر می‌کند.
  9. برای اینکه بین پلک پایین و بالا از لحاظ رنگ، هارمونی ایجاد شود، لازم است در قسمت زیر چشم هم از سایه استفاده کنید. این کار چشم‌ها را جذاب‌تر می‌کند.
  10. سعی کنید هنگام سایه زدن، چشم‌های خود را نبندید و آن‌ها را باز نگه دارید، همچنین سرتان را صاف نگه دارید تا روند کار به خوبی برایتان مشخص باشد و اشتباه نکنید.

انتخاب رنگ سایه چشم

انتخاب رنگ مناسب برای سایه در زیبایی چشم نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. شما حتی اگر در سایه زدن نهایت مهارت خود را به خرج دهید اما رنگ درستی را انتخاب نکنید، تمام کاری که انجام داده‌اید هدر خواهد رفت. در این قسمت از مقاله قصد داریم شما را با سایه‌های متناسب با هر رنگ پوستی آشنا کنیم.

رنگ سایه چشم برای پوست سفید

افرادی که رنگ پوستشان روشن است با ترکیب رنگ‌های تیره و روشن سایه چشم می‌توانند زیبایی خیره‌کننده‌ای به چشمان خود هدیه دهند. برای این کار کافیست از رنگ‌های تیره سایه چشم در گوشه خارجی پلک و از رنگ‌های روشن سایه چشم روی پلک و گوشه داخلی پلک استفاده شود.

آرایش و سایه چشم مناسب پوست سفید
سایه چشم برای پوست سفید

رنگ سایه چشم برای پوست سبزه

اگر از آن دسته افرادی هستید که پوستتان تیره است، برای سایه باید رنگ‌های با تناژ روشن‌تر از پوست خود را انتخاب کنید. چون سایه‌های تیره باعث تیره‌تر به نظر رسیدن پوست صورتتان خواهند شد. همچنین استفاده از سایه نقره‌ای و طلایی برای شما گزینه خوبی خواهد بود.

رنگ سایه چشم برای پوست گندمی

پوست گندمی‌ها خیلی خوش‌شانس هستند؛ چون می‌توانند از هر رنگی برای سایه چشم استفاده کنند و هیچ محدودیتی در این زمینه برای آنها وجود ندارد. افراد دارای پوست گندمی می‌توانند به سلیقه خودشان و با توجه به رنگ رژ لب، رنگ چشم یا رنگ موهایشان سایه چشم خود را انتخاب کنند و زیبایی چهره را چندین برابر کنند.

انتخاب رنگ سایه متناسب با رنگ چشم

میکاپ‌ آرتیست‌های حرفه‌ای که خیلی در کار خود ماهر هستند پیشنهاد می‌کنند چشم را متناسب با رنگ چشم، مو و پوست آرایش کنید. در میان این‌ها تناسب رنگ سایه با رنگ چشم بسیار مهم است؛ زیرا چشم‌ها نقش موثری در جذابیت آرایش دارند و یک آرایش زمانی خوب و شیک خواهد بود که رنگ سایه و چشم با هم متناسب باشند و به هم بیایند. در ادامه درباره سایه‌هایی که با انواع رنگ چشم هماهنگی دارند، برای شما خواهیم گفت.

رنگ سایه مناسب چشم‌های سبز

برای آرایش چشم‌های سبز می‌توان از دو نوع تکنیک استفاده کرد. یعنی شما اگر چشمان سبزی دارید می‌توانید برای رنگ سایه هم از رنگ‌های هماهنگ با رنگ چشمتان استفاده کنید و هم رنگ‌های متضاد. بهترین انتخاب برای رنگ سایه مناسب چشم‌های سبز، سایه‌های طلایی، قهوه‌ای، سبز تیره و یاسی هستند.

رنگ سایه مناسب چشم‌های سبز
رنگ سایه مناسب چشم سبز

رنگ سایه مناسب چشم‌های مشکی

اگر از آن دسته افرادی هستید که پوست تیره با چشمانی مشکی دارید، از سایه‌های زیر می‌توانید استفاده کنید:

  • سایه چشم بژ رنگ
  • سایه چشم کرم رنگ
  • سایه چشم شکلاتی رنگ

نکته‌ای که خیلی باید به آن دقت کنید این است که از زدن سایه‌های خیلی تیره مانند قهوه‌ای، بنفش تیره یا سرمه‌ای خودداری کنید. اگر هم خیلی به این رنگ‌ها علاقه دارید، می‌توانید این رنگ‌های خیلی تیره را در کنار رنگ‌های روشن‌تر استفاده کنید. سایه تک رنگ تیره در تیره‌تر کردن رنگ چهره و گرفتگی صورت افرادی که پوست سبزه با چشم مشکی دارند، تاثیر زیادی خواهد داشت.

رنگ سایه مناسب چشم‌های آبی

اگر چشم‌هایتان آبی رنگ است و دوست دارید زیبایی چشمان آبی شما بیشتر توجه‌ها را به سمت خود جلب کند، رنگ مشتقات سایه نارنجی بهترین گزینه برای شماست. معمولا بهتر است از سایه آبی استفاده نکنید؛ اما اگر آبی را خیلی دوست دارید، تناژ تیره آن را برای رنگ سایه انتخاب کنید. همچنین می‌توانید خط چشم به رنگ‌ آبی یا سبز استفاده کنید و در پشت چشم‌ها سایه براق با تناژ طلایی به کار ببرید.

