زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

مراحل سوهان کشیدن ناخن به صورت حرفه‌ای

تیم تحریریه مو تن رو
6,006
7 دقیقه
مراحل سوهان کشیدن ناخن به صورت حرفه‌ای

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ آیا نمی‌دانید روش درست سوهان زدن ناخن‌ها چگونه است و برای این کار به سالن‌های زیبایی مراجعه می‌کنید یا کلا قید سوهان را می‌زنید؟ همانطور که می‌دانید نحوه آرایش و حفظ سلامت ناخن­‌ها یکی از مهم­ترین مواردی است که بر زیبایی دستان شما تاثیر بسیاری دارد. متاسفانه خیلی از افراد اهمیت ناخن­‌ها را نادیده گرفته و به آن توجهی نمی‌کنند. ما در این مقاله سعی کرده‌ایم تمام نکاتی که کمک می‌کند ناخن‌های زیبایی داشته باشید را برای شما جمع آوری کرده‌ایم. پس اگر به زیبایی دستانتان اهمیت می‌دهید، با این مقاله از مو تن رو همراه باشید.

سوهان کشیدن ناخن

یکی از راه‌هایی که باعث زیبایی ناخن‌های دستان شما می‌شود سوهان کشیدن آن‌هاست. برای سوهان کشی ناخن‌هایتان اصلا نیازی نیست که به سالن‌­های آرایشی مراجعه کنید و علاوه بر اتلاف وقت، هزینه زیادی هم پرداخت کنید.

شما خودتان در منزل می‌توانید با استفاده از چند روش ساده و آسان به ناخن­‌های­تان رسیدگی کنید. با ما تا پایان این مقاله از مو تن رو همراه باشید تا در مورد نحوه صحیح سوهان زدن ناخن‌ها با شما صحبت کنیم.

سوهان کشیدن ناخن‌ها
سوهان کشیدن ناخن‌ها

قبل از شروع سوهان کشیدن ناخن چه کنیم؟

پیش از آن که سوهان کشیدن ناخن‌ها شروع شود لازم است مراحل زیر را انجام دهید:

  • شستن دست‌ها

پیش از آن که شروع به سوهان کشیدن ناخن ها کنید، لازم است دست‌هایتان را به خوبی با آب و صابون شست و شو دهید و زیر ناخن‌ها را کاملا تمیز کنید.

  • خشک کردن دست‌ها

بعد از این که دست‌ها را شستید، آن‌ها را به خوبی با یک حوله نرم خشک کنید تا روی دست و ناخن‌هایتان هیچ رطوبتی نباشد. چون مرطوب بودن ناخن­‌ها هنگام سوهان کشیدن سبب شکنندگی ناخن خواهد شد.

ابزارهای لازم برای طراحی ناخن در منزل

برای طراحی ناخن نیاز به ابزارهای طراحی زیادی دارید. اما قرار نیست همیشه کار را سخت کنیم. در بعضی مواقع با یک سوهان ناخن و یک لاک ناخن خوش رنگ می توانید ناخن های خود را به راحتی جلوه دهید. در اولین مرحله لازم است یک سوهان ناخن مناسب انتخاب کنید، اما بیایید قبل از این کار، نگاهی به لوازم کاربردی در طراحی ناخن بیاندازیم:

  1. لاک ناخن
  2. تیپ ناخن
  3. تاپ کات
  4. نگین ناخن
  • انتخاب سوهان ناخن مناسب و باکیفیت

سوهان ناخن تنوع بسیار زیادی در بازار دارد. این ابزار معمولا دو طرفه هستند که یک طرف آن­‌ها نرم و طرف دیگر دندانه دندانه می‌باشد. میزان سختی هر سوهان بر روی بسته‌بندی آن درج شده و شما می‌توانید از آن اطلاع پیدا کنید.

انواع سوهان ناخن
انواع سوهان ناخن

توصیه می‌کنیم هنگام خرید سوهان به نکات زیر توجه کنید:

  1. سوهانی که دارای سختی بین ۸۰ تا ۱۰۰ است برای ناخن‌­های ژلیش شده مناسب بوده و ممکن است ناخن طبیعی را بشکند.
  2. از سوهان­‌هایی که جنس فلزی دارند استفاده نکنید چون ممکن است به ناخن‌­ آسیب وارد کنند.
  3. سوهان ناخن‌های کریستالی یا شیشه‌­ای، ابزار مناسبی برای مرتب کردن ناخن‌ها هستند و به راحتی تمیز و شسته خواهند شد.

برای مشاهده و خرید انواع سوهان ناخن کلیک کنید

  • مشخص کردن فرم دلخواه برای ناخن‌ها

این که شما چه مدل ناخنی را برای دستانتان انتخاب کنید بستگی به فرم اصلی ناخن و انگشتان شما دارد. انواع فرم ناخن عبارتند از:

  • بیضی
  • مربعی
  • لوزی
  • مربعی گرد
  • نوک تیز
  • بادامی
  • تابوتی
سوهان کشیدن ناخن
انواع مدل ناخن
  • کوتاه کردن ناخن‌ها

در صورتی که ناخن‌­هایتان خیلی بیش از حد بلند شده­‌ یا کوتاه و بلند هستند، لازم است قبل از سوهان کشیدن ناخن ، همگی به یک اندازه کوتاه شوند.

