زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

شورتکس زنانه مخصوص عادت ماهانه چیست؟

wordcamp
1,031
5 دقیقه
شورتکس زنانه مخصوص عادت ماهانه چیست؟

بانوان در دوران عادت ماهانه عموماً با ۳ گزینه روبه‌رو هستند. یا باید نوار بهداشتی استفاده کنند یا اینکه از انواع کاپ‌ های قاعدگی کمک بگیرند و یا تامپون به کار ببرند. هر کدام از این انتخاب‌ها شرایط خاص خودش را دارد. نوار بهداشتی در روزهای گرم، آزاردهنده است و کاپ قاعدگی نیازمند رعایت بهداشت بیشتری است. اینجاست که شورتکس زنانه مخصوص عادت ماهانه به‌عنوان گزینه‌ای جدید برای گذران راحت‌تر دوران قاعدگی پیش روی بانوان قرار می‌گیرد.

شورتکس زنانه فرق چندانی با شورت‌های معمولی ندارد، با این تفاوت که لایه‌ای اضافی مخصوص ترشحات عادت ماهانه در آن تعیبه شده است. به لطف این لایه اضافه، در کنار استفاده از نوار بهداشتی یا کاپ‌های قاعدگی می‌توانید با خیال راحت شورتکس زنانه بپوشید و نگران انتقال ترشحات عادت ماهانه به دیگر لباس‌های خود نباشید. در این مطلب برای شما از کاربرد شورتکس زنانه می‌گوییم و ویژگی‌های آن را با هم بررسی می‌کنیم. به شما قول می‌دهیم به لطف این اطلاعات، پریود آسان تر را تجربه خواهید نمود.

شورتکس (شورت زنانه مخصوص عادت ماهانه) چیست؟

شورتکس‌های زنانه عموماً جنس نخی دارند. به همین دلیل این شورتکس‌ها حساسیتی برای پوست ایجاد نمی‌کنند. به لحاظ طراحی، شورتکس مخصوص عادت ماهانه تفاوت چندانی با شورت‌های معمولی ندارد.

مهم‌ترین تفاوت این شورتکس‌ها، قسمت فاق آن‌هاست. بسته به مدل شورتکس زنانه‌ای که انتخاب کرده‌اید، قسمت فاق آن یک یا چند لایه دارد. تجربه نشان داده برای لایه نخستین شورتکس بیشتر از نخ‌ کمک گرفته می شود تا حساسیت ایجاد نکند.

لایه میانی نقش مهمی در کیفیت شورتکس دارد. در این لایه پارچه‌ای با الیاف پلاستیکی قرار می‌گیرد. این پارچه پلاستیکی جنس لطیفی دارد و صدا تولید نمی‌کند. از طرف دیگر اجازه نمی‌دهد ترشحات از شورتکس زنانه عبور کند. آخرین لایه شورتکس زنانه، پارچه‌ای است که برای دوخت بیرون شورت استفاده می‌شود.

چرا شورتکس مخصوص عادت ماهانه پیشنهاد می‌شود؟

شورتکس زنانه مخصوص عادت ماهانه چیست؟

شورتکس حدود ۳ برابر بیشتر از نوار بهداشتی جلوی ترشحات عادت ماهانه را می‌گیرد.

جالب است بدانید اگر شورتکس مخصوص عادت ماهانه باکیفیتی خریداری کرده‌ باشید، این شورتکس حدود ۳ برابر بیشتر از نوار بهداشتی جلوی ترشحات عادت ماهانه را می‌گیرد. جالب‌تر اینکه این شورتکس‌ها به دلیل مواد نخی که در ساخت آن‌ها استفاده شده، پوشش راحتی دارند.

به لطف این ویژگی‌ها، استفاده از شورتکس زنانه در روزهای اول عادت ماهانه که ترشحات بیشتر است، پیشنهاد می‌شود. از طرف دیگر بانوانی که دوره ماهانه آن‌ها منظم نیست‌، می‌توانند با پوشیدن این شورتکس‌‌ها، قبل از آغاز ناگهانی عادت ماهانه، آماده باشند.