رنگ سایه مناسب چشم‌های قهوه‌ای

افرادی که دارای چشم‌های قهوه‌ای هستند، می‌توانند از هر رنگ سایه‌ای که دوست دارند برای آرایششان استفاده کنند. استفاده از سایه چشم با رنگ‌های سبز، آبی، خاکستری و بنفش تیره، باعث بالا بردن جذابیت چشم‌های قهوه‌ای می‌شوند. اگر می‌خواهید آرایشی کلاسیک‌تر داشته باشید، می‌توانید از رنگ‌های مسی، طلایی ، برنز و سبز برای سایه چشمتان استفاده کنید.

اگر رنگ چشم‌های شما عسلی و قهوه‌ای روشن است، بهترین رنگ سایه برای زیباتر کردن چشم‌هایتان، سایه‌ای است که در آن از زرد کمرنگ استفاده شده باشد. سایه چشم رولوشن، پالت های سایه ی بسیار زیبایی در این طیف رنگی، رنگ های بسیار زیبایی دارند. روی هم رفته برند رولوشن پالت سایه های با کیفیتی دارند.

رنگ سایه مناسب چشم‌های قهوه‌ای روشن
سایه زرد کمرنگ برای چشمان قهوه‌ای روشن

رنگ سایه مناسب چشم‌های خاکستری

چشم‌های خاکستری از زیبایی خاصی برخوردار هستند. هنگام آرایش این چشم‌ها باید دقت کرد تا به زیبایی آن لطمه‌ای وارد نشود. اگر چشم خاکستری دارید به این نکته توجه کنید که هر چه در آرایش چشم‌هایتان از رنگ‌های روشن‌تر استفاده کنید، رنگ خاکستری چشمانتان بیشتر مشخص می‌شود و زیباتر خواهید شد. همچنین می‌توانید برای آرایش چشم از رنگ‌های تیره‌تری از رنگ چشم خودتان استفاده کنید. مثلا خاکستری تیره، نقره‌ای تیره و مشکی برای شما بسیار زیبا خواهد شد.

هماهنگی در چهره هنگام آرایش

برای اینکه آرایش زیبا و مرتبی داشته باشید، لازم است بین قسمت‌های مختلف صورت هماهنگی وجود داشته باشد. ما در ادامه نکاتی را به شما خواهیم گفت به شما کمک می‌کنند آرایش شیکی داشته باشید:

1- تیرگی خیلی زیاد چشم‌‌ها در کنار قرمزی زیاد لب‌ها، یکی از این دو را خنثی می‌کند. پس یا چشمانتان را خیلی آرایش کنید یا رژ پر‌رنگ بزنید. به هیچ عنوان این دو را باهم به کار نبرید.

  • اگر می‌خواهید چشمانتان جلب توجه کنند، آرایش چشم پر‌رنگ و رژ لب ملایم استفاده کنید.
  • اگر می‌خواهید که لب‌ها بیشتر دیده شوند و جلب توجه کنند، از سایه‌‌های خنثی برای آرایش چشم‌ استفاده کنید.

2- نکات آموزشی برای آرایش چشمان ریز و درشت

  • اگر چشمانتان پف‌دار است برای متعادل کردن چهره از سایه‌های مات در آرایش چشمتان استفاده کنید.
  • اگر حالت چشم‌های شما گود رفته است، برای آرایش چشم باید از سایه‌های ترکیبی کمک بگیرید و رنگ‌های تیره و روشن را با هم مخلوط کنید. توصیه می‌کنیم از سایه‌های براق استفاده کنید تا آرایشتان زیباتر شود.
  • اگر چشم‌های خیلی ریزی دارید از سایه‌های با رنگ روشن استفاده کنید تا چشمان شما را بزرگتر و بازتر نشان دهند.

3- اگر آرایش چشم تیره دوست دارید، باید نهایت دقت خود را به خرج دهید و اصول سایه تیره زدن را رعایت کنید:

  • استفاده بیش از حد از سایه چشم، جلوه بدی به چشم‌ها می‌دهد. پس به اندازه از سایه استفاده کنید.
  • استفاده بیش از حد از سایه تیره رنگ باعث می‌شود چشم‌های شما کوچک‌‌تر و پلک‌هایتان‌ سنگین‌‌تر به نظر بیایند.
  • استفاده زیاد از سایه تیره سن شما را بالا خواهد برد و چهره‌تان را پیرتر نشان می‌دهد.

سخن پایانی

با رعایت نکات کوچک در آرایش، می‌توان در نهایت آرایش زیباتری داشت. ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را با انواع سایه چشم آشنا کنیم و رنگ‌های مناسب با هر رنگ پوست و هر رنگ چشم را توضیح دهیم. البته باید بدانید که همیشه این اصول صادق نیستند و ممکن است اگر از رنگ دیگری به جز رنگ‌های پیشنهادی این مقاله هم استفاده کنید، نتیجه آرایش شما عالی شود. پس هیچ چیز مطلق نیست. اگر شما هم در مورد این موضوع نظری دارید و یا می‌خواهید نکته‌ای به آن اضافه کنید، آن را با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول در مورد انواع سایه چشم

انواع سایه چشم کدامند؟

سایه چشم انواع مختلفی دارد. برای مثال می‌توان به سایه پودری، مدادی، کرمی و مایع اشاره کرد.

زیرسازی چشم برای سایه چشم به چه معناست؟

به استفاده از کانسیلر یا پرایمر روی پلک و قبل از زدن سایه، زیرسازی می‌گویند. زیرسازی باعث دوام بیشتر و یکدست شدن سایه می‌شود.

رنگ سایه چشم با چه چیزهایی باید هماهنگ باشد؟

با رنگ پوست، رنگ چشم و سایر بخش‌های آرایش.

کسانی که چشم‌های آبی دارند باید از چه رنگ سایه چشمی استفاده کنند؟

کسانی که چشم‌های آبی دارند بهتر است از رنگ‌های شبیه به نارنجی و یا آبی تیره استفاده کنند.