هنگام کوتاه کردن ناخن‌های دستانتان به موارد زیر دقت کنید:

  1. اگر می‌خواهید ناخن­‌های مربعی داشته باشید، نباید ناخن­‌ها را بیش از اندازه کوتاه کنید چون ناخن‌های مربعی زمانی که مقداری بلند هستند، زیباترند.
  2. اگر فرم بیضی را برای ناخن­‌هایتان می‌خواهید، باید آن‌ها را کوتاه کنید تا سر ناخن‌­ها به راحتی شکل هلالی به خود بگیرند. دقت کنید که در زمان کوتاه کردن ناخن­‌ها با ناخن‌­گیر آن‌­ها را هلالی شکل و بیضی کوتاه کنید تا کار سوهان کشی خیلی راحت‌تر انجام شود.

مراحل سوهان کشیدن ناخن

نحوه درست و صحیح استفاده از سوهان خیلی مهم است. بهترین راه برای سوهان زدن این است که از قسمت خارجی ناخن یعنی کناره‌ها شروع به سوهان کشیدن کنید، سپس آرام  به سمت وسط و مرکز ناخن حرکت کنید.

سوهان کشیدن ناخن
نحوه درست سوهان کشیدن ناخن

دقت داشته باشید که سوهان کشیدن به دو جهت مخالف باعث شکنندگی ناخن هایتان خواهد شد.

حرکات سوهان را با فرمی که برای ناخن‌ها در نظر گرفته‌اید، تنظیم کنید و این حرکت را آنقدر تکرار کنید تا به فرم دلخواه تان برسید.

برای مثال اگر می‌خواهید ناخن‌های گردی داشته باشید، باید گوشه‌های ناخن را بیشتر سوهان بکشید.

نکات مهم هنگام سوهان کشیدن ناخن‌ها

سه نکته مهم هنگام سوهان کشیدن ناخن وجود دارد که لازم است حتما رعایت کنید. این نکات عبارتند از:

  • استفاده از طرف نرم سوهان برای سر ناخن‌ها

سر ناخن یا همان قسمت جلویی ناخن را با قسمت نرم سوهان مرتب کنید چون سر ناخن نازک­تر است و خیلی زود دچار شکنندگی خواهد شد. اما اگر قسمت سر ناخن­‌های شما سخت و قطور است می­‌توانید از طرف سخت سوهان به آرامی استفاده کنید.

  • توجه به نحوه حرکت سوهان برای سر ناخن

نحوه به حرکت درآوردن سوهان اهمیت زیادی دارد. برای سوهان کشیدن سر ناخن که معمولا نازک­تر است باید سوهان را موازی با سر ناخن گرفته و در جهت مستقیم، سوهان را ملایم از جلو به سمت پایین حرکت دهید. دقت کنید که به هیچ عنوان در دو جهت سوهان را روی ناخن‌هایتان نکشید و فقط از بالا به پایین سوهان کشی صورت بگیرد.

  • سوهان کشیدن ناخن‌ها به صورت جداگانه

افراد عجول برای‌­ اینکه سوهان کشی ناخن‌هایشان خیلی زود تمام شود، همه انگشتان را به حالت خمیده در می‌آورند و سوهان را همزمان روی تمامی ناخن‌ها می‌کشند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید باید بگوییم که کارتان کاملا اشتباه بوده و ناخن‌هایتان آسیب خواهد دید. توصیه ما این است که هر ناخن باید جداگانه و با صبر و حوصله سوهان کشیده شود.

پولیش کردن ناخن با استفاده از بافر

زمانی که کار سوهان کشیدن ناخن تمام می‌­شود، مشاهده می‌کنید که تراشه‌­های ناخن به شکل پودر روی سطح ناخن می­‌مانند و علاوه بر آن ناخن‌ها دچار زبری و کدری خواهند شد. راه حل این مشکلات استفاده از یک بافر ناخن است.

بافر به تمیز کردن سطح ناخن و یک دست کردن برآمدگی‌­ها کمک می‌کند.

بافر ناخن برای درخشان و براق کردن سطح ناخن به کار برده می‌شود و زیبایی ناخن‌ها را برای شما به ارمفان می‌آورد.

بافر ناخن
بافر ناخن ورگن مدل AN106

نکات پایانی سوهان کشیدن ناخن

توصیه می‌کنیم پس از پایان یافتن مراحل سوهان کشی ناخن، از مرطوب کننده و روغن مخصوص کوتیکول ناخن استفاده کنید. برای از بین بردن پوسته‌های خشک کنار ناخن محلول نرم کننده و برطرف کننده کوتیکول ناخن ریوال د لوپ گزینه خوبی است. این محصول با فرمول خاص خود کوتیکول یا همان پوست‌های خشک دور ناخن را نرم خواهد کرد و ظاهری زیبا به دستان شما می‌بخشد.

مراقبت از ناخن پس از سوهان کشیدن
محلول نرم کننده و برطرف کننده کوتیکول ناخن ریوال د لوپ

برای مشاهده و خرید محصولات مراقبت از ناخن کلیک کنید

نکته بعدی این است که ناخن­‌های خود را هر دو هفته یکبار سوهان بکشید چون سوهان کشیدن بیش از حد، ناخن‌­ها را ضعیف و نازک خواهد کرد.

 

امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد. از سری مقالات مو تن رو می‌توانید مقاله انواع لاک ناخن و نکاتی که هنگام خرید لاک باید به آن دقت کنید! را مطالعه فرمایید. همچنین می‌توانید سوالات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید. از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید، از شما همراهان گرامی سپاسگزاریم.