این شورتکس‌ها تقریباً ترشحات تمامی روز را نگه می‌دارد. به همین دلیل شورتکس زنانه برای خانم‌های شاغلی که فرصتی برای تعویض نوار بهداشتی ندارند نیز انتخاب مناسبی است.

همان‌گونه که می‌دانید حتی در خواب نیز باید تمهیدات ویژه‌ای برای عادت ماهانه در نظر گرفت. ممکن است در خواب نوار بهداشتی جابه‌جا شود و ترشحات به ملافه و لباس خواب نشت کند. اینجاست که پوشیدن شورتکس مخصوص عادت ماهانه جلوی این اتفاق‌ها را در خواب می‌گیرد. از آنجایی که نوار بهداشتی احتمال آلودگی بیشتری دارد، شورتکس مخصوص عادت ماهانه برای بانوان باردار نیز انتخاب مناسبی است.

شورت زنانه مخصوص پریود مقرون‌به‌صرفه‌تر است یا نوار بهداشتی؟

قیمت شورتکس مخصوص عادت ماهانه نسبت به نوار بهداشتی چندان گران‌تر نیست. با این حال نوار بهداشتی محصولی کاملاً یک‌بار مصرف است. این سکه روی دیگری نیز دارد و شورتکس مخصوص عادت ماهانه محصولی است که بارها می‌توانید از آن استفاده کنید.

اگر شورتکس باکیفیتی خریداری کرده باشید و در حفظ سلامت آن کوشا باشید، به‌راحتی حدود ۲ تا ۳ سال دوام می‌آورد. با یک حساب سرانگشتی می‌توان برآورد کرد که شورتکس مخصوص عادت ماهانه بسیار مقرون‌به‌صرفه تر از نوار بهداشتی است.

با این حال رعایت بهداشت در استفاده از شورتکس مخصوص عادت ماهانه اهمیت بیشتری نسبت به نوار بهداشتی دارد. پس از هر بار استفاده، باید این شورتکس را با آب سرد بشویید. سپس آن را زیر نور مستقیم آفتاب قرار دهید تا در کنار خشک‌شدن، آلودگی‌های آن هم گرفته شود.

شورتکس مخصوص عادت ماهانه باکیفیت چه ویژگی‌هایی دارد؟

برای شما از ویژگی‌های شورتکس‌های مخصوص عادت ماهانه معمولی گفتیم، با این حال اگر به دنبال محصولی باکیفیت هستید، پیشنهاد می‌کنیم سراغ شورتکس‌هایی بروید که در کنار مواد ضدحساسیت و خارش، سنگ‌های پلاستیکی در آن‌ها تعبیه شده باشد.این سنگ‌ها خاصیت ماساژدهنده دارند و دردهای دوران عادت ماهانه را کاهش می‌دهند.

شورتکس مخصوص عادت ماهانه باید ترکیبات قابل شستشویی داشته باشد و راحت‌ شسته شود. دوخت این شورت‌ها نیز باید محکم باشد و به‌راحتی درزهای آن باز نشود. ترکیبات این شورتکس باید به گونه‌ای باشد که در کنار جلوگیری از نشت ترشحات عادت ماهانه، هوا در آن جریان پیدا کند. جریان هوا جلوی ایجاد بوی نامطبوع در این ناحیه را می‌گیرد.

در کنار تمامی این ویژگی‌ها، شورتکس مخصوص عادت ماهانه‌ای انتخاب کنید که ترکیباتی ضدمیکروب و باکتری داشته باشد. این ترکیبات سلامت دوران عادت ماهانه را تضمین می‌کند.

شورتکس زنانه مخصوص عادت ماهانه ویژگی‌هایی دارد که نظیر آن‌ها را در نوار بهداشتی یا کاپ قاعدگی سراغ نداریم. به همین دلیل نیز بسیاری از بانوان این شورت‌ها را ترجیح می‌دهند.

در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم همراهان ما در مو‌ تن‌ رو، تجربه‌های سودمندی دارند، خواهشمندیم این تجربه‌های مفید را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

لوازممخصوص قاعدگی کاپ قاعدگی شورتکس مخصوص عادت ماهانه

کاپ قاعدگی لیوا فارما

سایز متوسط

رنگ قرمز